-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт туалетів гуртожитку ВКНЗ "Коростишівський педагогічний коледж ім. І.Я.Франка" Житомирської обласної ради за адресою: Житомирська область, м. Коростишів, вул. Семінарська, 29» (ДК 021:2015 (CPV) – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
1 866 722.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 500.00 UAH
Номер:
a474c4726b9e4e16891b704fe561fe9a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-07-01-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.07.2019 00:00
Період моніторингу:
02.07.2019 17:32 - 24.07.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.07.2019
№ 37
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Л.КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.07.2019 № 37.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
11. UA-2019-05-22-000283-a від 22.05.2019 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17 пунктам 2 та 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 19 березня 2019 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону № 922 та пункту 2 Наказу № 490, оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з недотриманням форми документа, а саме: без унесення наявної інформації в пункти 9-1 та 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої Наказом № 490.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників ТОВ «КРЕМЕНЬ-1» та ТОВ НВФ «Термоуніверсал», – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації щодо закупівлі розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників ТОВ «КРЕМЕНЬ-1» та ТОВ НВФ «Термоуніверсал».
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, протоколи засідання тендерного комітету від 18.06.2019 № 52 та від 25.06.2019 № 55 тендерні пропозиції учасників ТОВ «КРЕМЕНЬ-1» та ТОВ НВФ «Термоуніверсал».
За результатами аналізу тендерної документації Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі-Замовник) встановлено, що відповідно до пункту 6 розділу III тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання розрахунку розміру прибутку відповідно до настанови ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013.
Разом з тим, пунктом 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, зокрема визначено, що при складані ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається виходячи від класу наслідків (відповідальності).
Таким чином, для визначення прибутку у складі ціни тендерної пропозиції з дотриманням вимог пункту 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, тендерна документація повинна містити інформацію про клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель.
Однак, тендерна документація Замовника не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель, що не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922).
Також, аналізом встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, Замовником в підпунктах 1 та 7 пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників документального підтвердження відповідності тендерних пропозиції учасників вимогам, які визначені пунктами 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону № 922.
Аналогічно, в порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, Замовником в підпункті 10 пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб документального підтвердження відповідності тендерних пропозиції учасників вимогам пункту 10 частини 1 статті 17 Закону № 922, при вартості закупівлі робіт, менше 20 мільйонів гривень.
Крім того, аналізом встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 19 березня 2019 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі - Закон № 1644).
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону № 922, визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій.
Слід відмітити, що наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) затверджено форми документів, зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів
Поряд з тим, пунктом 2 Наказу № 490 передбачено, що формами документів, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель.
Однак, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону № 922 та пункту 2 Наказу № 490, оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з недотриманням форми документа, а саме: без унесення наявної інформації в пункти 9-1 та 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої Наказом № 490.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 4 частини 1 статті 31 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень:
08.07.2019 17:12 - 23.07.2019 00:00
Дата публікації висновку:
08.07.2019 17:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу два частини вісім статті 7ˉ¹ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА (далі – Департамент) надає аргументовані заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – Держаудитслужба) від 08.07.2019 року.
Пунктом 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, визначено, що при складані ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається з урахуванням усереднених показників наведених у Додатку Е, в залежності від класу наслідків (відповідальності). Згідно висновку Держаудитслужби, для визначення прибутку у складі ціни тендерної пропозиції з дотриманням вимог пункту 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, тендерна документація повинна містити інформацію про клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель. Однак, ні ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 ні Закон № 922 не містять норми, які передбачають, що клас наслідків має бути зазначений в тендерній документації. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, на який посилається Держаудитслужба, як на порушення зі сторони Замовника, Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Отже, дана норма не вимагає обов'язково передбачати клас наслідків об'єкта будівництва. Відповідно до 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, визначено, що при складані ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається з урахуванням усереднених показників наведених у Додатку Е, в залежності від класу наслідків (відповідальності). Отже, при складанні ціни тендерної пропозиції будь-який учасник мав можливість дізнатись клас наслідків у замовника, оскільки враховувати клас наслідків при складані ціни тендерної пропозиції є обов'язком учасника, а не замовника вказувати його в тендерній документації.
Щодо вимог статті 17 Закону № 922
Статтею 17 Закону № 922 встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник може або зобов’язаний відмовити в участі у процедурі закупівлі.
Частиною другою статті 22 Закону № 922 передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Таким чином, тендерна документація може містити вимогу про надання учасниками виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у пункті 10 частини першої статті 17 Закону. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. В тендерній документації по даному предмету закупівлі від учасників вимагалась надання інформації про відсутність підстав, визначених у пункті 10 частини першої 17 Закону № 922 в довільній формі, крім того від переможців документальне підтвердження відсутності вищевказаних підстав не вимагалось відповідно до частини третьої статті 17 Закону № 922, тому зміст тендерної документації відповідає ст. 17 та ст.22 Закону № 922. Крім того, відповідно до вимог частини третьої ст.22 Закону № 922 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Неврахування Замовником рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.03.2019 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) та вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» також заперечуємо, оскільки в пункті 2 розділу V тендерної документації передбачено, що Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій, та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України, в тому числі Закону України "Про санкції" від 14.08.2014р. № 1644-VII про що, повинні надати відповідний лист-гарантію, щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності). Учасником-переможцем наданий такий лист-гарантія. Отже, Замовником враховано в тендерній документації вимоги Закону України «Про санкції» в цілому, що відповідно свідчить і про врахування рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.03.2019 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). Отже, порушення в цій частині відсутні.
Держаудитслужбою вказано як порушення незаповнення Замовником пунктів 9ˡ та 10² форми оголошення про проведення відкритих торгів. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форму оголошення, про проведення відкритих торгів. Згідно вимог затвердженої форми, у полі 9ˡ зазначаються умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), у полі 10² - джерело фінансування закупівлі. Під час публікації оголошення Замовником заповнено всі поля оголошення з наявною у нього інформацією щодо закупівлі та всі поля, до яких на веб-порталі Уповноваженого органу є технічна можливість внесення інформації.
Таким чином, законодавство в сфері публічних закупівель Замовником не порушено.
Дата публікації звіту:
10.07.2019 12:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
02.08.2019 09:29