-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт даху школи в с.Милятичі Пустомитівського району Львівської області»
Під місцем виконання робіт слід розуміти адресу визначену замовником
Завершена
6 958 115.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 790.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 790.58 UAH
Номер:
f022f1d9d29346d4b2650e9230354e4d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-30-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2019 00:00
Період моніторингу:
30.10.2019 15:35 - 21.11.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.10.2019 №181
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 30.10.2019 № 181
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-05-17-000898-c 17.05.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення норми пункту 1 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів у сфері публічних закупівель установлено порушення норм пункту 1 та 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2019 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель: Відділу освіти Пустомитівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Корпорації будівельних підприємств «Карпатбуд» та ТзОВ «Західбудком», реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету від 11.06.2019, повідомлення про намір укласти договір; договір від 05.07.2019 № 5-07.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Згідно із частиною 3 статті 17 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається Учасниками закупівлі в довільній формі.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Проведеним аналізом встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовник в Додатку 2 тендерної документації не вимагає в учасників подання інформації в довільній формі про відсутність підстав, визначених у пунктах 3, 8, 9, частини першої статті 17 Закону.
Пунктом 6 Додатку № 2 «Технічне завдання» тендерної документації передбачено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію ліцензії учасника торгів на відповідний вид діяльності з переліком видів робіт відповідно до Технічного завдання, що наведене в Додатку № 3 (у разі якщо передбачено законодавством).
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника торгів ТзОВ «Західбудком» відсутня ліцензія на здійснення вогнезахисту дерев’яних конструкцій, оскільки пунктом 50 Додатку 2 «Технічне завдання» тендерної документації передбачено виконання таких робіт, а постанова Кабінету міністрів України від 23.11.2016 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» № 852 передбачає отримання такої ліцензії. Також, відсутня така ліцензія в ТзОВ «Регіональна інформаційно-технологічна компанія», яка, згідно довідки від 30.05.2019 № 30-05-02 буде виконувати субпідрядні роботи лише з монтажу блискавкозахисту.
На виконання пункту 2.2 Додатку № 1 тендерної документації щодо наявності робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення учасником торгів, ТзОВ «Західбудком» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 24.05.2019 № 24-05-26, у якій не зазначено жодного працівника з будівельних професією, хоча в довідці від 24.05.2019 № 24-05-28 ТзОВ «Західбудком» зазначено про наявність 8 будівельників.
Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція учасника ТзОВ «Західбудком» не відповідала умовам тендерної документації та згідно з пунктами 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону мала бути відхилена.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у формі оголошення про проведення відкритих торгів не відображено інформацію передбачену пунктом «10-2. Джерело фінансування закупівлі».
Однак, на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовником тендерна пропозиція учасника ТзОВ «Західбудком» не відхилена, а укладено договір від 05.07.2019 № 5-07 на суму 6 045 175,56 гривень.
Період усунення порушень:
11.11.2019 17:17 - 26.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2019 17:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до звернення у межах проведення процедури закупівлі «Капітальний ремонт даху школи в с.Милятичі Пустомитівського району Львівської області» UA-2019-05-17-000898-c.
Щодо статті 17 :
Відтак, відповідно до п. 2 ч. 2 ст 22 Закону Замовник включає до тендерної документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, установленим ст. 17 зазначеного Закону, не визначена цим Законом.
Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам, замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства. До того ж, зазначена норма стосується всієї статті 17 Закону, без поділу на частини.
Поряд з цим, частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У тому числі тендерним комітетом під час формування вимог тендерної документації здійснено аналіз інформаційного листа МЕРТУ від 19 січня 2017 року № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним», де чітко зазначено, що положеннями статті 17 Закону на Уповноважений орган покладено обов’язок поінформувати шляхом оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу про перелік наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Міністерство економічного розвитку та торгівлі України звернулося до Міністерства юстиції України, Національної поліції України і Державної фіскальної служби України із запитами щодо надання оновленої (за наявності) інформації щодо функціонування таких реєстрів, які можуть містити інформацію, указану у частинах першій та другій статті 17 Закону.
Оскільки норма статті 17 передбачає те, що Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу, тож Уповноважений орган опублікував інформаційний лист МЕРТУ від 17 січня 2019 року № 3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» на 2019 рік, де вказано перелік реєстрів, які знаходяться у вільному доступі, саме тому розділом 2 додатку 1 тендерної документації передбачено, що замовник самостійно перевіряє інформацію пунктів 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, адже має знаходитись в рамках закону, не порушувати принципів здійснення закупівель та не може вимагати від Учасника того, що не встановлено Законом.
У тому числі, у зв’язку з двозначним трактуванням цієї норми, просимо вас надати роз’яснення та вибудувати єдину правову позицію в рамках цього питання.
Щодо дозволів:
Відповідно до вимог тендерної документації Учасник має надати всі дозволи на виконання робіт, що і було зроблено Учасником, а відповідно всі вимоги виконані.
Згідно з вимогами Додатку 3 «Технічне завдання» до ТД, замовником зазначено вимогу щодо надання ліцензії відповідно до робіт, які передбачені Технічним завданням.
Звертаємо увагу на той факт, що відповідно до примітки переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Ліцензуванню підлягають роботи з монтажу систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних), систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, систем протидимного захисту на об’єктах будівництва IV і V категорій складності у разі відсутності ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності, виданої Держархбудінспекцією на такий вид робіт.»
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності», переглянуто критерії складності об'єктів будівництва, а саме даним законом встановлено нову модель типологізації об'єктів будівництва: I і II категорії складності скасовані, замість них об'єкти вважаються незначними (CC1); III і IV категорії стають об'єктами із середніми наслідками (CC2); об'єкти V категорії складності відносяться до об'єктів зі значними наслідками (CC3).
Виходячи з вищеописаного, враховуючи той факт, що учасником в складі ТП надано ліцензію на право здійснення господарської діяльності з переліком видів робіт із провадженням господарської діяльності із будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми і значними наслідками (СС2, СС3) відповідно до чинного законодавства їм не потрібно надавати окрему ліцензію на влаштування системи пожежної сигналізації на такі об’єкти будівництва, оскільки це вже враховано в самій ліцензії на право здійснення господарської діяльності (ліцензія із середніми і значними наслідками (СС2, СС3);
Технічним завданням тендерної документації Замовника передбачено Вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах, які виконуватимуться становлять дуже малий відсоток від загального обсягу робіт, потреба у виконанні яких не виникає на початку проведення робіт, а тому на початку здійснення робіт в такій ліцензії відсутня потреба.
Щодо робітників
У складі тендерної пропозиції учасника надана довідка з вих. № 24-05-28 з дотриманням форми, що вказана у тендерній документації. до того ж у ній міститься інформація щодо робітників, які будуть залучені до виконання робіт, у тому числі Учасник зазначає, що буде залучено 8 будівельників, що у свою чергу повністю відповідає всім вимогам тендерної документації, тож відсутні будь-які підстави для відхилення у цій частині.
Щодо джерела фінансування:
У відповідь на Висновок про результати моніторингу закупівлі від 26 вересня 2019 повідомляємо наступне.
Щодо не зазначення інформації передбаченої пунктом «10-2. Джерело фінансування закупівлі» По сьогоднішній день на майданчиках не реалізовано можливість по заповненню поля «Джерело фінансування», тому доводимо до вашого відома інформацію про те, що джерело фінансування закупівлі – кошти місцевого бюджету.
На даному етапі процедури майданчик технічно не дає змоги внести зміни і додати вище вказану інформацію до оголошення про закупівлю ID: UA-2019-05-17-000898-c.
Ми завдячуємо проведеній роботі з аналізу закупівлі «Спортивні товари та інвентар» (ID: UA-2019-05-17-000898-c), а також, зобов’язуємось під час проведення торгів брати до уваги вказані зауваження, дотримуватися норм чинного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель.
Відтак повідомляємо, що Замовником не вчинено жодних порушень, що суперечать чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, у тому числі такі зауваження не призводять до наслідків, які завдали державі збитків, у зв’язку з чим повідомляємо, що зазначені порушення неможливо усунути.
Дата публікації звіту:
18.11.2019 17:19