• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Модернізація вагону-лабораторії випробувань контактної мережі

Модернізація вагону-лабораторії випробувань контактної мережі

Завершена

15 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 000.00 UAH
Номер: 216fd116455f456cbf6746d95a71a9c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-20-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.08.2019 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 20.08.2019 18:24 - 13.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.08.2019 № 240 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України 19.08.2019 № 240 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 2 UA-2019-05-16-003551-a 16.05.2019 дані автоматичних індикаторів ризиків; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, nazarenko.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу третього частини першої статті 24 Закону. За результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій ТОВ «Віадук Комплекс» та ТОВ «Будівельна компанія «Променергобуд» установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Дорбуд-Монтаж», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Центр діагностики залізничної інфраструктури» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію та зміни до неї, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Віадук Комплекс» (далі – ТОВ «Віадук Комплекс»), товариства з обмеженою відповідальністю «Дорбуд-Монтаж» (далі – ТОВ «Дорбуд-Монтаж») та товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Променергобуд» (далі – ТОВ «Будівельна компанія «Променергобуд»), протоколи засідання тендерного комітету від 19.06.2019 № 61/3 і від 03.07.2019 № 61/4, повідомлення про намір укласти договір від 04.07.2019; договір про закупівлю від 23.07.2019 № ЦДЗІ-19/37. За результатами моніторингу установлено, що Замовник в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та в пункті 2 розділу III тендерної документації визначив розмір забезпечення тендерної пропозиції у сумі 540 000,00 грн або 3,6 % від очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушив вимоги абзацу третього частини першої статті 24 Закону, яким визначено, що забезпечення тендерної пропозиції не може перевищувати 3 відсотки очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг. Також за результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив вид забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. При цьому в додатку № 6 тендерної документації Замовник зазначив, що термін дії банківської гарантії повинен бути не менше ніж 120 днів з дати розкриття. Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів дата та час розкриття тендерних пропозицій – 15 червня 2019 року 19:03. Учасник ТОВ «Віадук Комплекс» у складі своєї тендерної пропозиції надав електронну банківську гарантію № 71.00.010942, видану акціонерним товариством «Акціонерний комерційний банк «Конкорд», яка набуває чинності з 22 липня 2019 року, тобто уже після дати розкриття, що не відповідає вимогам додатку № 6 тендерної документації. Крім того, відповідно до пункту 4.4 розділу «Інформація про предмет закупівлі» та додатку № 1 «Форма тендерної пропозиції» тендерної документації із змінами, Замовник установив строк надання послуг: «протягом строку дії договору на підставі наданої письмової рознарядки Замовника, але не пізніше 31.12.2019 включно». Водночас учасник ТОВ «Будівельна компанія «Променергобуд» у складі своєї тендерної пропозиції надав цінову пропозицію, якою визначено строк надання послуг: «не пізніше 31 грудня 2019 року включно», що не відповідає вимогам пункту 4.4 розділу «Інформація про предмет закупівлі» та додатку № 1 «Форма тендерної пропозиції» тендерної документації із змінами. З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Віадук Комплекс» та ТОВ «Будівельна компанія «Променергобуд», як такі, що не відповідають умовам тендерної документації.
Період усунення порушень: 10.09.2019 18:53 - 25.09.2019 00:00
Дата публікації висновку: 10.09.2019 18:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 10.09.2019 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторськрої служби України про результати моніторингу закупівлі, яка оголошена в системі Prozorro за № в ЦБД UA-2019-05-16-003551-a. Предмет закупівлі: «Модернізація вагону-лабораторії випробувань контактної мережі (Modernizationofthecar-laboratoryofthecontactnetworktesting)». Замовник, керуючись ч.8 ст.7-1ЗУ «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон): «8. Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень». користується своїм правом про викладення аргументованих заперечень до висновку. 1. Стосовно визначення розміру забезпечення тендерної пропозиції у сумі 540 000,00 грн, повідомляємо про таке. Абз.3 ч.1 ст.24 Закону встановлено наступне: «Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 відсотки - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.» В той самий час, абз.5 ч.2 ст.21 Закону встановлює: «очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів;» Замовник зазначає, що до очікуваної вартості може бути включено ПДВ. В оголошенні зазначена інформація про очікувану вартість без урахування ПДВ. Проте, з урахуванням ПДВ, очікувана вартість предмету закупівлі могла складати: 15 000 000,00 грн без ПДВ Х 20% + 15 000 000,00 грн = 18 000 000,00 грн з ПДВ. З урахуванням положень Закону, максимальне забезпечення тендерної пропозиції складає: 18 000 000,00 грн з ПДВ Х 3% = 540 000,00 грн. З метою попередження зриву торгів чи тендерного «тролінгу» Замовник скористався своїм правом встановити максимальний розмір забезпечення тендерної пропозиції. Звертаємо вашу увагу, що Замовник є платником ПДВ. На переконання Замовника, вищевказане свідчить про достатнє обґрунтування суми вибраного забезпечення тендерної пропозиції, встановленої для учасників. Враховуючи вищесказане, а також той факт, що вимоги тендерної документації не були оскаржені учасниками, вимоги Закону – не порушені. 2. Стосовно банківської гарантії, наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Віадук Комплекс». Зазначаємо, що п.1. Розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить наступну умову: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну пропозиції, а також завантажуються наступні файли: … 8) документи, що підтверджують забезпечення тендерної пропозиції (перелік таких документів наведено у Додатку № 6 тендерної документації ).» Разом з цим, п.2. цього ж розділу ТД містить інформацію: 2 Забезпечення тендерної пропозиції Учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у виді електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції: на суму 540 000,00 грн. (п'ятсот сорок тисяч гривень 00 коп.). Тендерна пропозиція, що не супроводжується забезпеченням (в т.ч. якщо надане учасником забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації), відхиляється Замовником. Забезпечення тендерної пропозиції надане Учасниками торгів повинно відповідати вимогам зазначеним в Додатку № 6 тендерної документації. При внесенні учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії учасник завантажує в електронну систему закупівель електронну банківську гарантію, захищену електронно–цифровим підписом відповідальних осіб банку (з датою завантаження до завершення періоду прийому пропозицій). Електронна банківська гарантія завантажується в електронну систему закупівель, безпосередньо учасником через електронний майданчик. Учасник завантажує в електронну систему закупівель забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії файлами отриманими від банка. Замовник перевіряє наявність ЕЦП. Якщо при перевірці електронної банківської гарантії відсутній електронно-цифровий підпис (ЕЦП) уповноваженої особи банку - дана електронна банківська гарантія вважається недійсною. Документ підписаний ЕЦП та печаткою є оригінальним документом (накладання підпису на PDF-файл можливе без фізичного підпису і печатки). Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Одночасно з цим, у Додатку 6 міститься наступна інформація: «Вимоги до електронної банківської гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю, гарантом за якою виступає банківська установа. Електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» і ЗУ «Про електронні довірчі послуги». Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639. Банківська гарантія повинна містити такі умови: Термін дії повинен бути не менше ніж 120 днів з дати розкриття; Таким чином, Замовник не встановлював умов в тендерній документації, що банківська гарантія повинна набирати чинності з дня розкриття. Умовами тендерної документації встановлено вимоги щодо строку дії – не менше 120 днів з дати розкриття. Учасник ТОВ «Віадук Комплекс» таку вимогу виконав. Надана банківська гарантія має строк дії – 122 дня. На переконання Замовника, вищевказане свідчить про відповідність пропозиції учасника ТОВ «Віадук Комплекс» вимогам тендерної документації Замовника. 3. Стосовно інформації про строки виконання договору, наданої у складі пропозиції учасника ТОВ «БК «Променергобуд». В складі пропозиції учасника ТОВ «БК «Променергобуд» надав цінову пропозицію, якою визначено строк надання послуг: «не пізніше 31 грудня 2019 року включно». Зазначаємо, що умовами тендерної документації передбачено перелік формальних помилок, за які Замовник не відхиляє пропозиції учасників: Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції … Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст самої пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наприклад: … - зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий в складі тендерної пропозиції учасника (Як приклад: у відомостях про учасника не зазначено коду ЄДРПОУ або адреса, номер телефону проте інформація щодо коду ЄДРПОУ або адреса, номер телефону зазначена на фірмовому бланку або на іншому документі); тощо; … В свою чергу, у складі пропозиції ТОВ «БК «Променергобуд» надано документ «Опис послуг» (файл – «15 – опис послуг.pdf»). В передостанньому абзаці цього документу зазначено: «Строк надання послуг: протягом строку дії договору на підставі наданої письмової рознарядки Замовника, але не пізніше 31.12.2019 включно». На переконання Замовника, вищевказане свідчить про відповідність пропозиції учасника ТОВ «БК «Променергобуд» вимогам тендерної документації Замовника. Враховуючи вищесказане порушень з боку Замовника під час проведення закупівлі № UA-2019-05-16-003551-a, предмет закупівлі «Модернізація вагону-лабораторії випробувань контактної мережі (Modernizationofthecar-laboratoryofthecontactnetworktesting)» не було.
Дата публікації звіту: 17.09.2019 14:40