-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) (ст. Знам’янка)
вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) (ст. Знам’янка)
Завершена
3 978 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 890.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 890.00 UAH
Номер:
e21b53052b1641d0addd4978cea4e138
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-08-01-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.07.2019 00:00
Період моніторингу:
01.08.2019 17:29 - 23.08.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
31.07.2019 № 225
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
31.07.2019 № 225
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2019-04-26-001183-a 26.04.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу другого частини першої та четвертої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, виявлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 серпня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель регіональної філії «Одеська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету з питань закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування Замовника від 05.06.2019 № 922, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Паливторг» (далі – ТОВ «Паливторг»), протоколи засідання тендерного комітету з питань закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування Замовника від 24.06.2019 № 1136 та від 15.07.2019 № 1298, повідомлення про намір укласти договір, договір від 31.07.2019 № ОД/Т-19-388-НЮ, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.05.2019 № 6777-р/пк-пз.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Згідно з частиною четвертою статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на вебпорталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник, під час проведення процедури закупівлі, очікуваною вартістю 3 978 000,00 грн не оприлюднив на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою, чим порушив вимоги абзацу другого частини першої та четвертої статті 10 Закону. Станом на день оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі, а саме 26.04.2019, офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становив 29,608679 грн, відповідно очікувана вартість закупівлі вугілля кам’яного марки ДГ (13-100), перевищила суму, еквівалентну 133 тисячам євро (3 937 954,30 грн).
Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини третьої статті 21 Закону, а також здійснено розгляд тендерних пропозицій з недотриманням вимог частини п’ятої статті 28 Закону.
Також, за результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник на порушення пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України
25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – наказ № 490) в оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні про намір укласти договір не вніс інформацію про умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) та джерело фінансування закупівлі.
Крім того установлено, що тендерна документація Замовника не містить вимог щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
06.08.2019 19:27 - 21.08.2019 00:00
Дата публікації висновку:
06.08.2019 19:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Регіональною філією «Одеська залізниця» АТ «Укрзалізниця» (далі – Замовник) розглянуто висновок Південного офісу Держаудитслужби від 06.08.2019 щодо наявності порушень законодавства в частині ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, щодо закупівлі вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) (ст. Знам’янка), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (електронна торгівельна площадка «Smarttender.biz №3944418, UA-2019-04-26-001183-а.
По суті зауважень, наведених у вищевказаному висновку, пояснюємо наступне:
1. «Щодо дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу другого частини першої та четвертої статті 10 Закону.;
26.04.2019р. філією «Одеська залізниця» було оголошено процедуру закупівлі вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) в кількості 1000 т. на загальну суму 3900000,00 грн. без ПДВ (з ПДВ 0%). (Протокол щодо організації проведення торгів від 24.04.2019 №652 – додається)
Згідно вимог п. 45, підрозділу 2, розділу ХХ Податкового Кодексу України (надалі ПКУ), тимчасово, до 01 січня 2022 року операції по постачанню вугілля та продуктів його збагачення на митній території України, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
На день оприлюднення торгів на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення, очікувана вартість закупівлі без ПДВ не перевищувала 133 тисячі євро. Курс євро згідно з Національним курсом Національного Банку України, становив 3 937 954,31 грн. ( 100 євро = 2960,8679грн.)
Враховуючи попередній досвід проведення тендерної процедури та укладання договорів на закупівлю вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) всі потенційні учасники користуються вищезазначеною пільгою, а саме ПДВ 0%.
28.05.2019 року рішенням Антимонопольного комітету України, філію «Одеська залізниця» було зобов’язано внести зміни до тендерної документації, за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо» № UA-2019-04-26-001183-а, а саме оголосити процедуру закупівлі вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) з урахуванням ПДВ.
03.06.2019р. філією «Одеська залізниця», згідно рішення Антимонопольного комітету України внесені зміни до вищезазначеної тендерної документації, а саме: змінено очікувану вартість закупівлі з 3900000,00 грн. без ПДВ (з ПДВ 0%) до 3978000,00грн. з урахуванням ПДВ.
На день внесення змін та оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу оголошення, очікувана вартість закупівлі з ПДВ не перевищувала 133 тисячі євро. Курс євро згідно з Національним курсом Національного Банку України, становив 3 982 774,11 грн. ( 100 євро = 2994,5670грн.)
Таким чином вважаємо, Замовником дотримано вимоги абзацу другого частини першої та четвертої статті 10 Закону.
2. «Щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, виявлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490»
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було внесено зміни до наказу від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – наказ № 490). Міністерство економічного розвитку і торгівлі України надало відповідь, згідно запитів громадян, що ознайомитись з умовами заповнення полів можна на інформаційному ресурсі prozoppo (скриншот додається). Відповідно до інформації розміщеній на інформаційному ресурсі prozoppo: “03.05.2019 року набув чинності наказ МЕРТУ №463 про внесення змін в Наказ Мінекономрозвитку №490«Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», Відповідно до цих змін, при створенні оголошення процедури закупівлі обов’язковим для заповнення є поля (скриншот додається).
Таким чином вважаємо, Замовником дотримано вимоги пункту 2 Наказу № 490.
3. «Замовником не встановлена вимога для учасника щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22».
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним» та пункту 2 частини другої статті 22 «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Дана інформація перевіряється в Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Таким чином вважаємо, що Замовником дотримано вимоги частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22.
З огляду на вищезазначене вважаємо, що Замовником не допущено порушень законодавства в частині не оприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, а також складання тендерної документації та/або внесення змін до неї по процедурі закупівлі вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) (ст. Знам’янка), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (електронна торгівельна площадка «Smarttender.biz №3944418, UA-2019-04-26-001183-а.
Додатки:
- Протокол щодо організації проведення торгів від 24.04.2019 №652
- скриншот відповіді МЕРТУ;
- скриншот відповіді prozoppo.
Дата публікації звіту:
09.08.2019 15:23