-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивне мультимедійне обладнання для початкових класів «Нової української школи» (Мультимедійний проектор, проекційний екран та ноутбук)
закупівля здійснюється з метою задоволення потреби
Завершена
1 505 810.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 529.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 529.05 UAH
Номер:
39c5bbda450e4ed7ba99d5bf9303cf28
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-13-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.04.2020 00:00
Період моніторингу:
13.04.2020 14:18 - 06.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.04.2020 № 66
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.04.2020 № 66.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-04-12-002493-a 12.04.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення статті 25 та 28 Закону.
За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, затверджених Уповноваженим органом, правильності заповнення форм документів, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, та опублікування Замовником (після прийняття рішення органом державного фінансового контролю про проведення моніторингу) звіту про виконання договору, керуючись статтею керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній на час проведення закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (UA-P-2019-04-12-003753-c) Відділу освіти Турківської РДА (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника на 2019 рік; протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.05.2019; тендерні пропозиції ТОВ «Ноутбук Центр» (в частині відхилення), ТОВ «ЕЛІМ»; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю № 78 від 28.05.2019 року.
Згідно з нормами статті 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. При цьому Законом не передбачено надання учасниками торгів будь-яких документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу встановлено, що тендерна документація Замовника (Додаток №4 «Технічне завдання») містить вимогу, що під час розгляду тендерної пропозиції, Замовник залишає за собою право вимагати від Учасника надання зразків запропонованого товару, що є предметом закупівлі. Учасник повинен протягом 3-х робочих днів з дня отримання заявки надати Замовнику зразки товару, що планується до поставки. У разі ненадання зразків товару, тендерна пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється.
Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих які підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Крім того, відповідно до абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону замовник та учасник не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Отже, вимоги встановлені Замовником у тендерній документації, суперечать нормам статті 25 та 28 Закону.
Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог частини 1 статті 10 Закону.
Так, відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом 3 днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Проведеним моніторингом встановлено, що згідно до пункту 3.1.1 Продавець зобов’язаний передати Покупцю Товар, що визначений в Специфікації, належної якості протягом 20 календарних днів з дня підписання Договору Сторонами, але не пізніше 01.08.2019 року.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «ЕЛІМ», з яким 28.05.2019 укладено договір про закупівлю № 78 (далі – Договір № 78) на суму 1 497 690,00 з ПДВ.
Згідно з пунктом 10.1 Договору № 78 даний Договір набирає чинності з моменту його укладання Сторонами і діє до 31.12.2019, а в частині розрахунків – до повного їх виконання.
За даними ІТС «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-04-12-002493-а, розділ «Перевірити оплати», встановлено, що Замовником у липні та серпні 2019 року здійснено оплату за Договором № 78 на користь ТОВ «ЕЛІМ» в сумі 1 497 690,00 грн за Інтерактивне мультимедійне обладнання для початкових класів «Нової української школи» (Мультимедійний проектор, проекційний екран та ноутбук), підставою для оплати зазначено накладні від 22.07.2019 № 22/07 на суму 685 178,00 грн, від 22.07.2019 №22/07 на суму 400 364,00 грн та від 12.08.2019 №12/08 на суму 412 148,00 грн, що відповідає загальній сумі укладеного Договору № 78.
Згідно з оприлюдненими в електронній системі закупівель інформації та документами по UA-2019-04-12-002493-а, строк дії Договору № 78 не продовжувався після 31.12.2019 (відповідні додаткові угоди або повідомлення про внесення змін до договору щодо продовження строку дії договору не оприлюднено). За даними ІТС «ProZorro» розділу «Перевірити оплати» відображено, що останнє платіжне доручення за товар, згідно, накладної № 12/08 від 12.08.2019 оплачено 13.08.2019 на суму 412 148,00 грн.
Під час здійснення моніторингу за даними ІТС «ProZorro» Замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю (дата формування звіту - 13.04.2020, сума оплати за договором – 1 497 690,00 грн). Однак, на порушення частини 1 статті 10 Закону № 922, встановлено, що Замовником оплату в повному обсязі проведено 13.08.2019, термін дії договору до 31.12.2019 а звіт про виконання договору оприлюднений 13.04.2020 року.
Період усунення порушень:
24.04.2020 12:01 - 12.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2020 12:01