-
Переговорна процедура
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
пара,гаряча вода та пов"язана продукція
Завершена
933 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
a2fda0bc9cd04555b64caa4376f2fae3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-05-22-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.05.2019 00:00
Період моніторингу:
22.05.2019 17:17 - 15.06.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.05.2019 № 103
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель, по яких виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, далі – Перелік (додається).
2. Почати моніторинг закупівель відповідно до Переліку.
3. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 21.05.2019 № 103
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2019-05-14-000303-b 14.05.2019
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при перевірці підстав для проведення переговорної процедури закупівлі встановлено порушення ч. 2 ст. 35 Закону та п. 1 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про закупівлю встановлено порушення ст. 4, ч. 1 ст. 10 та ч. 3 ст. 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні договорів встановлено порушення ч. 1 ст. 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, своєчасності укладання договорів про закупівлю порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31.05.2019.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір, протокол засідання тендерного комітету від 02.05.2019 № 3, договори від 26.05.2019 № 13 та від 27.05.2019 № 32 зі змінами.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з повідомленнями про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) по лотам № 1 та № 2 Замовником, на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону, проведено переговорну процедуру закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції.
Відповідно до ч. 3 ст. 35 Закону повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та повинно містити, зокрема обґрунтування застосування переговорної процедури.
При цьому, п. 14 вищезазначених повідомлень не містить обґрунтувань застосування переговорної процедури, чим порушено вимоги п. 1 наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ № 490).
Крім того, Замовнику через електронну систему закупівель, надіслано запит про надання пояснень щодо обґрунтування застосування переговорної процедури.
Проте, протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення вищезазначеного запиту пояснень не надано.
Виходячи з вищевикладеного, Замовником не підтверджено наявність підстав для застосування переговорної процедури згідно п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону.
Відповідно до річного плану закупівель, опублікованого в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro 14.05.2019 за номером ІD: UA-P-2019-05-14-001341-а, Замовник визначив код предмета закупівлі 09320000-8 — «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція» національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), очікувану вартість 933,00 грн та зазначив процедуру закупівлі – переговорна процедура.
Проте згідно оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro 14.05.2019, очікувана вартість закупівлі становить 933 000,00 грн.
Отже, в порушення вимог ст. 4 Закону закупівля здійснена не у відповідності до річного плану.
Крім того, протоколом засідання тендерного комітету від 02.05.2019 № 3 переможцем торгів по лоту № 1 визнано КП КОР «Переяслав-Хмельницьктепломережа» та прийнято рішення про укладання договору про закупівлю послуг з постачання пари та гарячої води на 2019 рік.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю по лоту № 1 оприлюднено 14.05.2019, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 та ч. 3 ст. 35 Закону, оскільки повідомлення про намір укласти договір оприлюднюється протягом одного дня з дня прийняття рішення про визнання переможцем процедури закупівлі.
Поряд з цим, за результатами закупівлі по лоту № 1 Замовником укладено договір купівлі-продажу теплової енергії за державні кошти від 24.05.2019 № 13 на загальну суму 734 000,00 грн з КП КОР «Переяслав-Хмельницьктепломережа», який опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 28.05.2019, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 Закону, а саме договір про закупівлю оприлюднюється протягом двох днів з дня його укладення.
Під час здійснення моніторингу встановлено, що Замовником внесено зміни до договору 26.05.2019 та оприлюднено нову редакцію договору від 26.05.2019 № 13 у зв’язку «з технічною помилкою в проставленні дати». Проте повідомлення про внесення змін оприлюднено 30.05.2019, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 Закону, а саме повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня внесення змін.
Перевіркою встановлено, що додатки до договору від 26.05.2019 № 13 не опубліковані в електронній системі закупівель Prozorro, чим порушено норми ч. 1 ст. 10 Закону, а саме: згідно п. 12.1 розділу ХІІ договору невід’ємною частиною договору є додаток № 1, 2.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що протоколом засідання тендерного комітету від 02.05.2019 № 3 переможцем торгів по лоту № 2 визнано ТОВ «Генеруюча компанія «Укрспецтепло» та прийнято рішення про укладання договору про закупівлю послуг з передавання теплової енергії на 2019 рік.
Крім того, встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю по лоту № 2 оприлюднено 15.05.2019, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 та ч. 3 ст. 35 Закону, оскільки повідомлення про намір укласти договір оприлюднюється протягом одного дня з дня прийняття рішення про визнання переможцем процедури закупівлі.
Поряд з цим, за результатами закупівлі по лоту № 2 Замовником укладено договір про закупівлю теплової енергії від 24.05.2019 № 32 на загальну суму 199 000,00 грн з ТОВ «Генеруюча компанія «Укрспецтепло» та опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 28.05.2019, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 Закону, а саме договір про закупівлю оприлюднюється протягом двох днів з дня його укладення.
Період усунення порушень:
03.06.2019 17:35 - 18.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2019 17:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
технічна помилка в проставлені дати на договорах
Дата публікації звіту:
10.06.2019 10:55
Запити/Пояснення
Номер:
824c3c7562b8427a84ec4fe87cca9724
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.05.2019 11:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції за кодом ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-05-14-000303-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень із питання.
Згідно з оголошенням про проведення переговорної процедури, підставою для застосування переговорної процедури визначено п. 2 ст. 35 Закону відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
За яких обґрунтованих підстав проведено переговорну процедуру закупівлі пари, гарячої води та пов’язаної продукції?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.