-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт пішохідного тротуару по вул. Первомайська м. Попасна Луганської області
Завершена
4 864 658.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 21 404.50 UAH
мін. крок: 0.4% або 21 404.50 UAH
Номер:
3725f235796c478488ccf41789415371
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-06-19-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.06.2019 00:00
Період моніторингу:
19.06.2019 16:56 - 12.07.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.06.2019 № 27
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Леонід БЕРЕЗИНСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 18.06.2019 № 27
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2019-04-19-001066-a 19.04.2019 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Вітар-Груп» встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Виконавчого комітету Попаснянської міської ради (далі - Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.04.2019 № 11; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ПП «Вітар-Груп»; протокол засідання тендерного комітету від 14.05.2019 № 14; повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 27.05.2019 року № 1073/2019/Т/ЖКГ (далі - Договір) та додаткові угоди: Додаткову угоду №1 від 28.05.2019 та Додаткову угоду №2 від 29.05.2019 до Договору.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання учасником-переможцем інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме інформації визначеної у пункті 2 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону.
Згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій, на участь у торгах надійшли пропозиції від наступних учасників: ПП «Вітар-Груп», ТОВ «Будівельна компанія «Альянс-Строй» та ТОВ «Будівельно-монтажне управління». Замовником 14.05.2019 в електронній системі було оприлюднене повідомлення про намір укласти договір з ПП «Вітар-Груп». При цьому, аналізом встановлено, що ПП «Вітар-Груп» у складі тендерної пропозиції надано довідку (№ 59 від 02.05.2019) на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, яка не відповідає умовам пункту 6 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації, а саме довідка не містить інформацію в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (термін служби, екологічна чистота).
Крім того, встановлено, що ПП «Вітар-Груп» до розділу II Будівельні машини і механізми підсумкової відомості ресурсів включено машини і механізми наявність яких не підтверджується довідкою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися при виконанні робіт, та не відповідає вимогам пункту 5 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації.
Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ПП «Вітар-Груп», яка не відповідала вимогам тендерної документації, та за результатами розгляду ( протокол засідання від 14.05.2019 № 14) тендерної пропозиції ПП «Вітар-Груп» визнав його переможцем торгів.
Період усунення порушень:
11.07.2019 16:48 - 26.07.2019 00:00
Дата публікації висновку:
11.07.2019 16:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді. Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2019 р. по справі № 360/3337/19, яке набрало законної сили 26 грудня 2019 р. визнано протиправним і скасовано висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 11.07.2019 № 105 про результати моніторингу закупівлі "Капітальний ремонт пішохідного тротуару по вул. Первомайська м. Попасна Луганської області".
Дата публікації:
03.01.2020 17:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо, що порушення встановлені за результатами моніторингу закупівлі за ідентифікатором: UA-2019-04-19-001066-a на закупівлю робіт: «Капітальний ремонт пішохідного тротуару по вул. Первомайська м. Попасна Луганської області» (ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) усунуті, що підтверджується наступним.
1. Щодо виявленого порушення: «ПП «Вітар-Груп» до розділу II Будівельні машини і механізми підсумкової відомості ресурсів включено машини і механізми наявність яких не підтверджується довідкою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися при виконанні робіт, та не відповідає вимогам пункту 5 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації. Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ПП «Вітар-Груп», яка не відповідала вимогам тендерної документації, та за результатами розгляду (протокол засідання від 14.05.2019 № 14) тендерної пропозиції ПП «Вітар-Груп» визнав його переможцем торгів».
ПП «Вітар-Груп» на вимогу Замовника було усунуто це порушення шляхом приведення у відповідність Підсумкової відомості ресурсів, в якій виключено машини і механізми, наявність яких не підтверджується довідкою про наявність обладнання (копія додається).
Але, звертаємо Вашу увагу на те, що за результатами проведеного аукціону, у Замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції ПП «Вітар-Груп», з підстав невідповідності довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися при виконанні робіт оскільки Підсумкова відомість ресурсів була завантажена в систему «Прозорро» ПП «Вітар-Груп» після визнання його переможцем торгів, про що свідчить фіксація дати та часу завантаження документів в електронну систему. Тобто, документи (тендерна пропозиція) для участі у торгах ПП «Вітар-Груп» було подано (завантажено у електронну систему - 03.05.2019 р. А вже після визнання його переможцем торгів, ПП «Вітар-Груп» було завантажено в електронну систему 14.05.2019 р. о 15 год. 51 хв. Підсумкому відомість ресурсів.
Згідно пункту 2.6 Тендерної документації, для дотримання вимог частини четвертої статті 36 Закону «Про публічні закупівлі», уникнення порушення статті 37 Закону, Переможець, в строк 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти Договір, надає Замовнику перераховану (розраховану) ціну тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону.
Таким чином, Замовник не мав можливості відхилити пропозицію ПП «Вітар-Груп» з цієї підстави.
2. Щодо порушення: «При цьому, аналізом встановлено, що ПП «Вітар-Груп» у складі тендерної пропозиції надано довідку (№ 59 від 02.05.2019) на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, яка не відповідає умовам пункту 6 розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до тендерної документації, а саме довідка не містить інформацію в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (термін служби, екологічна чистота)».
Це порушення усунуто шляхом надання довідки учасником ПП «Вітар-Груп» в довільній формі з зазначенням терміну служби, екологічної чистоти (копія додається) з додаванням сертифікату якості.
Проте звертаємо Вашу увагу на наступне.
Підпунктом 3 п.6.3 р.6 ТД вимагалося надання учасником інформації в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватися при виконанні робіт. Слід окремо звернути увагу на те, що в цьому пункті ТД в дужках було зазначено: «(термін служби, екологічна чистота)», що було вказано як приклад того, що учасник може зазначити в цій довідці.
Натомість, учасник закупівлі – ПП «Вітар-Груп» надав довідку в довільній формі (вих.№ 59 від 02.05.2019 р.), де зазначив, що якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт, відповідають чинним нормам законодавства України.
3. Щодо порушення: «За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання учасником-переможцем інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме інформації визначеної у пункті 2 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону».
Аргументоване заперечення Замовника щодо цього.
Відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону) закупівлі здійснюються за принципами, зокрема, недискримінації учасників. Також, згідно з ч. 3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, які виходять за межі вимог, передбачених цим Законом, насамперед статей 16 і 17, а також технічних вимог до предмета закупівлі, які штучно звужують конкуренцію.
Підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі є інформація, що відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону).
Замовником не включено до тендерної документації вимоги щодо надання учасниками інформації про відсутність підстав, визначених п. 2 частини першої статті 17 Закону, оскільки інформація щодо притягнення службової (посадової) особи учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичної особи, яка є учасником, до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення (https://corruptinfo.nazk.gov.ua) та інформація щодо того чи визнаний учасник банкрутом та чи відкрита стосовно нього ліквідаційна процедура (https://kap.minjust.gov.ua/services/registry) є у відкритому доступі.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з пунктом 5.5 розділу ІІІ Тендерної документації, зазначено, що «інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Однак, частиною 3 статті 17 Закону встановлено, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Наведене узгоджується з судовою практикою (рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 р. по справі № 620/1150/19).
З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що твердження ДАСУ щодо порушення Замовником вимог норми частини третьої статті 17 Закону та пункту другого частини другої статті 22 Закону є хибними.
Дякуємо за співпрацю.
Дата публікації звіту:
16.07.2019 15:29