-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Мобільний гідравлічний розвантажувач
Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї.
Завершена
39 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 197 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 197 000.00 UAH
Номер:
501d005026d04eb5b0c7ae4c6606059b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-05-15-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.05.2019 00:00
Період моніторингу:
15.05.2019 15:31 - 08.06.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.05.2019 Одеса № 157
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Кутафіна Р. від 14.05.2019.
В.о. начальника В. КОРОЛЬ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 15.05.2019 № 157
Витяг з переліку процедур
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
5. UA-2019-03-26-001488-c 26.03.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Нотєвський А.Д.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель О. ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 28, пункту 1 частини 1 статті 30 та частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) на 2019 рік, оприлюднення інформації щодо закупівлі, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі ТОВ "ТРАНС-СЕРВІС-КТТ" та Підприємства зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА".
Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій від 08.05.2019 Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» (далі – Замовник) пропозиції ТОВ "ТРАНС-СЕРВІС-КТТ" та Підприємства зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" визнано такими, що відповідають технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, визначених у тендерній документації та прийнято рішення про допуск до аукціону вказаних пропозицій.
Так, аналізом тендерної пропозиції Підприємства зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" встановлено її невідповідність кваліфікаційним критеріям, визначених у тендерній документації, а саме:
- відповідно до додатку 1 до тендерної документації (щодо відповідності кваліфікаційним критеріям) учасник повинен надати довідку у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (один договір чи більше) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації.
Аналогічним договором згідно тендерної документації є договір з поставки ідентичної або тотожної продукції, а також договір з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками. Учасником Підприємством зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції надано довідку з інформацією про підтвердження виконання аналогічного договору від 02.08.2013 № 343-2013/УКР на придбання екскаватору колісного WX 165 фірми CASE, що у розумінні тендерної документації не є аналогічним. Закупівля екскаваторів колісних здійснюється відповідно до ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, що не є тотожним до предмету закупівлі за ДК 021:2015 – 42410000-3 – Підіймально - транспортувальне обладнання.
Отже, Замовником на порушення пункту 1 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) не відхилено тендерну пропозицію Підприємства зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, прийнято рішення про допущення вказаної пропозиції до аукціону, а також згідно з частиною 5 статті 28 та частиною 1 статті 31 Закону не відмінено торги, у зв’язку з допущенням до оцінки тендерних пропозицій менше ніж двох учасників.
Період усунення порушень:
23.05.2019 12:28 - 11.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2019 12:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
На виконання статті п. 10 7 пр 1 "Порядок здійснення моніторингу публічних закупівель" повідомляємо, що ДП "ІЗМ МТП" не згодне з інформацією, викладеною у висновку у зв'язку з чим оскаржило його до суду у порядку та строки визначені чинним законодавством України.
Дата публікації:
06.06.2019 19:00
Запити/Пояснення
Номер:
c50c03ebda554413a9960fd7ffed237a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.05.2019 17:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «Мобільний гідравлічний розвантажувач» (ДК 021:2015: 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання), яка проводиться Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» (далі – Замовник) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: закупівлі UA-2019-03-26-001488-c, дата оприлюднення 26.03.2019) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 14 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень, а саме:
яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам додатку 1 до тендерної документації (щодо відповідності кваліфікаційним критеріям, визначених статтею 16 Закону) на закупівлю мобільного гідравлічного розвантажувача, тоді як учасником Підприємством зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції надано довідку з інформацією щодо підтвердження виконання аналогічного договору від 02.08.2013 № 343-2013/УКР на придбання екскаватору колісного WX 165 фірми CASE, що у розумінні тендерної документації не є аналогічним?
- яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам додатку 1 до тендерної документації (щодо відповідності кваліфікаційним критеріям, визначених статтею 16 Закону), тоді як учасником Підприємством зі стопроцентним іноземним капіталом "ВІРТГЕН УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції надано скановану копію відгуку від 19.03.2018 № 168 щодо виконання аналогічного договору, який не завірений замовником, що його видав (КП «Жовтоводськтепломережа»)?
З огляду на вищезазначене, прошу надати пояснення щодо обґрунтування рішення Замовника та підтверджуючі документи.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
543e273137c24df2bfc5d4129a0552de
Назва:
Щодо надання відповіді
Дата опублікування:
20.05.2019 16:55
Опис:
По першому питанню:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
В той же час, стаття 7 Закону передбачає, що Антимонопольний комітет України здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Для здійснення передбачених завдань оскарження, відповідно до Закону, АМКУ створив постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Показовим в цьому аспекті є одне з рішень АМКУ (№ 929-Р/ПК-СК за серпень 2012 року) щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі шляхом включення до документації необґрунтованих вимог щодо підтвердження виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі - «вугілля кам’яне», а саме:
- підтвердження досвіду шляхом надання аналогічних договорів на постачання вугілля конкретних марок (а не вугілля кам’яного взагалі);
- обмеження суми аналогічних договорів;
- надання договорів на постачання вугілля бюджетним установам.
АМКУ визнав такі вимоги дискримінаційними.
Таким чином Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні договори, а не ідентичні, а враховуючи практику розгляду скарг АМКУ вважає аналогічним договором договір на закупівлю відповідно до показників певної цифри згідно ДК 021:2015.
Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 3 Закону.
Для врахування принципів проведення закупівель та запобігання можливого оскарження нами, як замовником, при розробці тендерної документації була врахована практика розгляду скарг АМКУ та було чітко визначено в тендерній документації перелік документів, що мають бути подані учасниками на підтвердження кваліфікації, а також, їх форму та зміст.
Так, додатком 1 тендерної документації перебачено надання учасниками закупівлі довідки у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (один договір чи більше) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації (Зразок 2).
Враховуючи відсутність законодавчого закріплення та доктринального розуміння визначення «аналогічного договору», у тендерній документації є роз’яснення, що розуміється замовником під цим терміном. Так, наведеним додатком передбачено, що аналогічним договором є договір з поставки ідентичної або тотожної продукції, а також договір з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками.
На виконання вимог тендерної документації Підприємством зі стопроцентними іноземним капіталом «ВІРТГЕН Україна» надано лист відгук щодо виконання договору на поставку екскаватора колісного WX 165 фірми CASE. В ході розгляду листа відгуку тендерним комітетом встановлено, що екскаватор колісний WX 165 фірми CASE та мобільний гідравлічний розвантажувач TEREX Fuchs MHL 360F є спеціалізованими дизель-гідравлічними машинами циклічної дії, що можуть бути задіяні в переміщенні вантажів використовуючи різні вантажозахоплюючі органи.
Крім того, спосіб визначення замовником предмета закупівлі відповідно до положень Закону регламентовано «Порядком визначення предмета закупівлі» затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454.
Відповідно до п. 1 вказаного наказу предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Розглядаючи лист - відгук тендерний комітет дійшов висновку, що обидві машини підпадають під код ДК 021:2015: 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання, обидва договори є договорами поставки а запропонована у складі тендерної пропозицій продукція підпадає під визначення, що міститься у тендерній документації, а саме «договору з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками».
По питанню другому:
Як зазначалося, додатком 1 тендерної документації перебачено надання учасниками закупівлі довідки у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (один договір чи більше) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації (Зразок 2). До довідки має бути доданий позитивний лист – відгук від юридичної чи фізичної особи, з якою укладено договір, що наведено в довідці про виконання аналогічних договорів. Лист- відгук має бути підписаний особою (керівник, підписант) повноваження якої можна перевірити за допомогою безкоштовного пошуку відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР). Якщо лист- відгук підписаний особою не вказаною в ЄДР до листа- відгуку має бути доданий наказ, довіреність або інший документ, що підтверджує її повноваження (так як документ на підтвердження повноважень видається не Учасником, то допускається надання цих документів у вигляді електронних документів або у вигляді документів, сканованих з оригіналів та/або їхніх копій – засвідчених як тими хто їх видав так і учасником).
Лист - відгук Підприємства зі стопроцентним іноземним капіталом «ВІРТГЕН Україна» наданий контрагентом Комунальним підприємством «ЖОВТОВОДСЬКТЕПЛОМЕРЕЖА». Підписаний лист відгук директором підприємства С.О. Донченко, також міститься печатка підприємства контрагента. Повноваження підписанта було перевірено за допомогою безкоштовного пошуку відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тож надання додаткових документів на підтвердження повноважень підписанта не вимагалося. Вимог щодо додаткового засвідчення листа - відгуку з боку саме контрагента (в даному випадку Комунальним підприємством «ЖОВТОВОДСЬКТЕПЛОМЕРЕЖА») тендерна документація не містила. Враховуючи викладене, лист - відгук відповідає вимогам тендерної документації.