• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Житомирської області протяжністю 6941,5 км.

Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Житомирської області протяжністю 6941,5 км.

Завершена

364 525 669.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 729 100.00 UAH
Номер: b604e177d9bc4694b5e0f7fa53460857
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-07-09-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.07.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 09.07.2019 15:48 - 31.07.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.07.2019 № 38 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.07.2019 № 38. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2019-04-10-001233-b від 10.04.2019 – Дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 255-47-20, amatoryzt@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що в порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить вимоги, встановлені частиною 1 статті 17 Закону та зміст тендерної документації Замовника не враховує вимоги рішення РНБО від 19 березня 2019 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Житомирський Автодор», яка не відповідала умовам тендерної документації. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, рішення Антимонопольного комітету України від 03.07.2019 року № 8820-р/пк-пз, тендерну пропозицію переможця процедури закупівель ТОВ «Житомирський Автодор», протоколи засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір, укладений договір від 24 липня 2019 року № 38 п/з та пояснення Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) від 25.07.2019 року. За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що в порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація Замовника не містить вимоги, встановлені частиною 1 статті 17 Закону. Крім того встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 19 березня 2019 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі - Закон № 1644). За результатами аналізу розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Житомирський Автодор» не відповідає умовам тендерної документації, а саме: - в порушення вимог пункту 5 розділу III та Додатку №3 тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця в довідці про наявність асфальтобетонних заводів, що будуть залучені для надання послуг, відсутня інформація про потужність асфальтобетонних заводів; - в порушення вимог пункту 5 розділу III та пункту 3 Додатку №3 тендерної документації надані переможцем в складі пропозиції гарантійні листи від 22.04.2019 року №2/21 (ПАТ «Житомирське шляхово-будівельне управління №19») та від 22.04.2019 року №29 (ТДВ «ШБУ №35») без адресації їх Замовнику. Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Житомирський Автодор» та уклав з ним договір від 24 липня 2019 року № 38 п/з. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися. Слід відмітити, що відповідно до рішення Антимонопольного комітету України від 03.07.2019 року № 8820-р/пк-пз, розгляд скарги ТОВ «КИЇВДОРПОСТАЧСЕРВІС» від 12.06.2019 року № UA-2019-04-10-001233-b.b1 органом оскарження припинено відповідно до частини 5 статті 18 Закону (скаргу відкликано суб'єктом оскарження).
Період усунення порушень: 26.07.2019 16:02 - 10.08.2019 00:00
Дата публікації висновку: 26.07.2019 16:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: В процесі моніторингу закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Житомирської області протяжністю 6941,5 км., 364525669UAN, 6731000-9 ДКО21.1 за замовленням Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації, було виявлено порушення законодавства при визначенні переможця ТОВ «Житомирський автодор». З висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не погоджуємось. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції" одним із видів санкцій є, зокрема, заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про санкції" рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1- 21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання. Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), в додатках якого міститься перелік фізичних та юридичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції). При здійсненні процедури закупівлі та прийнятті рішення про визнання переможцем ТОВ «Житомирський автодор» Замовником було враховано норми вищезазначених законодавчих актів. В переліку юридичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи не міститься, ТОВ «Житомирський автодор», підприємство не є юридичною особою-резидентом іноземної держави державної форми власності або юридичною особою, частка статутного капіталу якої знаходиться у власності іноземної держави, а також до підприємство не застосовано санкції згідно з вищезазначеним Законом. Всі ці відомості є в загальнодоступних реєстрах. Відповідно до ч. 3 ст. 17 та п. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних реєстрах, доступ до яких є вільним. Крім того, всі вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником було виконано. Підстав, передбачених ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», для прийняття рішення про відмову в участі у процедурі закупівлі та відхилення пропозиції ТОВ «Житомирський автодор» у Замовника відсутні. При цьому підстави для відхилення тендерних пропозицій визначені у статті 30 Закону є вичерпними та Замовником не встановлені. Щодо висновку про те, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Житомирський Автодор» не відповідає умовам тендерної документації, а саме: - в порушення вимог пункту 5 розділу III та Додатку №3 тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця в довідці про наявність асфальтобетонних заводів, що будуть залучені для надання послуг, відсутня інформація про потужність асфальтобетонних заводів; - в порушення вимог пункту 5 розділу III та пункту 3 Додатку №3 тендерної документації надані переможцем в складі пропозиції гарантійні листи від 22.04.2019 року №2/21 (ПАТ «Житомирське шляхово-будівельне управління №19») та від 22.04.2019 року №29 (ТДВ «ШБУ №35») без адресації їх Замовнику, зазначаємо наступне. Даний висновок не відповідає наявним документам. Так, на запит Управління, з метою перевірки наданих ТДВ «ШБУ-35» та ПрАТ «Житомирське ШБУ № 19» гарантійних листів про постачання асфальтобетону ТОВ «ЖИТОМИРСЬКИЙ АВТОДОР», даними дорожніми організаціями було підтвердження надання інформації та зазначено, що виробництво асфальтобетону передбачено на АБЗ марки ДС-158 потужністю 60 тонн/год. Копії листів ТДВ «ШБУ-35» та ПрАТ «Житомирське ШБУ № 19» додаються. На підставі вищевикладеного вважаємо, що порушеннь законодавства у сфері публічних закупівель, при визначенні переможцем ТОВ «Житомирський автодор», немає. У разі скасування даної процедури закупівлі, яка вже відбулася та укладено договір, через несуттєві (формальні) підстави, нова процедура закупівлі, згідно з встановленими законодавством строками, відбудеться лише в кінці вересня 2019 року. Це в свою чергу, призведе до неможливості переможцю цієї закупівлі виконати роботи у встановлені строки. Отже, за таких підстав, не будуть надаватись послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Житомирської області протяжністю 6941,5 км, та не буде виконана програма, яка затверджена Кабінетом Міністрів України щодо будівництва та ремонту доріг на 2019 рік. Це призведе до великого соціального вибуху в регіоні, через що буде завдано економічну шкоду, як окремим підприємствам, так і державі загалом. Усвідомлюючи фінансові збитки, які понесуть окремі підприємства та держава загалом, у разі скасування процедури закупівлі за предметом «Послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Житомирської області протяжністю 6941,5 км», Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської області державної адміністрації не вважає доцільним скасовувати процедуру закупівлі та розривати договір на надання послуг, вартість яких нижча від очікуваної на 43 769 969,0 грн на підставі несуттєвих (формальних) помилок. Тендерним комітетом Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації розглянуті, проаналізовані та в подальшому будуть враховуватись рекомендації надані Упралінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області.
Дата публікації звіту: 31.07.2019 18:35

Запити/Пояснення