-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Номер:
e088c61ba8a14efb9716011df4d22f3a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-06-03-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2019 00:00
Період моніторингу:
03.06.2019 11:48 - 25.06.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
31.05.2019 №104
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
Від 31.05.2019№ 104
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
16 UA-2019-04-17-000330-а 17.04.2019 Комунальне підприємство «Коменергосервіс» Дніпровської міської ради виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Л.ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) порушень не встановлено.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про проведення закупівлі встановлено порушення вимог статті 2, статті 10 Закону, абзацу другого пункту 2 Наказу № 490.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення закупівлі, опис предмету закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 03.05.2019, проект договору, опублікований Комунальним підприємством «Коменергосервіс» Дніпровської міської ради (далі-Замовник), пропозицію ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП», пояснення замовника, отримані 05.06.2019 через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), а саме: не накладено електронного цифрового підпису на оголошення про проведення закупівлі, тоді як в пункті 2 Наказу №490 зазначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Пунктом 5 Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженої наказом Державного підприємства «Прозорро» від 19.03.2019 №10 (далі – Інструкція №10) передбачено, що усі документи і відомості, пов’язані з проведенням закупівлі, у тому числі з поданням пропозицій, подаються в електронному вигляді через ЕСЗ.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис" (частина перша статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).
Отже, Замовник оприлюднив оголошення про закупівлю з порушенням норм Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», абзацу другого пункту 2 наказу № 490, пункту 5 Інструкції №10.
За результатами застосованої процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір з товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕЛЛОР-ГРУП» було оприлюднено 03.05.2019, договір укладений 21.05.2019 за №53 (на 12-й робочий день з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір), чим порушено вимоги п.4.17 Положення про застосування системи електронних закупівель товарів, робіт і послуг у Дніпропетровській міській раді, затвердженому рішенням міської ради від 08.06.2016 №30/9 (із змінами) (далі – Положення №30/9), відповідно до якої договір про закупівлю укладається не раніше ніж через 2 робочих дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з моменту оприлюднення інформації про визначення переможця.
Пунктом 4.18 Положення №30/9 передбачено, що після укладення договору про закупівлю замовник зобов’язаний його оприлюднити в системі протягом 3 робочих днів з моменту його укладання.
Укладений 21.05.2019 договір з ТОВ «ТЕЛЛОР-ГРУП» було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 04.06.2019 з порушенням п. 4.18 Положення №30/9 (на 10-й робочий день).
Статтею 2 Закону передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, звіт про укладені договори - протягом одного дня з дня укладення договору.
Моніторингом встановлено, що на порушення вимог статті 2 Закону, абзацу 11 частини першої статті 10 Закону звіт про укладений договір Замовник не оприлюднив.
Період усунення порушень:
10.06.2019 17:10 - 25.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2019 17:10
Запити/Пояснення
Номер:
df9ef3d4399444b3b03cc0ef135772fa
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
03.06.2019 16:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2019 00:00
Опис:
надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-04-17-000330-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень із такого питання.
1. Моніторингом установлено, що відповідно до інформації викладеної в системі електронних закупівель Prozorro, вид предмету закупівлі Замовником визначено як послуга: Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015-45260000-7). При цьому відповідно до опису окремої частини або частин предмета закупівлі слідує, що Замовником передбачено послуги з поточного ремонту покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний,18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7).
Відповідно до пункту 17 частини 1 статті 1 Закону слідує, що послуги це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Частиною 1 статті 2 Закону визначено, що цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару(товарів), послуги (послуг) дорівнює, або перевищує 200 тисяч гривень. При цьому частиною 7 статті 2 Закону визначено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
В свою чергу, частиною 1 статті 12 Закону визначено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі.
Поясніть причину проведення вищезазначеної процедури закупівлі Поточного ремонту покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) очікуваною вартістю 600 000,00 грн без застосування процедур, визначених частиною 1 статті 12 Закону.
Крім того, поясніть, яким документом (Положенням, Порядком) керувалися при проведенні допорогової закупівлі?
2. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами) (далі – Наказ №490) затверджено форми документів у сфері публічних закупівель, та в пункті 2 Наказу №490 зазначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
В ході моніторингу встановлено, що у формах документів, оприлюднених в системі електронних закупівель Prozorro по вказаній процедурі, в порушення пункту 2 Наказу №490 не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Поясніть причину не накладення електронного цифрового підпису.
3. Моніторингом установлено, що відповідно до інформації викладеної в системі електронних закупівель Prozorro, згідно з протоколом (рішенням замовника) від 03.05.2019 про визначення переможця закупівлі договір повинен бути укладений з 06.05.2019. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 03.05.2019, однак, станом на 03.06.2019 в системі електронних закупівель Prozorro відсутня інформація щодо укладеного договору, чим недотримано вимоги Наказу №490.
Поясніть, чому не оприлюднено інформацію стосовно укладеного договору?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
4bfd5a4fe6094e12b6a9f62228b7e07e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.06.2019 09:41
Опис:
На вимогу Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби надаємо пояснення з питань, які виникли під час проведення моніторингу закупівель, а саме: 1. Комунальне Підприємство «Коменергосервіс» Дніпровської міської ради проводить свою діяльність у сфері постачання теплової енергії (підтверджується наявністю у підприємства ліцензії на постачання теплової енергії за № 522269, що видана НКРЕКП) та в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі Закон), а саме відповідно до його п. 4 частини першої статті 1, є Замовником, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Відповідно до абзацу третього частини 1 статті 2 Закону наше підприємство підпадає під сферу дії Закону за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в вищезазначеному абзаці, наше підприємство, як Замовник в розумінні Закону, повинне дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та може використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Так як очікувана вартість предмета закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) становить 600 000,00 грн., не було необхідності застосовувати одну з таких процедур закупівлі: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура. Наше підприємство здійснило своє право, надане Законом, та оголосило допорогову закупівлю з метою відбору надавача необхідної послуги. Тобто підприємство не здійснювало придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом, та не укладало договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом. Так як під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, оголосивши допорогову закупівлю ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7), ми не ділили предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону. При здійсненні допорогової закупівлі ми керувалися Наказом ДП "Прозорро" № 10 від 19.03.2019 "Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", Наказом ДП "Прозорро" № 11 від 20.03.2019 "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", Положенням про застосування системи електронних закупівель товарів, робіт і послуг у Дніпропетровській міській раді, затвердженим рішенням міської ради 08.06.2016 р. за № 30/9 (зі змінами), під сферу якого ми підпадаємо як комунальне підприємство. 2. На Ваше друге запитання та зауваження стосовно того, що у формах документів, оприлюднених в системі електронних закупівель Prozorro по «процедурі» ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7), (UA-2019-04-17-000330-a) в порушення пункту 2 Наказу № 490 не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи повідомляємо наступне: КП «Коменергосервіс» є Замовником, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. У разі проведення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзаці 3 частини 1 статті 2 Закону, КП «Коменергосервіс» має право використовувати електронну систему закупівель. Так як під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури та очікувана вартість предмету закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) становить 600 000,00 грн., 17.04.2019 року тендерний комітет КП «Коменергосервіс» своїм протокольним рішенням визначив процедуру закупівлі за цим предметом як допорогова закупівля, про що були внесені відповідні зміни до додатку до річного плану. Так, дійсно, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами) (далі – Наказ № 490) затверджено форми документів у сфері публічних закупівель, та в пункті 2 Наказу № 490 зазначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Але цей наказ затверджує форми документів у сфері публічних закупівель відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону, сфера застосування якого визначена статтею 2. Вимоги Закону щодо порядку проведення процедур закупівель не поширюються на допорогові закупівлі, тобто обов’язку накладання ЕЦП/КЦП у разі проведення допорогової закупівлі згідно законодавства не передбачено. 3. На Ваше зауваження стосовно того, що відповідно до інформації, викладеної в системі електронних закупівель Prozorro, згідно з протоколом (рішенням замовника) від 03.05.2019 про визначення переможця закупівлі договір повинен бути укладений з 06.05.2019. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 03.05.2019, однак, станом на 03.06.2019 в системі електронних закупівель Prozorro відсутня інформація щодо укладеного договору, чим не дотримано вимоги Наказу № 490 повідомляємо наступне: 21.05.2019 року за результатами закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) був укладений Договір підряду № 53. Втім, укладений договір був оприлюднений в системі електронних закупівель Prozorro з порушенням строку у зв’язку із значним навантаженням посадової особи, уповноваженою на здійснення допорогових закупівель, великою кількістю проведених закупівель та договорів, укладених за їх результатами. Окремо зазначаємо, що вимоги Наказу № 490 розповсюджуються виключно на сферу публічних закупівель, що здійснюються у порядку, передбаченому ЗУ «Про публічні закупівлі» та жодним чином не стосуються порядку проведення допорогових закупівель.
Номер:
d32aa833a34c4dedad9697082fd33a3a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.06.2019 15:55
Опис:
На вимогу Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби надаємо пояснення з питань, які виникли під час проведення моніторингу закупівель, а саме:
1. Комунальне Підприємство «Коменергосервіс» Дніпровської міської ради проводить свою діяльність у сфері постачання теплової енергії (підтверджується наявністю у підприємства ліцензії на постачання теплової енергії за № 522269, що видана НКРЕКП) та в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі Закон), а саме відповідно до його п. 4 частини першої статті 1, є Замовником, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Відповідно до абзацу третього частини 1 статті 2 Закону наше підприємство підпадає під сферу дії Закону за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в вищезазначеному абзаці, наше підприємство, як Замовник в розумінні Закону, повинне дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та може використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Так як очікувана вартість предмета закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) становить 600 000,00 грн., не було необхідності застосовувати одну з таких процедур закупівлі: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура. Наше підприємство здійснило своє право, надане Законом, та оголосило допорогову закупівлю з метою відбору надавача необхідної послуги. Тобто підприємство не здійснювало придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом, та не укладало договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом. Так як під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, оголосивши допорогову закупівлю ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7), ми не ділили предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону.
При здійсненні допорогової закупівлі ми керувалися Наказом ДП "Прозорро" № 10 від 19.03.2019 "Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", Наказом ДП "Прозорро" № 11 від 20.03.2019 "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", Положенням про застосування системи електронних закупівель товарів, робіт і послуг у Дніпропетровській міській раді, затвердженим рішенням міської ради 08.06.2016 р. за № 30/9 (зі змінами), під сферу якого ми підпадаємо як комунальне підприємство.
2. На Ваше друге запитання та зауваження стосовно того, що у формах документів, оприлюднених в системі електронних закупівель Prozorro по «процедурі» ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7), (UA-2019-04-17-000330-a) в порушення пункту 2 Наказу № 490 не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи повідомляємо наступне:
КП «Коменергосервіс» є Замовником, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. У разі проведення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзаці 3 частини 1 статті 2 Закону, КП «Коменергосервіс» має право використовувати електронну систему закупівель. Так як під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури та очікувана вартість предмету закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) становить 600 000,00 грн., 17.04.2019 року тендерний комітет КП «Коменергосервіс» своїм протокольним рішенням визначив процедуру закупівлі за цим предметом як допорогова закупівля, про що були внесені відповідні зміни до додатку до річного плану. Так, дійсно, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами) (далі – Наказ № 490) затверджено форми документів у сфері публічних закупівель, та в пункті 2 Наказу № 490 зазначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Але цей наказ затверджує форми документів у сфері публічних закупівель відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону, сфера застосування якого визначена статтею 2. Вимоги Закону щодо порядку проведення процедур закупівель не поширюються на допорогові закупівлі, тобто обов’язку накладання ЕЦП/КЦП у разі проведення допорогової закупівлі згідно законодавства не передбачено.
3. На Ваше зауваження стосовно того, що відповідно до інформації, викладеної в системі електронних закупівель Prozorro, згідно з протоколом (рішенням замовника) від 03.05.2019 про визначення переможця закупівлі договір повинен бути укладений з 06.05.2019. Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 03.05.2019, однак, станом на 03.06.2019 в системі електронних закупівель Prozorro відсутня інформація щодо укладеного договору, чим не дотримано вимоги Наказу № 490 повідомляємо наступне:
21.05.2019 року за результатами закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) був укладений Договір підряду № 53. Втім, укладений договір був оприлюднений в системі електронних закупівель Prozorro з порушенням строку у зв’язку із значним навантаженням посадової особи, уповноваженою на здійснення допорогових закупівель, великою кількістю проведених закупівель та договорів, укладених за їх результатами. Окремо зазначаємо, що вимоги Наказу № 490 розповсюджуються виключно на сферу публічних закупівель, що здійснюються у порядку, передбаченому ЗУ «Про публічні закупівлі» та жодним чином не стосуються порядку проведення допорогових закупівель.
Номер:
ab3d396046084cf797dee680d88aa416
Назва:
Звернення
Дата опублікування:
18.06.2019 16:15
Опис:
З огляду на встановлені Відділом контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби порушення законодавства у сфері закупівель за результатами моніторингу допорогової закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) (UA-2019-04-17-000330-a) надаємо аргументовані заперечення до висновку, а саме:
Моніторингом встановлено, що на порушення вимог статті 2 Закону, абзацу 11 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив звіт про укладений договір за цією закупівлею. Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Замовник оприлюднив оголошення про закупівлю з порушенням, а саме: не накладено електронного цифрового підпису на оголошення про проведення закупівлі,). Також за результатами проведеного моніторингу визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) порушень не встановлено.
Так дійсно, Статтею 2 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини 1, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
При здійсненні «допорогових» закупівель, тобто закупівель з вартістю нижчою вартісних порогів абзаців 2 і 3 частини першої статті 2 Закону, Замовник для кожного договору обирає один з двох варіантів дій – або проводити електронний аукціон у системі електронних закупівель (і в такому випадку вся процедура аукціону буде у відкритому доступі і всі відповідні процедурні кроки та документи будуть згенеровані електронною системою), або укладати договір у довільному порядку з самостійно вільно обраним контрагентом з обов’язковим подальшим оприлюдненням в електронній системі звіту про такий договір не пізніше наступного дня після його укладення (форма саме такого звіту встановлена наказом Мінекономрозвитку № 490 від 22.03.2016). Важливо наголосити, що Закон не висуває додаткових умов як обирати спосіб дій, тому Замовник має право приймати рішення або щодо кожного договору окремо, або через розмежування договорів на ті, які укладаються через електронний аукціон, і на ті, які укладаються без аукціону з обов’язковим звітуванням.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерний комітет КП «Коменергосервіс» своїм протокольним рішенням визначив процедуру закупівлі за предметом закупівлі послуг з Поточного ремонту покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі як допорогова закупівля (а не звіт про укладені договори), про що були внесені відповідні зміни до додатку до річного плану. Ця закупівля проводилася саме через електронну систему. За результатами проведеного Вами моніторингу при обранні Замовником процедури закупівлі порушень не встановлено. Закон України «Про публічні закупівлі» не застосовується до правовідносин, що виникли у ході проведення Замовником допорогової закупівлі ДБН А.2.2-3:2014 Поточний ремонт покрівлі ЦТП (ТРП) за адресою: провулок Фестивальний, 18 в м. Дніпрі (Код за ДК 021:2015 - 45260000-7) (UA-2019-04-17-000330-a). Також наполягаємо, що обов’язку накладання ЕЦП у разі проведення допорогової закупівлі (з використанням електронної системи) згідно законодавства не передбачено, вимоги Наказу Мінекономрозвитку № 490 розповсюджуються виключно на сферу публічних закупівель, що здійснюються у порядку, передбаченому Закону України «Про публічні закупівлі» та жодним чином не стосуються порядку проведення допорогових закупівель. Навіть, якщо зараз зайти на сторінку Інфобокс. Центр знань про публічні закупівлі ДП «Прозорро» в розділі «Процедура "Допорогова закупівля", можна побачити наведений приклад відображення допорогової закупівлі в електронній системі із зазначенням, що електронний цифровий підпис на цій закупівлі не накладено.
Відповідно до п.11 ст. 1 Закону моніторинг закупівель - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях процедури закупівлі шляхом систематичного спостереження та аналізу інформації за допомогою електронної системи закупівель. Допорогова закупівля (з використанням електронної системи) не є процедурою закупівлі в розумінні Закону.
Просимо Відділ контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби прийняти та розглянути наші заперечення щодо висновку про результати моніторингу вищезазначеної закупівлі.