• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

автошини

Завершена

1 411 418.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 057.09 UAH
Номер: 0f265ea9be0c4c44ab9b71c42f750b68
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-01-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.08.2019 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 01.08.2019 18:11 - 23.08.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.08.2019 № 38 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.08.2019 № 38 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2019-04-11-003351-а 11.04.2019, Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 95) 309-54-62, Bondarenko_4321@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 установлено порушення пункту 9 частини другої статті 22 Закону № 922. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону № 922, абзацу 3 частини першої статті 31 Закону № 922, абзаців 3 та 6 частини першої статті 3 Закону № 922. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 32 Закону № 922, абзацу 6 частини першої статті 10 Закону № 922, абзацу 4 частини першої статті 31 Закону № 922. За результатом аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення частини другої статті 32 Закону № 922. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 серпня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 11.04.2019 № 2 та головою тендерного комітету Бедах П.М. (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників, протокол № 5 від 11.05.2019, протокол № 6 від 27.05.2019, повідомлення про намір укласти договір, договір від 12.06.2019 №30, лист ТОВ «ТЛА Полтава» (далі - учасник-переможець) від 12.08.2019 № 43, отриманий органом державного фінансового контролю у порядку, встановленому Законом № 922. Моніторингом встановлено, що замовник в пункті 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначив методику оцінки тендерних пропозицій без зазначення питомої ваги критерію, чим не дотримано вимог пункту 9 частини другої статті 22 Закону № 922. У процедурі закупівлі прийняли участь три учасника: ТОВ «Торговий Дім «НОРТЕК», ТОВ «Виробничо-Комерційна Фірма «Електронтехсервіс ЛТД» і ТОВ «ТЛА Полтава». В ході моніторингу встановлено, що замовником відхилено пропозиції учасників: ТОВ «Торговий дім «НОРТЕК», ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Електронтехсервіс ЛТД», зазначивши, що товар підпадає під санкційне законодавство України. Пунктом 10 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644), передбачено зокрема такі види санкцій, як заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, та заборону державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. Рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону № 1644, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання, що встановлено частиною третьою статті 5 вказаного Закону. Зазначене свідчить, що рішення щодо застосування санкцій, передбачених пунктом 10 частини першої статті 4 Закону № 1644 приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Поряд з тим, закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить Закону № 1644, на що вказує частина друга статті 6 вказаного Закону. Таким чином, при здійсненні закупівель відповідно до Закону № 922, замовникам необхідно ураховувати вимоги Закону № 1644 та рішення Ради національної безпеки та оборони України, уведені в дію указами Президента України. Така позиція Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, який є Уповноваженим органом у сфері закупівель вказана у листах «Щодо застосування санкцій» від 07.06.2017 № 3304-06/18970-06, від 07.09.2018 № 3304-04/39245-06 та від 10.04.2019 № 3304-04/15309-06. З огляду на відхилення замовником вищевказаних учасників необхідно вказати, що на момент прийняття таких рішень (11.05.2019) діяли наступні рішення Ради національної безпеки і оборони України (РНБО): - рішення РНБО від 28.04.2017 введене в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017; - рішення РНБО від 02.05.2018 введене в дію Указом Президента України від 14.05.2018 № 126/2018; - рішення РНБО від 19.03.2019 введене в дію Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019. Крім того, встановлена заборона до 31 грудня 2020 року (включно) ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації за переліком згідно з додатком, на що вказує пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації». Слід вказати, що автошини, які є предметом закупівлі не віднесено до переліку, наявного у вищевказаній постанові Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1147. В ході моніторингу встановлено, що в тендерній документації (пункт 6 Додатку № 1 «Технічні вимоги (Специфікація)») замовником передбачено умову, що «Запропонований товар немає походити із країн щодо яких застосовано санкційне Законодавство України». В ході моніторингу встановлено, що згідно протокольного рішення тендерного комітету від 11.05.2019 № 5 (далі протокол від 11.05.2019 № 5) замовником відхилено пропозиції учасників з наступних підстав: - ТОВ «Торговий дім «НОРТЕК», підстава - надання у складі пропозиції інформації про еквівалент товару «походженням з країни агресора (Додаток № 4) наступні пункти 12,15,16,17 місто виробник м.Барнаул Росія - відповідно товар підпадає під санкційне законодавство України»; - ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Електронтехсервіс ЛТД», підстава - надання у складі пропозиції інформації про еквівалент товару «походженням з країни агресора (Додаток № 4) наступні пункти 2 місто виробник м.Омськ Росія (Омськшина) - відповідно товар підпадає під санкційне законодавство України». Встановлено, що учасників, яких відхилив замовник та виробників запропонованого ними товару не віднесено до переліку юридичних осіб, до яких застосовано обмежувальні заходи (санкції) діючими рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, переліченими вище. Отже, підстави для відхилення учасників ТОВ «Торговий дім «НОРТЕК» і ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Електронтехсервіс ЛТД», на які посилається замовник не ґрунтуються на нормах Закону № 1644. Відхилення вказаних учасників не відповідає нормам пункту 4 частини першої статті 30, абзаців 3 та 6 частини першої статті 3 Закону № 922 з огляду на відсутність обставин для відхилення учасників, як таких, що не відповідають умові тендерної документації - «Запропонований товар немає походити із країн щодо яких застосовано санкційне Законодавство України». Також, відповідно до абзацу 3 частини першої статті 31 Закону № 922 замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Слід зазначити, що переможець ТОВ «ТЛА Полтава», як і відхилені учасники запропонував товар російського виробництва. Так, згідно отриманих Управлінням в межах наданих повноважень документів з’ясовано походження запропонованого товару, зокрема, переможцем ТОВ «ТЛА Полтава» надано інформацію, що запропонований ним товар є російського виробництва: - автошини 225/75R16С б/к універ.(всесезонна) КАМА-218 (позиція № 11 у формі «Пропозиція тендерних торгів») – виробник ПАО «НИЖНЕКАМСКШИНА», Республика Татарстан, г. Нижнекамск, Росія, 423580; - автошини Тр.шина 9,5-32 В-110 АШК В-110 6 сл 110А6 із камер. (позиція 17 у формі «Пропозиція тендерних торгів») – виробник ТОВ «Нортек», Алтайский край, м. Барнаул, Росія. Окрім зазначеного, замовником прийнято рішення про намір укласти договір 11.05.2019, про що 27.05.2019 оприлюднено повідомлення на веб-порталі Уповноваженого органу не у встановлений строк, чим порушено вимоги: - частини першої статті 32 Закону № 922, якою передбачено, що рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю; - абзацу 6 частини першої статті 10 Закону № 922, якою передбачено, що замовник самостійно та безоплатно оприлюднює, зокрема, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі. Замовником всупереч абзацу 4 частини першої статті 31 Закону № 922 не відмінено торги при допущенні порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлю, зокрема, повідомлення про намір укласти договір. Всупереч вказаному замовником не відмінено торги, а укладено з переможцем ТОВ «ТЛА Полтава» договір про закупівлю товарів за державні кошти від 12.06.2019 № 30 на суму 1232942,90 гривень. Вказаний договір про закупівлю укладено з порушенням строків частини другої статті 32 Закону № 922. Так, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Натомість, замовником укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти від 12.06.2019 № 30, при цьому рішення про намір укласти договір про закупівлю (день визначення переможця) прийняте посадовими особами тендерного комітету 11.05.2019 (протокол від 11.05.2019 № 5). Отже, на порушення частини другої статті 32 Закону № 922 замовник не уклав з переможцем торгів договір протягом 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Період усунення порушень: 23.08.2019 15:55 - 11.09.2019 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2019 15:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку, на засіданні тендерного комітету від 30.08.2019, ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.08.2019 № 38, було прийнято рішення припинити дію договору за результатами проведеної процедури відкритих торгів ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-11-003351-а.
Дата публікації звіту: 30.08.2019 12:59

Запити/Пояснення