• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Амбулаторія групової практики в селі Голубине Свалявського району – будівництво амбулаторії та житлової частини лікаря» ДК 021:2015 код 45210000-2 «Будівництво будівель»

Торги відмінено

5 330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 650.00 UAH
Номер: 37a695b40fc049788e3d39fbd1ed3c67
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-04-11-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.04.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 11.04.2019 10:23 - 04.05.2019 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.04.2019 №17 Ужгород Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника М.ФЕДАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатської області від 11.04.2019 №17 Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2018-12-30-000177-b 30.12.2018 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 2 UA-2019-03-21-000141-a 21.03.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 50) 183-50-60, nataliravluk74@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення норм статті 17 Закону, вимог абзацу 3 частини 1 статті 10, пунктів 9, 10 частини 2 статті 22 та абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності визначення предмета закупівлі, оприлюднення оголошення про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2019 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оприлюднення інформації щодо закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Голубинської сільської ради від 20.03.2019 року та зміни до тендерної документації. За результатами проведеного моніторингу наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації встановлено, що Голубинською сільською радою (далі – Замовник) 21 березня 2019 року була оприлюднена тендерна документація з додатками на закупівлю робіт «Амбулаторія групової практики в селі Голубине Свалявського району – будівництво амбулаторії та житлової частини лікаря», яка затверджена рішенням тендерного комітету Замовника 20 березня 2019 року. За результатами розгляду питань, що поступили від потенційних учасників та консультацій з проектувальною організацією, тендерним комітетом прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації та викладення технічного завдання (додаток 8 до тендерної документації ) у новій редакції. Відповідно до абзацу 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. При цьому, зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 10 цього Закону. Однак, Замовником в порушення абзацу 3 частини 1 статті 10 Закону та абзацу 2 статті 23 Закону неоприлюднено нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації, а також інформація, викладена у файлі, який завантажено Замовником, як перелік змін, не містить посилання на те, які саме зміни вносилися у технічне завдання, а зазначено лише, що додаток 8 «Технічне завдання» до тендерної документації викладено у новій редакції. При цьому, нова редакція технічного завдання не відображається у вигляді закреслених даних та не містить інформації про те, які саме зміни були внесені. Також, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що тендерна документація складена з порушенням частини 2 статті 22 Закону. А саме: Замовником в пункті 4 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів. Проте, не зазначено строк, з якого вони вважаються дійсними, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини 2 статті 22 Закону. Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема, перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Однак, така інформація відсутня у пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиціі» тендерної документації, що є порушенням пункту 9 частини 2 статті 22 Закону. Статтею 17 Закону встановлено вичерпний перелік підстав, за наявності яких замовник може або зобов’язаний відмовити в участі у процедурі закупівлі у відповідності до зазначеної статті. При цьому, згідно з абзацом 3 частини 3 статті 17 Закону замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини 1 цієї статті. Таким чином, тендерна документація повинна містити вимогу про надання учасниками виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону. Однак, Замовником, для наявності/відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та щодо відхилення тендерної пропозиції учасника у відповідності до статті 17 Закону, у додатку 2 до тендерної документації у абзацах 8-11 довідки, яка має бути подана учасником, встановлена вимога про надання інформації відповідно до пункту 7 частини 1 статті 17 Закону, а також додаткові зобов’язання для учасників, які не визначені статтею 17 Закону. Таким, чином Замовником при встановленні таких вимог не дотримано норми статті 17 Закону. Водночас, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником в тендерній документації вимагається дотримання Учасниками норм чинного законодавства України, зокрема: Указу Президента України від 16 вересня 2015р. №549/2015 та рішення РНБО України від 2 вересня 2015 року, при тому, що зазначені нормативні документи втратили чинність. 11 квітня 2019 року
Період усунення порушень: 11.04.2019 16:33 - 26.04.2019 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2019 16:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1). 21 березня 2019 року була оприлюднена тендерна документація з додатками на закупівлю робіт «Амбулаторія групової практики в селі Голубине Свалявського району – будівництво амбулаторії та житлової частини лікаря», яка затверджена рішенням тендерного комітету 20 березня 2019 року. За результатами розгляду питань, що поступили від потенційних учасників та консультацій з проектувальною організацією, тендерним комітетом 29 березня 2019 року прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації та доручено опрацювати проект таких змін для їх розгляду та затвердження на наступному засіданні тендерного комітету, яке буде скликано по факту готовності проекту змін. За результатами проведеної роботи спільно з проектувальною організацією на засіданні тендерного комітету Голубинської сільської ради 02 квітня 2019 року було затверджено зміни до тендерної документації. Оскільки зміни, що були внесені до технічного завдання (додаток 8 до тендерної документації) полягали не в доповнені/уточненні/зміні видів чи обсягів робіт, а у формулюванні переліку робіт за зовсім іншим принципом, відповідно, внесення змін відбулося шляхом викладення технічного завдання (додаток 8 до тендерної документації) у новій редакції. Відповідно до абзацу 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та абзацу 3 частини 1 статті 10 Закону, зміни, що було внесено до тендерної документації, розміщено та відображено в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Разом із змінами до тендерної документації в окремому документі було оприлюднено перелік змін, що вносяться. Як визначено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі“1” зазначається нумерація, у графі “2” – перелік складових тендерної документації, у графі “3” – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Відповідно до викладеного, в електронній системі закупівель було розміщено нову редакцію технічного завдання (додаток 8 до тендерної документації). Попередня редакція технічного завдання (додаток 8 до тендерної документації) відображена у вигляді файлу з закресленою назвою та є доступною для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Відповідно до викладеного, тендерним комітетом не було допущено порушень абзацу 3 частини 1 статті 10 Закону та абзацу 2 статті 23 Закону в ході внесення змін до тендерної документації. 2). Відповідно до пункту 10 частини другої статті 22 Закону, передбачено, що строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними не може бути менший ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. При підготовці тендерної документації було допущено технічну (механічну) помилку та випущено слова «з дати розкриття тендерних пропозицій». Тендерна документація складена відповідно до Закону, і при подачі тендерних пропозицій Учасники закупівель користуються як тендерною документацією, так і Законом, відповідно при подачі пропозицій механічна помилка не повинна була вплинути на можливість подання тендерних пропозицій, а також на термін дії тендерних пропозицій. Відповідно, зазначену механічну помилку можна вважати формальною, такою, що не впливає на зміст та подачу тендерних пропозицій. Разом з тим, відповідно до п.2.9. Примірного Положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), затвердженого наказом Мінекономрозвитку і торгівлі України №557 від 30.03.2016р. та Положення про тендерний комітет Голубинської сільської ради, члени тендерного комітету мають право прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Відповідно до викладеного, тендерним комітетом прийнято рішення усунути порушення частини 2 статті 22 Закону стосовно коректного зазначення терміну дії тендерних пропозицій учасників в тендерній документації та виправити технічну (механічну) помилку, допущену при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, а саме: внести пропущені слова «з дати розкриття тендерних пропозицій» в пункті 4 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та правильно читати «тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій». 3). Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 визначено, що тендерна документація містить: обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі“1” зазначається нумерація, у графі “2” – перелік складових тендерної документації, у графі “3” – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Відповідно інформація розміщена шляхом заповнення електронних форм є складовою частиною тендерної документації. В оголошенні про проведення відкритих торгів, сформованому шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель зазначено: «Очікувана вартість: 5 330 000,00 UAH з ПДВ». Крім того, в додатку 5 до тендерної документації наведено форму тендерної пропозиції, в якій зазначено, що відповідно до статусу платника податку ціна тендерної пропозиції обов’язково зазначається з ПДВ чи без ПДВ. Голубинська сільська рада не є платником податку на додану вартість, а отже не має права на податковий кредит чи відшкодування ПДВ і статус контрагента в договірних відносинах (платник ПДВ чи не платник ПДВ) для Замовника не має ніякого значення. Єдиним критерієм при оцінці тендерних пропозицій учасників даної процедури є ціна з урахуванням всіх витрат учасника, його прибутку, податків, зборів та обов’язкових платежів, що ним мають бути сплачені, у тому числі податку на додану вартість, якщо учасник є платником даного податку. Отже, дану механічну помилку, допущену при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу можна вважати формальною та такою, що не впливає на зміст та подачу тендерних пропозицій. Разом з тим, відповідно до п.2.9. Примірного Положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), затвердженого наказом Мінекономрозвитку і торгівлі України №557 від 30.03.2016р. та Положення про тендерний комітет Голубинської сільської ради, члени тендерного комітету мають право прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Відповідно до викладеного, тендерним комітетом прийнято рішення усунути порушення частини 2 статті 22 Закону стосовно коректного зазначення методики оцінки за критерієм «ціна» в тендерній документації та виправити технічну (механічну) помилку, допущену при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, а саме: внести пропущені слова «(відповідно до статусу платника податку - з ПДВ чи без ПДВ)» в пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та правильно читати: «Критерій «ціна» - питома вага 100% (відповідно до статусу платника податку - з ПДВ чи без ПДВ). 4). в тендерній документації відсутні порушення абзацу 3 частини 3 статті 17 Закону, оскільки Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Крім того, згідно частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Ні наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», ні положеннями самого Закону не передбачено форм надання учасником інформації про відсутність підстав за наявності яких замовник може або зобов’язаний відмовити в участі у процедурі закупівлі у відповідності до статті 17. Абзацом 1 частини 3 статті 17 Закону передбачено, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону надається учасниками виключно у довільній формі. Така інформація може надаватись як окремими листами (довідками) за кожним пунктом, так і окремими пунктами одного листа (довідки) або окремими пунктами у складі листа (довідки) разом з іншою інформацією. Форма для надання вказаної інформації (додаток 2 до тендерної документації) була підготована для зручності опрацювання інформації і жодним чином не містить дискримінаційних або обмежувальних вимог. Визначальним при розгляді пропозицій учасників є не формальне дотримання форми довідки, а безпосередньо наявність необхідної інформації. Надання інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, в іншій формі ніж передбачено додатком 2 до тендерної документації не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника за умови надання всієї необхідної інформації.
Дата публікації звіту: 18.04.2019 16:54

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • other: Так
  • corruptionBiddingDocuments: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації: 22.04.2019 10:50