-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Коагулянт для очищення води на основі алюмінію для застосування в теплу пору року
Торги не відбулися
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
Номер:
9b0f9e86273a4b6d8b43da6fe4c0ec7d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-29-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.03.2019 00:00
Період моніторингу:
29.03.2019 16:42 - 24.04.2019 01:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.03.2019
№ 19
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника С. ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 29.03.2019 № 19
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2019-01-03-000723-c від 01.03.2019 - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі, встановлено порушення вимог частини 4 статті 10 та абзацу 2 статті 21 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг», яка не відповідала кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922 та не відповідала умовам тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації законодавству, розгляд та оцінка тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію, тендерні пропозиції учасників ПП «Наукво-виробнича фірма СВК» та ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ», тендерну пропозицію переможця ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг».
За результатами аналізу питання дотримання Комунальним підприємством «Житомирводоканал» Житомирської міської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено наступне.
Частиною 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт – 5 150 000 євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Разом з тим, згідно вимог абзацу 2 частини 1 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 21 Закону № 922, встановлено умову, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 4 статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення.
Слід зазначити, що станом на день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (веб - портал) з питань закупівель оголошення про проведення вищевказаної процедури закупівлі (18.03.2019 року) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України (https://minfin.com.ua/currency/nbu/eur/2019-03-18/) становив - 30,5483 грн. за 1 євро, тобто вимоги частини 4 статті 10 Закону № 922 поширювались на процедури закупівель відкритих торгів, оголошення щодо проведення яких оприлюднені на веб-порталі 18.03.2019 року, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 062 923,90 грн. (133 000 євро x 30,5483 гривень).
Враховуючи вищевикладене, Замовником додатково не оприлюднено на веб-порталі оголошення про проведення відкритих торгів на англійській мові, чим не дотримано вимоги частини 4 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 21 Закону № 922.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922.
Так, відповідно до вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема імперативно вимагалось надання копії аналогічного договору (з аналогічним предметом закупівлі та об'ємами поставок або більше).
Так, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» надано скановану копію договору про закупівлю від 28.01.2018 року № 84 та Додаток № 1 «Специфікація», який є його невід’ємною частиною.
Слід відмітити, що частиною 2 статті 27 Закону № 922, зокрема встановлену імперативну умову, що конфіденційною не може бути визначена інформація та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Однак, аналізом встановлено, що специфікація вищевказаного договору не містить точного знакового відтворення змісту та документальної інформації даного договору про закупівлю від 28.01.2018 року № 84, зокрема у вказаному документі відсутня інформація про ціну за одиницю та загальну вартість предмету закупівель (накладено відбиток білого кольору на відображення інформації про ціну та загальну вартість предмету закупівель), чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 Додатку № 1 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922.
Крім того, за результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій також встановлено, що в порушення пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 3 тендерної документації, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» не відповідає умовам тендерної документації внаслідок відсутності у її складі документу про дослідження предмету закупівлі в лабораторії Замовника, підтвердженого промисловими випробуваннями на очисних спорудах Замовника.
Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг».
Разом з тим, відповідно до вимог абзаців 3, 4 та 7 частини 1 статті 31 Закону № 922, визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури, та/або відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом, замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень:
03.04.2019 17:22 - 11.04.2019 00:00
Дата публікації висновку:
03.04.2019 17:22
Запити/Пояснення
Номер:
c9c87664a48f437aa873fbc22ce293af
Назва:
Результати розгляду висновків моніторингу
Дата опублікування:
09.04.2019 18:51
Опис:
04.02.2019р. був проведений електронний аукціон на закупівлю: код 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянт для очищення води на основі алюмінію для застосування в теплу пору року) по процедурі UA-2019-01-03-000723-c. За результатами аукціону/розгляду визначена найбільш економічно вигідна пропозиція та визначений переможець закупівлі — ТОВ “ТБ “Аква-Холдинг” та 20.03.2019р. Уповноваженою особою було прийнято рішення про намір укласти договір та оприлюднено відповідно до ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Південним офісом держаудитслужби в Житомирській області був проведений моніторинг закупівлі: код 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянт для очищення води на основі алюмінію для застосування в теплу пору року) по процедурі UA-2019-01-03-000723-c.
Не можливо погодитися зі всіма висновками Держаудитслужби з наступних підстав.
Першим порушення встановлено, що за результатами аналізу питання дотримання Комунальним підприємством «Житомирводоканал» Житомирської міської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено наступне. Частиною 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт – 5 150 000 євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі. Разом з тим, згідно вимог абзацу 2 частини 1 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 21 Закону № 922, встановлено умову, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 4 статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення. Слід зазначити, що станом на день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (веб - портал) з питань закупівель оголошення про проведення вищевказаної процедури закупівлі (18.03.2019 року) офіційний курс Національного банку України відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України (https://minfin.com.ua/currency/nbu/eur/2019-03-18/) становив - 30,5483 грн. за 1 євро, тобто вимоги частини 4 статті 10 Закону № 922 поширювались на процедури закупівель відкритих торгів, оголошення щодо проведення яких оприлюднені на веб-порталі 18.03.2019 року, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 062 923,90 грн. (133 000 євро x 30,5483 гривень). Враховуючи вищевикладене, Замовником додатково не оприлюднено на веб-порталі оголошення про проведення відкритих торгів на англійській мові, чим не дотримано вимоги частини 4 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 21 Закону № 92.
Не погоджуюсь з такими висновками моніторингу виходячи із того, що оголошення про проведення закупівлі було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 03.01.2019р. На цей момент офіційний курс Національного банку України становив 31.71 грн. Таким чином 133 000 євро становило 4 217 430 грн, а очікувана вартість закупівлі, відповідно до оголошення, становить 4 200 000 грн. та не потребував додаткового оприлюднення оголошення англійською мовою.
Другим порушенням встановлено, що за результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
В тендерній документації помилково не зазначені рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», які будуть враховані при складанні наступних тендерних документацій. Крім того зазначаємо, що відповідно до ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” внесення змін у тендерну документацію можливо лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій, який вже минув та умови тендерної документації оскаржені не були.
Третім порушення встановлено, що результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922. Так, відповідно до вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема імперативно вимагалось надання копії аналогічного договору (з аналогічним предметом закупівлі та об'ємами поставок або більше). Так, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» надано скановану копію договору про закупівлю від 28.01.2018 року № 84 та Додаток № 1 «Специфікація», який є його невід’ємною частиною. Слід відмітити, що частиною 2 статті 27 Закону № 922, зокрема встановлену імперативну умову, що конфіденційною не може бути визначена інформація та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Однак, аналізом встановлено, що специфікація вищевказаного договору не містить точного знакового відтворення змісту та документальної інформації даного договору про закупівлю від 28.01.2018 року № 84, зокрема у вказаному документі відсутня інформація про ціну за одиницю та загальну вартість предмету закупівель (накладено відбиток білого кольору на відображення інформації про ціну та загальну вартість предмету закупівель), чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 3 Додатку № 1 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922. Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг».
Керуючись висновками моніторингу закупівлі: код 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянт для очищення води на основі алюмінію для застосування в теплу пору року) по процедурі UA-2019-01-03-000723-c, в частині виявленого третього порушення щодо надання неналежної копії аналогічного договору, тендерну пропозицію учасника ТОВ “ТБ “Аква-Холдинг” відхилено на підставі підп. 4 ч.1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі” як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. Торги відмінено на підставі п.1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі” у зв'язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій (протокол № 46 від 09.04.19р. Та протокол розгляду від 09.04.19р.)
Четвертим порушення висновками моніторингу встановлено, що за результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій також встановлено, що в порушення пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 3 тендерної документації, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ТБ «Аква-Холдинг» не відповідає умовам тендерної документації внаслідок відсутності у її складі документу про дослідження предмету закупівлі в лабораторії Замовника, підтвердженого промисловими випробуваннями на очисних спорудах Замовника.
Не погоджуюсь із такими висновками, оскільки в складі тендерної пропозиції ТОВ “ТБ “Аква-Холдинг” в папці Додаток 3 Відповідність технічним вимогам присутня довідка ТОВ “ТБ Аква-Холдинг” № 142 від 15.01.2019р. про запропонований коагулянт пройшов необхідні дослідження в лабораторних та промислових умовах водоводу КП “Житомирводоканал” та гарантійний лист від виробника коагулянту ТОВ “Пологівський хімічний завод “Коагулянт” № 05/164 від 09.01.2019р., що запропонований коагулянт пройшов дослідження в лабораторії КП “Житомирводоканал”, підтверджені промисловими випробовуваннями на очисних спорудах підприємства.