• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Масогабаритний макет автомата АКМ, пневматична гвинтівка, навчальні набої

Завершена

306 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер: d6acff308cea49c093169b2a714b223e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-06-06-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2019 16:46 - 28.06.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2019 №93 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2019 №93 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-03-04-000001-a 04.03.2019 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України №922 В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 804-80-81, olgakolodcak@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 частини 2 статті 22, статті 28 та 25 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «Брунера», відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації (далі - Замовник) від 13.03.2019, тендерні пропозиції ПП «Брунера», ФОП Ковальського Андрія Володимировича, протокол розгляду тендерних пропозицій від 01.04.2019 №5, повідомлення про намір укласти договір від 03.04.2019, договір про закупівлю від 15.04.2019 № Т19-24, повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 17.04.2019 № 1. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Додатку №1 тендерної документації Замовник визначив вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі повторного підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам. Згідно з нормами статті 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. При цьому Законом не передбачено надання учасниками торгів будь-яких документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій. Крім цього, за результатами аналізу встановлено, що тендерна документація (Додаток №4 «Технічна специфікація» тендерної документації) Замовника містить вимогу, що «учасник з найнижчою ціною за результатами аукціону (чи наступний учасник, після відхилення попереднього) зобов’язаний надати зразок кожного найменування товару на вимогу Замовника протягом 3 робочих днів. У разі відсутності можливості в Учасника надати запрошуваний зразок Замовнику, пропозиція буде відхилена, про що учасник в складі пропозиції надає гарантійний лист. Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих які підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Крім того, відповідно до абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону замовник та учасник не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Отже, вимоги встановлені Замовником у тендерній документації, суперечать нормам статті 25 та 28 Закону. Проведеним моніторингом також встановлено, що Замовником не дотримано норми пункту 4 частина 1 статті 30 Закону № 922, зокрема, не відхилено тендерну пропозицію ФОП Ковальського Андрія Володимировича, яка не відповідає умовам тендерної документації. Згідно частини 2 статті 16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких – наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відповідно до умов тендерної документації (таблиця 1 Додатку1) Замовника, для підтвердження наявності в Учасника матеріально – технічної бази, вимагалася довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися учасником при поставці товару, який є предметом закупівлі за даними торгами. За результатами моніторингу встановлено, що ФОП Ковальський Андрій Володимирович, у складі тендерної пропозиції на виконання вищевказаної умови не підтвердив наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Однак, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Ковальського Андрія Володимирович, чим недотримано вимоги пункту 4 частина 1 статті 30 Закону. Згідно частини 1 статті 31 Закону, Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Період усунення порушень: 25.06.2019 16:11 - 11.07.2019 00:00
Дата публікації висновку: 25.06.2019 16:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 25 червня 2019 р. Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено Висновок про результати моніторингу закупівлі «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 35310000-0 - Зброя різна (Масогабаритний макет автомата АКМ, пневматична гвинтівка, навчальні набої)» (ID моніторингу: UA-M-2019-06-06-000021). Згідно тексту даного Висновку встановлено порушення пункту 2 частини 2 статті 22, статті 28 та 25 Закону по процедурі відкритих торгів на закупівлю – «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 35310000-0 - Зброя різна (Масогабаритний макет автомата АКМ, пневматична гвинтівка, навчальні набої)» (ID закупівлі: UA-2019-03-04-000001-a). Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 71 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку. Враховуючи дане положення Закону та Висновок про результати моніторингу закупівлі «Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 35310000-0 - Зброя різна (Масогабаритний макет автомата АКМ, пневматична гвинтівка, навчальні набої)» (ID моніторингу: UA-M-2019-06-06-000021), Відділ освіти Городоцької РДА надає аргументовані заперечення до висновку. Повідомляємо, що виявлені вами недоліки не можуть трактуватися як порушення з наступних причин. 1. Звертаємо Вашу увагу на те, що пункт 2 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон), на який ви посилаєтесь, НЕ МІСТИТЬ заборони щодо надання повторного підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам. Окрім того, п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації містить перелік документів, з яких має складатися тендерна документація учасників. Пункт 8 Розділу ІІІ Тендерної документації закріплює, що : «Учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію ДО ЗАКІНЧЕННЯ СТРОКУ її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції». Пунктом 1 Розділу ІV Тендерної документація передбачено: «Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель ПІСЛЯ закінчення строку подання, НЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ та автоматично повертаються учасникам, які їх подали». Отже, вище вказані пункти нашої Тендерної документації повністю відображають норми Закону про те, що тендерна пропозиція учасника – це документи, які подаються ДО закінчення строку подання. Що ж стосується умови тендерної документації про надання повторного підтвердження кваліфікаційним критеріям, а також про надання зразків найменування товару. Дані документи та зразки, які можуть бути отримані після аукціону - НЕ ЯВЛЯЮТЬСЯ тендерною пропозицією учасника. Також і в Законі ВІДСУТНЯ ПРЯМА ЗАБОРОНА отримання після аукціону якоїсь додаткової інформації від учасників. Також, важливим фактом є те, що отримання такої додаткової інформації, документів, зразків тощо після аукціону жодним чином НЕ ЗМІНЮЄ ЗМІСТ тендерної пропозиції учасника та НЕ ЗМІНЮЄ ЦІНУ тендерної пропозиції Учасника. Такі документи, інформація, зразки тощо, тільки ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ту інформацію, яка подана учасником в електронній формі. Тобто, Замовником НЕ ПОРУШЕНО вимогу абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону, згідно якої замовник та учасник не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Окрім того, відповідно до ч. 3. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація може містити також ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Враховуючи той факт, що в електронному вигляді, в результаті вивчення тільки копій документів учасників, НЕ МОЖЛИВО дослідити якість запропонованого товару, його технічні та якісні характеристики, відповідно і виникає необхідність перевірки відповідності запропонованого товару «на папері» реальним характеристикам. Також, варто наголосити, що ч. 4 ст. 22 Закону містить ЄДИНУ ЗАБОРОНУ щодо змісту тендерної документації, а саме: «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Обмеження конкуренції та дискримінація – це встановлення переваг чи привілеїв окремим учасникам. Враховуючи те, що дана вимога стосується усіх учасників однаковою мірою, відповідно вона не містить ознак дискримінації, і може бути включена до тендерної документації. 2. Щодо другого вашого зауваження про невідповідність пропозиції переможця ФОП Ковальського Андрія Володимировича кваліфікаційному критерію – наявність обладнання та матеріально-технічної бази. З даного приводу повідомляємо, що п. 1.1. Таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації містив вимогу про надання довідки У ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ. Даний пункт тендерної документації НЕ МІСТИВ особливих вимог до змісту цієї довідки. Також і ВІДСУТНІ вимоги щодо наявності якогось особливого обладнання, матеріально-технічної бази. Також Замовником не вимагалось наявності власного обладнання, матеріально-технічної бази. Тобто учасники мали право на власний розсуд подавати довідки. Переможець торгів ФОП Ковальського Андрія Володимировича у поданій довідці ПІДТВЕРДИВ можливість доставки Замовнику товарів. Звертаємо вашу увагу і на те, що практика розгляду скарг Органом оскарження– Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, ПІДТВЕРДЖУЄ нашу позицію та правильність прийнятого тендерним комітетом рішення. Оскільки у багатьох рішеннях органу оскарження прослідковується єдиний висновок – якщо у тендерній документації вимагається будь-яка довідка у довільній формі, відповідно учасник подаючи пропозицію, на власний розсуд зазначає ту інформацію, яку вважає за необхідне повідомити замовнику. Враховуючи все вище викладене, тендерний комітет при розробленні тендерної документації врахував усі вимоги чинного законодавства та затвердив її з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Також вважаємо, що правомірно обрано переможця процедури закупівлі, оскільки тендерна пропозиція ФОП Ковальського Андрія Володимировича в повній мірі відповідала вимогам Тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, які передбачені замовником. Отже, тендерний комітет діяв у відповідності до вимог чинного законодавства та з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно відсутні будь-які порушення з боку діяльності тендерного комітету. Також повідомляємо, що з усіма членами тендерного комітету проведено засідання де обговорено Висновок про результати моніторингу даної закупівлі. Голова тендерного комітету нагадав про основні вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі». В подальшому зобов’язуємось і надалі виконувати вимоги законодавства з питань публічних закупівель, дотримуватись основних принципів публічних закупівель та не допускати будь-яких правопорушень.
Дата публікації звіту: 03.07.2019 23:50

Рішення про призначення перевірки