-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, Бензин А-95, дизельне паливо
Завершена
1 010 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 101.00 UAH
мін. крок: 0% або 101.00 UAH
Номер:
70a46380eaf34c69a3dd85b0d03e5c73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-04-05-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.04.2019 00:00
Період моніторингу:
05.04.2019 17:09 - 01.05.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.04.2019
№ 21
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника С. ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 05.04.2019 № 21
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2019-03-11-001733-a від 11.03.2019 - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пункту 10 частини 1, частини 3 статті 17, пунктам 2 та 9 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922, умови договору, укладеного за результатами процедури закупівлі, не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «Фест Моушен Груп» в частині розміру сплати пені учасника за невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію переможця процедури закупівель ТОВ «Фест Моушен Груп», протокол засідання тендерного комітету від 02.04.2019 року, повідомлення про намір укласти договір та укладений договір №1 від 15 квітня 2019 року та пояснення відділу освіти, молоді та спорту Любарської селищної ради (далі - Замовник) від 22.04.2019 року.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), в підпункті 3.5.5 пункту 5 розділу III тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа в довільній формі, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частинах 1 та 2 статті 17 Закону № 922, тобто з наданням інформації щодо відсутності підстав відмови визначених у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону № 922, а також наданням у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів, менше 20 мільйонів гривень.
Також, аналізом встановлено, що в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону № 922, опис методики оцінки за критерієм «ціна» тендерної документації (пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Крім того, аналізом встановлено, що тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що в підпункті 7.2.2. пункту 7.2. розділу VII проекту договору (Додаток № 2 тендерної документації) встановлено умову: «У разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти Учасник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,1% від вартості непоставленого товару за кожен день прострочення, але у будь-якому випадку не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період заборгованості».
Так, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Фест Моушен Груп» надано проект договору (вих. 79/41 від 23.03.2019 року) в підпункті 7.2.2. пункту 7.2. розділу VII якого передбачено аналогічну умову підпункту 7.2.2. пункту 7.2. розділу VII проекту договору тендерної документації.
Однак, в укладеному договорі № 1 від 15.04.2019 року в підпункті 7.2.2. пункту 7.2. розділу VII встановлено умову: «У разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти Учасник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,01% від вартості непоставленого товару за кожен день прострочення, але у будь-якому випадку не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період заборгованості».
Отже, на порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922 якою передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі), умови договору, укладеного за результатами процедури закупівлі, не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «Фест Моушен Груп» в частині розміру сплати пені учасника за невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти.
Поряд з тим, відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 37 Закону № 922, договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону № 922.
Період усунення порушень:
24.04.2019 17:23 - 14.05.2019 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2019 17:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Щодо статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідно до п.п.3.5.7 п.5 розділу ІІІ ТД Для підтвердження відсутності підстав відмови в участі у процедурі закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи, зокрема гарантійний лист в довільній формі, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно ч.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Тобто, на виконання вимог ч.3 ст.17 Закону Замовником торгів у тендерній документації встановлено надання інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 у довільній формі із зазначенням всіх пунктів ч. 1 та ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
В роз’ясненні Міністерства економічного розвитку України вих. №3304-06/13652-06 від 24.04.2017 зазначено, що частиною другою ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація повинна містити зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до Роз’яснення Мінекономрозвитку України від 15.01.2016 N 3302-06/906-06 26 квітня 2015 року введено у дію Закон України “Про запобігання корупції”, частиною першою статті 59 якого передбачено, що відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв'язку з вчиненням корупційного правопорушення, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, що формується та ведеться Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство).
З метою реалізації вказаних норм цього Закону Національним агентством після початку його функціонування буде затверджено положення про зазначений реєстр, а також порядок його формування та ведення.
Враховуючи той факт, що даний реєстр не створений тому немає можливості у Замовника перевірити дану інформацію.
Керуючись Роз’ясненням, замовники у відповідності до статті 17 Закону встановлюють вимогу про надання учасниками інформації у довільній формі щодо пунктів 11, 3, 4, 5, 9 частини першої та пунктів 1, 2, 3 частини другої цієї статті Закону. Натомість наявність підстав для відмови в участі у торгах, визначених у пунктах 2, 7, 8 частини першої статті 17 Закону перевіряється замовником у вищезазначених єдиних державних реєстрах.
При цьому наявність підстав для відмови в участі у торгах, передбачених у пунктах 1, 6 частини першої статті 17 Закону визначається замовником самостійно.
Разом з тим для переможців торгів згідно із частиною третьою статті 17 Закону рекомендуємо установлювати вимогу про надання таких документів:
- документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 11 частини першої статті 17 Закону (копію антикорупційної програми та копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи) (дану вимогу не було встановлено у зв’язку з тим, що очікувана вартість предмета закупівлі не дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень);
- документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 4 або 5 частини першої статті 17 Закону (довідка про відсутність не знятої чи не погашеної у встановленому порядку судимості за злочини, вчинені з корисливих мотивів) за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом;
- документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 1 частини другої статті 17 Закону (довідка про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом.
Враховуючи вищевказане, Замовник торгів не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства
2. Щодо оцінки тендерних пропозицій
Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2019-03-11-001733-a, Замовником, в інформації про процедуру, чітко встановлено очікувану вартість предмету закупівлі з урахуванням ПДВ.
Окрім того, наказ №680 від 13.04.2016 Міністерства економічного розвитку України «Про затвердження примірної тендерної документації» не затверджений Міністерством юстиції України, а тому не може вважатися нормативно-правовим актом, який встановлює загальнообов’язкові норми та правила в сфері публічних закупівель для замовників. Також, оскільки даним наказом затверджено примірну тендерну документацію, замовники мають право (не обов’язок) використовувати її як шаблон для розробки власної.
Разом з тим, цінова пропозиція учасника (з ПДВ чи без ПДВ) залежить від системи оподаткування на якій знаходиться учасник. Під час здійснення своєї господарської діяльності учасник самостійно вибирає на якій системі оподаткування йому зручно працювати. При проведенні оцінки пропозицій Замовник керується наступним критерієм - «Ціна», а тому для Замовника має значення загальна вартість пропозиції з ПДВ чи без ПДВ яку пропонує учасник.
Також, відповідно до абз. 4 п. 3.6.4. Тендерної документації «Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат на доставку, страхування товару, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, тощо.»
Враховуючи вищевказане, Замовник торгів не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства.
3. Щодо не врахування вимог рішення Ради національної безпеки і оборони України
Відповідно до вимог ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі - ТД) може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Згідно ст. 3 Закону, закупівля код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистилянти» (Бензин А-92, Бензин А-95, дизельне паливо) здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з тим частиною десятою статті 4 Закону України «Про санкції» передбачено заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. Згідно із частини 3 статті 5 Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання. Разом з тим, дана норма не містить вимоги щодо обов’язкового включення до тендерної документації норми щодо застосування санкція до учасників.
Враховуючи вищевказане, Замовник торгів не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства.
4. Щодо п.п. 7.2.2. пункту 7.2. розділу VII Договору
Внесено зміни до договору (додаткова угода №1 від____25___ квітня 2019 року)
Дата публікації звіту:
03.05.2019 12:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionContracting: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
13.06.2019 10:40
Запити/Пояснення
Номер:
6103fe8721e449fb9bbf59e40d2d74c3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2019 15:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Бензин А-92, Бензин А-95, дизельне паливо» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-03-11-001733-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до ч.4 ст.36 Закону №922, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Слід зазначити, що в проекті договору п.п. 7.2.2., п. 7.2. розділ VII зазначено: «У разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти Учасник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,1% від вартості непоставленого товару за кожен день прострочення, але у будь-якому випадку не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період заборгованості.
Однак, в укладеному договорі (договір №1 від 15.04.2019 року) в п.п.7.2.2. зазначено: «У разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти Учасник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,01% від вартості непоставленого товару за кожен день прострочення, але у будь-якому випадку не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період заборгованості.
Враховуючи вищевикладене, поясніть причини внесення змін щодо розміру пені з 0,1% на 0,01% до укладеного договору №1 від 15.04.2019 року.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0aad176c29264067be04fc95cc02ea5c
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
23.04.2019 17:04
Опис:
Згідно ч.4. ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Договір про закупівлю код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистилянти» (Бензин А-92, Бензин А-95, дизельне паливо) укладений відповідно до цінової пропозиції учасника на кількість передбачену в оголошенні та в тендерній документації.
Відповідно до п. 6.4.3. Тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистилянти» (Бензин А-92, Бензин А-95, дизельне паливо) основними істотними умовами договору про закупівлю є:
- предмет договору;
- якість товарів, робіт чи послуг;
- сума, що визначена у договорі;
- порядок здійснення оплати;
- строк дії договору.
Згідно п. 6.4.4. Тендерної документації основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти.
Разом з тим, повідомляємо, що проект договору про закупівлю передбачений у Додатку № 2 до тендерної документації, тобто не остаточний варіант, а проект який згідно п. 6.4.4 тендерної документації може бути скоригований під час його підписання сторонами.
Враховуючи вище викладене, при укладені договору порушень в сфері публічних закупівель допущено не було.