• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Нове будівництво котельні на твердому паливі в Нижньовербізькій ЗОШ І-ІІІ ст. по вул. Українська 113а, Нижньовербізької сільської ради об’єднаної територіальної громади,Коломийського р-ну, Івано-Франківської обл. [ ДК 021:2015:45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт].

Завершена

2 223 624.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 118.12 UAH
Номер: 46025fe714084f56adb798ad29ad28a8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-05-23-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.05.2019 00:00
Автор: Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 23.05.2019 15:58 - 18.06.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.05.2019 № 27 Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Г.БУКОВСЬКИЙ ДОДАТОК до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 23.05.2019 №27 Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2019-03-05-001045-b 05.03.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області О. ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківська, Івано-Франківськ
Контактна особа: Управління Західного офісу держаудитслужби в Ів-Фр. області (Івано-Франківська обл.), +38 (0 68) 759-11-52, gamulyakig@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" установлено порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця, у зв’язку з її невідповідністю вимогам тендерної документації. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ПП "ЗАХІД-ІТБС" та ТОВ Інженерно-виробничий центр "Європрилад", своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 05 червня 2019 року. Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік з змінами до них, оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури, тендерну документацію (далі – ТД), протоколи тендерного комітету, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Приватного підприємства "ЗАХІД-ІТБС", Товариства з обмеженою відповідальністю Інженерно-виробничий центр "Європрилад" та Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ", повідомлення про намір укласти договір, договір від 08.04.2019 №1. Моніторингом встановлено, що у тендерній пропозиції учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" надано розрахунок договірної ціни, у якій обсяги окремих робіт не відповідають обсягам зазначеним у Відомості обсягів робіт «Нове будівництво котельні на твердому паливі в Нижньовербізькій ЗОШ І-ІІІ ст. по вул. Українська 113а, Нижньовербізької сільської ради об’єднаної територіальної громади, Коломийського р-ну, Івано-Франківської обл.», що не відповідає вимогам п.6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: 1. У локальному кошторисі №2-1-1, наданому у тендерній пропозиції учасника, у пункті 23 (шифр норми- ЕН-15-171-4 «Олійне фарбування білилами з додаванням кольору грат, рам, труб діаметром менше 50 мм тощо за два рази» обсяг робіт становить 0,81м2 тоді як у п.184 відомості обсягів робіт, що є додатком до тендерної документації Замовника, обсяг робіт з олійного фарбування білилами з додаванням кольору грат, рам, труб діаметром менше 50 мм тощо за два рази становить в кількості 0,61м2; 2. У локальному кошторисі №6-2-1, наданому у тендерній пропозиції учасника, у пункті 33 (шифр норми- ЕН-23-2-1 «Укладання трубопроводів із азбестоцементних безнапірних труб діаметром 150 мм» обсяг робіт становить 1,85м, тоді як у п.427 відомості обсягів робіт, що є додатком до тендерної документації Замовника, обсяг робіт з укладання трубопроводів із азбестоцементних безнапірних труб діаметром 150 мм становить в кількості 1,65м. Таким чином, замовником на порушення пункту четвертого частини першої статті 30 Закону не відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ", у зв’язку з її невідповідністю вимогам тендерної документації
Період усунення порушень: 05.06.2019 11:47 - 20.06.2019 00:00
Дата публікації висновку: 05.06.2019 11:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на результати моніторингу закупівлі UA-2019-03-05-001045-b. Цим надаємо заперечення щодо висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області щодо результатів моніторингу UA-M-2019-05-23-000018 закупівлі UA-2019-03-05-001045-b за предметом «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Нове будівництво котельні на твердому паливі в Нижньовербізькій ЗОШ І-ІІІ ст. по вул. Українська 113а, Нижньовербізької сільської ради об’єднаної територіальної громади,Коломийського р-ну, Івано-Франківської обл. [ ДК 021:2015:45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт]»: За результатами аналізу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області питання розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" установлено порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця, у зв’язку з її невідповідністю вимогам тендерної документації. Розглянувши в межах строку встановленого ст. 7-1 Законом України «Про публічні закупівлі» результати моніторингу закупівлі UA-2019-03-05-001045-b повідомляємо наступне: Відповідно до ч. 2 п. 8 ст. 7-1 Законом України «Про публічні закупівлі замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Вважаємо рішення тендерного комітету замовника є законними та обґрунтованими, прийнятими без порушень Закону України «Про публічні закупівлі». Повідомляємо, що розгляд тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" на предмет її відповідності вимогам тендерної документації здійснено з дотриманням всіх строків та норм Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.п. 4 п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник процедури повинен надати розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) за формою договірної ціни, визначеної згідно національному стандарту «Правила визначення вартості будівництва» з відповідними підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та Договірну ціну в програмному комплексі АВК 5 у форматі «інформаційна модель договірної ціни». Розрахунки договірної ціни учасником ТОВ «КУЛЕВ- ІНВЕСТ» проведено в програмному комплексі АВК-5 (3.3.3.1) та надано відповідно до вимог тендерної документації. У п.184 «Відомостей обсягів робіт», що є додатком до ТД, передбачено роботи з «Олiйне фарбування бiлилами з додаванням кольоруграт, рам, труб дiаметром менше 50 мм тощо за два рази» в кількості 0,61 м/кв. В договірній ціні учасник ТОВ «КУЛЕВ- ІНВЕСТ» врахував роботи з «Олiйне фарбування бiлилами з додаванням кольоруграт, рам, труб дiаметром менше 50 мм тощо за два рази» в кількості 0,81 із зазначенням одиниця виміру 100 м2 (Локальний кошторис №2-1-1, п. 23) Враховуючи технічні особливості програмного комплексу АВК-5, в даному випадку, такий вид робіт розраховується програмою у м2 по числовим показникам від нуля до сотих і т.д. та автоматично розраховує розцінки по крайньому (заокругленому в даному випадку до сотих) показнику. В локальному кошторисі №6-2-1 (п. 33) учасник-переможець ТОВ «КУЛЕВ- ІНВЕСТ» врахував роботи «Укладання трубопроводiв iз азбестоцементних безнапiрних труб дiаметром 150 мм» в об’ємах та кількості, які відповідають графічній частині проекту «Основні проектні рішення», яка оприлюднена разом із тендерною документацією на веб-порталі з метою детального опрацювання та підготовки учасниками торгів технічної частини тендерної пропозиції. Таким чином, тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації, а тому відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «КУЛЕВ-ІНВЕСТ», а її відхилення привело би до порушення основних принципів публічних закупівель та дискримінації учасника закупівель. Окрім того, звертаємо увагу учасника не те, що договірна ціна є додатком до договору, проект якого є у складі тендерної документації. Остаточна договірна ціна встановлюються та формується під час укладення договору із переможцем за результатами проведення процедури торгів. Повноваження щодо узгодження договірної ціни є у замовника та учасника-переможця. Відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 17.03.2016 N454 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва” (далі - ДСТУ), прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року N 293. Згідно з положеннями пункту 6.3.5 ДСТУ, договір за результатами торгів складається після погодження ціни пропозиції (договірної ціни). При цьому Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення електронного аукціону. У свою чергу, частиною шостою статті 28 Закону встановлено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом. Відповідно до частини другої статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника- переможця. Згідно з частиною першою статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так, згідно зі статтею 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Водночас п. 3 стаття 180. Господарського кодексу України визначає: при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. При цьому пунктом 6.2.4 ДСТУ визначено, що ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об’єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником. Разом з тим, пунктом 3.15 ДСТУ визначено, що договірна ціна - кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Таким чином, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, договірна ціна (кошторис) погоджується сторонами саме під час укладання договору про закупівлю, з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Цивільного Кодексу України. Іншими словами, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України. Тендерна документація також містить аналогічну вимогу: Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проекту договору про закупівлю, що є додатком 3 до цієї тендерної документації. З зазначеного вбачається, що погодження із Замовником умов Договору про закупівлю, а зокрема і відповідних кошторисів (договірної ціни), є правом учасника торгів, яке може і повинно бути реалізоване Учасником та Замовником в строки, передбачені ч. 3 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Відхилення ж тендерної пропозиції учасника з питань наявності в Замовника зауважень до кошторисів (розрахунків до договірної ціни), до закінчення наданого Законом строку для погодження і підписання договору, або ж навіть до моменту визнання учасника переможцем, - порушує права учасника, оскільки позбавляє його можливості погодити із замовником усі умови договору у встановлені законом строки, після визнання його переможцем у відповідній закупівлі, а відповідно є порушенням принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції учасника встановленої п. 5. ч. 1 ст. 3 Закону. Таким чином, рішення тендерного комітету замовника є законними та обґрунтованими, прийнятими без порушень Закону України «Про публічні закупівлі». Беручи до уваги вищевикладене, підстави для скасування рішення тендерного комітету про визначення переможцем ТОВ «Кулев-Інвест» за процедурою UA-2019-03-05-001045-b були відсутні. Крім того, при підрядному способі будівництва розрахунки між замовником і підрядником провадяться за договірними цінами відповідно до укладених договорів і чинного законодавства. Відповідно до п. 4.3. Договору №1 від 08.04.2019 р. (далі - Договір), підписаного в результаті даної закупівлі з ТОВ «Кулев-Інвест», розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом до 30-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту. При цьому, в п. 4.5. Договору визначено: «У випадку виявлення невідповідності робіт, пред’явлених до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, Замовник має право за участі Підрядника скоригувати суму, що підлягає оплаті.». Водночас, згідно п. 6.1.2 Замовник має право здійснювати контроль та технічний нагляд за якістю, обсягами та вартістю будівництва об'єкта; відповідністю виконаних робіт вимогам проекту, кошторису, будівельних норм і правил; відповідністю матеріалів, виробів і конструкцій державним стандартам і технічним нормам, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника. Таким чином, погоджена договірна ціна має характер лише наміру: зі сторони підрядника – виконати визначений обсяг робіт, зі сторони замовника – прийняти та оплатити їх. В дійсності ж, відповідно до частини 4 ст. 882 ЦК України, передача робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. Форма акта приймання виконаних будівельних робіт № КБ-2в має статус примірної форми, яку наведено в додатку Т до Національного стандарту «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затвердженого наказом Мінрегіону України від 05.07.13 р. № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Відповідно до п. 1.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 цей стандарт обов’язковий при визначені вартості будівництва об’єктів, які споруджують за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі — державні кошти). Також пп. 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено: «При визначені вартості виконаних обсягів робіт і проведені взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (примірна форма № КБ-3), які наведено у додатку Т та у додатку У». Отже, застосування форм № КБ-2в та № КБ-3 є обов’язковим, а обсяги та вартість робіт, що включаються в такі форми, в обов’язковому порядку погоджуються обома сторонами договору. Будь-які фактично не виконані обсяги робіт (якщо такі будуть), перевірку яких здійснює уповноважена замовником особа, не підлягатимуть оплаті. Таким чином, хочемо звернути увагу на те, що своїми рішеннями тендерний комітет Замовника на заподіяв держаним інтересам шкоди та не завдав будь-яких збитків державному бюджету. Виходячи із вищевикладеного нами надана вичерпна інформація про заходи направлені на виявлення та усунення можливих порушень шляхом повторного аналізу документів, також проведені заходи по усуненню можливих порушень в майбутньому. З метою упередження порушень та забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів, членам тендерного комітету рекомендовано неухильно дотримуватись норм діючого законодавства при проведенні публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 12.06.2019 12:32