-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Завершена
7 348 473.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 73 484.73 UAH
мін. крок: 1% або 73 484.73 UAH
Номер:
4938e0855b4545c7a9254f762202cebc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-28-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2019 00:00
Період моніторингу:
28.03.2019 17:02 - 23.04.2019 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2019
№18
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника С. Давидюк
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.03.2019 № 18
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
5. UA-2019-02-06-002216-b від 06.02.2019 - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель, що не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ПП «ЕЛЕКТ», яка не відповідала умовам тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, що оформлено протоколом від 22.02.2019 року, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію ТОВ «ЄВРОС КОНСТРАКШН», ТОВ «ЮВЕНТА ІНЖИНІРІНГ» та тендерну пропозицію переможця процедури закупівель ПП «ЕЛЕКТ», протокол засідання тендерного комітету від 19.03.2019 року, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 08.04.2019 № 8.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Ушомирської сільської ради (далі – Замовник) законодавству встановлено, що відповідно до пункту 6 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання розрахунку розміру прибутку відповідно до настанови ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 (зі зміною № 2).
Разом з тим, пунктом 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013), зокрема визначено, що при складані ціни тендерної пропозиції учасником, розмір прибутку, приймається з урахуванням усереднених показників наведених у Додатку Е, в залежності від класу наслідків (відповідальності).
Таким чином, для визначення прибутку у складі ціни тендерної пропозиції з дотриманням вимог пункту 6.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, тендерна документація повинна містити інформацію про клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель.
Однак, тендерна документація Замовника не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва, який є предметом закупівель, що не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922).
Крім того, аналізом встановлено, що тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
Відповідно до пункту 6 розділу III тендерної документації, встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників у відповідності до ДСТУ розрахунків показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат, виходячи зі структури цих витрат по підприємству за попередній період з урахуванням потужностей будівельної організації або довідку в довільній формі якщо у попередньому періоду фінансова діяльність по підприємству не проводилась.
Поряд з тим, відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі - ДСТУ БД.1.1-1:2013), затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додат¬кових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
При цьому, відповідно до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, при визначені загальновиробничих витрат (надалі – ЗВВ) у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом показники 1 та 3 блоку ЗВВ.
Аналогічно, відповідно до пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік).
Враховуючи вищезазначене, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання розрахунків ЗВВ розрахованих з урахуванням показників 1 та 3 блоку ЗВВ та розрахунку коштів на покриття адміністративних витрат, які визначені саме розрахунково-аналітичним методом виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за 2018 рік.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що в порушення вимог пункту 6 розділу III тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця ПП «ЕЛЕКТ» відсутні розрахунки показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат у відповідності до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 або довідка в довільній формі якщо у попередньому періоду фінансова діяльність по підприємству не проводилась.
Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможця ПП «ЕЛЕКТ» та уклав з ним договір про закупівлю від 08.04.2019 № 8.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень:
17.04.2019 17:03 - 03.05.2019 00:00
Дата публікації висновку:
17.04.2019 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
На виконання вимог, викладених у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2019-02-06-002216-b Ушомирська сільська рада повідомляє про наступне:
У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) тендерним комітетом Ушомирської сільської ради «06» лютого 2019 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b.
«04» березня 2019 року за результатами автоматичної оцінки електронної системи закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації на закупівлю: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b виявили намір прийняти участь у аукціоні сім учасників, а саме:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ЄВРОС КОНСТРАКШН" 7 236 390,89
UAH з ПДВ 5 364 000,00
UAH з ПДВ
ТОВ ЮВЕНТА ІНЖИНІРІНГ 6 630 000,00
UAH з ПДВ 6 249 000,00
UAH з ПДВ
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" 6 859 456,43
UAH з ПДВ 6 250 000,00
UAH з ПДВ
ТОВ Поліська логістична компанія 7 190 376,00
UAH з ПДВ 7 190 376,00
UAH з ПДВ
ТОВ "ВІЗИН РІЧ" 7 216 658,00
UAH з ПДВ 7 216 658,00
UAH з ПДВ
Колективне підприємство "Центр комплекс" Львівської обласної асоціації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" 7 337 623,65
UAH з ПДВ 7 337 623,65
UAH з ПДВ
ТОВ АртХаус 7 340 000,00
UAH з ПДВ 7 340 000,00
UAH з ПДВ
На виконання вимог статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
У відповідності до вимог ст. 28 Закону тендерним комітетом Замовника було проведено аналіз та вивчення документів, наданих у складі тендерних пропозицій учасників починаючи з найбільш економічно вигідної пропозиції, з обґрунтованих підстав було застосовано норми статті 30 Закону та відхилено пропозиції учасників: ТОВ "ЄВРОС КОНСТРАКШН" та ТОВ ЮВЕНТА ІНЖИНІРІНГ. Рішенням тендерного комітету від «13» березня 2019 року було встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ ЮВЕНТА ІНЖИНІРІНГ вимогам тендерної документації на закупівлю: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b та відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ ЮВЕНТА ІНЖИНІРІНГ на підставі п. 4 частини першої ст. 30 Закону, як таку що не відповідає умовам тендерної документації, прийнято рішення про розгляд наступної тендерної пропозиції з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною відповідно до п. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" з ціною 6 250 000,00 грн. (шість мільйонів двісті п’ятдесят тисяч грн. 00 коп.) з ПДВ.
Рішенням тендерного комітету Ушомирської сільської ради від «19» березня 2019 року визнано учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" переможцем процедури закупівлі: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b та прийнято рішення про намір укласти договір.
Замовник вважає за необхідне надати аргументовані заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2019-02-06-002216-b наступного змісту:
Щодо змісту вимог тендерної документації
Перш за все слід зазначити, що під час проведення процедури закупівлі Замовник керується положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) у тому числі під час встановлення змісту вимог тендерної документації. Так відповідно до положень частини другої статті 22 Закону Тендерна документація повинна містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій (Розділ ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»);
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону»). Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 6 тендерної документації), у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) («Технічне завдання» (Дефектний акт) Додатку 6 тендерної документації. Технічне завдання (Додаток 6 до тендерної документації) викладено у відповідності до проектно-кошторисної документації). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". («Посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість включення Учасником еквівалентів зазначених позицій. Еквівалентом вважається матеріали та/або обладнання, що відповідає технічним та технологічним характеристикам матеріалів та/або обладнання, передбаченого проектом.» Додаток 6 тендерної документації). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації: «Учасник надає гарантійний лист, що ціну тендерної пропозиції визначено відповідно вимог на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій та обладнання, якості будівельних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. Вимоги Замовника щодо необхідності застосування заходів із захисту довкілля при виконанні робіт, що є предметом закупівлі: при виконанні робіт, що є предметом закупівлі, Учасник повинен дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля, роботи, що є предметом закупівлі, повинні відповідати основним вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам природоохоронного законодавства»);
4) кількість товару та місце його поставки (зазначений пункт не застосовується у разі закупівлі робіт);
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги (Розділ І тендерної документації «Загальні положення»);
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг (Розділ І тендерної документації «Загальні положення»);
7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток 4 тендерної документації, порядок змін умов проекту договору передбачено п.4 розділу VI тендерної документації «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю»);
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота) («Закупівля здійснюється в цілому. Окремі частини предмета закупівлі (лоти) не передбачено» п. 4.1. розділу І тендерної документації);
9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ) (пункт 1 розділу V тендерної документації «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію»);
10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій (пункт 4 розділу ІІІ тендерної документації «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними»);
11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції (пункт 6 розділу І тендерної документації «Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції»);
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції (пункт 7 розділу І тендерної документації «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції»);
13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій (п. 1 розділу ІV тендерної документації «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції»);
14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) (пункт 2 розділу ІІІ тендерної документації «Забезпечення тендерної пропозиції»);
15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати) (пункт 3 розділу ІІІ тендерної документації «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції»);
16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками (пункт 2.3. розділу І тендерної документації «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками»);
17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (пункт 7 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт)»).
Враховуючи вищезазначене, звертаємо Вашу увагу, що Замовником було розроблено зміст вимог тендерної документації на закупівлю робіт: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської у відповідності до положень частини другої статті 22 Закону. В свою чергу, наголошуємо, що положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не встановлено обов’язку Замовника щодо зазначення у тендерній документації класу наслідків (відповідальності) об’єкту будівництва (у разі здійснення закупівлі робіт). Крім того, положеннями цього Закону не передбачено обов’язкової наявності у тендерній документації вимог пункту 10 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VI, або обов’язкового врахування вимог рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», яке введено в дію Указом Президента України. Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (надалі - Мінекономрозвитку України) було надано роз’яснення від 24.11.2016 N 3302-06/38090-06 «Щодо застосування санкцій», за змістом якого Мінекономрозвитку України надає роз’яснення (рекомендації) замовникам щодо ураховування вимог Закону України “Про санкції” та Указу Президента від 17.10.2016 N467/2016 “Про рішення Ради Національної безпеки і оборони України від 16 вересня 2016 року “Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”. Разом з тим, зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер, про що зазначено у листах Мінекономрозвитку України.
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Користуючись правом, визначеним частиною третьою статті 22 Закону Замовником було встановлено додаткову інформацію та вимоги, які не суперечать вимогам Закону, чинного законодавства та не обмежують конкуренцію серед учасників процедури закупівлі у тому числі вимоги тендерної документації, зокрема серед яких є:
«Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій, та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України. Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 14.05.2018 № 126/2018, про що в складі тендерної пропозиції учасником надається гарантійний лист про відсутність підстав для відхилення в цій частині. Одним з видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України.» (пункт 3 розділу V тендерної документації «Відхилення тендерних пропозицій»)
- «До ціни тендерної пропозиції мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до ДСТУ:
- договірну ціну з розрахунками та пояснювальну записку до неї;
- локальні кошториси;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (з економічним обґрунтуванням змін);
- розрахунки вартості машино-години власної будівельної техніки (якщо є в наявності будівельної організації) та/або вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності);
- ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів враховані для розрахунку вартості машино-години;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок витрат на перевезення робітників, на відрядження робітників, на перебазування підрядної організації та інші (у разі врахування у договірній ціні);
- розрахунок показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат, виходячи зі структури цих витрат по підприємству за попередній період з урахуванням потужностей будівельної організації або довідку в довільній формі якщо у попередньому періоду фінансова діяльність по підприємству не проводилась;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат відповідно до вимог ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 (додатки Д та Е);
Показники для обчислення у договірній ціні загальновиробничих витрат не повинні перевищувати усереднених, що зазначаються у Додатку Б ДСТУ-Н Б Д.1.1-3 і адміністративних витрат відповідно до проектних даних та Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3» (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»)
Щодо відповідності тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації
До закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій («04» березня 2019 року час 0000 год.) учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" було завантажено у електронну систему файли (документи) тендерної пропозиції до процедури закупівлі: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b. У відповідності до вимог ст. 28 Закону тендерним комітетом Замовника було проведено аналіз та вивчення документів, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" відповідно додатку до протоколу розгляду. За результатами розгляду та оцінки пропозиції учасника було встановлено відповідність тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" вимогам тендерної документації до процедури закупівлі: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b.
Рішенням тендерного комітету Ушомирської сільської ради від «19» березня 2019 року визнано учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" переможцем процедури закупівлі: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002216-b та прийнято рішення про намір укласти договір.
Слід зазначити, що змістом пункту 1 констатуючої частини висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2019-02-06-002216-b зазначено про «відсутність розрахунків показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат у відповідності до пункту 4.3. ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 або довідка в довільній формі якщо у попередньому періоду фінансова діяльність по підприємству не проводилась». В свою чергу, звертаємо Вашу увагу, що учасником було надано зазначену інформацію у складі тендерної документації, зокрема:
Учасником було сформовано документи тендерної пропозиції у відповідності до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації та завантажено у систему у вигляді кваліфікаційної та технічної частини тендерної пропозиції. Кожна сформована частина з переліком документів (реєстром) завантажено окремим файлом. У відповідності до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації технічна частина тендерної пропозиції учасника (файл «Технічначастина.rar») складається:
1) Розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (стартова сума аукціону) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ,,Правила визначення вартості будівництва”, розрахований у лицензійному програмному комплексі, наданий в електронному сканованому вигляді* та додатково в електронному вигляді в форматі інформаційної бази даних bsdu. Обсяги робіт для розрахунку договірної ціни зазначені у кошторисної документації (окремий файл до тендерної документації).
2) Довідка у довільній формі щодо застосування заходів із захисту довкілля під час виконання робіт.
3) лист в довільній формі за підписом та печаткою Учасника в якому інформується щодо формування цінової пропозиції за цінами на матеріальні ресурси, які відповідають поточним цінам в Житомирській області (відповідно до пп.6.3.1 п. 6.3 розділу 6 ДСТУ-Н.Б.Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва»). Зазначається версія та програмний комплекс в якому здійснено розрахунок договірної ціни, що взаємодіє з програмним комплексом АВК-5.
Звертаємо Вашу увагу, що учасником у складі технічної частини тендерної пропозиції (файл «Технічначастина.rar») було надано Локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 на ремонтні роботи ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт стадіону по вул. Макаренка, 26 в с. Ушомир, Коростенського району, Житомирської області» (ДК 021:2015: код 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») (файл «03 3Локальний кошторис на будівельні роботи (Форма №1)»), за змістом якого відображено (зазначено) показники загальновиробничих витрат у відповідності до пункту 4.3. ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013.
Документ «Розрахунок № 13-2аР Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (загальний розрахунок по будові) » (файл «03 10 Адміністративні витрати»), наданий у складі технічної частини тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ" (файл «Технічначастина.rar»), містить розрахунок адміністративних витрат у відповідності до пункту 4.3. ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013. Звертаємо Вашу увагу, що вимогами тендерної документації не встановлено обов’язку учасника завантажити кожний розрахунок ціни тендерної пропозиції окремим файлом.
Відповідно до пункту е) Додатку 2 тендерної документації (примітки) вимоги документації, які дублюються в частині надання учасниками одного й того ж документа декілька разів, можуть надаватися ним лише один раз.
Таким чином, розрахунки показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат у відповідності до пункту 4.3. ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 було надано у складі тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТ".
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації, відсутні обґрунтовані та аргументовані законні підстави для відхилення пропозиції учасника в цій частині.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що під час формування вимог (умов) тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону Замовником проводиться аналіз практики рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Орган оскарження, колегія АМКУ), та у разі виникнення спірних питань Замовник керується рішеннями Органу оскарження, прийнятими під час розгляду скарг з аналогічних питань. Зокрема із зазначеного питання вважаємо за необхідне звернути Вашу увагу на рішення Органу оскарження №2091-р/пк-ск від 12.10.2016 року, за змістом якого колегія АМКУ дійшла наступного висновку: «1.3. ТОВ "ВІК ТЕХНОЛОГІЇ" також не погоджується з наступною підставою відхилення: "в порушенням вимог пункту 3.7 розділу 3 ДКТ в складі пропозиції учасника відсутній розрахунок ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-годин".
Скаржник з приводу цієї підстави відхилення зазначає, що надав у складі Пропозиції розширену калькуляцію вартості орендованої техніки, механізмів та обладнання, де зазначені ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-години відповідно до вимог Документації. ТОВ "ВІК ТЕХНОЛОГІЇ", посилаючись на відповідній пункт Документації, зауважило, що розрахунок ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів Документацією не вимагався…
…Замовник зазначає, що Скаржник не надав у складі Пропозиції розрахунку ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів.
У ході розгляду цього питання Колегія встановила наступне:
Згідно з пунктом 3.2 розділу 3 Документації Пропозиція, яка подається учасником Процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з наступних документів та інформації: - договірної ціни із розрахунками та з урахуванням пункту 3.7 Документації (підпункт 5 цього пункту). … До ціни Пропозиції у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правил визначення вартості будівництва" мають бути надані підтверджуючі розрахунки договірної ціни, а саме: пояснювальна записка; об'єктні кошториси; локальні кошториси; розрахунок трудомісткості і заробітної плати в обґрунтованому розмірі для середнього розряду складності робіт 3,8; підсумкова відомість ресурсів; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (з економічним обґрунтуванням вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, з наданням розширеної калькуляції її складових; розрахунок вартості та трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом; розрахунок загальновиробничих витрат; розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій; розрахунок прибутку; ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-години; розрахунки інших витрат, включених до ціни Пропозиції.
У складі копії Пропозиції Скаржника міститься документ "договірна ціна", до якого надані також наступні документи: пояснювальна записка, зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва, розрахунок №№ 1-4 "прямі витрати і загальновиробничі витрати, будівельні роботи і монтажні роботи, тис. грн", кошторисний розрахунок ("погана копія"), документ "кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій" ("погана копія"), документ, з копії якого неможливо встановити його назву, кошторисний розрахунок № П-929, об`єктний кошторис № 9-1, відомості ("погана копія"), локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок калькуляції вартості орендованої техніки, механізмів та обладнання.
Слід зазначити, що розрахунок калькуляції вартості орендованої техніки, механізмів та обладнання містить колонки з відповідними позначенням "енергоносії" та "мастильні матеріали", в яких наведена інформація стосовно цін енергоносіїв та мастильних матеріалів відповідно. Враховуючи вищенаведене, Скаржник не порушив умови Документації в цій частині, тому його Пропозиція була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави.»
Також вважаємо за необхідне наголосити, Замовник не мав права відхилити найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, що відповідає вимогам тендерної документації, оскільки зазначений факт спричинив би порушення основних принципів здійснення закупівель відповідно до положень статті 3 Закону, а саме: максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, що в свою чергу спричинило грубе порушення прав учасника аукціону.
Враховуючи вищезазначене, Ушомирська сільська рада повідомляє, що умови тендерної документації, процедура закупівлі та рішення про визначення переможця відбулися із дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та в першу чергу положень статті третьої цього Закону.
Дата публікації звіту:
19.04.2019 15:09