-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
костюм робочий літній «Залізничник-1л» - 5815 комплектів
костюм робочий літній «Залізничник-1л» - 5815 комплектів
Завершена
3 009 262.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 046.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 046.00 UAH
Номер:
8c10526aac384c7a9f4619e211eece1b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-02-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.02.2020 00:00
Період моніторингу:
02.03.2020 10:25 - 24.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
27.02.2020 № 51
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
Від 27.02.2020 № 51
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10 UA-2019-02-08-001297-a 08.02.2019 Регіональна філія «Придніпровська залізниця» ПАТ "Українська залізниця" (код ЄДРПОУ 40081237) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку) встановлено порушення вимог частини 1 статті 4 Закону.
За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 6 пункту 28 та частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 березня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закону), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, реєстр тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасника ТОВ «УКР ФЕСТ» та учасника - переможця ТОВ «Ванго - Україна», протоколи розгляду тендерних пропозицій від 12.03.2019 №№120320193603797 та від 15.03.2019 №150320193603797, повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2019, Договір поставки від 04.04.2019 №ПР/НХ-1997/НЮ та додаткова угода від 27.12.2019 №1№ПР/НХ-1997/НЮд1.
Аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що інформація про закупівлю товару Костюм робочий літній «Залізничник – 1л» - 5815 комплектів за ДК 021:2015: 18130000-9 — «Спеціальний робочий одяг» у річному плані, додатку до річного плану на сайті Уповноваженого органу не оприлюднювалась. При цьому, наявна інформація про закупівлю товару у січні – лютому 2019 року за ДК 021:2015: 18130000-9 — «Спеціальний робочий одяг» на суми, що перевищують очікувану вартість за процедурою UA-2019-02-08-001297-a.
Отже, закупівля товару Костюм робочий літній «Залізничник – 1л» - 5815 комплектів за ДК 021:2015: 18130000-9 — «Спеціальний робочий одяг» здійснена без внесення змін до плану, додатку до річного плану Регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» на 2019 рік, що суперечить частині першій ст.4 Закону.
У ході проведення моніторингу встановлено, що тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКР ФЕСТ», який подав найбільш економічно вигідну пропозицію відхилено Замовником з посиланням на п.7 ст. 28 Закону, а саме зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації щодо відсутності податкової заборгованості, чим порушено норму частини 3 статті 17 Закону щодо документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених частиною 2 статті 17 для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому довідка у довільній формі про відсутність податкової заборгованості подана учасником 04.03.2019 у відповідності до вимог пункту 2.1 Додатку 2 тендерної документації Замовника.
У той же час встановлено, що тендерна пропозиція, подана учасником ТОВ «УКР ФЕСТ» не містить електронного цифрового підпису, обов’язковість накладення якого визначено пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР ФЕСТ» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до пункту 4 частини 1статті 30 Закону .
Аналізом тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Ванго- Україна» встановлено, що в порушення пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника при поданні тендерної пропозиції електронний цифровий підпис не накладався.
Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Ванго - Україна» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до пункту 4 частини 1статті 30 Закону .
Моніторингом установлено, що визначення переможця процедури торгів відбулося 15.03.2019 року, протокол засідання тендерного комітету №150320193603797. Замовником проведено розгляд та оцінку тендерної пропозиції учасника ТОВ «Ванго- Україна», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та такою, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, але в протоколі відсутня інформація щодо визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом, чим порушено вимоги частини 6 статті 28 Закону.
Отже, переможцем процедури торгів визначено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ванго - Україна», що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню відповідно до пункту 4 частини 1статті 30 Закону, у той же час Замовник уклав з ТОВ «Ванго- Україна» Договір поставки від 04.04.2019 №ПР/НХ-1997/НЮ.
Період усунення порушень:
11.03.2020 11:44 - 26.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
11.03.2020 11:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
НАЧАЛЬНИКУ
СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
ВАСИЛЬЄВУ О.В.
Шановний Олександре Володимировичу!
Стосовно процедури закупівлі UA-2019-02-08-001297-a ДК 021:2015: 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг(костюм робочий літній «Залізничник-1л) ( далі –ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ) очікуваною вартістю 3694 852,80 грн повідомляю таке.
1. Згадана вище закупівля була здійснена відповідно до річного плану , який згідно зі ст.4 ЗУ «Про публічні закупівлі» був оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені. Підтвердженням оприлюднення плану в системі Prozorro є наступна інформація :
За ID номером в системі - UA-P-2019-02-07-005857-c на закупівлю 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг (спецодяг) передбачено планову суму закупівлі у розмірі 5 694 900,60грн.
Саме з прив’язкою до цієї оприлюдненої планової суми і була оголошена ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ за кодом предмета закупівлі 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг на загальну очікувану вартість 3694 852,80 грн, що не перевищує планові вартісні показники . Вартість закупівлі не перевищує заплановану , закупівля проведена в запланованому 2019 році. Це свідчить про відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель та відсутність порушення порядку планування.
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – Закон) цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. Згідно з ч.1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Відповідно до ч.7 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Згідно з частиною першою статті 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.
Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Таким чином, замовник може проводити декілька процедур закупівель, передбачених статтею 12 Закону у поточному році за одним і тим же предметом закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому ч.1 ст. 2 Закону в межах єдиної процедури.
З огляду на викладене, слід зазначити, що проводячи декілька процедур закупівлі по коду 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг замовник здійснював оприлюднення оголошень на закупівлю, вартість яких по кожній процедурі закупівель не перевищувала суму, еквіваленту 133 тисячам євро.
Тобто філія не ухилялася від проведення процедури відкритих торгів, а відсутність факту перевищення очікуваної вартості закупівлі, виключає необхідність додаткового опублікування оголошення англійською мовою, що в свою чергу свідчить про відсутність порушення що підпадають під дії ст.31 Закону.
2. Стосовно відхилення пропозиції учасника ТОВ «УКР ФЕСТ» слід зазначити, що, в тендерній пропозиції вказаного учасника містилась довідка від 04.03.2019 № 5 з інформацією про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів . Проте, перевіривши надану інформацію на сайті Державної фіскальної служби (sfs.gov.ua) станом на 10.03.2019 р., замовнику стало відомо, що учасник має податковий борг та відповідно до п.88.2 ст.88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно. Таким чином, через факт надання недостовірної інформації, на підставі п.7 ст.28 Закону пропозицію ТОВ «УКР ФЕСТ» було відхилено.
3. Щодо накладення електронного цифрового підпису на тендерні пропозиції учасників слід зауважити наступне.
Відповідно до абзацу третього ч. 3 ст.12 Закону законодавець передбачив, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України від 22.05.2003 № 851-15 «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851-15). Аналогічне твердження міститься в «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації
При цьому згідно з ч. 1 ст. 5 Закону № 851-15 електронний документ – це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
Водночас для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис (ч. 1 ст. 6 Закону № 851-15). При цьому накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа (ч. 2 ст. 6 Закону № 851-15).
Разом з тим у Законі № 922 законодавець не уточнює, в якій саме частині має бути враховано положення Закону № 851-15 при поданні учасниками тендерних пропозицій. При цьому Закон № 922 не містить вимог про те, що тендерна пропозиція має створюватися саме як електронний документ у розумінні Закону № 851-15 та що вона має обов’язково містити електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП).
Натомість, відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону № 922 передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Одночасно такі ж само вимоги до подання тендерної пропозиції, тобто подання її в електронному вигляді, законодавець установив і в ч. 1 ст 25 Закону № 922.
З огляду на зазначене, законодавець не встановлює обов’язкових вимог щодо накладення ЕЦП на тендерну пропозицію.
Водночас, відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Таким чином, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників щодо оформлення та подання тендерної пропозиції з дотриманням законодавства та з урахуванням частини третьої статті 12 Закону і частини першої статті 25 Закону.
Подані учасниками пропозиції автоматично допускаються до оцінки, замовник відхиляє тендерні пропозиції виключно з підстав, передбачених у ст. 30 Закону про публічні закупівлі. Зокрема, у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. З цього слідує, що сама по собі відсутність ЕЦП учасника не є підставою для відхилення його тендерної пропозиції, крім випадків, якщо така вимога встановлена в ТД.
В тендерній документації на закупівлю ДК 021:2015: 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг(костюм робочий літній «Залізничник-1л) не встановлено вимогу щодо обов’язкового накладення ЕЦП на тендерну пропозицію учасника, таким чином тендерна пропозиція учасника-переможця закупівлі ТОВ «Ванго- Україна» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
4.Відповідно до ст.28 Закону Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом.
Форми документів у сфері публічних закупівель затверджені наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” (далі – Наказ) відповідно до пункту 11 частини першої статті 8 Закону. Водночас Наказом встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Таким чином, у протоколі розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ванго- Україна» ", чітко дотримуючись форми протоколу розгляду тендерних пропозицій, затвердженої Наказом, внесена уся обов’язкова інформація, а саме : « п.7.Результат розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції / допущення до аукціону)зазначено: « оцінкою наданих пропозицій на закупівлю ДК 021:2015: 18130000-9 — Спеціальний робочий одяг(костюм робочий літній «Залізничник-1л) визнати такою, що має найбільш економічно вигідну ціну; відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації; відсутні підстави для відмови в участі згідно ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерну пропозицію ТОВ «Ванго-Україна», тим самим було зазначено всі підстави, за якими кваліфікується переможець закупівлі згідно зі ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» . З огляду на викладене, протокол розгляду зазначеної вище тендерної пропозиції є протоколом про визначення переможця відкритих торгів.
Згідно з вимогами Закону, після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій – протоколу визначення переможця протягом одного дня після прийняття такого рішення, електронною системою закупівель автоматично формується повідомлення про намір укласти договір з переможцем. Підтвердженням зазначеної дії є Форма повідомлення про намір укласти договір, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель”, в якій зазначено , що даний документ заповнюється електронною системою закупівель автоматично, а також інформація з офіційного сайту https://infobox.prozorro.org/faq( скріншот додається).
Отже, як підсумок, слід зазначити, що результатом оприлюднення у відповідності до вимог ст.10 Закону протоколу розгляду тендерних пропозицій, що є водночас протоколом про визначення переможця закупівлі, є повідомлення про намір укласти договір з переможцем закупівлі, яке автоматично формує та розсилає учаснику тендерних торгів електронна система. Згідно зі ст.32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Таким чином, було укладено договір поставки з ТОВ «Ванго- Україна» від 04.04.2019 №ПР/НХ-1997/НЮ, при цьому порушення Закону при проведенні процедури закупівлі - відсутні.
Голова тендерного комітету О.О.Левченко
Вик. Губаренко В.А., 793-19-85
Дата публікації звіту:
18.03.2020 15:29