-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Паливна деревина» (Дрова)
ДК 021:2015 – 03413000-8 «Паливна деревина» (Дрова).
Завершена
279 864.00
UAH з ПДВ
Номер:
6a1ab7b17033402bb6c99ae7ae2ec2d3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-07-17-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.07.2019 00:00
Період моніторингу:
17.07.2019 12:40 - 08.08.2019 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.07.2019 № 117
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 16.07.2019 № 117
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-03-29-001599-a 29.03.2019.
Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо укладання договору закупівлі встановлено порушення абзацу 8 частини 3 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, вибір процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, дотримання вимог законодавства щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2019, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; договір закупівлі від 04.04.2019 № 22/04; пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 23.07.2019.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2019 в пункті 13 «Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону» зазначено пункт 2 частини 2 cтатті 35 Закону - відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. На порушення частини 3 статті 35 Закону, пункт 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» Повідомлення про намір укласти договір не містить обґрунтування застосування переговорної процедури, а містить лише умову її застосування.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі «Паливна деревина» (Дрова) без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), затверджена форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, зокрема, умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини 2 статті 35 Закону та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі) та є обов’язковою для внесення замовником такої інформації.
На порушення Наказу № 490 в пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 7 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 477/28577, замовник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до повідомлення про намір укласти договір. Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником не дотримано норми абзацу 8 частини 3 статті 35 Закону, в частині строків укладання договору про закупівлю.
Відповідно до абзацу 8 частини 3 статті 35 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Слід зазначити, що ні підстава застосування переговорної процедури, ні предмет закупівлі «Паливна деревина» не відповідають ознакам, визначеним абзацом 8 частини 3 статті 35 Закону.
В порушення абзацу 8 частини 3 статті 35 Закону, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником 29.03.2019, а договір укладено 04.04.2019, тобто раніше десятиденного терміну.
Відповідно до частини 1 статті 37 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених абзацом 8 частини 3 статті 35 цього Закону.
2. Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства.
За результатами аналізу наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо укладання договору закупівлі встановлено порушення абзацу 8 частини 3 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі – порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
30.07.2019 16:21 - 14.08.2019 00:00
Дата публікації висновку:
30.07.2019 16:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проаналізувавши Ваш висновок про результати моніторингу закупівлі від 30 липня 2019 року Тендерний комітет Замовника погоджується з положеннями висновку. З метою усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, договір № 22/04 від 04 квітня 2019 року буде розірвано. Додаткову угоду№2 про припинення дії договору прикріплено.
Дякуємо Вам за Ваші рекомендації. У майбутньому, при проведенні закупівлі та оцінці пропозицій учасників, тендерний комітет братиме Ваші зауваження до уваги, з метою недопущення порушення принципів публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
05.08.2019 17:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionContracting: Так
- documentsForm: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунено повністю шляхом розірвання договору
Дата публікації:
03.02.2020 16:54
Запити/Пояснення
Номер:
d700cb9af2204cfba0d38b46992f37bf
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
18.07.2019 15:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.07.2019 00:00
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі по об’єкту: «Паливна деревина» (Дрова)» (ID: UA-2019-03-29-001599-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), підпунктів 2 і 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, виникла потреба в отриманні пояснення із питання.
Згідно з обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі, переговорна процедура закупівлі застосована Замовником на підставі пункту 2 статті 35 Закону – відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Враховуючи наведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) щодо постачання паливної деревини на відповідному ринку?
2.Чи здійснював Замовник заходи (надіслання запитів, листів тощо) для з’ясування інформації про суб'єктів господарювання (можливих потенційних учасників), що мають змогу постачати паливну деревину (дрова)?
3.Чому Замовник у пункті 14 Повідомлення про намір укласти договір не зазначив посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі?
Просимо обґрунтовано пояснити вашу позицію з посиланням на відповідні документи (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно – телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
6828a0ae8e324760b9ed0f245c570d4a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.07.2019 10:00
Опис:
У відповідь на вимогу від 18.07. 2019 р. про надання пояснення, повідомляємо наступне: 30.01.2019 р. було оголошено відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015 – 03413000-8 «Паливна деревина» (Дрова), номер закупівлі: UA-2019-01-30-001055-b. Проте 15 лютого 2019 торги були відмінені у зв’язку з тим, що для участі в торгах було подано менше двох тендерних пропозицій. 18.02.2019 р. було вдруге оголошено відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015 – 03413000-8 «Паливна деревина» (Дрова), номер закупівлі: UA-2019-02-18-000080-a, а вже 06 березня 2019 торги були відмінені у зв’язку з тим, що для участі в торгах було подано менше двох тендерних пропозицій. На підставі вище викладеного, враховуючи необхідність закупівлі ДК 021:2015 – 03413000-8 «Паливна деревина» (Дрова) та згідно п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ: якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, замовником застосовується переговорна процедура закупівлі. 29.03.2019 року.
5 квітня 2019 року було виявлено помилку у виборі підстави для застосування переговорної процедури. 5 квітня відбулось засідання тендерного комітету Відділу освіти Буської районної державної адміністрації, щодо розгляду правильності вибору підстави проведення переговорної процедури для закупівлі ДК 021:2015 – 03413000-8 «Паливна деревина» (Дрова). За результатами проведеного засідання було складено протокол про виправлення помилки. Оскільки, технічно на майданчику не можливо було внести зміни щодо вибору підстави для застосування переговорної процедури, даний протокол прикріпляємо нижче.