-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
792 185.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 398.55 UAH
мін. крок: 0.1% або 398.55 UAH
Номер:
244a0cabb0e94769a996b87f2b9a4419
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-05-03-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.05.2019 00:00
Період моніторингу:
03.05.2019 16:33 - 31.05.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.05.2019
№28
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Л. КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.05.2019 № 28
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2018-12-05-004138-c від 05.12.2018 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пунктів 3 та 13 частини 2 статті 22 Закону, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання розгляду та оцінка тендерної пропозиції встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 1 частини 1 та частини 4 статті 30 Закону визнав переможцем тендерну пропозицію учасника по лоту №6 ФОП Гусар Т.В., яка не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 2 статті 32 Закону договори про закупівлю по лотам №№ 1-3 та 5-6 укладено пізніше а ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
За результатами аналізу питання щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення договору про закупівлю встановлено, що в порушення вимог абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону, Замовником по лоту № 6 неоприлюднено на веб-порталі додаток № 1 до Договору (Специфікація), яка є його невід’ємною частиною.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), розгляду та оцінки тендерних пропозицій по лотам №№ 1-3 та 5, оприлюднення договорів про закупівлю по лотам №№ 1-3 та 5 та відповідності умов договору умовам тендерних пропозицій переможців лотам №№ 1-3 та 5-6, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій переможців по лотам №№ 1-3 та 5-6, своєчасність укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення по лотам №№ 1-3 та 5-6, відповідність умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців лотам №№ 1-3 та 5-6.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця по лотам № 1-2 - ПП фірма «Санітас», тендерна пропозиція переможця по лоту № 3 - ТОВ «Діаліз Медик», тендерна пропозиція переможця по лоту № 5 - ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.», тендерна пропозиція переможця по лоту № 6 - ФОП Гусар Т.В., протоколи тендерного комітету від 26.02.2019 № 9 та 10, від 27.02.2019 № 11-13, повідомлення про намір укласти договір по лотам №№ 1-3 та 5-6, повідомлення про відміну торгів по лоту № 4 та договори про закупівлю по лоту № 1 від 22.03.2019 року № 43, по лоту № 2 від 22.03.2019 року № 44, по лоту № 3 від 22.03.2019 року № 46, по лоту № 5 від 27.03.2019 року № 60 та по лоту № 6 від 22.03.2019 року № 45.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Ємільчинської центральної районної лікарні Ємільчинської районної ради Житомирської області, (далі – Замовник) законодавству встановлено, ряд порушень, а саме:
- в порушення вимог пункту 13 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля.
Крім того, тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій по лоту № 6 встановлено, що тендерна пропозиція переможця ФОП Гусар Т.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону.
Так, відповідно до підпункту 1.1.2 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, Замовником для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання інформаційної довідки, складеної у довільній формі, про наявність необхідних приміщень.
Проте, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції переможця ФОП Гусар Т.В., відсутня інформаційна довідка про наявність необхідних приміщень, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1.2 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним статтею 16 Закону.
Крім того, в порушення вимог пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця по лоту № 6 ФОП Гусар Т.В. на підтвердження повноважень щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівель та договору про закупівлю надано лише витяг з паспорту (копії окремих сторінок 1-7, 10-11) директора Гусар Т.В., а не копію паспорту в цілому (копії усіх сторінок паспорту).
Отже, Замовник за результатами процедури закупівель по лоту № 6 на порушення вимог пункту 1 частини 1 та частини 4 статті 30 Закону визнав переможцем тендерну пропозицію ФОП Гусар Т.В. і уклав договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 45.
Крім того, аналізом встановлено, що відповідно до інформації розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) Замовником 25.02.2019 року частково відмінено процедуру закупівель за лотом № 4 (подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій), при цьому повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, Замовником оприлюднено у строки визначені в частині 3 статті 31 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Відповідно до частини 2 статті 32 Закону, зокрема встановлено імперативну умову, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Проте, аналізом дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 2 статті 32 Закону договори про закупівлю по лотам №№ 1-3 та 5-6 укладено пізніше а ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а саме:
- договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 43 з переможцем по лоту № 1 ПП фірма «Санітас» укладено лише на 24 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
- договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 44 з переможцем по лоту № 2 ПП фірма «Санітас» укладено лише на 24 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
- договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 46 з переможцем по лоту № 3 ТОВ «Діаліз Медик» укладено лише на 24 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
- договір про закупівлю від 27.03.2019 року № 60 з переможцем по лоту № 5 ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.» укладено лише на 28 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
- договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 45 з переможцем по лоту № 6 ФОП Гусар Т.В. укладено лише на 23 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 37 Закону встановлено імперативну умову, зокрема що договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частиною 2 статті 32 Закону.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення.
Однак, аналізом дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення договору про закупівлю встановлено, що договір про закупівлю від 22.03.2019 року № 45 по лоту № 6 (далі – Договір) оприлюднено Замовником на веб-порталі 22.03.2019 року без додатку № 1 (Специфікація), в якій зазначено найменування та кількість товару, що є предметом закупівлі, та який відповідно до пункту 12.1 Договору є його невід’ємною частиною, чим не дотримано вимоги абзацу 8 частини 1 статті 10 Закону № 922.
Період усунення порушень:
21.05.2019 17:07 - 07.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
21.05.2019 17:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу два частини вісім статті 7ˉ¹ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922) КНП "Ємільчинська центральна районна лікарня" Ємільчинської районної ради Житомирської області надає аргументовані заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – Держаудитслужба) від 21.05.2019 року.
Держаудитслужбою зазначено, що Замовником в тендерній документації не зазначено кінцевий термін подання пропозицій. Відповідно до пункту 13 частини 2 статті 22 Закону 922 Замовником в тендерній документації міститься кінцевий термін подання тендерних пропозицій, який зазначений в оголошенні про проведення відкритих торгів. Кожен учасник, бачив таким чином кінцевий термін подання пропозицій і відповідно до ст. 23 Закону 922 жоден учасник не звертався до Замовника за наданням роз’яснень щодо кінцевого терміну подання пропозицій. Отже, кінцевий термін подання пропозицій вказано Замовником.
У висновку Держаудитслужби зазначено, що в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачено необхідності застосування заходів із захисту довкілля.
В пункті 3 частини 2 статті 22 Закону 922 передбачено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Проте в Законі 922 не зазначено, як саме в тендерній документації має міститись така вимога. Тобто таку вимогу Замовник передбачає в тендерній документації в довільній формі. Заходами із захисту довкілля вважаються заходи завдяки яким створюються умови для того, щоб продукція, яка закуповується бюджетними установами та організаціями, відповідала екологічним вимогам, зазначеним у технічних регламентах та державних стандартах, що сприятиме поліпшенню стану екологічної ситуації в Україні. В медико-технічних вимогах (додаток 3 тендерної документації) Замовником передбачено, що строк придатності товару на момент поставки на склад замовника повинен становити не менше 80% від передбаченого, поставка товару повинна здійснюватися спеціалізованим транспортом, що забезпечує зберігання, комплектність і якість товару, та який обладнаний у відповідності з вимогами затвердженими у відповідному порядку щодо транспортування лікарських засобів з урахуванням фізико-хімічних властивостей та температурного режиму транспортування. Товар повинен постачатися Замовнику у тарі, яка забезпечує зберігання при транспортуванні та відповідає установленим стандартам. Маркування - згідно діючих ТУ та ГОСТів. Товар повинен передаватися Замовнику в упаковці підприємства виробника, яка не повинна бути деформованою або пошкодженою. Отже всі ці вимоги і є необхідність застосування заходів довкілля. Відсутність в тендерній документації словосполучення «необхідність застосування заходів із захисту довкілля» не означає відсутності самої вимоги щодо необхідності застосування заходів довкілля і Замовником дана вимога передбачена як в медико-технічних вимогах так і в технічних характеристиках кожного лоту.
Щодо неврахування Замовником рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) та неврахування вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції». Це також не можна вважати порушення оскільки відповідно до пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» одним із видів санкцій є: заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. Отже, даний закон містить заборону придбання товарів, але жодним чином не вказує передбачати дану вимогу в тендерні документації, а також стаття 22 Закону 922 не містить вимоги передбачати в тендерній документації вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції».
Також ненадання двох сторінок паспорту не може бути підставою для відхилення і визначено Замовником як формальна (несуттєва) помилка, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
В висновку Держаудитслужби зазначено, що Замовником укладено договори про закупівлю по лотам 1-3 та 5-6 пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Відповідно до частини першої статті 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Якщо строк, встановлений законом або судом, пропущено з поважних причин то він може бути поновлений або продовжений. Продовження строку є надання додаткового часу для вчинення процесуальної дії, що з поважної причини не може бути здійснена у раніше передбачений строк. Причиною укладення договорів про закупівлю по лотам 1-3 та 5-6 укладено пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є реорганізація установи Ємільчинська ЦРЛ Ємільчинської районної ради в комунальне некомерційне підприємство. 6.03.2019 року призупинено діяльність установи. 15.03.2019 року рішенням сесії районної ради перенесені кошторисні видатки в комунальне некомерційне підприємство.21.03.2019 року відкриті нові рахунки в Державній Казначейській Службі.
Держаудитслужбою зазначено як порушення не оприлюднення додатку № 1 до договору про закупівлю № 45 від 22.03.2019. Однак відповідно до абзацу 8 частини першої статті 10 Закону 922 Замовник зобов’язаний оприлюднити договір про закупівлю протягом двох днів з дня його укладення, що було зроблено в термін визначений законодавством. Законом 922 не зобов’язує Замовника оприлюднювати додатки до договору.
Дата публікації звіту:
27.05.2019 16:49