• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо

Завершена

501 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 019.00 UAH
Номер: 53651f51c18c4904ba885b1505be4c48
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-05-15-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.05.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 15.05.2019 17:40 - 08.06.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.05.2019 №29 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника С. ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 15.05.2019 № 29 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2019-02-04-002200-b від 04.02.2018 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 41) 247-43-58, kadruapk@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644 За результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що в порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Житомиргаз Збут», яка не відповідала умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям встановленим в статті 16 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону укладено додаткові угоди №№1-4 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Житомиргаз Збут», повідомлення про намір укласти договір, пояснення Вчорайшенської сільської ради від 16.05.2019 року (далі – Замовник) та договір про закупівлю від 14.03.2019 № 1141049 KLWGB039/41GB107-369-19 (далі – Договір). За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що тендерна документація не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 5 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема імперативно вимагалось надання не менше двох копій договорів за аналогічним предметом закупівлі, який повинен підтверджувати наявність в учасника досвіду щодо поставки природного газу. Так, на виконання вищевказаної вимоги, учасником торгів ТОВ «Житомиргаз Збут» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 08.02.2019 року № 10704-Сл-1102-0219, що містить інформацію про виконання аналогічних договорів укладених з Обласним медичним центром вертибрології і реабілітації Житомирської міської ради від 21.07.2015 року за №2015/ТПА-БО-700032 на суму 94 358,88 грн. та з Житомирським обласним управлінням лісового та мисливського господарства від 21.01.2019 року за №11410Z6M7FAB0 на суму 176 406,20 грн. з наданням їх копій. Однак, аналізом встановлено, що в наданій у складі тендерної пропозиції копії аналогічного договору, укладеного з Обласним медичним центром вертебрології і реабілітації Житомирської обласної, відсутні додатки (перелік комерційних вузлів обліку газу та газоспоживаючого обладнання та розрахунок втрат і витрат природного газу в мережі), які відповідно до пункту 10 вказаного договору є його невід’ємними частинами. Таким чином, учасник ТОВ «Житомиргаз Збут», надавши в складі тендерної пропозиції копію вищевказаного аналогічного договору без додатків, які є його невід’ємними частинами, не дотримано вимоги передбачені пунктом 5 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до вимог пункту 6 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», на відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема, вимагалось надання копії укладеного договору з оператором газосховища на зберігання природного газу. Аналізом встановлено, що на виконання вказаної вимоги тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомиргаз Збут» надано копію договору від 10.05.2018 № 1805000305, укладеного з ПАТ «Укртрансгаз», в якому відсутні додатки (розподіл обсягу річної потужності та криві закачування та відбору), які відповідно до підпункту 3.5 пункту ІІІ вказаного договору є його невід’ємною частиною, чим в свою чергу не дотримано учасником вимог пункту 6 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Крім того, в порушення вимог пункту 2 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житомиргаз Збут» відсутні наступні документи: - лист в довільній формі, стосовно згоди з умовами, щодо можливості нотаріального посвідчення договору про закупівлю та з наступною оплатою вартості вчинення таких нотаріальних дій за рахунок учасника-переможця торгів разом із копією документу, що посвідчує особу, уповноважену на підписання договору про закупівлю за результатами проведення цих торгів та копією його ідентифікаційного коду (номеру); - лист в довільній формі за підписом та печаткою (за наявності) Учасника, в якому Учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньориноковими цінами на газ природний; - лист-гарантія про зобов’язання не збільшувати ціну на предмет закупівлі протягом 90 календарних днів, з дня підписання договору про закупівлю (крім випадків документально підтвердженого коливання цін на природний газ після дати укладання договору, відповідно до частини 4 статті 36 Закону). Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем учасника ТОВ «Житомиргаз збут» та уклав з ним Договір на закупівлю природного газу. Разом з тим, відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися. За результатами аналізу дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено Договір на суму 250 950,00 гривень. Поряд з тим, сторони до Договору, уклали додаткові угоди від 26.03.2019 року №ДУ1/1141049KLWGB039/41GB107-369-19 (далі - додаткова угода №l), від 27.03.2019 року №ДУ2/1141049KLWGB039/41GB107-369-19 (далі - додаткова угода №2), від 28.03.2019 року №ДУ3/ 1141049KLWGB039/41GB107-369-19 (далі - додаткова угода №3) та від 29.03.2019 року №ДУ4/1141049KLWGB039/ 41GB107-369-19 (далі - додаткова угода №4), відповідно до яких внесено зміни до істотних умов договору на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону. Слід відмітити, що відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Відповідно до наданого Замовником пояснення від 16.05.2019 року та копій документів, а також повідомлення про внесення змін до Договору оприлюднених на веб-порталі, вищевказані зміни Замовником внесенні на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону. Відповідно до наданих копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються експертним висновком Житомирської торгово-промислової палати від 14.03.2019 року №В-452. Про те, аналізом встановлено, що у даному експертному висновку зазначено, інформацію, зокрема, що ціна на природний газ з транспортуванням (з ПДВ) для установ на території України станом на 11.03.2019 року в межах 10 024,56 – 12 526,32 за тис.куб.м. Таким чином, вказаний експертний висновок від 14.03.2019 року № В-452 не підтверджує коливання ціни предмету закупівель на ринку України в сторону його збільшення в періодах між укладанням Договору та додаткової угоди №1 до Договору (з 14.03.2019 року по 26.03.2019 року), між укладанням додаткової угоди №1 та додаткової угоди №2 до Договору (з 26.03.2019 року по 27.03.2019 року), між укладанням додаткової угоди №2 та додаткової угоди №3 до Договору (з 27.03.2019 року по 28.03.2019 року) та між укладанням додаткової угоди №3 та додаткової угоди №4 до Договору (з 28.03.2019 року по 29.03.2019 року), чим в свою чергу укладання вказаних додаткових угод до Договору суперечить вимогам пункту 2 частини 4 статті 36 Закону. Поряд з тим, абзацом 2 частини 1 статті 37 Закону визначено, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 28.05.2019 14:05 - 12.06.2019 00:00
Дата публікації висновку: 28.05.2019 14:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Додаткова угода на розірвання договору
Дата публікації звіту: 10.06.2019 17:58

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушння усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 12.06.2019 10:02

Запити/Пояснення