-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради»
Завершена
751 766.48
UAH з ПДВ
Номер:
45f0d17590254c4db3fcda57cc264b8a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-05-20-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2019 00:00
Період моніторингу:
20.05.2019 17:19 - 13.06.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
20.05.2019 № 95
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 20.05.2019 № 95
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2019-02-14-000692-b 14.02.2019 Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу Т.ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо переговорної процедури та її оприлюднення встановлено порушення вимог частини 3 статті 35 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2019 року.
Предметом моніторингу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оголошення про проведення переговорної процедури, опис предмету закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 14.02.2019, договір підряду від 04.03.2019 №6, пояснення замовника, отримані 28.05.2019 через електронну систему закупівель.
В ході моніторингу встановлено, що 14.02.2019 Замовником оголошено в електронній системі закупівель переговорну процедуру на закупівлю робіт – Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради.
Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490), яким затверджена Форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі – Форма повідомлення), формами документів затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Так, Замовник заповнює обов’язкові поля, зазначені у Формі повідомлення, зокрема:
- Пункт 13. Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно
до ч.2 ст.35 Закону.
- Пункт 14. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Замовник обґрунтував застосування переговорної процедури пунктом 5 статті 35 Закону, а саме: виникненням потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням, із посиланням на документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: - експертний висновок, що підтверджує необхідність для додаткового обсягу раніше закупленого предмета закупівлі та, що дійсно з технічних причин попередній виконавець не може бути замінений іншим; - основний договір про закупівлю; - звіт про результати проведення конкурсних торгів на відповідний предмет закупівлі.
Проте, Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури не вказано обов'язкові реквізити та видавника експертного висновку, який підтверджує необхідність для додаткового обсягу раніше закупленого предмета закупівлі, що, в свою чергу, унеможливлює підтвердження достовірності експертного висновку.
Опрацюванням пояснення Замовника та експертного висновку, наданих 28.05.2019 через електронну систему закупівель, встановлено, що експертний висновок від 01.02.2018 №003 не співпадає в часі з оголошенням та проведенням переговорної процедури закупівлі, а отже, не може бути обґрунтуванням застосування переговорної процедури.
Відповідно до частини 3 статті 35 Закону повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури. Таким чином, Замовник всупереч вимогам заповнення наявною інформацією обов’язкових полів Форми повідомлення та всупереч частині 3 статті 35 Закону не повністю оприлюднив обґрунтування застосування переговорної процедури.
Період усунення порушень:
10.06.2019 17:05 - 25.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2019 17:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У висновку за результатами моніторингу закупівлі робіт – Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі, а саме порушення вимог частини 3 статті 35 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі.
«…Стаття 35. Умови застосування переговорної процедури закупівлі
3. За результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити:
найменування та місцезнаходження замовника;
найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання;
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори;
ціну пропозиції;
обґрунтування застосування переговорної процедури. …»
Закладом , відповідно до ст.35 Закону, після прийняття рішення про намір укласти угоду оприлюднене повідомлення про намір укласти договір, в якому заповнені всі обов′язкові поля. Форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі – Форма повідомлення) затверджена Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490). Форма заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може вказати додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою. При цьому слід зазначити, що наказ № 490 не містить інструкцій щодо заповнення форм документів, як це було у наказі № 1106. Замовник, зважаючи на те, що всі документи, які підверджують необхідність застосування переговорної процедури, знаходяться в закладі та можуть бути надані за будь-якою вимогою, а додати сканкопії документів не має технічної можливості, зіслався в обґрунтуванні в ЕСЗ лише на перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі: - експертний висновок, який підтверджує, що з технічних причин попередній виконавець не може бути замінений іншим; - основний договір про закупівлю; - звіт про результати проведення конкурсних торгів на відповідний предмет закупівлі. Тому вимоги частини 3 статті 35 Закону «Про публічні закупівлі» в частині наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі не порушені.
Також встановлено, що експертний висновок від 01.02.2018 №003 не співпадає в часі з оголошенням та проведенням переговорної процедури закупівлі, а отже, не може бути обґрунтуванням застосування переговорної процедури. Якщо проаналізувати текст висновку, то стає зрозумілим, що цей висновок ніяк не міг бути складеним в лютому 2018 року, тому що в висновку ведеться мова про роботи з капітального ремонту, які були виконані лише в кінці 2018 року за договором від 02.10.2018 року № 23. Вважаємо, що експерт при написані дати в шапці висновку допустив механічну описку. Голова комітету закладу звернувся до експерту з технічного обстеження Савицькому А.М. с проханням надати пояснення, внести зміни та надати підтверджуючі документи. Пояснення експерта, підтверджуючі документи та експертній звіт з поправками додається.
Дата публікації звіту:
14.06.2019 10:33
Запити/Пояснення
Номер:
7a9f186abef14a8db24a68168a5f4a87
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
24.05.2019 14:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.06.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-02-14-000692-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень із такого питання.
1. Відповідно до статті 4 Закону Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
В ході моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що закупівля робіт по ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради») очікуваною вартістю 751766,48 грн в порушення вимог статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошена при відсутності такої закупівлі у річному плані на лютий 2019 року.
Поясніть, чому вказану закупівлю очікуваною вартістю 751766,48 грн не було оприлюднено в річному плані закупівель на 2019 рік (або в змінах до річного плану) на веб-порталі Уповноваженого органу в системі закупівель Prozorro відповідно до вимог статті 4 Закону?
2. Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490), яким затверджена Форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі – Форма повідомлення), формами документів затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Так, Замовник заповнює обов’язкові поля, зазначені у Формі повідомлення, зокрема:
- Пункт 13. Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до ч.2 ст.35 Закону.
- Пункт 14. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Замовник обґрунтував застосування переговорної процедури пунктом 5 статті 35 Закону, а саме: виникненням потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням, із посиланням на документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:- експертний висновок, що підтверджує необ¬хідність для додаткового обсягу раніше закупленого пред¬мета закупівлі та, що дійсно з технічних при¬чин попередній виконавець не може бути замінений іншим; - основний договір про закупівлю; - звіт про результати проведення конкурсних торгів на відповідний предмет закупівлі.
Відповідно до пункту 4.1 Національного стандарту України «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів. ДСТУ 4163-2003», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55, документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа, дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис.
Проте, Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури не вказано обов'язкові реквізити та видавника експертного висновку, який підтверджує необ¬хідність для додаткового обсягу раніше закупленого предмета закупівлі, що, в свою чергу, унеможливлює підтвердження достовірності експертного висновку.
Поясніть, чому при заповненні пункту 14. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі Форми повідомлення в посиланні на експертний висновок не вказано обов'язкові реквізити та видавника експертного висновку?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
c3a0ec353d0d4812a44c1729dc680b07
Назва:
На запит від 24.05.2019 року в межах проведення моніторингу закупівлі робіт ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради»)
Дата опублікування:
28.05.2019 13:32
Опис:
На ваш запит від 24.05.2019 року в межах проведення моніторингу закупівлі робіт ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-02-14-000692-b) надаємо пояснення на питання:
1. Відповідно до частини першої статті 4 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану, відповідальним за складання та затвердження якого згідно з частиною третьою статті 11 Закону є тендерний комітет або уповноважена особа (особи), що утворюється/визначається замовником для організації та проведення процедур закупівель та планує проведення процедур закупівель. Протоколом від 31.01.2019 року № 6 засідання комітету з конкурсних торгів закладу було прийнято рішення про затвердження змін до річного плану на 2019 рік, а саме: роботи з капітального ремонту – 2523716,19 грн, КЕКВ 3132, переговорна процедура, та зміни в додатку до річного плану: послуги про проведеню технічного нагляду – 51087,26 грн. КЕКВ 3132, звіт про укладений договір, послуги з авторського нагляду – 3639,60 грн. КЕКВ 3132, допорогова процедура. Разом з тим частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі. Також згідно п.7 ст.2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Роботи по об′єкту «Капітальний ремонт спортивного майданчика з улаштуванням штучного трав′яного покриття та елементів благоустрою комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 26 Кам′янської міської ради» не завершені, оплата за виконані роботи не здійснена, тому нагальної потреби до внесення змін до річного плану за цією процедурою закупівлі не вбачаємо.
2. Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490), яким затверджена Форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (далі – Форма повідомлення), формами документів затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Так, Замовник заповнює обов’язкові поля, зазначені у Формі повідомлення, зокрема: - Пункт 13. Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до ч.2 ст.35 Закону. - Пункт 14. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі). У разі необхідності замовник може вказати додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою. При цьому слід зазначити, що наказ № 490 не містить інструкцій щодо заповнення форм документів, як це було у наказі № 1106. Тому замовник, зважаючи на те, що всі документи, які підверджують необхідність застосування переговорної процедури, знаходяться в закладі та можуть бути надані за будь-якою вимогою, зіслався в обґрунтуванні в ЕСЗ лише на перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі: - експертний висновок, що підтверджує необхідність для додаткового обсягу раніше закупленого предмета закупівлі та, що дійсно з технічних причин попередній виконавець не може бути замінений іншим; - основний договір про закупівлю; - звіт про результати проведення конкурсних торгів на відповідний предмет закупівлі.
На виконання частини другої статті 7 Закону Казначейство до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю та в разі відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам вищевказаних документів вживає заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим бюджетним фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю. При цьому перевірка наявності документів, визначених в абзаці другому частини другої статті 7 Закону, проводиться підрозділом Казначейства, який здійснює обслуговування замовника, шляхом їх перегляду розміщених в електронній системі закупівель РroZorrо. Управлінням держслужби у м.Кам′яньске було проведено перевірку цієї закупівлі та всього пакету документів, невідповідності встановленим законодавством вимогам не виявлено.