• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

кефір 2,5%

Завершена

317 988.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 589.94 UAH
Номер: 71e9ae6a52ce439f8a201a1ee9e91ada
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-20-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.08.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.08.2019 10:16 - 14.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 20.08.2019 №137 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 20.08.2019 № 137 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-01-29-002048-a 29.01.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України №922 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 97) 381-87-54, olja-77@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 та підпункту 2 пункту 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питань дотримання розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця встановлено порушення норм пункту 2 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановленні порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 2 та 5, пунктом 7 статті 10 Закону «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Монастироцький психоневрологічний інтернат» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 04.01.2019 № 2, пропозицію фізичної особи - підприємця Гадади Степана Васильовича (далі – ФОП Гадада С.В.), протоколи засідання тендерного комітету Замовника, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2019, договір про закупівлю від 01.03.2019 №21 та додаткові угоди №1 від 05.04.2019 та №2 від 15.05.2019, оприлюднену Замовником 25.02.2019 інформацію (лист-пояснення та реєстр отримання тендерної документації) на запит (скаргу) учасника щодо не відхилення пропозиції переможця. Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником в тендерній документації (п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу III «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації та п. 6 «Подання документів для повторного підтвердження переможцем торгів» Додатку 4 тендерної документації) встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, зокрема, про відсутність підстав, визначених пунктом 2, 3, 8 частини 1 статті 17 Закону, чим порушено норми частини 3 цієї статті та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Частиною 3 статті 17 Закону визначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. При цьому, відповідно до статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Статтею 3 Закону серед принципів здійснення закупівель визначено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Однак, в тендерній документації (п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу III «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації та підпункт 7 п. 6 «Подання документів для повторного підтвердження переможцем торгів» Додатку 4 тендерної документації), в недотримання вимог статті 14 Закону, Замовником визначено, що документи Переможцем тендерних торгів надаються безпосередньо Замовнику особисто або кур’єром, або поштою. Замовником у п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу III «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації визначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону та частиною другою цієї ж статті (додаток 4). Копії документів завантажуються в електронному вигляді в систему Переможцем тендерних торгів, оригінали надаються безпосередньо Замовнику особисто або кур’єром, або поштою. В недотримання вимог п. 5 розділу III тендерної документації, а також вимог частини 3 статті 17 Закону переможцем торгів ФОП Гадада С.В. у встановлені терміни відповідні документи не надано (не оприлюднено). Зокрема, такі документи (копії довідки МВС України про відсутність судимості та не перебування у розшуку та довідки податкового органу щодо відсутності податкової заборгованості, довідка-гарантія про не притягнення переможця до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення та не внесення його до єдиної бази осіб, що вчинили корупційні правопорушення) оприлюднено лише через 8 днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. В оприлюдненій Замовником 25.02.2019 інформації (лист-пояснення та реєстр отримання тендерної документації) на запит (скаргу) учасника щодо не відхилення пропозиції переможця при ненаданні ним документів, що підтверджують відсутність підстав передбачених статтею 17 Закону зазначено, що ФОП Гадада С.В. у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, особисто надав Замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону. До пояснення долучено реєстр отримання тендерної документації. Однак опубліковані Замовником вищевказані документи не містять відомостей, що підтверджують надання переможцем саме таких документів (в тому числі виду документу, його реквізитів, дати та вхідного номера документів, тощо). Отже, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ФОП Гадада С.В., який не надав у встановлені терміни документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, та укладено з вказаним переможцем договір про закупівлю від 01.03.2019 №21 вартістю 177 999,0 гривень.
Період усунення порушень: 10.09.2019 16:51 - 25.09.2019 00:00
Дата публікації висновку: 10.09.2019 16:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку За результатами проведеного моніторингу Західним офісом Держаудитслужби у закупівлі UA-2019-01-29-002048-a, у відповідності до абз.2 ч.8 ст.7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Замовник КЗ ЛОР «Монастироцький психоневрологічний інтернат» (далі-Замовник) не погоджується із висновком органу державного фінансового контролю від 10.09.2019 року та надає свої заперечення з наступних підстав: Згідно абз.2 ч.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.». При розгляді тендерної пропозиції переможця торгів, у Замовника не було законних підстав для відхилення останнього, адже ФОП Гадада С.В. належним чином, у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, а саме: 19.02.2019р., особисто надав замовнику документи, що вимагались для подачі таких переможцем торгів, у спосіб їх підтвердження відповідно до вимог тендерної документації. А саме: згідно п.7. Додатку 4 Тендерної документації: "Документи Переможцем тендерних торгів надаються безпосередньо Замовнику особисто або кур’єром, або поштою". Згідно Листа-роз’яснення Мінекономрозвитку вих.№3304-06/13652-06 від 24.04.2017 щодо подання замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема ст.17 Закону визначено наступне: «Законом встановлено імперативну норму щодо строку надання переможцем документів, визначених замовником. Разом з тим спосіб надання переможцем процедури закупівлі документів щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених у ст.17 Закону, законом не передбачений». Таким чином, замовник мав усі законні підстави визначити спосіб підтвердження переможцем торгів відсутності підстав, визначених ст.17 Закону на власний розсуд, зокрема так, як було визначено Замовником у тендерній документації «документи Переможцем тендерних торгів надаються безпосередньо Замовнику особисто або кур’єром, або поштою», а тому твердження, викладені у висновку, щодо невідповідності вимоги Замовника статті 14 Закону,- підлягають спростуванню. На підтвердження факту подання учасником-переможцем документів, у визначений законом строк, Замовником було опубліковано Реєстр отримання тендерної документації на проведення закупівель через систему закупівель у 2019 році. Викладені у висновку твердження про те, що вказаний реєстр «не містить відомостей, що підтверджують надання переможцем саме таких документів (в тому числі виду документу, його реквізитів, дати та вхідного номера документів, тощо) - також не мають законного підгрунтя для встановлення порушень з боку Замовника. Адже, чинним законодавством не затверджена обов’язкова форма такого документу. Реєстр ведеться Замовником в довільній формі для можливості обліку наданої учасниками-переможцями документації у визначений строк (звертаємо увагу, що графа з датою отримання – присутня). Звертаємо увагу, що надані учасником-переможцем документи були сформовані/видані не пізніше встановленого строку, що прослідковується із вихідної дати останніх. А публікація учасником документів, що були надані особисто в паперовому вигляді, додатково і у електронній системі – не являється порушенням (навіть якщо система дозволяла завантажити їх зі спливом встановленого строку). За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерної документації Замовник визначив вимогу щодо надання переможцем торгів довідок в довільній формі про відсутність підстав, передбачених пунктами 2 та 3 частини першої статті 17 Закону, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З даними порушеннями Замовник погодитись не може з наступних підстав: Згідно вимог п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу III «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації та п. 6 «Подання документів для повторного підтвердження переможцем торгів» Додатку 4 тендерної документації, Замовник дійсно вимагає надання переможцем торгів інформації в довільній формі, яка, звертаємо увагу, не є документальним підтвердженням інформації про відсутність підстав, передбачених пунктами 2 та 3 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто не підкріплена жодним офіційним документом, у тому числі і з відкритого реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Вимога замовника надати таку інформацію не суперечить вимозі абзацу другого частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яким обумовлено, що «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів здати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених виключним переліком пунктів статті 17, а саме пунктами 2,3,5,6 і 8 частини першої цієї статті. Наголошуємо, що дана норма є імперативною. Крім цього на момент проведення даної процедури Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення не функціонував, відтак, замовник не зміг би самостійно перевірити інформацію, що міститься у відкритому реєстрі. Відповідно до частини сьомої статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. І у разі отримання достовірної інформації про наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Таким чином, Замовник не порушив частину третю 17 статті Закону, а навпаки скористався своїм правом, гарантованим частиною сьомою статті 28, керуючись статтею третьою Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснив об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій. Також, звертаємо увагу на те, що Додатком 4 тендерної документації для дотримання вимог законодавства було визначено, що «в разі, якщо Учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати будь – який із документів, зазначених в цій документації, такий Учасник надає лист – роз’яснення в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів». Крім того, зазначаємо, що жодного учасника за даною вимогою не відхилено і за результатами проведення процедури дана вимога не мала жодних негативних наслідків. Таким чином, тендерною документацією встановлені вимоги які передбачені частиною третьою статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не порушують встановлені Законом вимоги. А на момент проведення даної процедури Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення не функціонував, відтак, замовник не зміг би самостійно перевірити інформацію, що міститься у відкритому реєстрі.
Дата публікації звіту: 13.09.2019 16:03