-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
дрова для опалення
дрова для опалення
Завершена
687 648.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 430.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 430.00 UAH
Номер:
673f0cb93b2f46d2b72d7d65f63592ef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-04-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.10.2019 00:00
Період моніторингу:
07.10.2019 11:03 - 30.10.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.10.2019 №167
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 04.10.2019 № 167
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-01-25-001293-c 25.01.2019 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону та інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, встановлено порушення Замовником пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 жовтня 2019 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Старосамбірської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 25.01.2019; реєстр отриманих тендерних пропозицій, опублікований 11.02.2019, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Енерго Системс» (далі – ТОВ «Захід Енерго Системс»); протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.02.2019; протокол засідання тендерного комітету від 13.02.2019 №14; повідомлення про намір укласти договір від 13.02.2019; договір про закупівлю послуг від 26.02.2019 № 42, пояснення Замовника від 18.10.2019.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником в тендерній документації встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів інформації в довільній формі, про те, що юридична особа, яка є учасником, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, хоча така інформація у період проведення торгів міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім цього, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника містилась вимога проте, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну. Тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з Цінової інформації (вартість пропозиції відповідно до форми, що визначена у Додатку 3), яка оформлюється згідно переліку товарів, запропонованих Замовником в Технічному завданні.
В пропозиції ціни слід вказувати за кожну одиницю виміру товару, який пропонується для постачання, вартість кожного найменування із урахуванням кількості, зазначеної в технічних вимогах та остаточно виводиться підсумкова ціна пропозиції конкурсних торгів. Вартість пропозиції конкурсних торгів та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Відповідно до Технічного завдання Замовником запропоновано наступні найменування: дрова колоті (м’яка та хвойна порода) куб.м. (ГОСТ 3243-88), а саме, дрова довжиною не більше 33 см, діаметр не менше 16 см та не більше 26 см; дрова довжиною не більше 50 см, діаметр не менше 28 см та не більше 40 см.
Однак, учасником торгів ТОВ «Захід Енерго Систем» до закінчення строку подання тендерних пропозицій в складі тендерної пропозиції не завантажено ціну кожного найменування товару відповідно до технічного завдання.
Отже, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону тендерним комітетом не відхилено пропозицію ТОВ «Захід Енерго Систем», яка не відповідала умовам тендерної документації, а визначено переможцем процедури закупівлі та в подальшому укладено з ним договір поставки від 26.02.2019 №42 на суму 417 598,00 гривень.
Період усунення порушень:
25.10.2019 15:29 - 08.11.2019 23:00
Дата публікації висновку:
25.10.2019 15:29
Запити/Пояснення
Номер:
1c59391b35af4ae0826bc7b019b7da20
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.10.2019 13:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.10.2019 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ та частини 1 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2019-01-25-001293-c, проведеної Відділом освіти Старосамбірської районної державної адміністрації (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до частини 4 статті 36 Закону № 922, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
Замовником укладено додаткову угоду від 14.05.2019 №1 до Договору від 26.02.2019 №42, якою внесено зміни в пункт 2.1 даного договору в частині зменшення кількості товару з 464 м3 до 440,72 м3 та в пункт 3.1 збільшення ціни за одиницю товару з 899,99 грн до 989,99 грн за 1 м3, посилаючись на лист Львівського обласного управління лісового господарства та мисливського господарства від 08.05.2019 №773/04. Однак, ні даний лист, ні інші підтверджуючі документи на веб-порталі Уповноваженого органу не завантажено.
Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 №3302-06/34307-06 щодо змін істотних умов договору про закупівлю відповідно до частини 4 статті 36 Закону вказано, що внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Обґрунтуйте внесення змін до істотних умов Договору від 26.02.2019 №42 ?
Відповідно до вимог тендерної документації (Додатку 1) Замовником вимагалось надати анкету учасника торгів, зокрема, найменування учасника торгів, місцезнаходження учасника торгів (юридична і фактична адреси), код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний код, відомості про керівництво, контактні особи (телефон, (e-mail за наявності)), форма власності та юридичний статус, організаційно-правова форма, коротка довідка про діяльність фірми. Анкета учасника торгів є невід’ємною частиною пропозиції.
Учасником ТОВ «Захід Енерго Системс», який є переможцем торгів, надано «Відомості про учасника» без зазначення інформації про форму власності. Згідно тендерної документації пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вказане не відноситься до формальних (несуттєвих) помилок.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Захід Енерго Системс», яка не відповідає умовам тендерної документації ?
Згідно частини 3 статті 17 Закону встановлено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Однак, відповідно до пункту 4 частини 2 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимоги, щодо надання переможцями торгів, у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір надаються зазначені документи: Довідка в довільній формі завірена печаткою учасника та підписом директора про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
А також, встановлено вимогу, щодо надання довідки про те, що зазначена юридична особа має/немає антикорупційну програму чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону. Згідно пункту 10 частини 1 статті 17 Закону дана вимога стосується лише юридичної особи, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. З яких підстав Замовник вимагав документального підтвердження від переможців торгів інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також інформації, що стосується закупівлі вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи не перевищує 20 мільйонів гривень?
Пояснення необхідно надати через інформаційно – телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Номер:
6f47e2f21e694c8eafde148af66383e3
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
18.10.2019 10:42
Опис:
Відповідно до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін. Вимоги про оприлюднення документів, що підтверджують обґрунтованість підняття ціни законодавством не передбачено, тому Замовником не порушено вимог законодавства про закупівлі.
В складі пропозиції ТОВ «Захід Енерго Системс» подано відомості про учасника в якому зазначена інформація про учасника. Також повідомляємо, що в складі пропозиції подано Витяг з ЄДРЮО, ФОП та ГФ де зазначені власники зазначеного підприємства. З наданих документів зрозуміло, що форма власності учасника є приватною. Також повідомляємо, що відсутність інформації про форму власності в анкеті не впливає на зміст пропозиції.
Повідомляємо, що замовником вимагалась довідка в довільній формі про наявність/відсутність антикорупційної програми в учасника, отже надання зазначеного документу не призводить до дискримінаційних умов або до додаткових дій учасника, які перешкоджають взяти участь в процедурі. Також повідомляємо, що відповідно до ч.1 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі». Жоден з учасників не звертався з вимогами чи за роз’ясненнями, отже всі погодились з вимогами ТД.
Номер:
8db78c32fcbe4e8bb1ba4e7605a2b165
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.10.2019 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.10.2019 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ та частини 1 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2019-01-25-001293-c, проведеної Відділом освіти Старосамбірської районної державної адміністрації (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Згідно частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну. Тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з:
Цінової інформації (вказавши вартість пропозиції відповідно до форми, що визначена у Додатку 3). Цінова пропозиція оформлюється згідно переліку товарів, запропонованих Замовником в Технічному завданні.
В ціновій пропозиції ціну за товар потрібно вказувати за одиницю виміру, яка вказана в технічному завданні.
В пропозиції ціни вказуються за кожну одиницю виміру товару, який пропонується для постачання, вартість кожного найменування із урахуванням кількості, зазначеної в технічних вимогах та остаточно виводиться підсумкова ціна пропозиції конкурсних торгів.
Вартість пропозиції конкурсних торгів та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Відповідно до Технічного завдання Замовником запропоновано закупівля дров колотих (м’яка та хвойна порода) куб.м. (ГОСТ 3243-88), а саме: дрова довжиною не більше 33 см., діаметр не менше 16 см та не більше 26 см; дрова довжиною не більше 50 см., діаметр не менше 28 см та не більше 40 см.
Проведеним аналізом встановлено, що учасником торгів ТОВ «Захід Енерго Систем» до закінчення строку подання тендерних пропозицій не завантажено в складі тендерної пропозиції ціни за кожну одиницю виміру товару, який пропонується для постачання запропонованих Замовником в Технічному завданні.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Захід Енерго Систем», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації Замовника ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно – телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Начальник Роман КРОЛЯК
Номер:
c56f328b5d204c569a64de9016601222
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
18.10.2019 10:43
Опис:
В пропозиції ТОВ «Захід Енерго Систем» вказана підсумкова ціна пропозиції , тому учасником не порушено вимог документації. Також повідомляємо, що для оцінки за основу системою Прозорро береться ціна внесена в електронні форми через авторизований майданчик.
Також повідомляємо, що Замовником не скоєно жодного правопорушення передбаченого ст.164-14 КУпАП.