• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природній газ

Завершена

863 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 315.00 UAH
Номер: 858cc782eeda4edf99caa3bd6fef1543
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-04-09-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 09.04.2019 17:54 - 02.05.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.04.2019 № 22 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника С. ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.04.2019 № 22 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2019-01-22-000814-b від 22.01.2019 - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922 та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454 Замовником предмет закупівлі товару визначено за показником п'ятої цифри ДК 021:2015, а не четвертої цифри ДК 021:2015. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Житомиргаз збут», яка не відповідала кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922 та умовам тендерної документації. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до ДОГОВОРУ про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922 до ДОГОВОРУ укладено додаткові угоди від 25.02.2019 року № 1, від 26.02.2019 року № 2, від 27.02.2019 року № 3 та від 28.02.2019 року № 4 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору тендерній пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Енергогазрезерв», тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «Житомиргаз збут», протокол засідання тендерного комітету від 08.02.2019 року, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 25.02.2019 року № 114114ЕLPFAB029/41AB107-342-19/40 з додатковими угодами та пояснення Комунальної установи «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) від 23.04.2019 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником предмет закупівлі товару визначено за показником п'ятої цифри (ДК 021:2015: 09123000-7 (природний газ), а не четвертої цифри (ДК 021:2015: 09120000-6 газове паливо) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі- ДК 021:2015), чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454). За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, тендерна документація Замовника не містить інформацію про спосіб документального підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 та частини 2 статті 17 Закону № 922. Також, аналізом встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 року № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 року № 1644-VII (далі – Закон № 1644). За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «Житомиргаз збут» не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922. Так, відповідно до підпункту 1.14 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 2 розділу VI Додатку № 3 тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання довідки у довільній формі за підписом керівника учасника або уповноваженої ним особи, що містить інформацію про наявність у учасника власних або орендованих приміщень та надання належним чином засвідчених копій документів, що підтверджують їх наявність. Поряд з тим, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Житомиргаз збут» надано довідку від 07.02.2019 року з інформацією про орендоване офісне приміщення за адресою м. Житомир, вул. Фещенко – Чопівського, 35, а також копію договору оренди зазначеного приміщення від 02.01.2018 року № 19АZh68-18 термін дії якого завершився 31.12.2018 року, при цьому документів, які підтверджують продовження терміну його дії та відповідно підтверджують наявність зазначеного офісного приміщення, у складі тендерної пропозиції не надано, чим не дотримано вимоги 1.14 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 2 розділу VI Додатку № 3 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону № 922. Крім того, в порушення вимог пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Житомиргаз збут» на підтвердження повноважень щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури надано лише витяг з паспорту (копії окремих сторінок 1-7, 12, 13) директора Тарасова В.А., а не копію паспорту в цілому (копії усіх сторінок паспорту). Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону № 922 визнав переможцем тендерну пропозицію ТОВ «Житомиргаз збут» і уклав з ним договір від 25.02.2019 року № 114114ЕLPFAB029/41AB107-342-19/40 (далі-ДОГОВІР). Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 7 частини 1 статті 31 Закону № 922 визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «Житомиргаз збут» до договору укладені додаткові угоди від 25.02.2019 року № 1, від 26.02.2019 року № 2, від 27.02.2019 року № 3 та від 28.02.2019 року № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного ДОГОВОРУ в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922. Разом з тим, відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов ДОГОВОРУ Замовником обґрунтовуються експертним висновком Житомирської торгово-промислової палати від 18.02.2019 року № В – 299, тобто до укладання ДОГОВОРУ. Також, аналізом встановлено, що у вищевказаному експертному висновку Житомирської торгово-промислової палати зазначено, що коливання ціни на природний газ на ринку України станом на 18.02.2019 року 11 370 – 11 970 грн. з ПДВ за 1000 куб.м., при цьому у вказаному висновку відсутня інформація в яку саме сторону відбулося коливання збільшення чи зменшення. Слід також відмітити, що відповідно до даних офіційного сайту НАК «Нафтогаз України» (http://www.naftogaz.com) протягом січня – березня 2019 року ціна на природний газ фактично зменшувалась. Таким чином, зазначений експертнимй висновок Житомирської торгово-промислової палати від 18.02.2019 року № В – 299 фактично не підтверджує коливання ціни природного газу на ринку України в бік збільшення в період між укладанням ДОГОВОРУ та укладанням додаткових угод № 1-4 (з 25.02.2019 року по 28.02.2019 року). Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до ДОГОВОРУ про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922 до договору укладено додаткові угоди від 25.02.2019 року № 1, від 26.02.2019 року № 2, від 27.02.2019 року № 3 та від 28.02.2019 року № 4 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. Поряд з тим, абзацом 2 частини 1 статті 37 Закону № 922 визначено, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 02.05.2019 17:36 - 21.05.2019 00:00
Дата публікації висновку: 02.05.2019 17:36

Рішення про призначення перевірки

Запити/Пояснення