• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Кейтерингові послуги

Кейтерингові послуги (послуги з харчуванням дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Маневицького району Волинської області)

Завершена

25 700 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 128 500.00 UAH
Номер: 13965af82d5f44dfa2bce46951549fd2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-04-22-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.04.2019 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.04.2019 15:56 - 17.05.2019 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.04.2019 № 111 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови О. ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України від 19.04.2019 № 111 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13 UA-2018-12-07-002119-c 07.12.2018 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора департаменту – начальник Управління моніторингу закупівель Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Л. КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, pinchuk.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 та 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення частини четвертої статті 36 Закону, через неправомірне застосування норм пункту 5 частини четвертої цієї статті. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням тендерного комітету Управління соціального захисту населення Маневицької районної державної адміністрації (далі –Замовник) від 26.12.2018 № 13, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Атомсервіс» (далі – ТОВ «Атомсервіс») та товариства з обмеженою відповідальністю «Ресурс-Сервіс КМ» (далі – ТОВ «Ресурс-Сервіс КМ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.01.2019 № 4, протокол засідання тендерного комітету від 31.01.2019 № 5, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг від 15.02.2019 № 1 (далі – Договір), додаткову угоду від 18.02.2019 № 1 до Договору (далі – Додаткова угода), повідомлення про внесення змін до договору від 19.02.2019. За результатами моніторингу установлено, що учасники торгів ТОВ «Ресурс-Сервіс КМ» та ТОВ «Атомсервіс» на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», у складі своїх тендерних пропозицій надали довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (від 29.12.2018 № 12/-/01 та від 03.01.2019 № 03/01/2019-4 відповідно), які не містять інформації про автомобілі та спеціалізовані автомобілі, із зазначенням їх фактичної кількості, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування, чим не дотримано вимог пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Однак на порушення пункту 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Ресурс-Сервіс КМ» і ТОВ «Атомсервіс» та допустив їх до оцінки. Відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє тоги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. При цьому Замовник за результатами аукціону визначив переможцем торгів ТОВ «Атомсервіс» та уклав з ним Договір. Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених цією статтею. При цьому моніторингом установлено, що згідно з Додатковою угодою Замовник та ТОВ «Атомсервіс», відповідно до пункту 5 частини четвертої статті 36 Закону, узгодили в бік зменшення (без зміни обсягу та якості послуг) ціну Договору на суму 1 053 257,56 гривні. Водночас за результатами аналізу Договору та Додаткової угоди установлено, що ціна за одиницю товару не змінилася. Обсяг послуг по віковій категорії, який відповідно до Договору становив 841 645 діто-днів, Додатковою угодою зменшено до 807 313 діто-днів. Отже, у Замовника відсутні підстави для укладання Додаткової угоди на підставі пункту 5 частини четвертої статті 36 Закону.
Період усунення порушень: 10.05.2019 21:39 - 25.05.2019 00:00
Дата публікації висновку: 10.05.2019 21:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) повідомляємо, що пунтком 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, що затверджена рішенням тендерного комітету 26.12.2018 р. (Протокол № 13), передбачено, що: - «відповідно до статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують інформацію про його відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, а саме: - довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка містить інформацію про обладнання (холодильне, морозильне обладнання, плити та інше обладнання, яке необхідне для надання послуг з харчування), малоцінний інвентар (кухонний посуд та інвентар, столовий посуд та інше), автомобілі та спеціалізовані автомобілі, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування, складські приміщення, які використовуються для зберігання продуктів харчування із зазначенням фактичної кількості; - документи, які підтверджують право власності учасника на вказане обладнання та інші об’єкти матеріально-технічної бази або право їх використання (договір оренди або інше), а також документи, що підтверджують відповідність вказаних об’єктів вимогам санітарних норм та правил (якщо обов’язковість таких документів передбачена чинним законодавством);» Відповідно до пункту 29 статті 1 Закону Україн «Про публічні закупівлі» визначено, що «тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках». Управлінням, як замовником, не вимагалось в тендерній документації зазначення фактичної кількості автомобілів та спеціалізованих автомобілів, що не є порушенням пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації. Закон України «Про публічні закупівлі», в тому числі стаття 22, не містить жодних посилань, що в тендерній документації має зазначатись інформація автомобілі та спеціалізовані автомобілі із зазначенням їх фактичної кількісті, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування. А в свою чергу: - ТОВ «Ресурс-Сервіс КМ» надано довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 29.12.2018 року № 12/-/01, в якій міститься інформація про Договір перевезення вантажів автомобільним транспортом № 03/12 від 03.12.2018 (з додатками), що є цивільно-правовим договором відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України. Інформація про автомобіль зазначена в договорі № 20/458 від 01.01.2018 року; - ТОВ «Атомсервіс» надано довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.01.2019 № 03/01/2019-4, в якій вказано, що транспортування продуктів харчування здійснюється на підставі договору надання послуг з вантажного перевезення (Договір надання послуг з вантажного перевезення № 02/01-1 від 02.01.2019 року), що є цивільно-правовим договором відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України. Інформація про автомобіль зазначена в договорі № 65 від 27.12.2018 року. В цій частині не має місця порушення пункту 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». При чому Закон України «Про публічні закупівлі», в тому числі пункт 1 та 4 частини 1 статті 30 вказаного Закону не дають прямої вказівки, що підставою для відхилення тендерних пропозицій є довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які не містять конкретизованої інформації про автомобілі та спеціалізовані автомобілі, із зазначенням і уточненням їх фактичної кількості, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування. Пропозиції учасників відповідають умовам тедерної документації, кваліфікаційним критеріям, встановленим згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам, установленим статтею 17 Закону. Закон не забороняє замовнику встановлювати вимогу, що право використання матеріально-технічної бази може підтверджуватись відповідними цивільно-правовими договорами. При чому відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій. Щодо самої відміни торгів, а також відхилення всіх тендерних пропозицій, також повідомляємо наступне. Закупівля кейтерингових послуг управлінням соціального захисту населення Маневицької РДА (Замовником) здійснювалась відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою закону є забезпечення ефективного та прозорого здіснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом не передбачено технічної можливісті відхилити всі тендерні пропозиції та відмінити торги після завершення процедури закупівлі коли укладено договір та йде його виконання. Відміна торгів на підставі абзацу 7 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюється в разі, якщо відхилено всі тендерні пропозиції відповідно згідно з цим Законом. Кожна стадія закупівель формалізована і замовник може внести тільки ту інформацію, яка функціонально можлива на електронному майданчику системи «Прозорро», бо інакше інформація не зможе потрапити до Центральної бази даних веб-порталу «Прозорро» prozorro.gov.ua. Питання про допуск чи відхилення пропозицій на автоматизованому електронному майданчику Уповноваженого органу «Е-тендер» здійснюється на етапі Пре-кваліфікація (максимально триває 20 робочих днів). На цьому етапі після завершення періоду подання пропозицій розкриваються всі деталі пропозицій Учасників. Розглядаються всі пропозиції, оцінюється відповідність Учасників усім вимогам тендерної документації та завантажується в систему протокол рішення по кожній з поданих пропозицій і обирається одна із двох опцій по кожному Учаснику: • допустити до аукціону; ЧИ • відхилити пропозицію. Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі здійснюється відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 року № 477 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577, а також Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166. Відміна торгів на підставі абзацу 7 частини 1 статті 31 Закону здійснюється до моменту/етапу прийняття рішення про укласти договір і лише у разі відхилення всіх тендерних пропозицій. З моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому в абзаці 7 частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому, оскільки закупівля кейтегингових послуг є завершеною, укладено Договір та завантажено всі необхідні документи, що підтверджують завершення закупівлі, Управління зі своєї сторони станом на момент подання Вами інформації про результати моніторингу закупівлі (10.05.2019) не має технічної можливості на авторизованому електронному майданчику Уповноваженого органу «Е-тендер» повернутися на етап Пре-кваліфікації закупівлі для вирішення питання відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом та відмінити торги, відхилення та відміна відбувається натисканням певної кнопки в інтерфейсі е-майданчика. Консультацію з даного питання також отримано від служби підтримки авторизованого електронного майданчика Уповноваженого органу «Е-тендер». Тобто не має можливості усунути виявлені порушення з наведих вище причин в системному зв’язку з ст. 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Щодо порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладення додаткових угод), повідомляємо, що в цій частині порушення усунуто шляхом укладення уточнення до Додаткової угоди № 1 від 18.02.2019 року, документи завантажено на авторизованому електронному майданчику Уповноваженого органу.
Дата публікації звіту: 16.05.2019 10:22

Рішення про призначення перевірки

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Відсутній механізм
  • corruptionChanges: Так
Опис: .
Дата публікації: 23.05.2019 15:28

Запити/Пояснення