-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
60100000-9 Послуги з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів)
Завершена
1 640 795.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 203.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 203.98 UAH
Номер:
48d881e8864640a9bb322794744ac404
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-14-000251
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2019 00:00
Період моніторингу:
14.03.2019 11:13 - 05.04.2019 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
14.03.2019 № 31
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, моніторинг процедури закупівлі ДК 021:2015 - 60100000-9 Послуги з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів), яка проводиться Департаментом інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник управління Г.ВАЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель на стадії визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, дотримання вимог законодавства під час складання тендерної документації, внесення змін до неї, роз’яснення до тендерної документації, встановлено: порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону в частині складання тендерної документації.
За результатами аналізу тендерних пропозицій учасників торгів на стадії розкриття тендерних пропозицій, їх розгляду та оцінки, встановлено невідповідність тендерної пропозиції Підприємства умовам ТД, та яка підлягає відхиленню на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
Отже, торги на закупівлю послуг з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів) підлягають відміні на підставі вимог абзаців 3,7 частини 1 статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на вищевикладене, керуючись статтями 2 та 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (із змінами), управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом моніторингу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, дотримання вимог законодавства під час складання тендерної документації, внесення змін до неї, роз’яснення до тендерної документації, розгляд та оцінка тендерних пропозицій.
Документи, на підставі яких був здійснений моніторинг закупівлі: річний план закупівель на 2018 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету Департаменту інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради (далі - Замовник) від 29 грудня 2018 року № 2/19-2; протоколи засідання тендерного комітету від 16.01.2019 № 1/19-ВПТ та від 17.01.2019 № 6/19 ПРП; тендерні пропозиції учасників ФОП Балута Ігор Юрійович та КП Спеціалізоване комунальне підприємство Запорізька ритуальна служба, договір від 05.02.2019 № 2/19.
Управлінням проаналізовано тендерну документацію (далі - ТД) на закупівлю послуг з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів).
Проведеним аналізом встановлено, що ТД не відповідає вимогам законодавства у сфері закупівель.
Так, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон) визначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Проте, у ТД Замовника та додатках до неї умови щодо застосування заходів із захисту довкілля відсутні, що є порушенням вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
Також, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 16.01.2019 № 1/19-ВПТ, Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Балута Ігор Юрійович на підставі пункту 1 частини 1 статті 30 Закону через ненадання забезпечення тендерної пропозиції. Порушень з цього питання не встановлено.
Дослідженням тендерної пропозиції учасника КП Спеціалізоване комунальне підприємство Запорізька ритуальна служба (далі - Підприємство) встановлено її невідповідність умовам ТД.
Так, відповідно до розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" ТД, пунктом 1.1.3. ТД визначено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції Довідки про уповноважену особу та документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі.
Підприємством у складі пропозиції надано Довіреність від 10 грудня 2018 року № 2, видану Підприємством, в особі начальника Дмитрієва М.В., який діє на підставі Статуту, якою головному інженеру Глушакову Віктору Михайловичу надано повноваження щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі.
Водночас, згідно пункту 5.6 Статуту визначено, що Підприємство очолює начальник. Призначення на посаду та укладання контракту з начальником Підприємства здійснюється міським головою, про що видається відповідне розпорядження.
У складі тендерної пропозиції наявний лише наказ від 21.08.2018 № 132к про призначення Глушакова В.М. на посаду головного інженера та не міститься жодного документу щодо призначення начальника Підприємства Дмитрієва М.В., яким видано довіреність на Глушакова В.М., що у свою чергу не підтверджує повноважень уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.
Таким чином, Підприємство, надавши у складі пропозиції довіреність на головного інженера Глушакова В.М. без підтвердження призначення начальника Підприємства, яким зазначену довіреність підписано, не підтвердило повноваження посадової особи учасника щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.
Отже, виходячи з викладеного, тендерна пропозиція Підприємства не відповідає умовам ТД та підлягає відхиленню на підставі вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
Абзацом 7 частини 1 статті 31 Закону визначено, що замовник відміняє торги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Враховуючи те, що тендерна пропозиція ФОП Балута Ігор Юрійович відхилена тендерним комітетом Замовника, а тендерна пропозиція Підприємства підлягає відхиленню, зазначені торги підлягають відміні.
Попри це, в подальшому між Замовником та Підприємством укладено договір на надання послуг з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів) від 05 лютого 2019 року № 2/19.
Період усунення порушень:
19.03.2019 16:46 - 03.04.2019 01:00
Дата публікації висновку:
19.03.2019 16:46
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано позов до Запорізького окружного адміністративного суду
Дата публікації:
02.04.2019 12:00
Запити/Пояснення
Номер:
3e88cad20f35416db98bce2365b13b2d
Назва:
Заперечення до висновку про результати моніторингу UA-M-2019-03-14-000251
Дата опублікування:
25.03.2019 13:38
Опис:
Департаментом інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради (далі – Замовник) детально опрацьовано висновок про результати моніторингу закупівлі (далі – Висновок) управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області №UA-M-2019-03-14-000251, який оприлюднено по закупівлі ДК 021:2015: 60100000-9 — Послуги з автомобільних перевезень (перевезення експертних трупів) ідентифікатор закупівлі №UA-2018-12-29-000677-b.
За результатами проведеного аналізу Висновку та інформації яка оприлюднена в даній закупівлі, вважаємо Висновок управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (далі – Управління) не обґрунтованим та таким що підлягає скасуванню, з урахуванням наступного:
Щодо порушення Замовником, на думку Управління, пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», зі змінами, в частині не передбачення в ТД необхідності застосування заходів із захисту довкілля
Так, пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон) дійсно передбачено, що тендерна документація повинна містити, в тому числі, необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Водночас відповідно до пункту «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника яка затверджена рішенням тендерного комітету від 29.12.2018 №2/19-2 (далі – ТД) передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (яке повинно мати: розрахунок вартості послуг).
Разом з тим, абзацом другим цього ж пункту чітко передбачено, що замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону.
Тобто, в розумінні ТД передбачення необхідності застосування заходів із захисту довкілля Замовником було дотримано.
Водночас, на етапі надання роз’яснень до тендерної документації Замовника, жоден з потенційних учасників торгів, в порядку статті 23 Закону, до Замовника не звертався, а тому такі учасники розуміли вимоги ТД.
Більш того, ТД Замовника також не було оскаржено в порядку статті 18 Закону. А тому, у зв’язку з відсутністю звернень щодо ТД Замовника та відсутністю скарг в частині законності/незаконності ТД Замовника, свідчить про те, що Замовником дотримано вимоги частини 2 статті 22 Закону.
Щодо невідповідності, на думку Управління, тендерної пропозиції КП Спеціалізоване комунальне підприємство Запорізька ритуальна служба умовам ТД
Так, відповідно до підпункту 1.1.3. пункту «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачено, учасники торгів повинні надати довідку про уповноважену особу та документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі.
Вказану вимогу учасник КП «Спеціалізоване комунальне підприємство Запорізька ритуальна служба» виконало в повному обсязі, та у складі тендерної пропозиції ними надано:
- довідку про уповноважену особу – файл «2 Довідка про уповноважену особу.pdf» завантажений 14 січня 2019 о 13:30;
- документи, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника (уповноваженої особи учасника процедури закупівлі) щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції, договору за результатами закупівлі: файл «3 Наказ про призначення.pdf»; файл «2Довідка про уповноважену особу.pdf» та файл «4 Довіреність 2.pdf».
За результатами розгляду Замовником вказаних документів учасником підтверджено повноваження головного інженера Глушакова Віктора Михайловича, якому надано повноваження щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.
Посилання на те, що учасником КП «Спеціалізоване комунальне підприємство Запорізька ритуальна служба» не надано жодного документу щодо призначення, саме начальника Підприємства Дмитрієва М.В., яким видано довіреність на Глушакова В.М, є не зрозумілим та абсурдним, адже окремих вимог щодо підтвердження повноважень осіб, якими видано довіреності чи доручення, ТД Замовника не вимагалось, а відтак це не є невідповідністю такого учасника умовам ТД.
Враховуючи викладене, у відповідності до абзацу 2 частини 8 статті 7-1 Закону, оприлюднюємо такі заперечення на веб-порталі Уповноваженого органу. Просимо врахувати вказані заперечення при їх розгляді та скасувати Висновок.
У разі не врахування вказаних заперечень, Замовник залишає за собою право передбачене частиною 10 статті 7-1 Закону для звернення до суду шляхом оскарження такого Висновку.