-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
520 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
9f789ab548bd4ee6b66463fd69aa449d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-09-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.01.2020 00:00
Період моніторингу:
09.01.2020 17:48 - 31.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.01.2020
№ 2
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.01.2020 № 2.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
9. UA-2019-01-28-003588-b від 28.01.2019 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю його оприлюднення та правомірності внесення змін до договору - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 січня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: наявність умов для застосування переговорної процедури, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору та правомірність внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір про закупівлю від 04.02.2019 року № 4 та відповідь Замовника на запит від 22.01.2020 року.
За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено, що переговорна процедура закупівлі Районної лікарні с.Словечне (далі - Замовник), проводилася відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі - Наказ № 490) передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Поряд з тим, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель Замовником зазначено, що наявність умов застосування процедури закупівлі підтверджується наступним: «Відповідно змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» тимчасово, на період з 1 січня 2019р. по 31 грудня 2020р., універсальні послуги надаються постачальником таких послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи поширюються всі права та обов’язки, передбачені Закон України «Про ринок електричної енергії» для малих не побутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених ст. 63 цього Закону. Наша електрична мережа підключена до загальної електромережі Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирська обласна енергопостачальна компанія». Товариство з обмеженою відповідальністю «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Житомирської області».
Однак, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії та як наслідок проведено процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
Слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень:
24.01.2020 16:29 - 08.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.01.2020 16:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформуємо Вас про розірвання договору №4 від 04 лютого 2019 року на закупівлю електричної енергії.
Дата публікації звіту:
30.01.2020 10:28
Запити/Пояснення
Номер:
72e3a69356534c93be8c3271504cc7e2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.01.2020 17:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія», код ДК 021:2015: 09310000-5 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-01-28-003588-b) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
Так, відповідно до частини 1 статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 21 Закону визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
В той же час, Районною лікарнею с. Словечне (далі – Замовник) проводилась переговорна процедура закупівель відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, проведення якої обґрунтовується, тим що єдиним постачальником універсальної послуги на території Житомирської області є ТОВ «ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ».
Однак, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії, та як наслідок проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
Слід відмітити, що аналогічна ситуація розглянута щодо проведення переговорної процедури закупівель з придбання електричної енергії у постачальника універсальних послуг на підставі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону розглянуто на засіданні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель (рішення від 28.12.2019 за № 19560-р/пк-пз, оголошення № UA-2019-12-02-001306-b) та зобов’язано замовника відмітити переговорну процедуру закупівель.
Отже, поясніть чому Замовником прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівель на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону за наявності конкурентного ринку електричної енергії?
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
df6e422f1cf5445195d40228bcdfcaaa
Назва:
Щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу
Дата опублікування:
22.01.2020 16:06
Опис:
На Запит про надання пояснень отриманий від Управління Північного офісу Держаудитслужби у Житомирській області у межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія» код ДК 021:2015: 09310000-5 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-01-28-003588-b) КНП «Словечанська районна лікарня» Словечанської сільської ради Житомирської області (далі по тексту - Замовник) повідомляє наступне:
Відповідно до статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі по тексту - Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Проте, стаття 35 Закону містить вичерпний перелік підстав за яких Замовник може застосовувати переговорну процедуру закупівлі. Згідно статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Відповідно до пункту 13 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про ринок електричної енергії” суб’єкт господарювання, створений у результаті здійснення заходів з відокремлення з метою забезпечення постачання електричної енергії споживачам упродовж двох років з дня отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Згідно прийнятих змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» тимчасово на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року включно універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 вказаного вище Закону. Національна комісія що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до пункту 11 частини третьої статті 6 Закону України «Про ринок електричної енергії», здійснює нагляд за дотриманням операторами систем розподілу, вертикально інтегрованими суб’єктами господарювання вимог щодо відокремлення і незалежності, встановлених статтею 47 Закону. Пунктом 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що оператор системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, повинен вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від постачання електричної енергії шляхом створення електропостачальника, який упродовж двох років з дня отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Так, станом на 1 серпня 2018 року на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії» вертикально інтегрованими суб’єктами господарювання було створено відповідні суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії з постачання електричної енергії споживачу та які упродовж двох років виконують функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території. Відповідно до інформації, що оприлюднена на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг суб’єктом господарювання у результаті здійснення заходів з відокремлення та відповідно єдиним надавачем універсальної послуги на території Житомирської області є ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» (http://www.nerc.gov.ua/?news=7842). Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншим постачальником універсальних послуг. Враховуючи те, що ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» є єдиним постачальником універсальної послуги споживачам об’єкти яких розташовані на території Житомирської області наявні умови для застосування переговорної процедури на підставі п.2 ч.2 ст.35 Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно чинного законодавства України Замовник тимчасово на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року має право закуповувати електричну енергію у постачальника універсальної послуги, а у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншим постачальником універсальних послуг. Отже, конкуренція щодо надавача універсальної послуги на території Житомирської області відсутня.
У зв’язку з вищевикладеним вважаємо, що при здійсненні закупівлі електричної енергії (універсальної послуги) (ідентифікатор закупівлі у системі prozorro UA-2019-01-28-003588-b) шляхом застосування переговорної процедури на підставі п.2ч.2 ст.35 Закону Замовником правомірно обрано процедуру закупівлі та дотримано норми чинного законодавства України.
Окремо хочемо зазначити, що до та після проведення процедури закупівлі електричної енергії нами здійснювався моніторинг проведення закупівель електричної енергії у системі Prozorro замовниками, які мають повноваження у сфері публічних закупівель, а саме:
- Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, яке наразі є уповноваженим органом у сфері публічних закупівель (далі по тексту Уповноважений орган у сфері закупівель). Уповноваженим Органом у сфері закупівель здійснено закупівлю електричної енергії на 2019 рік (оприлюднено 11 січня 2019 року, номер оголошення у системі UA-2019-01-11-001775-c), а також на 2020 рік (оприлюднено 20 грудня 2019 року, номер оголошення у системі UA-2019-12-20-003590-b ) шляхом застосування переговорної процедури на підставі п. 2 ч.2 ст. 35 Закону у постачальника універсальної послуги;
- Антимонопольний комітет України, який наразі є органом оскарження у сфері публічних закупівель (далі по тексту Орган оскарження). Органом оскарження здійснено закупівлю електричної енергії на 2019 рік (оприлюднено 22 лютого 2019 року, UA-2019-02-22-001696-a) шляхом застосування переговорної процедури на підставі п. 2 ч.2 ст. 35 Закону у постачальника універсальної послуги.