-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прибирання та підмітання вулиць (санітарна очистка міста Ізюм)
Завершена
1 040 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 200.00 UAH
Номер:
de2f7f02282145dbaba77937adc133a5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-01-24-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2019 00:00
Період моніторингу:
24.01.2019 16:49 - 15.02.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.01.2019 № 7
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника В. КАЛІННІКОВ
Додаток 1
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 24.01.2019 № 7
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
7 UA-2019-01-04-001606-c 04.01.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника
Північно-східного офісу
Держаудитслужби В. КАЛІННІКОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу з питання визначення учасника КП «Благоустрій міста Ізюма» - переможцем встановлено порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради (далі-Замовник) від 04.01.2019 №2; реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію КП «Благоустрій міста Ізюма», протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо оцінки кваліфікації учасника відкритих торгів ТОВ «КП «Благоустрій міста Ізюма» від 21.01.2019 № 10, повідомлення про намір укласти договір, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника-переможця торгів КП «Благоустрій міста Ізюма» вимогам пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: у складі тендерної пропозиції відсутній лист - роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи й завірений печаткою, в якому зазначено законодавчі підстави ненадання копії документу про реєстрацію учасника як платника єдиного податку.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Отже Замовник, в порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону не відхилив пропозицію КП «Благоустрій міста Ізюма», визнав його переможцем.
Період усунення порушень:
14.02.2019 17:56 - 01.03.2019 00:00
Дата публікації висновку:
14.02.2019 17:56
Запити/Пояснення
Номер:
8f95a7f33e5745c1b954fbbddbb635db
Назва:
Стосовно порушень
Дата опублікування:
25.01.2019 12:08
Опис:
Для надання пояснення просимо вказати конкретні порушення.
Номер:
f8c62e5db6eb412ca494bc5c90831e0f
Назва:
Заперечення до висновку.
Дата опублікування:
15.02.2019 17:37
Опис:
Північно-східним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг публічної закупівлі у порядку, визначеному ст. 7-1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі по тексту — Закон), а саме - відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 — 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць (санітарна очистка міста Ізюм), проведення яких здійснюється замовником Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради (далі-Замовник).
За результатами проведеного моніторингу складено висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що оприлюднено в електронній системі закупівель.
Згідно висновку органом державного фінансового контролю встановлено порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону з питання визначення учасника КП «Благоустрій міста Ізюма» - переможцем, а саме невідповідність тендерної пропозиції учасника-переможця торгів КП «Благоустрій міста Ізюма» вимогам пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: у складі тендерної пропозиції відсутній лист - роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи й завірений печаткою, в якому зазначено законодавчі підстави ненадання копії документу про реєстрацію учасника як платника єдиного податку.
Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради не погоджується зі змістом висновку, враховуючи наступні аргументовані заперечення.
У відповідності до п.4 ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Умовами тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради від 04.01.2019 №2, зокрема пунктом 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що “Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установленням Замовником), та завантаження файлів з: ...
1.5. Іншими документами, що має містити тендерна пропозиція (пункт 5 Додатку 1 до цієї тендерної документації)...”
У Додатку 1 до тендерної документації визначався Перелік документів, які надаються Учасниками для підтвердження відповідності їх пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника.
Згідно пп.5.4 п. 5 Додатку 1 до тендерної документації тендерна пропозиція має містити копію свідоцтва про сплату єдиного податку, завірена підписом і печаткою уповноваженої особи Учасника (для Учасників — платників єдиного податку).
Таким чином вимоги пп.5.4 п. 5 Додатку 1 тендерної документації стосуються лише Учасників — платників єдиного податку.
КП “Благоустрій міста Ізюма” є комунальним підприємством у відповідності до п.1.1 та п. 5.1 Статуту КП “Благоустрій міста Ізюма”, що надавався у складі тендерної пропозиції Учасника, підприємство має єдиного засновника — Ізюмську міську раду, якій належить 100% статутного капіталу даного підприємства.
Як передбачено нормами пп. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПК України платниками єдиного податку не можуть бути - суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.
Отже у пп.5.4 п. 5 Додатку 1 до тендерної документації чітко вказано, що стосується вказаний підпункт лише Учасників — платників єдиного податку. Враховуючи, що КП “Благоустрій міста Ізюма”є комунальним підприємством на загальній системі оподаткування та не може бути згідно пп. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПК України платником єдиного податку, вважаємо, що Учасником правомірно не подано копію свідоцтва про сплату єдиного податку, завірена підписом і печаткою уповноваженої особи Учасника.
Щодо посилання на необхідність подання Учасником у складі тендерної пропозиції листа - роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи й завірений печаткою, в якому зазначено законодавчі підстави ненадання копії документу про реєстрацію учасника як платника єдиного податку, слід зазначити, що такі умови не містились у тендерній документації Замовника та не передбачені Законом.
Зокрема у Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено, що у разі, якщо Учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов'язаний мати (складати, отримувати) будь-який із зазначених у Додатку 1 документів, він надає лист-роз'яснення із зазначенням підстав ненадання такого документу з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України.
Таким чином дана умова тендерної документації вказує на необхідність надання відповідного листа-роз'яснення лише у разі якщо Замовник вимагає надання будь-якого документу, але Учасник не зобов'язаний його мати (складати, отримувати) відповідно до норм чинного законодавства.
Натомість, КП “Благоустрій міста Ізюма” як Учасник закупівлі не зобов'язаний був надавати копію свідоцтва про сплату єдиного податку, завірена підписом і печаткою уповноваженої особи Учасника, так як вказана умова стосувалась лише Учасників — платників єдиного податку. Враховуючи відсутність обов'язку КП “Благоустрій міста Ізюма” у складі тендерної пропозиції надавати копію свідоцтва про сплату єдиного податку, завірену підписом і печаткою уповноваженої особи Учасника, відповідно в Учасника не виникає й обов'язку надавати лист-роз'яснення з приводу цього документу.
Крім того зміст висновку прямо суперечить нормам ч. 4 ст. Стаття 16 Закону, відповідно до якого документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Під час здійснення моніторингу даної публічної закупівлі не враховано, що у відповідності до ст. 299 ПК України, такий документ як свідоцтво про сплату єдиного податку не передбачено законодавством України.
Так, у відповідності до ст. 299 ПК України реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку. (п.299.1 та п. 299.2 ПК України).
Згідно п. 299.7 ст. 299 ПК України до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:
1) найменування суб’єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);
2) податкова адреса суб’єкта господарювання;
3) місце провадження господарської діяльності;
4) обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;
5) ставка єдиного податку та група платника податку;
6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
7) дата реєстрації;
8) види господарської діяльності;
9) дата анулювання реєстрації.
Як передбачено п.299.9 та п. 299.13 ст. 299 ПК України за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. З метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з реєстру платників єдиного податку:
податковий номер (для юридичної особи);
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
ставку єдиного податку;
групу платника податку;
види господарської діяльності;
дату виключення з реєстру платників єдиного податку.
З огляду на вищезазначене такий документ як свідоцтво про сплату єдиного податку не передбачений законодавством, а реєстр платників єдиного податку має безоплатний та вільний доступ через сервіс Державної фіскальної служби України.
З урахуванням вищезазначеного, в Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради не було підстав для відхилення тендерної пропозиції КП “Благоустрій міста Ізюма” відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, так як тендерна пропозиція КП “Благоустрій міста Ізюма” відповідає умовам тендерної документації.
Додаткового повідомляємо, що 04.02. 2019 року укладено договір про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць (санітарна очистка міста Ізюм) між Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради та переможцем публічної закупівлі КП «Благоустрій міста Ізюма». Згідно ст. 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі:
його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону;
його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Враховуючи норми ст. 204 ЦК України, які встановлюють презумпція правомірності правочину, Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради не вбачає наявними порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами моніторингу закупівлі, що фактично спричиняє неможливість їх усунення.