• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Централізоване опалення

Завершена

464 500.00 UAH з ПДВ
Номер: 54565c6c6e08467ebe93888663e33776
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-07-17-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.07.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 17.07.2019 15:50 - 08.08.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.07.2019 № 39 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.07.2019 № 39. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2019-01-04-000076-b від 04.01.2019 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 518-55-12, 80685185512@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником предмет закупівлі товару визначено за показником шостої цифри ДК 021:2015, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922 та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині наявності умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що Замовником не обґрунтувано наявність умов застосування переговорної процедури закупівель внаслідок відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог абзацу 6 частини 4 статті 35 Закону № 922 договір про закупівлю послуг з централізованого опалення від 31.01.2019 № 289 з КП «Житомиртеплокомуненерго» укладено у строк пізніше ніж 20 днів, з дня оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 липня 2019 року. Предметом аналізу були питання: наявність умов для застосування переговорної процедури, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір про закупівлю від 31.01.2019 № 289. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі встановлено, що Житомирським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі - Замовник) предмет закупівлі товару визначено за показником п’ятої цифри, а не четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі - ДК 021:2015), чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454). Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому, пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Поряд з тим, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель Замовником зокрема зазначено, що наявність умов застосування процедури закупівлі підтверджується: «Відсутність конкуренції на ринку, централізоване опалення». Таким чином, інформація зазначена в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі не стосується предмету закупівель та учасника КП "Житомиртеплокомуненерго", якому Замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі та відповідно не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922. Відповідно до абзацу 6 частини 4 статті 35 Закону № 922 визначено, що переговорна процедура закупівлі послуг зокрема з централізованого опалення відміняється замовником у разі непідписання учасником договору про закупівлю у строк 20 днів, з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Так, аналізом встановлено, що Замовником повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі з переможцем процедури закупівлі КП «Житомиртеплокомуненерго» оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) 04.01.2019 року. Однак, аналізом своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено, що Замовником договір про закупівлю послуг з централізованого опалення з переможцем процедури закупівель КП «Житомиртеплокомуненерго» від 31.01.2019 № 289 укладено лише на 27 день з дня оприлюднення на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, чим не дотримано вимоги абзацу 6 частини 4 статті 35 Закону № 922. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону № 922 визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень: 19.07.2019 16:19 - 03.08.2019 00:00
Дата публікації висновку: 19.07.2019 16:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1. Обгрунтування проведення переговорної процедури закупівель: Ринок постачання теплової енергії відповідно до ст. 5 Закону України «Про природні монополії» є сферою діяльності суб’єктів природних монополій, що є підставою для застосування переговорної процедури закупівлі. Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. До будівлі Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат за адресою: 10005, м. Житомир, вул. Чуднівська, 105 підведені теплові мережі, які є власністю виключно Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради. У відповідності до п. №97 розділу «Житомирська область» Зведеного переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України і є у загальнодоступному користуванні, КП «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради займає монопольне становище на ринку надання послуг з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами в Житомирській області. Зважаючи на вищенаведене, отримання теплової енергії (централізованого опалення) неможливе від інших постачальників, окрім як від комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради. Враховуючи об'єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо надання централізованого опалення (теплової енергії), оскільки наявний єдиний можливий постачальник - КП "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради, була застосована переговорна процедура закупівель за підставою п.2 ч.2 ст. 35 Закону України "Про публічні закупівлі". 2. Предмет закупівлі визначався на підставі основного словника Національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1749 від 23.12.2015, було застосовано код 09323000-9 централізоване опалення за показником п"ятої цифри, оскільки ця назва більш точно відображала суть предмета закупівлі - закуповувалось саме централізоване опалення (теплова енергія). З метою усунення порушення, на яке вказано у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо необхідності визначення предмета закупівлі за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора, у річний план закупівель внесено необхідні зміни - відкореговано назву предмета закупівлі: 09320000-8 Пара, горяча вода та пов"язана продукція (09323000-9 централізоване опалення). 3. Замовником проводилась переговорна процедура закупівля не по скороченій, а по загальній системі, про що свідчить визначена системою держзакупівель термін оскарження повідомлення про намір укласти договір – до 15.01.2019, тобто через 10 днів, а не через 5 днів, як по скороченій процедурі. Учасник закупівлі комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради не відмовлявся від підписання договору про закупівлю, при проведенні переговорів сторони дійшли повної згоди, послуги із централізованого опалення учасником надавались належним чином, тому у замовника не було підстав для відміни процедури закупівлі. З метою усунення порушення, на яке вказано у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо недотримання терміну укладання договору, до КП "Житомиртеплокомуненерго" направлено на розгляд Додаткову угоду на розірвання за згодою сторін укладеного договору від 31.01.2019 №289 (додається).
Дата публікації звіту: 23.07.2019 13:53