• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Транспортні послуги з перевезення військовозобов’язаних та призовників по Полтавській області та інших регіонах України

Завершена

3 618 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 100.00 UAH
Номер: 533c8d942bd54211af424f6c02288701
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-03-25-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.03.2019 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 25.03.2019 18:03 - 18.04.2019 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.03.2019 № 18 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління І.САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 25.03.2019 № 18 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2018-12-26-002904-b 26.12.2018, інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник Управління І.САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 95) 309-54-62, Bondarenko_4321@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону, пункту 5 частини другої статті 22 Закону. Аналізом розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30, частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-¹ Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського обласного військового комісаріату (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 26.12.2019 № 2/2019 (далі – тендерна документація), протокол розгляду тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Каленіченко Наталії Василівни, реєстраційні документи учасників ФОП Кукса Раїса Василівна та ТОВ «АВА-ЕКСПРЕС», договір про надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом від 30.01.2019 №3, пояснення замовника, отримане через електронну систему закупівель. За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне. Нормами пункту 5 частини другої статті 22 Закону передбачено зокрема, що «Тендерна документація повинна містити… місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги». Водночас, вимогами пункту 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що «…технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики…». Таким чином, окрім іншого тендерна документація повинна містити обсяги предмету закупівлі та детальний обсяг послуги. При цьому, в тендерній документації (пункт 4.3 Розділу І) замовником щодо обсягу вказано – 1 послуга (відповідно до технічного завдання). Отже, здійснюючи процедуру закупівлі послуг з перевезення військовозобов’язаних та призовників замовником в тендерній документації єдиною вимогою щодо кількісного показника послуг, що є предметом закупівлі зазначено – 1 послуга. З урахуванням відсутності в тендерній документації фактичного обсягу предмету закупівлі, яким можуть бути охарактеризовані послуги з перевезення, Полтавському обласному військовому комісаріату через електронну систему закупівель надано запит на пояснення щодо надання обґрунтування та розрахунків, які стали підставою для визначення замовником очікуваної вартості предмету закупівлі. За результатом опрацювання пояснення, отриманого через електронну систему закупівель, встановлено, що при оприлюдненні інформації про закупівлю у замовника були відомості, щодо об’ємів запланованих послуг, а саме: - перелік запланованих пунктів призначень; - маршрути з зазначенням відстані в кілометрах; - кількість автобусів, які необхідно залучити до перевезення; - дати відправлення (з зазначенням конкретної дати і такі, які ще невизначені). Таким чином, маючи відомості щодо конкретних обсягів предмету закупівлі замовником не відображено їх у вимогах до тендерної документації. В той же час, відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, яка затверджена наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 17.11.2009 № 1175 (далі - Методика) перевізники при формуванні тарифів на послуги з перевезення (вартості замовленої послуги) повинні включати витрати, які безпосередньо пов’язані з процесом перевезення пасажирів та багажу (п.2.4). При цьому, Методикою визначені формули розрахунку витрат на паливо, мастильні матеріали, шини та акумуляторні батареї (розділи I, II, IV і V Додатка б/н до Методики) з урахуванням витрат на 1 км пробігу. Відображення замовником в тендерній документації обсягу, що є предметом закупівлі у вигляді «1 послуга» унеможливлює здійснення учасниками розрахунку тарифу (вартості) послуги по перевезенню у відповідності до Методики, на яку посилається замовник у тендерній документації. З урахуванням вищевикладеного, тендерна документація не містить детальний опис послуги, що є предметом закупівлі, а також не вказані обсяги предмету закупівлі, що є порушенням пункту 3 та пункту 5 частини другої статті 22 Закону. Окремо щодо тендерної документації слід зазначити наступне. Замовником у додатку 1 до тендерної документації передбачено подання учасником у складі тендерної пропозиції погодженого проекту (кожна сторінка) договору (пункт 8 Переліку документів для підтвердження відповідності учасника іншим вимогам Замовника). При цьому, у пункті 8.10. проекту договору замовником зазначено: «На момент укладення цього Договору Перевізник є платником єдиного податку 3 групи зі ставкою 5% до доходу». Вказане, передбачає, що замовником ще на стадії проведення процедури відкритих торгів планується визначення переможцем торгів платника єдиного податку 3 групи зі ставкою 5%. Зазначене є передумовою, що впливає на принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в статті 3 вказаного Закону та не відповідає меті Закону. Крім вказаного, замовник застосовує до учасника-переможця процедури закупівлі зобов’язання понад визначені Законом. Зокрема, в пункті 2 Розділу 5 тендерної документації передбачено сплата учасником-переможцем витрат, пов’язаних з укладанням договору в сумі 6360,00 грн (з ПДВ) на користь третіх осіб за консультаційні послуги надані замовнику. Так, протягом 5 робочих днів з моменту підписання договору учасник – переможець має сплатити зазначену суму на рахунок консультанта по проведенню торгів, згідно з укладеною між замовником та консультантом торгів угодою (договір на користь третьої особи). За таких обставин замовником встановлена вимога до переможця щодо здійснення оплати за витрати з надання консультаційних послуг за договором на користь третьої особи. Вказане є передумовою, що впливає на принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в статті 3 вказаного Закону та не відповідає меті Закону. Проведеним аналізом відповідності тендерної пропозиції ФОП Каленіченко Наталії Василівни вимогам тендерної документації встановлено наступне. Замовником визначено в переліку документів для підтвердження відповідності учасника іншим вимогам (пункт 5 додатку 1 до тендерної документації) подання учасниками в складі тендерних пропозицій копії паспорту (для фізичних осіб). На підтвердження вказаного ФОП Каленіченко Н.В. в складі своєї пропозиції подано лише копії окремих сторінок паспорту (стор. 1-5,14,15), що не являється повним документам, чим не дотримано вимог тендерної документації. Таким чином учасником подано окремі частини, а не цілісний документ (тобто всі сторінки), що не відповідає вимогам тендерної документації. Тендерною документацією замовника передбачено (пункт 1 Розділу 3), що: «Усі документи тендерної пропозиції, які складаються безпосередньо учасником ... повинні бути складені на фірмовому бланку та містити: дату, вихідний номер, посаду, прізвище, ініціали та власноручний підпис керівника або уповноваженої особи, а також відбиток печатки …». Встановлено, що в складі тендерної пропозиції ФОП Каленіченко Наталії Василівни завантажені не датовані калькуляції вартості автобусів (стор. 90-94 файл Тендер повний-converted.pdf) та не на фірмовому бланку, як вимагалося тендерною документацією замовника. Отже, тендерна пропозиція обраного замовником переможця процедури закупівлі ФОП Каленіченко Наталії Василівни не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Незважаючи на вказане замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Каленіченко Наталії Василівни як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, чим порушено пункт 4 частини першої статті 30 Закону. Разом з тим, замовник за результатами розгляду тендерної пропозиції визнав переможцем відкритих торгів учасника ФОП Каленіченко Н.В., як пропозицію, яка відповідає технічним вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам відповідно до Закону і тендерної документації, про що свідчить протокол засідання тендерного комітету від 16.01.2019 № 3/2019. Рішення щодо визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Каленіченко Н.В. прийняте посадовими особами тендерного комітету: головою тендерного комітету Фисун Ю.О., заступником голови тендерного комітету Бородай Е.М., секретарем тендерного комітету Рогозін А.Ю., членами тендерного комітету Яковенко І.В. і Францук А.П. Замовник відміняє торги, зокрема, в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, на що вказують норми частини першої статті 31 Закону. Всупереч вказаному замовником не відмінено процедуру закупівлі та укладено з ФОП Каленіченко Наталією Василівною договір від 30.01.2019 № 3 на суму 1791097,00 грн. (без ПДВ).
Період усунення порушень: 15.04.2019 18:35 - 30.04.2019 00:00
Дата публікації висновку: 15.04.2019 18:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку проведеного моніторингу порушення усунуті шляхом розірвання договору. Уважно розглянуто висновок та негайно вжиті заходи на усунення виявлених недоліків. Враховую вимоги пункту 8 статті Стаття 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» Полтавським обласним військовим комісаріатом взято до уваги висновки проведеного аудиту та прийнято рішення розпочати процедуру розірвання договору № 3 від 30.01.2019 року «Про надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом». З метою виконання вищезазначених рішень, щодо розірвання договору направлений лист до ФОП Калініченко Н.В. за вих. № 2/247 від 22.04.2019 року. 20 05.2019 року Договір № 3 від 30.01.2019 року розірвано. Тендерний комітет Полтавського ОВК
Дата публікації звіту: 23.05.2019 13:34

Запити/Пояснення