• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

2 154 693.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 546.94 UAH
Номер: 14b72ea8735f43d88b5d5f3e07fa41f4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-03-01-000615
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 01.03.2019 15:07 - 26.03.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.02.2019 № 11 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Л. КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.02.2019 № 11 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 15. UA-2018-12-18-000172-a від 18.12.2018 - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 255-47-20, amatoryzt@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівлі з порушенням вимог пункту 18 частини 1 статті 1 Закону та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає вимогам пунктів 3, 4, 9 та 13 частини 2 статті 22 Закону та не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону №1644 та відповідно не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону укладено додаткові угоди від 28.01.2019 року №1 та від 29.01.2019 року №2 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, а також збільшено ціну за одиницю предмету закупівель без зменшення його кількості. За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Укртранссервіс-Груп», тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Газінвест-Трейдінг», протокол засідання тендерного комітету від 08.01.2019 року №5, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 25.01.2019 року №02ПГ-01/35 з додатковими угодами та пояснення відділу освіти Баранівської міської ради (далі – Замовник) від 07.03.2019 року. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником предмет закупівель товару визначено за показником п'ятої цифри (ДК 021:2015: 09123000-7 — (Природний газ)), а не четвертої цифри (ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо (Природний газ)) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі - ДК 021:2015), чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок МЕРТУ № 454). Аналізом питання відповідності тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням тендерного комітету від 18.12.2018 року №40, законодавству встановлено ряд порушень та недоліків, а саме: - в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля; - в порушення вимог пункту 4 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить конкретного місця поставки товарів; - в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону, опис методики оцінки за критерієм «ціна» тендерної документації (пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ); - в порушення вимог пункту 13 частини 2 статті 22 Закону, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Крім того, тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Газінвест-Трейдінг» від 25.01.2019 року №02ПГ-01/35 (далі – Договір). Слід відмітити, що між Замовником та ТОВ «Газінвест-Трейдінг» укладені додаткові угоди від 28.01.2019 року №1 та від 29.01.2019 року №2 до Договору на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону. Відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листами ТОВ «Газінвест-Трейдінг» від 25.01.2019 року №32/1-01/19 та від 28.01.2019 року №32/2-01/19 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступними додатками: довідки Торгово-промислової палати України від 11.01.2019 року №57/08.0-7.3 та від 24.01.2019 року №171/08.0-7.3. Проте, аналізом встановлено, що у довідці Торгово-промислової палати України від 11.01.2019 року №57/08.0-7.3 зазначено, що ціна на природний газ на ринку становить 11 833,20 грн. з ПДВ за 1000 куб.м., а в довідці Торгово-промислової палати України від 24.01.2019 року №171/08.0-7.3 зазначено ціну на даний товар в розмірі 10 822,80 грн. з ПДВ за 1000 куб.м. Таким чином, зазначені довідки Торгово-промислової палати України не підтверджують коливання ціни товару на ринку в бік збільшення в період між укладанням Договору та додаткової угоди №1 (з 25.01.2019 року по 28.01.2019 року) та в період між укладанням додаткової угоди №1 та додаткової угоди №2 до Договору (з 28.01.2019 року по 29.01.2019 року), чим в свою чергу укладання вказаних додаткових угод до Договору суперечить вимогам пункту 2 частини 4 статті 36 Закону та пунктам 10.9 та 10.11 розділу 10 Договору. Крім того, аналізом встановлено, що в порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону вищевказаними додатковими угодами збільшено ціну за одиницю предмету закупівель без зменшення його кількості.
Період усунення порушень: 20.03.2019 17:26 - 04.04.2019 01:00
Дата публікації висновку: 20.03.2019 17:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: пояснення із додатками
Дата публікації звіту: 28.03.2019 14:20

Рішення про призначення перевірки

Запити/Пояснення