-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Вершкове масло
Завершена
50 083.00
UAH без ПДВ
Номер:
95177e767480422ba50b173e2e29b314
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-27-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.03.2019 00:00
Період моніторингу:
27.03.2019 11:33 - 20.04.2019 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.03.2019 №10
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника управління О. НАДТОЧІЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 25.03.2019 №10
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2019-01-21-001390-c 21.01.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель І. ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання планування закупівлі та наявності підстав щодо укладення договору без застосування процедур закупівель, визначених статтею 12 Закону, установлено порушення вимог частини сьомої статті 2 Закону.
За результатами аналізу наступних питань: визначення предмета закупівлі та оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, наявність підстав щодо укладення договору без застосування процедур закупівель, визначених статтею 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2019 рік Відділу освіти Сумської районної державної адміністрації (далі - Замовник), звіт про укладені договори, договір на поставку продуктів харчування від 21.01.2019 №15, інформацію, розміщену Замовником в електронній системі закупівель щодо закупівлі масла вершкового у 2019 році, пояснення Замовника від 01.04.2019, надані через електронну систему закупівель.
Моніторингом установлено, що відповідно до звіту про укладені договори ID: UA-2019-01-21-001390-c, Замовником 21 січня 2019 року з ФОП Бойко О.В. укладено договір за №15 на закупівлю масла вершкового вартістю 50 083,00 грн без застосування процедур закупівель, визначених статтею 12 Закону. Після чого, 23 січня 2019 року Замовником оголошено відкриті торги (ID: UA-2019-01-23-000760-b) на закупівлю масла вершкового очікуваною вартістю закупівлі 462 375,00 гривень.
Частиною сьомою статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Отже, Замовник на порушення вимог частини сьомої статті 2 Закону уклав з ФОП Бойко О.В. договір від 21.01.2019 №15 вартістю 50 083,00 грн, який передбачає оплату товару (масла вершкового) до проведення процедур, визначених Законом з даного предмету закупівлі.
Період усунення порушень:
02.04.2019 12:00 - 19.04.2019 00:00
Дата публікації висновку:
02.04.2019 12:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно ч.1 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконанням.
Договір №15 від 21.01.2019 про закупівлю вершкового масла (ID: UA-2019-01-23-000760-b) станом на 31.03.2019 виконано.
Висновок моніторингу Держаудитслужби (ID: UA-M-2019-03-27-000059) по закупівлі вершкового масла (ID: UA-2019-01-23-000760-b) було опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 02.04.2019 о 12:00 год. (після закінчення всіх процедур по виконанню вказаного договору).
Порядок усунення порушень у даному випадку Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено.
Виконати вимоги Держаудитслужби від 02.04.2019 є неможливим з вищезазначених причин.
Дата публікації звіту:
08.04.2019 16:46
Рішення про призначення перевірки
Номер:
f44e9e1219d54c9ab8478b15f531704a
Ідентифікатор перевірки:
UA-I-2019-05-11-000001
Дата створення:
11.05.2019 10:26
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.05.2019 № 15
Суми
Про призначення перевірки
закупівель
Відповідно до абзацу четвертого пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 631, підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Призначити з 13 травня 2019 року проведення протягом 5 робочих днів перевірки закупівлі UA-2019-01-21-001390-c, здійсненої Відділом освіти Сумської районної державної адміністрації.
2. Створити групу державних аудиторів для проведення перевірки закупівлі, зазначеної в пункті 1 цього наказу, у складі:
Семенова Катерина Михайлівна – заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель (керівник групи);
Бездідько Оксана Олегівна – головний державний аудитор відділу контролю у сфері закупівель.
В.о. начальника управління Д. БОРОЗЕНЕЦЬ
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Ні
Опис:
-
Дата публікації:
10.04.2019 15:04
Запити/Пояснення
Номер:
622a5aeb59d24aefa6c679719856b487
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.03.2019 14:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.04.2019 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі вершкового масла (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-01-21-001390-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснень із питання.
З яких підстав, передбачених нормативно-правовими актами, Відділом освіти Сумської районної державної адміністрації 21.01.2019 року укладено договір з ФОП Бойко О.В. на закупівлю вершкового масла без застосування процедур закупівель, визначених статтею 12 Закону, до проведення відкритих торгів з даного предмету закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів розміщено в електронній системі закупівель 23.01.2019 за номером ID: UA-2019-01-23-000760-b)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
7d614a7937754b4087d292830af373ea
Назва:
Причини та обставини, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі «Вершкове масло» від 21.01.2019 за номером UA-2019-01-21-001390-c без застосування процедур закупівель, визначених статтею 12 Закону
Дата опублікування:
01.04.2019 17:06
Опис:
Відповідно до затвердженого фінансування на 2019р. для забезпечення потреб в харчуванні закладів освіти, підвідомчих відділу освіти Сумської РДА, необхідно здійснити закупівлю вершкового масла.
Для здійснення закупівлі вершкового масла відділ освіти Сумської РДА повинен здійснити закупівлю шляхом проведення однієї з процедур закупівель, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги.
Разом з тим, проведення основної процедури закупівлі відкритих торгів, при мінімальних розрахунках, займе 30 днів (оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій; до 5 робочих днів на розгляд пропозиції кожного учасника; не менше 10 днів на укладання договору).
На час проведення процедури відкритих торгів заклади освіти будуть незабезпечені вершковим маслом.
Відповідно положень п.3 ч.2 ст.35 Закону, у разі виникнення у замовника нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, замовник може укласти договір про закупівлю з одним учасником. При цьому перелік обставин (економічних та соціальних), зазначених у пункті 3 частини другої статті 35 Закону, які обумовлюють виникнення у замовника нагальної потреби у здійсненні закупівлі, не є вичерпним.
Забезпечення закладів освіти, підвідомчих відділу освіти Сумської РДА, вершковим маслом є нагальною потребою.
Тому відділом освіти Сумської РДА, на час проведення процедури відкритих торгів (оголошення про проведення відкритих торгів розміщено в електронній системі закупівель 23.01.2019 за номером ID: UA-2019-01-23-000760-b), 21.01.2019р. було укладено договір з ФОП Бойко О.В. на постачання вершкового масла загальною сумою 50 083,00грн.
Зобов’язання по Договіру №15 від 21.01.2019р., укладеному між відділом освіти Сумської РДА та ФОП Бойко О.В. на постачання вершкового масла, станом на 31.03.2019 виконано (звіт про виконання договору додається).
Звертаємо увагу на те, що відповідно ч.1 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом. Моніторинг закупівель проводять до процедур закупівель, передбачених ч.1 ст.12 Закону, а саме: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура.
Поняття допорогової закупівлі Законом не визначене. Відповідно до абзаців 3 та 4 ч.1 ст.2: «Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону».
Моніторинг допорогової закупівлі Законом не передбачено, тому вважаємо, що проведення моніторингу закупівлі ID:UA-2019-01-21-001390-c є неправомірним.