• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Йогурт, сметана

Очікувана вартість закупівлі

Завершена

2 345 975.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 35 190.00 UAH
Номер: 5ff6cdc20eab4b99b7e489bc0f9320c9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-01-15-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.01.2019 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 15.01.2019 14:03 - 06.02.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 14.01.2019 № 12 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник О. ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 14.01.2019 № 12 Перелік процедур закупівель, щодо яких пропонується здійснення моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2018-12-06-002034-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 2 UA-2018-12-06-003698-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 3 UA-2019-01-04-001023-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 4 UA-2019-01-04-001309-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 5 UA-2019-01-04-001578-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 6 UA-2019-01-04-001693-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 7 UA-2018-12-06-000039-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель 8 UA-2018-12-18-001270-c 18.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Л. ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, vika-chika2105@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на стадії планування закупівлі, питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення порушень не встановлено. За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ВВ-Профіт» встановлено недотримання норм пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22, частини третьої статті 17 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7¹ Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2019 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету КОМУНАЛЬНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКЕ ВИЩЕ УЧИЛИЩЕ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Замовник) від 06.12.2018, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВВ-Профіт» (далі – ТОВ «ВВ-Профіт», Учасник), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 28.12.2018 № 4, повідомлення про намір укласти договір, договір від 11.01.2019 №5-ВТ, додаткові угоди до договору, пояснення замовника, отримані 22.01.2019, 24.01.2019, 28.01.2019 через електронну систему закупівель. Аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне. Відповідно до Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що інформація про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону надається учасниками відповідно до наведеного у тендерній документації зразка. Проте, всупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить вимог стосовно надання учасником інформації щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 Закону. Проте, відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частини другої цієї статті. Крім того, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Отже, тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 2 частини другої статті 22 яка є імперативною, частини третьої статті 17 Закону. Аналізом тендерної пропозицій ТОВ «ВВ-Профіт» установлено її невідповідність вимогам: - частини 2 Додатку 3 до тендерної документації в частині невідповідності масової частки жиру йогурту в тетрапаках (1,7% замість на менше ніж 2,0 – 2,6%). Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Отже Замовник, в порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив пропозицію Учасника та визнав його переможцем, 28.12.2018 року.
Період усунення порушень: 30.01.2019 15:27 - 14.02.2019 00:00
Дата публікації висновку: 30.01.2019 15:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) оприлюдненому в системі електронних закупівель PROZORRO 30 січня 2019 року Комунальний спеціалізований навчальний заклад спортивного профілю «Дніпропетровське вище училище фізичної культури» Дніпропетровської обласної ради» (далі – КСНЗСП «ДВУФК» ДОР», Училище, замовник) не погоджується з окремими положеннями висновку Східного офісу Держаудитслужби (далі – Східний офіс, контролюючий орган) складеного за результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) та відповідно до ч.8 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» направляє контролюючому органу аргументовані заперечення до висновку. 1.За результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів Східним офісом зроблено висновок, що всупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не містить вимог стосовно надання учасником інформації щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 цього Закону. Вищевказаний висновок є хибним з огляду на наступне. Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі». Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом. Згідно з п.3 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення. Відповідно до п.8 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура. Вимоги щодо складання тендерної документації встановлено ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, в тому числі вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Аналогічна норма щодо того, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним визначена частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. На виконання вимог ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноваженим органом оприлюднено лист «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» від 17.01.2019 №3304-04/1983-06, який містить актуальну на сьогоднішній день інформацію стосовно переліку відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Додатком до вищевказаного листа Уповноваженого органу є лист Міністерства юстиції України від 19.12.2018 №50858/23886-26-18/8.4.4, яким в тому числі повідомлено про те, що Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, Єдиний реєстр підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство є відкритими єдиними державними реєстрами, доступ до яких є вільним. Відповідно до інформації викладеної у листі Міністерства юстиції України, на теперішній час вказаний орган центральної виконавчої влади з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №171 продовжує здійснювати повноваження щодо забезпечення ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (далі – Реєстр). Крім того, слід зазначити, що у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних» від 9 квітня 2015 року №319-VIII Міністерство юстиції з 13 липня 2015 року запустило оновлений Реєстр, усі дані якого, крім персональних, є повністю відкритими. Оприлюдненню на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України (за адресою: http://corrupt.informjust.ua/) підлягають відомості про всіх осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, щодо яких судами прийняті відповідні рішення, які набрали законної сили, а також відомості про накладення дисциплінарних стягнень за корупційні правопорушення. Також, Міністерство юстиції України відповідно до визначених повноважень, серед іншого здійснює ведення Єдиного реєстру підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Реєстр підприємств) З метою спрощення реалізації суб’єктами підприємницької діяльності права на участь у здійсненні державних закупівель та для інших цілей провадження господарської діяльності, Міністерством юстиції реалізовано можливість безкоштовно та цілодобово отримувати інформацію з Реєстру підприємств в режимі онлайн на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції у кабінеті електронних сервісів. Таким чином, вимоги визначені у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» стосуються інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З огляду на норми ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження інформації у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вищевказана правова позиція наведена в коментарях до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС). Як, зазначено на сторінці 69 коментарів, важливим моментом є те, що замовник не вимагає від учасника інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, оскільки замовник повинен самостійно перевіряти таку інформацію. Також, звертаємо увагу на те, що інформація в довільній формі про відсутність підстав визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка за умовами Таблиці 3 Додатку 2 тендерної документації зі змінами надається учасниками за відповідним зразком, теж являється документом у розумінні п.3.3 Національного Стандарту України «Діловодство й архівна справа» ДСТУ 2732:2004. Тому доповнення Таблиці 3 Додатку 2 тендерної документації зі змінами вимогами щодо надання учасником інформації стосовно підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 цього Закону суперечить ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, тендерна документація в цій частині відповідає вимогам п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. За результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів Східним офісом зроблено висновок, що тендерна документація складена з порушенням вимог частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» з причини не зазначення в тендерній документації того, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (наявність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Вищевказаний висновок є хибним з огляду на наступне. Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом. Абзацом 1 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Абзацом 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Проте, відповідно до інформації викладеної у висновку, Східним офісом додано до абзацу 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» словосполучення «та частини другої цієї статті», яке абзац 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить. Аналізом абзаців 1 та 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що вони містять норми, які регулюють, як питання складання замовником тендерної документації (абзац 1), так і питання надання переможцем документів що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 цього Закону (абзац 2). З огляду на викладене, законодавчо встановленим обов'язком переможця закупівлі є надання документів, визначених у самому нормативному акті (абзац 2 ч.3 ст.17 Законі України «Про публічні закупівлі»), і до переліку цих документів не віднесено документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (наявність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Законодавче встановлення обов'язку з надання певних документів в п'ятиденний термін, не дозволяє збільшувати перелік таких документів, в тому числі, і в тендерній документації. Вищевказана правова позиція відображена також у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 по справі №826/13635/17. Крім того, висновок складений за результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів не містить посилань на норми Закону України «Про публічні закупівлі», які «порушив» замовник не включивши до тендерної документації інформацію щодо того, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Адже, посилання на ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» без зазначення конкретного абзацу цієї частини, не дає змогу замовнику з’ясувати вищевказане питання з тієї причини, що частина 3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» містить чотири абзаци, кожен з яких регулює різні за змістом питання.
Дата публікації звіту: 06.02.2019 15:38

Запити/Пояснення