-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Йогурт, сметана
Очікувана вартість закупівлі
Завершена
2 345 975.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 35 190.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 35 190.00 UAH
Номер:
5ff6cdc20eab4b99b7e489bc0f9320c9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-01-15-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.01.2019 00:00
Період моніторингу:
15.01.2019 14:03 - 06.02.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
14.01.2019 № 12
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник О. ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 14.01.2019 № 12
Перелік
процедур закупівель, щодо яких пропонується здійснення моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2018-12-06-002034-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
2 UA-2018-12-06-003698-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
3 UA-2019-01-04-001023-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
4 UA-2019-01-04-001309-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
5 UA-2019-01-04-001578-c 04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6 UA-2019-01-04-001693-c
04.01.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
7 UA-2018-12-06-000039-c 06.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
8 UA-2018-12-18-001270-c 18.12.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Л. ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на стадії планування закупівлі, питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення порушень не встановлено.
За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ВВ-Профіт» встановлено недотримання норм пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22, частини третьої статті 17 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7¹ Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2019 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету КОМУНАЛЬНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКЕ ВИЩЕ УЧИЛИЩЕ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Замовник) від 06.12.2018, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВВ-Профіт» (далі – ТОВ «ВВ-Профіт», Учасник), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 28.12.2018 № 4, повідомлення про намір укласти договір, договір від 11.01.2019 №5-ВТ, додаткові угоди до договору, пояснення замовника, отримані 22.01.2019, 24.01.2019, 28.01.2019 через електронну систему закупівель.
Аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що інформація про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону надається учасниками відповідно до наведеного у тендерній документації зразка.
Проте, всупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить вимог стосовно надання учасником інформації щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 Закону.
Проте, відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частини другої цієї статті.
Крім того, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Отже, тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 2 частини другої статті 22 яка є імперативною, частини третьої статті 17 Закону.
Аналізом тендерної пропозицій ТОВ «ВВ-Профіт» установлено її невідповідність вимогам:
- частини 2 Додатку 3 до тендерної документації в частині невідповідності масової частки жиру йогурту в тетрапаках (1,7% замість на менше ніж 2,0 – 2,6%).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. Отже Замовник, в порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив пропозицію Учасника та визнав його переможцем, 28.12.2018 року.
Період усунення порушень:
30.01.2019 15:27 - 14.02.2019 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2019 15:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c)
оприлюдненому в системі електронних закупівель PROZORRO 30 січня 2019 року
Комунальний спеціалізований навчальний заклад спортивного профілю «Дніпропетровське вище училище фізичної культури» Дніпропетровської обласної ради» (далі – КСНЗСП «ДВУФК» ДОР», Училище, замовник) не погоджується з окремими положеннями висновку Східного офісу Держаудитслужби (далі – Східний офіс, контролюючий орган) складеного за результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) та відповідно до ч.8 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» направляє контролюючому органу аргументовані заперечення до висновку.
1.За результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів Східним офісом зроблено висновок, що всупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не містить вимог стосовно надання учасником інформації щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 цього Закону.
Вищевказаний висновок є хибним з огляду на наступне.
Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Згідно з п.3 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Вимоги щодо складання тендерної документації встановлено ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити, в тому числі вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Аналогічна норма щодо того, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним визначена частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
На виконання вимог ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноваженим органом оприлюднено лист «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» від 17.01.2019 №3304-04/1983-06, який містить актуальну на сьогоднішній день інформацію стосовно переліку відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним.
Додатком до вищевказаного листа Уповноваженого органу є лист Міністерства юстиції України від 19.12.2018 №50858/23886-26-18/8.4.4, яким в тому числі повідомлено про те, що Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, Єдиний реєстр підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство є відкритими єдиними державними реєстрами, доступ до яких є вільним.
Відповідно до інформації викладеної у листі Міністерства юстиції України, на теперішній час вказаний орган центральної виконавчої влади з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №171 продовжує здійснювати повноваження щодо забезпечення ведення Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (далі – Реєстр).
Крім того, слід зазначити, що у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних» від 9 квітня 2015 року №319-VIII Міністерство юстиції з 13 липня 2015 року запустило оновлений Реєстр, усі дані якого, крім персональних, є повністю відкритими.
Оприлюдненню на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України (за адресою: http://corrupt.informjust.ua/) підлягають відомості про всіх осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, щодо яких судами прийняті відповідні рішення, які набрали законної сили, а також відомості про накладення дисциплінарних стягнень за корупційні правопорушення.
Також, Міністерство юстиції України відповідно до визначених повноважень, серед іншого здійснює ведення Єдиного реєстру підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Реєстр підприємств)
З метою спрощення реалізації суб’єктами підприємницької діяльності права на участь у здійсненні державних закупівель та для інших цілей провадження господарської діяльності, Міністерством юстиції реалізовано можливість безкоштовно та цілодобово отримувати інформацію з Реєстру підприємств в режимі онлайн на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції у кабінеті електронних сервісів.
Таким чином, вимоги визначені у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» стосуються інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З огляду на норми ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження інформації у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вищевказана правова позиція наведена в коментарях до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС).
Як, зазначено на сторінці 69 коментарів, важливим моментом є те, що замовник не вимагає від учасника інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, оскільки замовник повинен самостійно перевіряти таку інформацію.
Також, звертаємо увагу на те, що інформація в довільній формі про відсутність підстав визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка за умовами Таблиці 3 Додатку 2 тендерної документації зі змінами надається учасниками за відповідним зразком, теж являється документом у розумінні п.3.3 Національного Стандарту України «Діловодство й архівна справа» ДСТУ 2732:2004.
Тому доповнення Таблиці 3 Додатку 2 тендерної документації зі змінами вимогами щодо надання учасником інформації стосовно підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 цього Закону суперечить ч.3 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація в цій частині відповідає вимогам п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. За результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів Східним офісом зроблено висновок, що тендерна документація складена з порушенням вимог частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» з причини не зазначення в тендерній документації того, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (наявність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Вищевказаний висновок є хибним з огляду на наступне.
Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Абзацом 1 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Абзацом 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Проте, відповідно до інформації викладеної у висновку, Східним офісом додано до абзацу 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» словосполучення «та частини другої цієї статті», яке абзац 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить.
Аналізом абзаців 1 та 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що вони містять норми, які регулюють, як питання складання замовником тендерної документації (абзац 1), так і питання надання переможцем документів що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 цього Закону (абзац 2).
З огляду на викладене, законодавчо встановленим обов'язком переможця закупівлі є надання документів, визначених у самому нормативному акті (абзац 2 ч.3 ст.17 Законі України «Про публічні закупівлі»), і до переліку цих документів не віднесено документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (наявність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Законодавче встановлення обов'язку з надання певних документів в п'ятиденний термін, не дозволяє збільшувати перелік таких документів, в тому числі, і в тендерній документації.
Вищевказана правова позиція відображена також у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 по справі №826/13635/17.
Крім того, висновок складений за результатами моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів не містить посилань на норми Закону України «Про публічні закупівлі», які «порушив» замовник не включивши до тендерної документації інформацію щодо того, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Адже, посилання на ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» без зазначення конкретного абзацу цієї частини, не дає змогу замовнику з’ясувати вищевказане питання з тієї причини, що частина 3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» містить чотири абзаци, кожен з яких регулює різні за змістом питання.
Дата публікації звіту:
06.02.2019 15:38
Запити/Пояснення
Номер:
61b7672808f145afbcd18bca234408b8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.01.2019 11:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.01.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-06-002034-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1. Відповідно до частини 1 розділу V тендерної документації зазначено: «У разі виявлення у вказаному завантаженому файлі учасника арифметичної помилки, замовник письмово повідомляє такого учасника про наявність виявлених помилок у такому файлі.
Протягом 2 (двох) робочих днів з дня отримання повідомлення замовника про виявлення арифметичних помилок у файлі із тендерною формою «ЦІНА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ», учасник зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель файл із тендерною формою «ЦІНА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» з відповідними виправленнями. При цьому загальна ціна тендерної пропозиції учасника (з урахуванням виправлених арифметичних помилок) не повинна перевищувати ціну, визначену за результатами проведеного електронного аукціону такого учасника.
Виправлення арифметичних помилок не може здійснюватися учасником торгів за рахунок зменшення (зміни) обсягу (кількості) предмету закупівлі».
Згідно з частиною 5 статті 28 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Тобто, Законом не передбачено здійснення виправлення – договір з учасником укладається за результатами аукціону. Закон не має механізму виправлення арифметичних помилок, а замовники позбавлені права виправляти арифметичні помилки учасників у разі отримання відповідної згоди останнього.
Чому у тендерній документації (частина 1 розділу 5) міститься інформація, яка суперечить законодавству у сфері публічних закупівель?
2. Щодо пропозиції учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ».
2.1.Відповідно до частини 1 розділу ІІІ тендерної документації подаючи свою тендерну пропозицію, учасник дає згоду на використання персональних даних, які стали відомі в процесі проведення процедури закупівлі, що містять інформацію, яка підпадає під дію Закону України «Про захист персональних даних» № 2297-17 від 01 червня 2010 р.
Учасник-переможець не надав інформацію щодо згоди на обробку персональних даних.
2.2.Відповідно до технічної специфікації (частина 2 Додатку 3 до тендерної документації) зазначено, що йогурт в тетрапаках має бути виготовлений із натурального молока коровячого, із фруктово-ягідними (плодово-ягідними) наповнювачами, або без них, з масовою часткою жиру не менше ніж 2,0 – 2,6%.
Учасник пропонує товар з масовою часткою жиру 1,7%, що підтверджується наданою Декларацію виробника (посвідчення якості) на товар.
2.3. Відповідно до частини 2 розділу ІІІ тендерної документації забезпечення пропозиції має бути подане у виді електронної безвідкличної банківської гарантії (електронний документ з електронно-цифровим підписом відповідно до вимог діючого законодавства).
Учасником надана сканована копія банківської гарантії.
2.4. Усі сторінки тендерної пропозиції (окрім поданої шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником)) надані у складі файлів, повинні бути посвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та його печаткою***. Копії документів мають бути з приписом «Згідно з оригіналом», або «Копія вірна». Ця вимога не стосується сторінок тендерної пропозиції, які відскановані з оригіналів документів.
Учасником-переможцем надана копія банківської ліцензії №230 та довіреності №121, які не мають припису «Згідно з оригіналом», або «Копія вірна» .
Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ», яка не відповідала умовам тендерної документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
9d9ed0dd224642e8bf56957b9ab61fb3
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
22.01.2019 18:14
Опис:
Доброго дня!
1. Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі».
По процедурі закупівлі молочних продуктів протоколом засідання тендерного комітету Училища від 06 грудня 2018 №2 затверджено тендерну документацію.
Згідно з п.1 розділу V тендерної документації після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі виявлення у вказаному завантаженому файлі учасника арифметичної помилки, замовник письмово повідомляє такого учасника про наявність виявлених помилок у такому файлі. Протягом 2 (двох) робочих днів з дня отримання повідомлення замовника про виявлення арифметичних помилок у файлі із тендерною формою «ЦІНА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ», учасник зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель файл із тендерною формою «ЦІНА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» з відповідними виправленнями. При цьому загальна ціна тендерної пропозиції учасника (з урахуванням виправлених арифметичних помилок) не повинна перевищувати ціну, визначену за результатами проведеного електронного аукціону такого учасника. Виправлення арифметичних помилок не може здійснюватися учасником торгів за рахунок зменшення (зміни) обсягу (кількості) предмету закупівлі.
Вищевказаний механізм виправлення арифметичних помилок зазначений Училищем у п.1 розділу V тендерної документації не застосовувався під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів, тому замовником не порушено порядок проведення публічних закупівель, визначений Законом України «Про публічні закупівлі», яким дійсно не передбачено виправлення арифметичних помилок.
В даному випадку мова може йти лише про питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства, в тому числі у сфері закупівель.
Питання складання тендерної документації регулюється статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», частиною 2 якої визначено перелік обов’язкових вимог до тендерної документації.
Тендерна документація складена за процедурою закупівлі молочних продуктів відповідає вимогам ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», що не заперечується Східним офісом. Інших норм, що регулюють питання складання тендерної документації Закон України «Про публічні закупівлі» не містить.
Твердження Східного офісу про те, що включення до тендерної документації інформації стосовно виправлення арифметичних помилок суперечить законодавству у сфері закупівель, зокрема ч.5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» є помилковим з огляду на наступне.
Частиною 5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі визначено, що замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
При цьому виходячи зі змісту частини 5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» вона стосується «міжнародних закупівель» про що, також зазначено в коментарях до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС) тоді, як очікувана вартість процедури закупівлі молочних продуктів є меншою за «міжнародні пороги».
Крім того, ч.5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» не регулює питання складання тендерної документації.
Механізм виправлення арифметичних помилок зазначений у п.1 розділу V тендерної документації зі змінами стосується стадії розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації.
На вищевказаній стадії процедури закупівлі можливість внесення учасником змін або доповнень до своєї тендерної пропозиції обмежена Законом України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до ч.1 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч.3 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Враховуючи вищевикладене, ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції на стадії розгляду тендерних пропозицій не має ніякого сенсу, адже навіть якщо після завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасник завантажить до системи електронних закупівель додаткову інформацію або файл, вони в силу ч.3 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» не можуть враховуватися замовником під час розгляду тендерної пропозиції.
Також, повідомляємо, що замовник та учасники процедури закупівлі молочних продуктів не ініціювали в будь-якій формі переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції, що підтверджується як, журналом реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, так, і інформацією, що міститься в офіційній електронній пошті Училища та роздруківках телефонних переговорів за службовими телефонами його посадових осіб.
Проте, Східним офісом не наведено будь-яких доказів що можуть підтвердити ініціювання Училищем та учасниками процедури закупівлі молочних продуктів переговорів з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Лише на підставі п.1 розділу V тендерної документації, який не має механізму практичного застосування, зроблено помилковий висновок про те, що вказаний пункт розділу V тендерної документації суперечить ч.5 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому Училище, як прозорий замовник публічних закупівель обов’язково врахує інформацію Східного офісу під час проведення наступних закупівель та буде здійснювати складання тендерної документації без вказання інформації щодо виправлення арифметичних помилок.
2. Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Відповідно до п.30 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з п.1 розділу 3 тендерної документації подаючи свою тендерну пропозицію, учасник дає згоду на використання персональних даних, які стали відомі в процесі проведення процедури закупівлі, що містять інформацію, яка підпадає під дію ЗУ «Про захист персональних даних» № 2297-17.
Вищевказаний пункт тендерної документації не вимагає від учасників надання у складі тендерної пропозиції письмового підтвердження їх згоди на використання персональних даних.
Згода на використання персональних даних, які стали відомі в процесі проведення процедури закупівлі, надається учасником фактом подання тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» в цій частині повністю відповідала вимогам тендерної документації.
3. Щодо співставлення відсотку жирності йогурту в тетрапаках зазначеного в тендерній документації та тендерній пропозиції ТОВ «ВВ-ПРОФІТ», то в даному випадку тендерним комітетом Училища допущено технічну помилку.
4. Відповідно до п.2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія завантажується в електронну систему закупівель, безпосередньо Учасником через електронний майданчик, окремим PDF-файлом.
ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» надано у складі тендерної пропозиції в форматі PDF-файла банківську гарантію від 19.12.2018 №71.00.007817 видану АТ «АКБ «Конкорд», чим повністю виконано вимогу п.2 розділу ІІІ тендерної документації.
Перевірку кваліфікованого електронного підпису накладеного на вищевказану банківську гарантію проведено тендерним комітетом Училища шляхом завантаження файлів з банківською гарантією та електронним цифровим підписом до спеціалізованого сервісу перевірки електронного підпису розміщеного на веб-сайті Міністерства юстиції України (www.czo.gov.ua).
За результатами перевірки підтверджено достовірність кваліфікованого електронного підпису накладеного на банківську гарантію від 19.12.2018 №71.00.007817 видану АТ «АКБ «Конкорд», що свідчить про її відповідність вимогам тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» в цій частині повністю відповідала вимогам тендерної документації.
5. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації, складеної по процедурі закупівлі молочних продуктів визначено перелік формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Так, до формальних (несуттєвих) помилок, зокрема належать:
- не завірення окремої сторінки (сторінок) підписом або печаткою учасника торгів;
- неправильне (неповне) завірення та/або не завірення учасником копії документа згідно з вимогами цієї документації. Наприклад: не зазначене словосполучення «Згідно з оригіналом».
Таким чином, зазначені Східним офісом недоліки при оформленні документів тендерної пропозиції, згідно з п.1 розділу ІІІ тендерної документації належать до формальних (несуттєвих), які не можуть призвести до відхилення тендерної пропозиції учасника.
Як визначено п.1 розділу ІІІ тендерної документації замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
0492786767464675aa9ba6cc3bf6d826
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.01.2019 16:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.01.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-06-002034-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1. Щодо пропозиції учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ».
1.1. Відповідно до частини 5 Таблиці 2 «Перелік додаткових документів, що має надати учасник» Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру/реєстраційного номеру облікової картки платника податків*, яка видана уповноваженим органом.
Учасник-переможець не надав копію довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
Чому не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВВ-ПРОФІТ», яка не відповідала умовам тендерної документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
0470c5c05e334424b9ce4efe033b1ca0
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
24.01.2019 14:58
Опис:
Доброго дня!
Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Відповідно до п.30 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
По процедурі закупівлі молочних продуктів протоколом засідання тендерного комітету Училища від 06 грудня 2018 №2 затверджено тендерну документацію.
Відповідно до п.5 Таблиці 2 Додатку 2 тендерної документації Училище вимагає від учасників, які не є юридичними особами надати у складі тендерної пропозиції копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру/ реєстраційного номеру облікової картки платника податків*, яка видана уповноваженим органом.
Звертаємо увагу на те, що вимога викладена у п.5 Таблиці 2 Додатку 2 тендерної документації стосується лише учасників, які не являються юридичними особами, що підтверджується відповідним записом наведеним у дужках, а саме (для учасників, які не є юридичними особами).
ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» є юридичною особою, тому надавати у складі тендерної пропозиції копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру/ реєстраційного номеру облікової картки платника податків вказане товариство не зобов’язане.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «ВВ-ПРОФІТ» в цій частині повністю відповідала вимогам тендерної документації.
Номер:
97117f8910824506ae9f4c0ebb709d57
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.01.2019 13:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-06-002034-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1. Відповідно до Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що інформація про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону надається учасниками відповідно до наведеного у тендерній документації зразка.
Проте, всупереч вимогам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація не містить вимог стосовно надання учасником інформації щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини 1 статті 17 Закону.
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 17 цього Закону Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі.
Чому у тендерній документації не містяться вимоги щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини 1 статті 17 Закону?
2. Відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 5, 6 частини першою статті 17 Закону.
Проте, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Однак, у тендерній документації не міститься вимога щодо надання переможцем торгів документального підтвердження підстав, визначених пунктами 3 та 8 абзацу 2 частини 3 статті 17 Закону.
Чому у тендерній документації не міститься вимога щодо надання переможцем торгів документів, передбачених пунктами 3 та 8 абзацу 2 частини 3 статті 17 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
abbabcd2d8b14fcc9e071f1b444e1530
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
28.01.2019 17:06
Опис:
Доброго дня!
Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відомості щодо притягнення згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення службовою (посадовою) особою учасника та фізичною особою (п.3 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі») містяться у Єдиному реєстрі осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Безоплатний цілодобовий доступ до відомостей з Реєстру здійснюється шляхом пошуку за прізвищем, ім’ям, по батькові особи через офіційний веб-сайт Мін’юсту за адресою: http://corrupt.informjust.ua/.
Відомості щодо того, чи учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура (п.8 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі») містяться у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Інформаційні довідки з зазначеного реєстру надаються безоплатно за адресою: https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=3&is_registry=1&keywords=&usertype=all.
На теперішній час інформація, що вимагається п.3, п.8 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому у відповідності до вимог ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» не вимагалася в довільній формі від учасників закупівлі молочних продуктів, так в формі документального підтвердження від переможця зазначеної закупівлі.
Вищевказана правова позиція наведена в коментарях до Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС).
Як, зазначено на сторінці 69 коментарів, важливим моментом є те, що замовник не вимагає від учасника інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, оскільки замовник повинен самостійно перевіряти таку інформацію.
Таким чином, по процедурі закупівлі молочних продуктів тендерна документація складена Училищем з дотриманням вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
80dc3e6e53a54f4bb076af7ca7fab91c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2019 14:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-06-002034-c та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», постала потреба в отриманні пояснень із такого питання:
1. Відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 5, 6 частини першою статті 17 Закону.
Проте, відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема, частиною другою цієї статті.
Крім того, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених, зокрема, частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Чому у тендерній документації не міститься вимога щодо надання переможцем торгів документів, передбачених частиною другою статті 17 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
52de66fc7bc34e8e884f2666d474afd9
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
30.01.2019 13:59
Опис:
Доброго дня!
Під час проведення процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулювалися Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому вказаним нормативно-правовим актом.
Частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Водночас відповідно до абзацу 2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Отже, законодавчо встановленим обов'язком переможця закупівлі є надання документів, визначених у самому нормативному акті (Законі України «Про публічні закупівлі»), і до переліку цих документів не віднесено довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків.
Законодавче встановлення обов'язку з надання певних документів в п'ятиденний термін, не дозволяє збільшувати перелік таких документів, в тому числі, і в тендерній документації.
Вищевказана правова позиція відображена у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 по справі №826/13635/17.
Крім того, звертаємо увагу на роз'яснення щодо застосування статей 17, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», викладені в листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2017 № 3304-06/13652-06.
Так, у даному листі визначено, що згідно з частиною третьою статті 32 Закону у разі ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Також, у зазначеному листі зазначено, про те, що наслідки настають, якщо такі документи переможцем не надані (не надані/не надані у строк, встановлений Законом/ не відповідають вимогам, встановленим замовником у тендерній документації).
Таким чином, наслідки, встановлені статтею 32 Закону України «Про публічні закупівлі» наступають у випадку ненадання протягом п'яти днів документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 даного Закону, або не надання взагалі інших документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17.
Також, необхідно зазначити, що вимога щодо надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції, передбачених частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у певний строк та певним засобом є дискримінаційною з огляду на наступне.
На сьогоднішній день Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства Фінансів України від 03.09.2018 №733 (далі – наказ №733).
Згідно з п.4 наказу №733 довідка або відмова у наданні довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.
При цьому Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що переможець повинен надати замовнику документи в строк що не перевищує п’яти (календарних а не робочих) днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Таким чином, термін надання документів переможцем за Законом України «Про публічні закупівлі» та термін видачи довідки органами Державної фіскальної служби не є тотожними, що може унеможливити надання такої довідки у термін визначений, саме Законом України «Про публічні закупівлі».
Вищевказана правова позиція відображена у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2018 по справі №826/13635/17.
Таким чином, тендерну документацією по процедурі закупівлі молочних продуктів складено Училищем відповідно до норм чинного законодавства, з застосуванням їх всебічного аналізу.
Номер:
4af9cf04f3d6414dae15b0fb8b5532d3
Назва:
Питання
Дата опублікування:
04.02.2019 17:55
Опис:
Доброго дня!
Відповідно до ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Керуючись ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» КСНЗСП «ДВУФК» ДОР» звертається до Східного офісу Держаудитслужби за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
За результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі молочних продуктів (UA-2018-12-06-002034-c) Східним офісом Держаудитслужби зроблено висновок щодо порушення Училищем ч.3 статті 17, п.2 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з причин відсутності в тендерній документації способу документального підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстави визначеної ч.2 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», а також відсутності інформації стосовно надання учасником відомостей щодо підстав, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене у Училища виникли наступні питання:
1.Чи враховано під час підготовки висновку правову позицію Київського апеляційного адміністративного суду по справі №826/13635/17 викладену у постанові від 29.05.2018, яка стосується, зокрема питання трактування положень абзацу 1, абзацу 2 частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо необхідності зазначення в тендерній документації способу документального підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстави визначеної ч.2 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі»?
2.Чи враховано під час підготовки висновку те, що згідно з п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (вказана норма є імперативною) замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, адже вимоги п.3, п.8 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» стосуються інформації, що на теперішній час міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним?
3. Яким чином Училище має усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель?
4. Які документи можуть свідчити про усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель?
Номер:
f24f997f80d0457ebf572ddb5bb1c59a
Назва:
Про надання роз’яснень змісту висновку
Дата опублікування:
06.02.2019 14:58
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-06-002034-c та відповідно до статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», надаємо роз’яснення стосовно Висновку.
Щодо першого та другого запитання.
Відповідно до пункту 20 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка є імперативною, тендерна документація повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону.
Відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 17 Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частині першій та другій цієї статті, учасниками надається у довільній формі.
При цьому, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Таким чином, Замовник повинен встановити у тендерній документації вимоги, відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а документальне підтвердження вимагати лише у випадку відсутності інформації у відкритих єдиних державних реєстрах, а отже Замовник повинен про це повідомити учасника у тендерній документації.
Проте, Замовник у тендерній документації, не зазначив вимоги до учасників, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а зазначив лише вимоги, які містяться у пунктах 2,4,5,6 частини першої та вимоги щодо частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (Таблиця 3 Додатку 2 до тендерної документації).
Крім того, Замовник у тендерній документації, не зазначив вимоги до переможця, визначених у пунктах 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а зазначив лише вимоги, які містяться у пунктах 2,5,6 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (Таблиця 4 Додатку 2 до тендерної документації).
Водночас, відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема, частиною першої цієї статті.
Крім того, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених, зокрема, частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Виходячи зі змісту, викладеного у коментарі до частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (проект ГАРМОНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ ЗІ СТАНДАРТАМИ ЄС), довідки, що підтверджують відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) видаються податковою службою і мають юридичну силу 10 днів з дня видання. Строк видачі довідки становить 5 робочих днів від дня отримання відповідної заяви податковим органом. З урахуванням цих строків учасники (які за результатами процедури закупівлі визнані переможцями) мають своєчасно замовляти вказану довідку. Зі свого боку замовники повинні враховувати ці строки при формуванні вимог тендерної документації. Важливо розуміти, що вимога до учасників про надання ними інформації про наявність або відсутність заборгованості із сплати податків і зборів висувається у всіх випадках, проте рішення відмовляти чи не відмовляти в участі у торгах учаснику з заборгованістю замовник приймає самостійно на власний розсуд у кожному конкретному випадку.
Проте, відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 Закону.
Отже, Замовник при складанні тендерної документації взагалі не зазначив вимогу, передбачену, зокрема, частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме щодо відсутності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Щодо третього запитання.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відміняє торги в разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Щодо четвертого запитання.
Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.