-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо на 2019 рік
Завершена
333 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 669.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 669.75 UAH
Номер:
99519f2002644075967b759865aed730
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-03-18-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.03.2019 00:00
Період моніторингу:
18.03.2019 17:58 - 11.04.2019 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.03.2019
№14
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Л. КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.03.2019 № 14
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
9. UA-2018-12-03-000542-b від 03.12.2018 - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «Нафтотрейд Ресурс», яка не відповідала умовам тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію переможця процедури закупівель ТОВ «Нафтотрейд Ресурс», повідомлення про намір укласти договір та договір про закупівлю від 10.01.2019 року № 3/К0ЗТ001.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації комунальної установи «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) законодавству встановлено, що в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля.
В той же час, тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
За результатами аналізу розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» (далі – переможець) не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
- в порушення вимог підпункту 1.1.5 пункту 1 розділу 3 та Додатку № 1 тендерної документації, в складі пропозиції переможця відсутня інформація щодо наявності автозаправних станцій на яких здійснюється відпуск товару Учасником або компаніями-партнерами учасника розташованих в наступних районах Житомирської області, а саме: Андрушівський, Ємільчинський, Лугинський, Любарський, Малинський, Овруцький, Олевський, Попільнянський, Пулинський, Радомишльський, Романівський, Ружинський, Черняхівський та Чуднівський;
- в порушення вимог підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 1 розділу І Додатку № 3 тендерної документації, у складі тендерної пропозиції переможця надано копію статуту, в якому відсутня сторінка 6, тобто відсутній статут в повному обсязі;
- в порушення вимог підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 1 розділу ІІІ Додатку № 3 тендерної документації в складі пропозиції переможця відсутня довідка в довільній формі про відсутність заборгованості зі сплати обов’язкових податків, зборів та платежів;
- в порушення вимог підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 4.2 розділу XІV Додатку № 3 тендерної документації у складі тендерної пропозиції переможця надано копію паспорту особи, яка буде підписувати договір не в повному обсязі;
- в порушення вимог підпункту 1.6 пункту 1 розділу 3 тендерної документації в складі пропозиції учасника відсутній гарантійний лист від виробника предмету закупівлі.
Отже, Замовник за результатами процедури закупівель на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону визнав переможцем учасника ТОВ «Нафтотрейд - Ресурс» та уклав договір від 10.01.2019 року № 3/К0ЗТ001 на загальну суму 283 349,00 гривень.
Разом з тим, відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень:
08.04.2019 15:38 - 24.04.2019 00:00
Дата публікації висновку:
08.04.2019 15:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ,
що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та аргументовані заперечення до висновку
(в порядку ч.8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі»)
03.12.2018 року Комунальна установа «Обласна клінічна лікарня
ім. О.Ф.Гербачевського» Житомирської обласної ради (далі — Лікарня) оголосила публічну закупівлю товару «Бензин та дизельне паливо на 2019 рік», процедура закупівлі — відкриті торги, очікувана вартість 333950,00 грн (з ПДВ), ідентифікатор закупівлі в системі Prozorro — UA-2018-12-03-000542-b.
19.12.2018 року у відкритих торгах взяли участь два учасника з наступними кінцевими пропозиціями:
1) ТОВ «Лівайн Торг» з пропозицією 294 250,00 грн;
2) ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» з пропозицією 283 349,00 грн.
10.01.2019 року був укладений договір № 3/К03Т001 з переможцем торгів ТОВ «Нафтотрейд Ресурс», економія бюджетних коштів за цією закупівлею склала 50 601,00 грн.
08.04.2019 року о 15:38 год на сторінці цієї закупівлі в системі Prozorro був опублікований Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби, згідно із яким працівниками Управління були виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
До 15.04.2019 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язало Лікарню здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Лікарнею опрацьовано зауваження, викладені у Висновку Управління. За результатами опрацювання частина виявлених порушень законодавства була усунута, а щодо іншої частини виявлених порушень наявні аргументовані та обґрунтовані заперечення. Нижче наводиться інформація або заперечення щодо кожного із порушень, зазначених у Висновку.
ІНФОРМАЦІЯ, ЩО СВІДЧИТЬ ПРО УСУНЕННЯ
ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Порушення № 1 полягало у тому, що у складі тендерної пропозиції переможця надано копію статуту, в якому відсутня сторінка 6, тобто відсутній статут в повному обсязі, чим порушено вимоги підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 1 розділу І Додатку № 3 тендерної документації.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, відповідно до вимог тендерної документації та надати в паперовому вигляді (прошиті та пронумеровані) всі документи, які оприлюдненні учасником в електронному вигляді.
У визначений термін Учасником були надані в паперовому вигляді всі документи, зокрема статут зі всіма сторінками.
Будь-яких негативних наслідків для сторін договору, третіх осіб, бюджету це порушення не потягнуло.
Порушення № 2 полягало у тому, що у складі тендерної пропозиції переможця надано копію паспорту особи, яка буде підписувати договір, не в повному обсязі, чим порушено вимоги підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 4.2 розділу XІV Додатку № 3 тендерної документації.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, відповідно до вимог тендерної документації та надати в паперовому вигляді (прошиті та пронумеровані) всі документи, які оприлюдненні учасником в електронному вигляді.
У визначений термін Учасником були надані в паперовому вигляді всі документи, зокрема і копії всіх сторінок паспорта особи, яка буде підписувати договір від імені
ТОВ «Нафтотрейд Ресурс».
Будь-яких негативних наслідків для сторін договору, третіх осіб, бюджету це порушення не потягнуло.
Порушення № 3 полягало у відсутності в складі пропозиції переможця гарантійного листа від виробника предмету закупівлі, що є порушенням вимог підпункту 1.6 пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Проведеною перевіркою встановлено, що порушення дійсно мало місце. На сторінці закупівлі за адресою https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2018-12-03-000542-b зазначено, що 18 грудня 2018р. о 17:16 год. Учасником ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» завантажено у складі тендерної пропозиції файл, позначений як «Гарантійний лист (емітент).pdf». Цей файл є скан-копією документа, що має назву «Гарантійний лист», виданий емітентом талонів у вигляді скретч-карток на придбання пального ТОВ «Центуріон Дістрібюшин», вих. № к-1822 від 18.12.2018 р., його зміст відповідає назві. Інших гарантійних листів не надано.
Будь-яких негативних наслідків для сторін договору, третіх осіб, бюджету це порушення не потягнуло.
Порушення усунуте шляхом надання ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» гарантійних листів від виробників пального — ТОВ «ВОГ ТРЕЙД», ТОВ «ІМПОРТ ТРАНС СЕРВІС».
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Порушення № 4 нібито виявилося у невиконанні Лікарнею вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), щодо врахування у технічних, якісних характеристиках предмета закупівлі в тендерній документації необхідності застосування заходів із захисту довкілля. З цього приводу наводимо наступні аргументовані заперечення.
Замовник повністю виконав вимоги ч.2 ст. 22 Закону, яка вимагає, дослівно «Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля».
Розділ 6 Тендерної документації передбачає: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 1 до Документації».
Додаток 1 до Тендерної документації передбачає:
«Вимоги щодо якості товару:
- ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Евро. Технічні умови» і
- ДСТУ 7688: 2015 «Дизильне паливо Евро. Технічні умови».
Розділ 6 ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Евро. Технічні умови» має назву «Вимоги щодо охорони довкілля, утилізування», та передбачає заходи із захисту довкілля.
Розділ 6 ДСТУ 7688: 2015 «Дизильне паливо Евро. Технічні умови» має назву «Вимоги щодо охорони довкілля» і в чотирьох пунктах містить заходи із захисту довкілля.
Додатково повідомляємо, що ТОВ «Нафтотрейд ресурс» в складі тендерної пропозиції надано довідку про застосування заходів із захисту довкілля (Інформаційна довідка щодо застосування заходів із захисту довкілля, вих. № К-1814 від 18.12.2018 р.).
Підсумок: Лікарня при проведенні закупівлі не допустила порушення вимог ч.2 ст. 22 Закону, а Висновок Управління в цій частині помилковий.
Порушення № 5 нібито мало місце, оскільки тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). Наводимо з цього приводу наступні аргументовані заперечення.
Єдиним законодавчим актом, що встановлює вимоги до змісту тендерної документації, є Закон України «Про публічні закупівлі», а саме норми, що містяться у ст. 22 цього Закону.
Закон України «Про санкції» не встановлює жодних вимог до змісту тендерної документації.
Законодавець у ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачив, що «тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Таким чином, Замовник самостійно приймає рішення щодо включення або не включення до тендерної документації іншої інформації, крім переліченої у ст. 22 цього Закону, в т.ч. щодо дій у випадку учасника під дією санкцій.
Участь у торгах суб’єкта, що перебуває під санкціями України, буде порушувати невимоги тендерної документації, а вимоги законодавства України. Такий учасник буде недопущений до торгів не з підстав невідповідності вимогам тендерної документації, а з підстав наявності прямої заборони у законодавстві, і зміст тендерної документації в цьому випадку не має юридичного значення.
Підсумок: тендерна документація Замовника відповідає вимогам ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та правомірно не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII, оскільки перелічені нормативно-правові акти не встановлюють вимог до змісту тендерної документації. Висновок Управління щодо наявності порушень Лікарні в цій частині помилковий.
Порушення № 6 нібито полягало в тому, що тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» не відповідає умовам тендерної документації, а саме в порушення вимог підпункту 1.1.5 пункту 1 розділу 3 та Додатку № 1 тендерної документації, в складі пропозиції переможця відсутня інформація щодо наявності автозаправних станцій на яких здійснюється відпуск товару Учасником або компаніями-партнерами учасника розташованих в наступних районах Житомирської області: Андрушівський, Ємільчинський, Лугинський, Любарський, Малинський, Овруцький, Олевський, Попільнянський, Пулинський, Радомишльський, Романівський, Ружинський, Черняхівський та Чуднівський. З цього приводу надаємо наступне аргументоване заперечення.
Тендерна документація (в т.ч. Додаток 1) щодо наявності АЗС в Учасника містить лише дві вимоги:
1) Учасник повинен мати розгалужену мережу АЗС в місті Житомир, Житомирській області та Україні;
2) Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції перелік автозаправних станцій, на яких здійснюється відпуск товару в м. Житомир та районах Житомирської області.
На підтвердження відповідності цим вимогам ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» надано:
- Перелік АЗС у Житомирській області, які приймають талони (штрих-картки), лист вих.№ К-1816 від 18.12.2018 р.;
- Перелік автомобільних заправних комплексів (АЗС) по Україні.
Ні тендерна документація, ні Додаток 1 до неї не містять вимоги до Учасників щодо наявності у них чи у їхніх партнерів АЗС у кожному з районів Житомирської області.
Таблиця, наведена у Додатку 1, не є самостійною вимогою до тендерної пропозиції, оскільки є складовою частиною другої (з перелічених вище) вимоги щодо АЗС. Ця вимога передбачає не вимогу мати АЗС у кожному районі області, а вимогу надати у складі тендерної пропозиції перелік автозаправних станцій, на яких здійснюється відпуск товару в м. Житомир та районах Житомирської області.
Підсумок: у Висновку Управління вимога тендерної документації про надання переліку наявних АЗС на території області була помилково трактована як вимога надати інформацію про АЗС у кожному районі області, що призвело до помилкового висновку про наявність порушення законодавства у вигляді прийняття Замовником тендерної пропозиції Учасника, що нібито не відповідала Тендерній документації.
Порушення № 7 нібито виявилося у відсутності в складі пропозиції переможця довідки в довільній формі про відсутність заборгованості зі сплати обов’язкових податків, зборів та платежів, в порушення вимог підпункту 1.1.4 пункту 1 розділу 3 та пункту 1 розділу ІІІ Додатку № 3 тендерної документації.
На сторінці закупівлі за адресою https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2018-12-03-000542-b зазначено, що 18 грудня 2018р. о 17:16 год. Учасник ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» завантажив у складі тендерної пропозиції файл, позначений як «Довідка до ч.2ст.17.pdf». Цей файл є скан-копією документа, що має назву «Інформаційна довідка до ч.2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)», вих. № к-1803 від 18.12.2018 р., його зміст відповідає назві.
Підсумок: Лікарня при проведенні закупівлі не допустила порушення вимог Закону, а Висновок Управління в цій частині помилковий.
Зазначаємо, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції Учасника вимогам тендерної документації та вимогам закону України «Про публічні закупівлі», неможливо відмінити процедуру закупівлі, в тому числі в порядку, передбаченому ст. 31 закону України «Про публічні закупівлі», а законність проведених торгів може бути оскаржено виключно в суді. Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного суду України від 03 квітня 2018 року у справі
№ 910/5798/17, якою зроблено висновок, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому в пункті 3 частини 2 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі".
Частиною 7 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що орган державного фінансового контролю проводить перевірку закупівлі виключно у разі, коли замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів. Натомість у даному випадку всі порушення, що були допущені, на цей час в повному обсязі усунуті, а негативний вплив для бюджетів відсутній, більше того економія по закупівлі склала понад 50 тис. грн.
Зміст Висновку Управління доведений до членів Тендерного комітету і керівників структурних підрозділів Лікарні, вжито заходів щодо недопущення порушень при здійсненні публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду Висновку Управління від 08.04.2019 року Лікарня щодо усіх зазначених порушень або надала правомірні аргументовані заперечення, або повністю усунула порушення у відведений строк.
Лікарня вдячна Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області за співпрацю та допомогу в сфері забезпечення неухильного дотримання законодавства про публічні закупівлі.
Дата публікації звіту:
12.04.2019 16:23