-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
15130000-8 - М’ясопродукти (ковбаси варені (вищого сорту), сосиски (вищого сорту))
Завершена
1 625 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 125.00 UAH
Номер:
d0eb809d45ae41208294868d47ea1fa9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-04-26-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.04.2019 00:00
Період моніторингу:
26.04.2019 14:52 - 23.05.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.04.2019 № 21
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління І.САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 26.04.2019 № 21
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2018-11-21-000271-b 21.11.2018 дані автоматичних індикаторів ризиків; інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник Управління І.САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення норм пункту 16 частини другої статті 22 Закону.
За результатом моніторингу питання відповідності строку дії договору законодавству встановлено порушення частини першої статті 36 Закону в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
За результатами моніторингу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, виконання договору про закупівлю до дати його укладання, внесення змін до договору про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 травня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, порядку вибору процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності строку дії договору законодавству, виконання договору про закупівлю до дати його укладання, внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради (далі – замовник) на 2018 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 21.11.2018 № 847 (далі – тендерна документація); протокол розгляду тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; тендерні пропозиції учасників ФОП Муравйов Д.В., ПП «ТК Молімпекс», ФОП Аврахова К.Г., ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОДАГРОКОМ», тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Сергієнка В.І.; договір про закупівлю від 09.01.2019 № 18Т; додаткова угода від 09.01.2019 № 1 до Договору; додаткова угода від 26.04.2019 № 2 до Договору; пояснення замовника, отримане через електронну систему закупівель.
За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне.
Замовником в тендерній документації не зазначено адресу посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушено пункт 16 частини другої статті 22 Закону, згідно якої, тендерна документація окрім іншого повинна містити адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами моніторингу питання відповідності строку дії договору законодавству установлено.
За результатами проведеної процедури закупівлі замовником у строки, встановлені частиною другою статті 32 Закону, укладено договір про закупівлю від 09.01.2019 № 18Т з ФОП Сергієнко В.І. загальною вартістю 1077990,00 грн з ПДВ (далі – Договір).
Договір від 09.01.2019 набирає чинності з 02.01.2019 і діє до 30.06.2019, що передбачено пунктом 10.1 Договору.
Щодо поширення дії договору про закупівлю на період, що передує його укладанню необхідно зазначити позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо застосування в процедурних договорах частини третьої статті 631 Цивільного Кодексу України (http://www.me.gov.ua/). Необхідно відмітити, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері державних та публічних закупівель, на що вказує пункт 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459.
Так, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України щодо зазначеного питання зазначається.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (пункт 5 частини першої статті 1 Закону).
Згідно з частиною першою статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Разом з тим частиною другою статті 32 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Поряд з цим частиною третьою статті 32 Закону передбачено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Крім того, статтею 31 Закону передбачені підстави для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим.
З огляду на зазначену вище позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дія Договору з 02.01.2019 (тобто до дати укладання 09.01.2019) суперечить частині першій статті 36 Закону в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
За результатами моніторингу питання виконання договору про закупівлю до дати його укладання встановлено наступне.
За результатами проведеної процедури закупівлі замовником у строки, встановлені частиною другою статті 32 Закону, укладено договір про закупівлю від 09.01.2019 № 18Т з ФОП Сергієнко В.І. загальною вартістю 1077990,00 грн з ПДВ.
Договір від 09.01.2019 набирає чинності з 02.01.2019 і діє до 30.06.2019, що передбачено пунктом 10.1 Договору.
Замовником за Договором від 09.01.2019 до дати його укладення розрахунки не проводилися, про що свідчать пояснення замовника отримані через електронну систему закупівель. З урахуванням вказаного, порушень не встановлено.
За результатом аналізу внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне.
Договором від 09.01.2019 № 18Т обумовлено ціну за 1 кг ковбас варених (вищого сорту) 79,20 грн з ПДВ та сосисок (вищого сорту) 88,88 грн з ПДВ.
Щодо зменшення ціни за 1 кг сосисок (вищого сорту) на 0,02 грн, порушень не встановлено.
Додатковою угодою від 26.04.2019 № 2 керуючись пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону змінено ціну за одиницю товару (на ковбаси варені (вищого ґатунку) – збільшено на 3,1 %, на сосиски (вищого ґатунку) – збільшено на 5%. Ціна за 1 кг на ковбаси варені (вищого ґатунку) склала 81,65 грн з ПДВ, ціна на сосиски (вищого сорту) склала 93,30 грн з ПДВ.
При цьому, зазначені зміни не призвели до збільшення суми, визначеної в договорі.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, окрім визначених Законом випадків, у тому числі: … зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (пункт 2 частини четвертої статті 36 Закону); узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг) (пункт 5 частини четвертої статті 36 Закону).
Як зазначалось вище, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері державних та публічних закупівель.
З позиції Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, викладеної у листі від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 слідує наступне. Залежно від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов’язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Зміни до умов Договору, в частині збільшення ціни за одиницю товару вносились на підставі довідок Головного управління статистики у Полтавській області, про що свідчать пояснення замовника.
Підсумовуючи зазначене та з урахуванням, що при внесенні вищевказаної зміни до договору (додаткова угода від 26.04.2019 № 2) змінено ціну за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків та зазначена зміна не призвела до збільшення суми, визначеної в договорі, порушень щодо вказаного питання в межах компетенції не встановлено.
Період усунення порушень:
22.05.2019 19:33 - 08.06.2019 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2019 19:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти не має можливості усунути вказані порушення, оскільки ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить механізму їх усунення.
Дата публікації звіту:
24.05.2019 14:43
Запити/Пояснення
Номер:
cca34f284fb749dba22a897747d578f6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.05.2019 16:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2019 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі «15130000-8 — М’ясопродукти» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-11-21-000271-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень з питання, а саме:
- Встановлено, що замовником укладено договір про закупівлю 15130000-8 — М’ясопродукти (ковбаси варені (вищого сорту), сосиски (вищого сорту)) від 09.01.2019 № 18Т. Чим керувався замовник встановлюючи строк дії договору з 02.01.2019 (тобто до дати укладення договору)?
- В разі придбання/оплати замовником до 09.01.2019 предмету закупівлі за договором від 09.01.2019 № 18Т (укладеного за результатами процедури закупівлі UA-2018-11-21-000271-b ) надати копії первинних документів, що підтверджують такі поставки (накладні, документи щодо оплати тощо).
- На яких підставах внесено зміни до договору від 09.01.2019 № 18Т в частині збільшення ціни за одиницю (надати обґрунтування та документальне підтвердження по кожній додатковій угоді)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
239953f605a141d185ceeb73bfd85f27
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
16.05.2019 13:55
Опис:
Управління освіти надає пояснення щодо проведеного моніторингу по закупівлі 15130000-8 - М’ясопродукти (ковбаси варені (вищого сорту), сосиски (вищого сорту)) (UA-2018-11-21-000271-b).