• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 15332000-4 Оброблені фрукти та горіхи (ізюм, фініки, курага, сушені яблука та груші, арахіс не смажений лущений)

Код ДК 021:2015 15332000-4 Оброблені фрукти та горіхи (ізюм, фініки, курага, сушені яблука та груші, арахіс не смажений лущений)

Завершена

236 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 364.00 UAH
Номер: add3c96d068a4eb69b4d5f0f8a6a90b8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-05-22-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.05.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 23.05.2019 11:52 - 18.06.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.05.2019 №31 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника С. ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 22.05.2019 № 31 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2018-11-20-000713-a від 20.11.2018 – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 041-77-48, leonora201512@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922 та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам вимоги частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги рішення РНБО від 21 червня 2018 року та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій, встановлено порушення вимог частини 4 статті 28 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону № 922. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників ФОП Чернявський О.О. та ТОВ «Спецпродінтекс», тендерна пропозиція переможця ФОП Матвейчук Т.А., протокол розгляду тендерних пропозицій від 20.12.2018, повідомлення про намір укласти договір від 20.12.2018 та укладений договір про закупівлю від 02.01.2019 № 15-Т. За результатами моніторингу встановлено, що Комунальною установою «Обласний дитячий протитуберкульозний санаторій «Лісовий берег» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) предмет закупівлі товару визначено за показником п’ятої цифри (ДК 021:2015: 15332000 4 Оброблені фрукти та горіхи), а не четвертої цифри (ДК 021:2015: 15330000 0 Оброблені фрукти та овочі) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454). Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, встановлено імперативну умову, що тендерна документація повинна містити, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження установленим вимогам згідно із законодавством. Однак, за результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено, що в порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922 тендерна документація Замовника не містить вимоги, встановлені в частині 1 та частині 2 статті 17 цього Закону. Також, аналізом встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, в підпункті 2 та 8 пункту 2 Додатка № 4 тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону № 922. Крім того, аналізом встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 21 червня 2018 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до частини 4 статті 28 Закону № 922 визначено, що після автоматичної оцінки пропозицій електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Так, аналізом встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 20.12.2018, Замовником відхилено тендерні пропозиції учасників ФОП Чернявський О.О. та ТОВ «Спецпродінтекс», які за результатами автоматичної оцінки електронною системою закупівель визначені найбільш економічно вигідною та наступною тендерною пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною відповідно. Аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо наявності підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Чернявський О.О. порушень не встановлено. Поряд з тим, аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо наявності підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спецпродінтекс» встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 20.12.2018 Замовником відхилено вказану тендерну пропозиції внаслідок відсутності у її складі підписаного та завіреного печаткою (при наявності) учасника Додатку № 2. Аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо наявності підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спецпродінтекс» встановлено, що відповідно до підпункту 4 пункту 2 Додатку № 4 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання підписаного та завіреного печаткою (при наявності) учасника Додатку № 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісніхарактеристики предмета закупівлі). Разом з тим, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спецпродінтекс» надано лист від 13.12.2018 № 255/12-18 (файл під назвою «згода з технічними і якісними характеристиками»), який містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що визначені у Додатку № 2 тендерної документації, що відповідає умовам підпункту 4 пункту 2 Додатку № 4. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 4 статті 30 Закону № 922 відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Спецпродінтекс», та відповідно в порушення вимог частини 4 статті 28 Закону № 922 визнав переможцем учасника ФОП Матвейчук Т.А. та уклав з ним договір про закупівлю від 02.01.2019 № 15-Т. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 7 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень: 11.06.2019 17:42 - 26.06.2019 00:00
Дата публікації висновку: 11.06.2019 17:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 15332000-4 Оброблені фрукти та горіхи За результатами Вашого аналізу щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель надаємо наступну відповідь: 1. Предмет закупівлі нами, Замовником, було визначено за показником п’ятої а не четвертої цифри основного показника національного класифікатора України ДК 021:2015. Це пояснюється тим, що ми мали на меті більше конкретизувати назву предмета закупівлі, тобто нам необхідно було закупити не просто оброблені фрукти та овочі, а конкретно ороблені фрукти та горіхи. Ми погоджуємось, що при цьому не були дотримані вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» та абзацу 2 пункту І розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454, але водночас слід відмітити, що наші дії не призвели до уникнення використання Закону… при закупівлі даних товарів (предмет закупівлі не був поділений на частини (ізюм, фініки, яблука сушені…) з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону (частина 7 статті 2 Закону). В подальшому при визначенні предмета закупівлі будемо дотримуватись вимог пункту 18 частини 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» та абзацу 2 пункту І розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. 2. Відповідно до роз'яснення Мінекономрозвитку від 24.04.2017 N 3304-06/13652-06 щодо застосування статей 17, 32 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема щодо вимог статті 17 Закону визначено, що статтею 17 Закону встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник може або зобов’язаний відмовити в участі у процедурі закупівлі. Частиною другою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Щодо вимоги про надання у складі тендерних пропозицій документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» керувались ч.3 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі» та роз'ясненнями Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3812-06 щодо розробки тендерної документації, в яких зазначено, що згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Вимога про надання у складі тендерних пропозицій документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у пунктах 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» не вплинула на визначення переможця конкурсних торгів та не була підставою для її відхилення Замовником. Отже, враховуючи вищенаведене, вважаємо, що підстав для відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, відповідно до Закону «Про публічні закупівлі», немає. Крім того, тендер був проведений в кінці минулого року, тому зміни до тендерної документації з технічних причин ми не можемо внести, але дані зауваження будуть враховані в подальшій роботі. 3. Щодо відповідності змісту тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, так згідно пункту 4 додатку 4 до тендерної документації на закупівлю оброблених фруктів та горіхів ми вимагали: 1) лист – згоду (інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в додатку 2. 2) підписаний та завірений печаткою (за наявності) Учасника додаток 2. Учасником – ТОВ «Спецпродінтекс» було надано тільки лист – згоду (інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в додатку 2. Тому, тендерна пропозиція даного учасника була відхилена з підстав, зазначених в підпункті 4 пункту 1 частини 1 статті 30 (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації). 4. Щодо врахування у тендерній документації вимог рішення РНБО України від 21.06.2018 року та відповідно, вимог пункту 10 частини 1 статті 4 ЗУ «Про санкції» повідомляємо, що при розробці тендерної документації ми дотримувались вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», як основного Закону, який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг. Та, при перевірці тендерних пропозицій Учасників ми також перевіряли, чи включений Учасник процедури тендерних торгів до чинного переліку юридичних та фізичних осіб, на яких розповсюджується дія рішення РНБО від 21.06.2018 року. В подальшому, при розробці тендерної документації в ній будуть враховані вимоги рішення РНБО України від 21.06.2018 року та вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 ЗУ «Про санкції».
Дата публікації звіту: 19.06.2019 13:01