-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 (CPV) – 09310000-5 «Електрична енергія» (постачання електричної енергії)
Закупівля на 2019 рік
Завершена
810 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
19442321cb6b4d28b89b78349b58442e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-18-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.10.2019 00:00
Період моніторингу:
18.10.2019 16:20 - 08.11.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
18.10.2019 № 178
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі інформації, отриманої від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону, моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 18.10.2019 № 178
Перелік процедур закупівель, які підлягають моніторингу
4. UA-2018-12-21-003347-a, Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради, код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія (постачання електричної енергії)
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на стадії визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, договір з ТОВ "Запоріжжяелектропостачання" від 28.12.2018 №139.
За результатами моніторингу встановлено неправомірне застосування Замовником переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону: якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Застосування переговорної процедури обгрунтовано замовником проведенням двох неуспішних закупівель за процедурою "відкриті торги" (ID: UA-2018-11-29-000282-b та ID: UA-2018-11-09-001645-с).
Відповідно до п. 5.10 укладеного договору з «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» від 28.12.2018 № 139, оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строки, визначені в рахунку, але не менше 5 робочих днів від дати отримання Споживачем цього рахунка, або протягом 5 робочих днів від строку оплати, зазначеного в комерційній пропозиції, прийнятої Споживачем. Згідно з п. 4 Додатку 2 "Комерційна пропозиція": оплата електричної енергії здійснюється споживачем у формі попередньої оплати 100% вартості прогнозованого обсягу споживання електричної енергії на розрахунковий період, яка здійснюється до дати початку розрахункового періоду.
Втім, при проведенні процедури "відкриті торги" у закупівлях ID: UA-2018-11-29-000282-b та ID: UA-2018-11-09-001645-с були вказані наступні умови оплати згідно п. 5.7 проекту договору (Додаток 4 до ТД): Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем впродовж 5 (п'яти) операційних днів місяця, наступного за розрахунковим.
Таким чином, замовник змінив умови оплати (вимоги до учасника) при проведенні переговорної процедури.
Період усунення порушень:
01.11.2019 14:26 - 16.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2019 14:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Умови відмінених відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b НЕ передбачали погодження учасника з проектом договору, а за відсутності такої вимоги положення проекту договору не є істотними і можуть змінюватись. В примітках до проекту договору було зазначено: « Під час підписання договору зміни до проекту договору можуть бути внесені шляхом заповнення порожніх форм та додатків. Інші зміни чи доповнення до проекту договору під час підписання договору можуть бути внесені тільки за домовленістю Сторін, з урахуванням особливостей постачання електричної енергії, в т.ч. відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» та постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.». Замовник попередив учасників про можливість зміни будь-яких умов договору. Крім того, ЗУ «Про публічні закупівлі» НЕ містить вимог про те, що проект договору не може змінюватись, є вимога про те, що пропозиція Учасника не може змінюватись (не вимагали в тендерній документації проект договору, значить не було б зміни тендерної пропозиції). Оскільки Замовник не вимагав погодження з проектом договору, то і немає зміни тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи зазначене, Замовник мав право змінювати умови договору під час підписання. Якщо Замовник мав право змінювати договір під час підписання, то і під час застосування переговорної процедури закупівлі умови проекту договору НЕ вважаються фіксованою ВИМОГОЮ до учасника. В статті 35 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що під час застосування переговорної процедури «вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації». Ще раз наголошуємо, шо тендерна документація відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b НЕ передбачала погодження учасника з проектом договору та НЕ містила обмежень по його зміні під час підписання. Замовник мав право змінювати умови договору під час застосування переговорної процедури закупівлі, адже тендерна документація НЕ містила таких обмежень, а навпаки містила примітку про можливість зміни умов договору під час підписання. До того ж, п.5.13 проекту договору відмінених відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b дозволяв учаснику і замовнику погоджувати різні варіанти оплати - попередня оплата, по факту, плановий платіж, чим НЕ обмежено конкуренцію. Умови оплати по рахунку (5 робочих і 5 операційних днів), це тотожні поняття. Бюджетні організації під час здійснення попередньої оплати керуються Постановою КМУ від 23 квітня 2014 р. № 117, яка досі дозволяє оплачувати «послуги з енергопостачання», хоча електрична енергія фактично є товаром. За наявності таких бюджетних обмежень обирати постачальника електричної енергії досить складно, адже на несвоєчасну оплату буде відключено електропостачання у досить короткі строки. Просимо звернути особливу увагу, що закупівля електричної енергії була здійснена у організації, яка пропонувала найменшу ціну на території м.Запоріжжя, чим дотримано головні принципи здійснення публічних закупівель (максимальна економія та ефективність). Така ціна була на 15% меншою за ціни інших постачальників, в т.ч. постачальника «останньої надії». Крім того, електроенергія хоча і перейшла на вільний ринок, але її якість не залежить від постачальника, адже електроенергія знаходиться в загальній мережі, а не у сховищі кожного постачальника. Тому за рівних технічних параметрів головним критерієм є ціна та можливість безперебійного постачання. На період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» є єдиною організацією, яка не може відмовити у постачанні електричної енергії, а також ця організація має більш лояльні умови до прострочення платежу. Для бюджетної організації питання оплати є дуже важливим. Хочемо звернути увагу, що Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради є закладом освіти, в якому постійно перебувають діти. Відключення електроенергії для такого закладу – це недопустиме явище, тому при заключенні договорів керівництво закладу в першу чергу має забезпечити безперебійне постачання енергоресурсів
Дата публікації звіту:
04.11.2019 11:26
Запити/Пояснення
Номер:
f20cc92383bc440498c898de7703c092
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
22.10.2019 12:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.10.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія» (постачання електричної енергії) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-12-21-003347-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень з наступного питання.
1. Відповідно до п. 5.10 укладеного договору з «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» від 28.12.2018 № 139, оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строки, визначені в рахунку, але не менше 5 робочих днів від дати отримання Споживачем цього рахунка, або протягом 5 робочих днів від строку оплати, зазначеного в комерційній пропозиції, прийнятої Споживачем. Згідно з п. 4 Додатку 2 "Комерційна пропозиція": оплата електричної енергії здійснюється споживачем у формі попередньої оплати 100% вартості прогнозованого обсягу споживання електричної енергії на розрахунковий період, яка здійснюється до дати початку розрахункового періоду.
При цьому, зазначений договір укладено Замовником за результатом проведення переговорної процедури на підставі п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону: якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Застосування переговорної процедури обгрунтовано замовником проведенням двох неуспішних закупівель за процедурою "відкриті торги" (ID: UA-2018-11-29-000282-b та ID: UA-2018-11-09-001645-c).
Втім, при проведенні процедури "відкриті торги" у закупівлях ID: UA-2018-11-29-000282-b та ID: UA-2018-11-09-001645-c були вказані наступні умови оплати згідно п. 5.7 проекту договору (Додаток 4 до ТД): Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем впродовж 5 (п’яти) операційних днів місяця, наступного за розрахунковим.
Таким чином, замовник змінив умови оплати (вимоги до учасника) при проведенні переговорної процедури.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
a4036a40466d40879e6d2c7aa9ed9d8d
Назва:
Пояснення по суті запиту
Дата опублікування:
25.10.2019 10:14
Опис:
У відповідь на Ваш запит надаємо наступні пояснення по суті.
Умови відмінених відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b НЕ передбачали погодження учасника з проектом договору, а за відсутності такої вимоги положення проекту договору не є істотними і можуть змінюватись. В примітках до проекту договору було зазначено: « Під час підписання договору зміни до проекту договору можуть бути внесені шляхом заповнення порожніх форм та додатків. Інші зміни чи доповнення до проекту договору під час підписання договору можуть бути внесені тільки за домовленістю Сторін, з урахуванням особливостей постачання електричної енергії, в т.ч. відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії» та постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.». Замовник попередив учасників про можливість зміни будь-яких умов договору. Крім того, ЗУ «Про публічні закупівлі» НЕ містить вимог про те, що проект договору не може змінюватись, є вимога про те, що пропозиція Учасника не може змінюватись (не вимагали в тендерній документації проект договору, значить не було б зміни тендерної пропозиції). Оскільки Замовник не вимагав погодження з проектом договору, то і немає зміни тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи зазначене, Замовник мав право змінювати умови договору під час підписання. Якщо Замовник мав право змінювати договір під час підписання, то і під час застосування переговорної процедури закупівлі умови проекту договору НЕ вважаються фіксованою ВИМОГОЮ до учасника. В статті 35 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що під час застосування переговорної процедури «вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації». Ще раз наголошуємо, шо тендерна документація відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b НЕ передбачала погодження учасника з проектом договору та НЕ містила обмежень по його зміні під час підписання.
Замовник мав право змінювати умови договору під час застосування переговорної процедури закупівлі, адже тендерна документація НЕ містила таких обмежень, а навпаки містила примітку про можливість зміни умов договору під час підписання. До того ж, п.5.13 проекту договору відмінених відкритих торгів №UA-2018-11-09-001645-c та №UA-2018-11-29-000282-b дозволяв учаснику і замовнику погоджувати різні варіанти оплати - попередня оплата, по факту, плановий платіж, чим НЕ обмежено конкуренцію. Умови оплати по рахунку (5 робочих і 5 операційних днів), це тотожні поняття.
Бюджетні організації під час здійснення попередньої оплати керуються Постановою КМУ від 23 квітня 2014 р. № 117, яка досі дозволяє оплачувати «послуги з енергопостачання», хоча електрична енергія фактично є товаром. За наявності таких бюджетних обмежень обирати постачальника електричної енергії досить складно, адже на несвоєчасну оплату буде відключено електропостачання у досить короткі строки.
Просимо звернути особливу увагу, що закупівля електричної енергії була здійснена у організації, яка пропонувала найменшу ціну на території м.Запоріжжя, чим дотримано головні принципи здійснення публічних закупівель (максимальна економія та ефективність). Така ціна була на 15% меншою за ціни інших постачальників, в т.ч. постачальника «останньої надії». Крім того, електроенергія хоча і перейшла на вільний ринок, але її якість не залежить від постачальника, адже електроенергія знаходиться в загальній мережі, а не у сховищі кожного постачальника. Тому за рівних технічних параметрів головним критерієм є ціна та можливість безперебійного постачання. На період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» є єдиною організацією, яка не може відмовити у постачанні електричної енергії, а також ця організація має більш лояльні умови до прострочення платежу. Для бюджетної організації питання оплати є дуже важливим. Хочемо звернути увагу, що Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради є закладом освіти, в якому постійно перебувають діти. Відключення електроенергії для такого закладу – це недопустиме явище, тому при заключенні договорів керівництво закладу в першу чергу має забезпечити безперебійне постачання енергоресурсів.
Просимо Вас, як компетентний орган, прийняти дані пояснення як такі, що повністю спростовують наявність порушень, зазначених в інформації, отриманій від громадських об'єднань.