• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

1 633 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 167.50 UAH
Номер: 2abfd2742b3d44968a0f90949b34741e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-06-03-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.05.2019 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 03.06.2019 11:40 - 25.06.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 31.05.2019 №104 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник О. ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби Від 31.05.2019№ 104 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника UA-2018-11-10-000084-с 10.11.2018 Відділ освіти виконавчого комітету Зайцевської сільської ради дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник начальника відділу Л.ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 56) 722-22-72, khodyrieva.l.n@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено: - укладення договору з порушенням термінів, визначених пунктом 2 статті 32 Закону, що відповідно до частини першої статті 37 «Недійсність договору про закупівлю» цього ж Закону призвело до його нікчемності; - розміщення в електронній системі закупівель Prozorro додаткової угоди до цього ж договору з порушенням вимог частини 1 статті 10 Закону. Під час аналізу річного плану закупівель UA-P-2018-11-09-005439-c, оголошення про проведення процедури, тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Відділу освіти виконавчого комітету Зайцівської сільської ради від 09.11.2018 року порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2019 року. Предметом аналізу були такі питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2018-11-09-005439-c, оголошення про проведення процедури, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Відділу освіти виконавчого комітету Зайцівської сільської ради (далі – Замовник) від 09.11.2018 року, тендерна пропозиція переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС», Договір на постачання природного газу №115/18 від 26.12.2018 та додаткові угоди до нього, відповідь Замовника від 08.06.2019 на питання до пояснення, отримане через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі встановлено: 1. Згідно з пунктом 2 статті 32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше, ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника – переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. У ході проведення моніторингу встановлено укладання Замовником договору за результатами проведеної процедури закупівлі з порушенням визначених пунктом 2 ст.32 Закону термінів, а саме на 23- й день, так як рішення про намір укласти договір з учасником, який визнаний переможцем торгів – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» - опубліковано Замовником 03.12.2018, а «Договір на постачання природного газу» за №115/18 укладено 26.12.2018. Частиною першою статті 37 Закону визначено: договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 цього Закону. Отже, вищеназваний договір укладено з порушенням термінів, визначених пунктом 2 статті 32 Закону, та відповідно до частини першої статті 37 «Недійсність договору про закупівлю» цього ж Закону є нікчемним. 2. Згідно з пунктом 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема повідомлення про внесення змін до договору – протягом трьох днів з дня внесення змін. Моніторингом інформації розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro встановлено, що Додаткова угода №1 від 17.01.2019 до Договору №115/18 від 26.12.2018 опублікована 21.01.2019 о 14:50, що суперечить вимогам частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 14.06.2019 14:13 - 02.07.2019 00:00
Дата публікації висновку: 14.06.2019 14:13

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява Про визнання протиправним висновку моніторингу 26 листопада 2018 року Відділом освіти виконавчого комітету Зайцівської сільської ради (надалі - Позивач) було проведено процедуру закупівлі природного газу (UA-2018-11-10-000084-c). 03 грудня 2018 року за результатом відкритих торгів по закупівлі природного газу було прийняте рішення про визнання ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» (Учасник) переможцем у зв’язку з запропонованою найвигіднішою пропозицією щодо закупівлі газу та прийняте рішення про намір укласти відповідний договір. 26.12.2018 року між Позивачем та переможцем аукціону було підписано Договір на постачання природного газу №115/18 (надалі-Договір). Згідно частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Тобто, двадцятиденний строк для укладання договору припав на 23 грудня 2018 року. Але через те, що останній день для підписання договору припав на вихідний день, вищевказаний Договір було підписано в перший робочий день – 26 грудня 2018 року. 3 червня 2019 року було опубліковано Рішення про початок проведення моніторингу Східним офісом Держаудитслужби в Дніпропетровській області (надалі - Відповідач) з підстав виявленого порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в частинні несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу. 14 червня 2019 року було опубліковано Висновок про наявність порушень законодавства (надалі – Висновок), в якому зазначається, що за результатами моніторингу встановлено: - укладення договору з порушенням термінів, визначених пунктом 2 статті 32 Закону, що відповідно до частини першої статті 37 «Недійсність договору про закупівлю» цього ж Закону призвело до його нікчемності; - розміщення в електронній системі закупівель Prozorro додаткової угоди до цього ж договору з порушенням вимог частини 1 статті 10 Закону. - Під час аналізу річного плану закупівель UA-P-2018-11-09-005439-c, оголошення про проведення процедури, тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Відділу освіти виконавчого комітету Зайцівської сільської ради від 09.11.2018 року порушень не встановлено. У свою чергу, вважаємо, що висновок є необґрунтованим та таким, що порушує права та інтереси Позивача. Не погоджуємось з доводами Відповідача щодо порушення строків підписання договору, виходячи з наступного. Так, двадцятиденний строк для укладання договору припав на 23 грудня 2018 року. Поряд з цим, Цивільним кодексом України, а саме п.5 ст. 254, передбачено: якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день. При цьому, неробочими (святковими) днями були: • 23 грудня – вихідний (неділя), • 24 грудня – вихідний (розпорядження Кабінету міністрів України від 11.01.2018 р. № 1-р «Про перенесення робочих днів у 2018 році»), • 25 грудня – Різдво Христове (ст. 73 КЗпП України). 26 грудня – перший робочий день. Також, частиною першою статті 3 Європейської конвенції про обчислення строків від 16 травня 1972 року встановлено, що строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem. За змістом статті 2 цієї Конвенції термін «dies a quo» означає день, з якого починається відлік строку, а термін «dies ad quem» означає день, у який цей строк спливає. У статті 5 Конвенції зазначено, що При обчисленні строку суботи, неділі та офіційні свята враховуються. Однак, якщо dies ad quem строку, до спливу якого має бути здійснена та чи інша дія, припадає на суботу, неділю, офіційне свято чи день, який вважається офіційним святом, встановлений строк подовжується на перший робочий день, який настає після них. Тому вважаємо, що останнім днем укладання Договору, відповідно до чинних нормативно – правових актів, є 26.12.2018 р. Аналогічною є і ситуація по оприлюдненню Додаткової угоди № 1 від 17.01.2019 до вказаного договору. Згідно з пунктом 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник самостійно та безоплатно, через авторизовані електронні майданчики, оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору – протягом трьох днів з дня внесення змін. Додаткова угода № 1 цього Договору була укладена 17 січня 2019 р. Термін дії її оприлюднення розпочинався з 18 січня 2019 року: 18 січня 2019 року – п’ятниця; 19 січня 2019 року – субота; 20 січня 2019 року – неділя. Тому, керуючись пунктом 5 статті 254 Цивільного кодексу України, ця додаткова угода була оприлюднена 21 січня 2019 року (перший робочий день після вихідних). Зважаючи на вище викладене, Висновок Відповідача є незаконним, оскільки протирічить чинним нормам права. Відповідно до п.10 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Керуючись статтями 2, 5, 6, 8-10, 19, 20, 159, 160, 168 та 257 Кодексу адміністративного судочинства України, звертаємося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду та просимо: 1. Прийняти позовну заяву до свого провадження. 2. Розглянути справу в порядку спрощеного провадження. 3. Визнати протиправним та скасувати висновок моніторингу (ID: UA-M-2019-06-03-000004) Східного офісу Держаудитслужби про результати закупівлі ID: UA-2018-11-10-000084-c від 10.11.2018 року. 4. Покласти судові витрати на Відповідача. 01.07.2019 рік Начальник відділу Л.І. Безгласна
Дата публікації: 02.07.2019 13:25

Запити/Пояснення