-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт підвального приміщення та вимощення в комунальному закладі «Ліцей «Лідер» Кропивницької міської ради», за адресою: провулок Фортечний, 7 в м. Кропивницькому, коригування (додаткові роботи))
Завершена
2 815 628.77
UAH з ПДВ
Номер:
6ffdaf8ebbcc4cf3b6c3acd48208c1c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-28-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2025 00:00
Період моніторингу:
28.11.2025 15:29 - 20.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.11.2025 № 103-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 28.11.2025 № 103-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-11-25-016997-a 25.11.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання оприлюднення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 11 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку № 1082.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, внесення змін до договору про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель невід`ємну частину Договору План фінансування та додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 у машинозчитувальному форматі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 25.11.2025, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, договір підряду від 25.11.2025 № 1723 на суму 2 815 628,77 грн, укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРОВОГРАДСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 02.12.2025, від 10.12.2025, додаткові угоди до Договору від 01.12.2025 № 1, від 08.12.2025 № 2, пояснення надане Замовником 03.12.2025, 10.12.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із абзацом другим пункту 3-8 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) оприлюднюються в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону).
Згідно із пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником у електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строк, встановлений пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Однак, 25.11.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Договір, невід`ємною частиною якого є, зокрема План фінансування, який оприлюднено лише у форматі PDF.
Таким чином, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив невід`ємну частину Договору План фінансування не у машинозчитувальному форматі.
На запит Держаудитслужби стосовно оприлюднення вказаного документу не у машинозчитувальному форматі Замовником 03.12.2025 надано відповідь, яка не спростовує суті виявленого порушення.
За результатами аналізу питання оприлюднення змін до договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Згідно із пунктом 15 Порядку № 1082 замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) зміни до договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому і третьому частини першої статті 41 Закону (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у разі зміни цін на них), у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Проте, 02.12.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 лише у форматі PDF.
Таким чином, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 не у машинозчитувальному форматі.
На запит Держаудитслужби стосовно оприлюднення вказаного документу не у машинозчитувальному форматі Замовником 10.12.2025 надано відповідь, яка не спростовує суті виявленого порушення.
Період усунення порушень:
11.12.2025 17:25 - 26.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2025 17:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Добрий день. Повідомляємо, що порушення, визначені у висновку Державної аудиторської служби від 11.12.2025, усунено.
Зокрема, план фінансування до договору підряду № 1723 від 25.11.2025 та додаткову угоду № 1 від 01.12.2025 до договору підряду № 1723 від 25.11.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі, як це передбачено вимогами висновку.
Разом з тим зазначаємо, що електронна система закупівель технічно не передбачає можливості окремого дозавантаження документів до договору або змін до договору без використання функціоналу «Зміни до договору». Система не дозволяє редагувати вже оприлюднений договір або дозавантажувати додаткові документи поза цим функціоналом.
У зв’язку з цим оприлюднення плану фінансування та додаткової угоди у машинозчитувальному форматі здійснено технічно через розміщення інформації у розділі «Зміни до договору», що не є внесенням змін до істотних умов договору, а має виключно технічний характер для виконання висновку.
Додатково інформуємо, що перша редакція плану фінансування, яка була оприлюдненна у складі PDF-файлу договору підряду №1723 від 25.11.2025 року, фактично втратила чинність, оскільки відповідно до Додаткової угоди № 3 від 08.12.2025 року до договору № 1723 від 25.11.2025 року - план фінансування було викладено у новій редакції. Тому цю чинну редакцію плану фінансування вже оприлюднено в електронній системі у двох форматах — Word та PDF із підписами сторін.
Таким чином, оприлюднення першої редакції плану фінансування, що втратила актуальність, здійснено виключно в межах виконання висновку ДАСУ та носить інформаційно-технічний характер.
Аналогічно щодо Додаткової угоди №1 від 01.12.2025 року : відповідно до висновку ДАСУ вимога стосується опублікування саме машинозчитувального формату, тому замовником завантажено документ у машинозчитувальному форматі додаткову угоду. Водночас чинний PDF-файл Додаткової угоди № 1, оприлюднений у встановлений законом строк, залишається доступним у системі, як і відповідний файл Excel із змінами.
Дата публікації звіту:
12.12.2025 12:12
Запити/Пояснення
Номер:
99250b90589644d1ac5258b36df7847f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2025 16:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи «Код за ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт підвального приміщення та вимощення в комунальному закладі «Ліцей «Лідер» Кропивницької міської ради», за адресою: провулок Фортечний, 7 в м. Кропивницькому, коригування (додаткові роботи))» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-25-016997-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі (в разі оприлюднення).
3. З якої причини в електронній системі закупівель не оприлюднено у машинозчитувальному форматі додаток «план фінансування» до договору підряду від 25.11.2025 № 1723, відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону ?
4. Надайте інформацію про стан виконання договору підряду, укладеного за результатами проведення вищевказаної закупівлі без використання електронної системи станом на дату надання пояснення.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
6dff551b56964553a5e324b4558e082b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.12.2025 11:41
Опис:
Добрий день! У відповідь на Ваш запит надаємо наявну інформацію.
1. Щодо надання інформації та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, повідомляємо наступне.
Закупівля за номером UA-2025-11-25-016997-a здійснюється без використання електронної системи закупівель, на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), про що зазначено в обґрунтуванні підстави проведення закупівлі.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості здійснено на підставі відкоригованої проєктно-кошторисної документації за робочим проєктом «Капітальний ремонт підвального приміщення та вимощення в комунальному закладі «Ліцей «Лідер» Кропивницької міської ради», за адресою: провулок Фортечний, 7 в м. Кропивницькому, коригування», який пройшов експертну оцінку та отримав експертний звіт від ТОВ «Експертиза ЮА» від 14.10.2025 року № 1571Ю-10/25 (додається).
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі викладені в обґрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміщеному на офіційному вебсайті Управління освіти Кропивницької міської ради: http://osvita-mrk.gov.ua/.
3. Щодо запитання, з якої причини в електронній системі закупівель не оприлюднено у машинозчитувальному форматі додаток «план фінансування» до договору підряду від 25.11.2025 № 1723, відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. Повідомляємо, що «план фінансування» до договору підряду від 25.11.2025 № 1723 оприлюднено у форматі pdf, у складі файлу «Договір №1723 від 25.11.2025 року.pdf», який є машинозчитувальним.
Згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) - визначає вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних.
Згідно з пунктом 2 Положення № 835 машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Оприлюднений Замовником PDF-файл із текстовим шаром повністю відповідає наведеним критеріям, оскільки його дані доступні для пошуку, копіювання та автоматичного зчитування.
Договір, оприлюднений Замовником, включно з додатком «План фінансування», є машинозчитувальним PDF-файлом, який: дозволяє копіювання тексту, дозволяє пошук по тексту (Ctrl+F). Це підтверджує, що документ повністю є машинозчитувальним, технічні докази машинозчитуваності PDF-файлу додаються.
Окрім того, зазначаємо, що закупівля здійснювалась на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей, відповідно до пункту 13 Особливостей. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. У разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, відповідно до цього пункту замовник протягом трьох робочих днів з дня його укладення оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, та обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до абзацу другого та третього частини першої статті 41 Закону - невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
Отже, враховуючи вищевикладене, саме п.13 визначає порядок оприлюднення договорів, укладених на його підставі, а не пункт 10 частини першої статті 10 Закону, відповідно до п. 13 Особливостей чітко зазначено, що у разі укладання договору про закупівлю зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону,(в яких йде мова, як зазначалось вище, виключно про те , що невід’ємними додатками до таких договорів є інформація про ціни на матеріальні ресурси) замовник протягом трьох робочих днів з дня його укладення оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, що повністю дотримано Замовником та інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону. Тоді,як інформацією пункту 10 частини першої статті 10 Закону, чітко визначено формат оприлюднення у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), а саме у машинозчитувальному форматі.
Вказані норми, у абзацах другому та третьому частини першої статті 41 Закону чітко визначають, що обов’язковими невід’ємними додатками до договору у таких випадках є лише документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У зв’язку з цим Замовником було додатково окремо оприлюднено саме ті документи, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у різних файлах машинозчитувальних форматів, як і у форматі PDF у складі договору, оскільки як зазначалось вище Згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF, так і додатково Замовник розмістив цю інформацію у форматі rtf, задля повного забезпечення виконання вимоги, визначеної пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Водночас План фінансування не належить до переліку документів, визначених ст. 41 Закону як обов’язкові додатки, оскільки він не містить інформації про ціни на матеріальні ресурси, а є складовою частиною договору та оприлюднюється разом із ним, у порядку передбаченому п. 13 Особливостей.
4.Щодо запиту про надання інформації про стан виконання договору підряду, укладеного за результатами проведення вищевказаної закупівлі без використання електронної системи станом на дату надання пояснення, надаємо наступну інформацію.
Станом на 03.12.2025 року повідомляємо, що договір підряду №1723 від 25.11.2025 року перебуває на етапі виконання. Станом на поточну дату надання відповіді на Ваш запит, Підрядником виконано роботи на загальну суму 2 125 624,62 грн.
Номер:
c590ca7a34f64c83ad90200cc1657fcf
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.12.2025 16:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи «Код за ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт підвального приміщення та вимощення в комунальному закладі «Ліцей «Лідер» Кропивницької міської ради», за адресою: провулок Фортечний, 7 в м. Кропивницькому, коригування (додаткові роботи))» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-25-016997-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання:
1. З якої причини в електронній системі закупівель не оприлюднено у машинозчитувальному форматі додаткову угоду від 01.12.2025 № 1 до договору підряду від 25.11.2025 № 1723, відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
7661b71e33664b2fab28e26221d32912
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.12.2025 10:56
Опис:
Добрий день.
На Ваш запит, щодо того з якої причини в електронній системі закупівель не оприлюднено у машинозчитувальному форматі додаткову угоду від 01.12.2025 № 1 до договору підряду від 25.11.2025 № 1723, відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону , надаємо наступні пояснення.
Норма статті 10 Закону, а саме пункт 10 частини першої статті 10 Закону, не розповсюджується на порядок оприлюднення змін до договору. Пункт 10 частини першої статті 10 Закону звучить наступним чином «10) договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;», отже даний пункт регулює порядок оприлюднення договору про закупівілю укладеного відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону, в якому йде мова про те що Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Тобто ця норма Закону, не регулює порядок оприлюднення змін до договору.
Отже, як вже зазначалось раніше, договір підряду від 25.11.2025 року № 1723 укладався відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей, тому, як і порядок його оприлюднення так і порядок оприлюднення змін до договору, що укладений відповідно до цього пункту, визначає саме п. 13 Особливостей, який в свою чергу говорить нам про те що: « У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, укладеного відповідно до підпунктів 13, 15 цього пункту, та/або складення договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону, укладеного відповідно до підпунктів 13, 15 цього пункту, разом з повідомленням про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктом 11 частини першої статті 10 Закону, у порядку та на умовах, що ним визначені. Отже, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону – «11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону);». При оприлюдненні змін система автоматично формує повідомлення про внесення змін, що було здійснено замовником у встановлений законом строк.
Відповідно до п.10.3 договору підряду – «10.3. При внесенні змін до Договору Сторони підписують додаткову угоду, яка є невід’ємною частиною даного Договору». Оскільки договір підряду укладений в паперовій формі, тому враховуючи положення статті 654 ЦКУ, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, тому єдиним документом , який має юридичну силу та фіксує внесені зміни, є додаткова угода (з підписами та печатками сторін), укладена в паперовій формі.
Тому Замовнику, для забезпечення прозорості та достовірності даних , як того вимагають основні принципи проведення публічних закупівель, необхідно було оприлюднити укладену додаткову угоду.
Окрім того повідомляємо , що як ми вже зазначали у попередній відповіді, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF. Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) - визначає вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних. Згідно з пунктом 2 Положення № 835 машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Оприлюднений Замовником PDF-файл додаткової угоди із текстовим шаром повністю відповідає наведеним критеріям, оскільки його дані доступні для пошуку, копіювання та автоматичного зчитування. Додаткова угода, оприлюднена Замовником, є машинозчитувальним PDF-файлом, який: дозволяє копіювання тексту, дозволяє пошук по тексту (Ctrl+F). Це підтверджує, що документ повністю є машинозчитувальним, технічні докази машинозчитуваності PDF-файлу додаються. Тобто оприлюднена додаткова угода з накладеним текстовим шаром, по-перше задовільняє вимоги щодо машинозчитуваності, по-друге задовільняє вимоги щодо порядку оприлюднення змін до договорів, укладених у паперовій формі, з нанесенням підписів та печаток сторін.
З метою повного забезпечення прозорості та зручності обробки даних замовником було додатково оприлюднено, у форматі Excel, безпосередньо самі зміни до договору - це календарний графік. Який оприлюднено як і в складі PDF файлу додаткової угоди з підписами сторін - у машинозчитувальному форматі, так і без підписів сторін у форматі Excel - також у машинозчитувальному форматі, для повного забезпечення виконання вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, в якому і йде мова, саме про зміни (що є суттю додаткової угоди до договору), а не про саму додаткову угоду.
Отже, оприлюднення додаткової угоди від 01.12.2025 № 1 та відповідних змін до договору підряду від 25.11.2025 № 1723 здійснено Замовником у повній відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, у встановлені строки та відповідно до порядку оприлюднення змін до договору, які регулюються пунктом 11 частини першої статті 10 Закону.