• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт підвального приміщення та вимощення в комунальному закладі «Ліцей «Лідер» Кропивницької міської ради», за адресою: провулок Фортечний, 7 в м. Кропивницькому, коригування (додаткові роботи))

Завершена

2 815 628.77 UAH з ПДВ
Номер: 6ffdaf8ebbcc4cf3b6c3acd48208c1c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-28-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.11.2025 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 28.11.2025 15:29 - 20.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.11.2025 № 103-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 28.11.2025 № 103-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2025-11-25-016997-a 25.11.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 99) 082-87-50, n.l.sliusarenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання оприлюднення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 11 частини першої статті 10 Закону, пункту 15 Порядку № 1082. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, внесення змін до договору про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель невід`ємну частину Договору План фінансування та додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 у машинозчитувальному форматі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства та його оприлюднення, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 25.11.2025, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, договір підряду від 25.11.2025 № 1723 на суму 2 815 628,77 грн, укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРОВОГРАДСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 02.12.2025, від 10.12.2025, додаткові угоди до Договору від 01.12.2025 № 1, від 08.12.2025 № 2, пояснення надане Замовником 03.12.2025, 10.12.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із абзацом другим пункту 3-8 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) оприлюднюються в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону). Згідно із пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси). З огляду на викладене, у разі розміщення замовником у електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строк, встановлений пунктом 10 частини першої статті 10 Закону. Однак, 25.11.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Договір, невід`ємною частиною якого є, зокрема План фінансування, який оприлюднено лише у форматі PDF. Таким чином, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив невід`ємну частину Договору План фінансування не у машинозчитувальному форматі. На запит Держаудитслужби стосовно оприлюднення вказаного документу не у машинозчитувальному форматі Замовником 03.12.2025 надано відповідь, яка не спростовує суті виявленого порушення. За результатами аналізу питання оприлюднення змін до договору про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Згідно із пунктом 15 Порядку № 1082 замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) зміни до договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому і третьому частини першої статті 41 Закону (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у разі зміни цін на них), у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону. Проте, 02.12.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 лише у форматі PDF. Таким чином, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив додаткову угоду до Договору від 01.12.2025 № 1 не у машинозчитувальному форматі. На запит Держаудитслужби стосовно оприлюднення вказаного документу не у машинозчитувальному форматі Замовником 10.12.2025 надано відповідь, яка не спростовує суті виявленого порушення.
Період усунення порушень: 11.12.2025 17:25 - 26.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 11.12.2025 17:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Добрий день. Повідомляємо, що порушення, визначені у висновку Державної аудиторської служби від 11.12.2025, усунено. Зокрема, план фінансування до договору підряду № 1723 від 25.11.2025 та додаткову угоду № 1 від 01.12.2025 до договору підряду № 1723 від 25.11.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі, як це передбачено вимогами висновку. Разом з тим зазначаємо, що електронна система закупівель технічно не передбачає можливості окремого дозавантаження документів до договору або змін до договору без використання функціоналу «Зміни до договору». Система не дозволяє редагувати вже оприлюднений договір або дозавантажувати додаткові документи поза цим функціоналом. У зв’язку з цим оприлюднення плану фінансування та додаткової угоди у машинозчитувальному форматі здійснено технічно через розміщення інформації у розділі «Зміни до договору», що не є внесенням змін до істотних умов договору, а має виключно технічний характер для виконання висновку. Додатково інформуємо, що перша редакція плану фінансування, яка була оприлюдненна у складі PDF-файлу договору підряду №1723 від 25.11.2025 року, фактично втратила чинність, оскільки відповідно до Додаткової угоди № 3 від 08.12.2025 року до договору № 1723 від 25.11.2025 року - план фінансування було викладено у новій редакції. Тому цю чинну редакцію плану фінансування вже оприлюднено в електронній системі у двох форматах — Word та PDF із підписами сторін. Таким чином, оприлюднення першої редакції плану фінансування, що втратила актуальність, здійснено виключно в межах виконання висновку ДАСУ та носить інформаційно-технічний характер. Аналогічно щодо Додаткової угоди №1 від 01.12.2025 року : відповідно до висновку ДАСУ вимога стосується опублікування саме машинозчитувального формату, тому замовником завантажено документ у машинозчитувальному форматі додаткову угоду. Водночас чинний PDF-файл Додаткової угоди № 1, оприлюднений у встановлений законом строк, залишається доступним у системі, як і відповідний файл Excel із змінами.
Дата публікації звіту: 12.12.2025 12:12

Запити/Пояснення