• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1
  • Донорські кошти

Капітальний ремонт навчального корпусу № 4, літера «Г» за адресою: Київська область, Вишгородський район село Катюжанка, вулиця Шевченка, 1» (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»)

Завершена

7 591 852.00 UAH з ПДВ
Номер: 6d252332f4614d43b6fbebc68d588eec
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-26-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.11.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 26.11.2025 12:10 - 18.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.11.2025 № 392 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2025-11-19-015053-a 19.11.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 862-10-87, y.a.babenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при укладені договору про закупівлю установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови КМУ № 668, та як наслідок не відповідає вимогам абзацу 1 частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. За результатами моніторингу, установлено недотримання Замовником положень статті 3 та 4 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідність умов договору про закупівлю вимогам законодавства, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, договір від 17.11.2025 № 17/17-11п, додаткову угоду від 17.11.2025 № 1, додаткову угоду від 09.12.2025 № 2, пояснення та документи надані Замовником від 02.12.2025, від 03.12.2025, від 09.12.2025, від 15.12.2025 та від 16.12.2025 на запити органу державного контролю. Відповідно до норм пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом № 922-VIII, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178). За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Аналізом інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, установлено, що закупівлю за ID: UA-2025-11-19-015053-a здійснено шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178, у редакції чинній на дату укладання договору про закупівлю, а саме відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-09-26-000185-a). Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ № 668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Однак, моніторингом встановлено, що у пункті 2.4 розділу ІІ договору від 17.11.2025 № 17/17-11п зазначено: «Підрядник надає три роки гарантії на виконані роботи визначені цим Договором» що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим недотримано норми частини першої статті 884 ЦКУ та абзацу 3 пункту 103 Постанови КМУ № 668 та, як наслідок, укладений договір не відповідає вимогам абзацу 1 частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся 10.12.2025 із відповідним запитом через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо вищевикладеного. У відповідь на запит, Замовником 15.12.2025 надано наступні пояснення: «… Додатковою угодою №2 від 09.12.2025 року до Договору №17/17-11п від 17.11.2025 року сторони (ЗП(ПТ)О «Катюжанський професійний коледж» і ТОВ «Гамма Трейд») дійшли згоди внести зміни до п.2.4. Договору та викласти його в наступній редакції: «2.4. Підрядник надає 10 років гарантії на виконані роботи визначені цим Договором». Таким чином, під час моніторингу закупівлі Замовником внесено відповідні зміни до договору від 17.11.2025 № 17/17-11п шляхом укладання додаткової угоди від 09.12.2025 № 2, яку оприлюднено 11.12.2025 в електронній системі закупівель. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178 встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг, робіт може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли, зокрема, відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, за умови, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), а сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі. Нормою частини третьої статті 3 Закону № 922-VIII визначено, що звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити, зокрема, таку інформацію: ціна, зазначена в договорі про закупівлю/документі (документах), що підтверджує (підтверджують) придбання товару (товарів), робіт чи послуги (послуг). Разом з тим, відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. При цьому, відповідно до частини другої статті 4 Закону № 922-VIII, у річному плані повинна міститися інформація, зокрема, розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі. Аналізом інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель, а саме у річному плані за номером UA-P-2025-11-19-018236-a та звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівел за номером UA-2025-11-19-015053-a, зазначено суму вартості закупівлі без використання електронної системи 7 591 852,00 грн, однак, сума укладеного договору від 17.11.2025 № 17/17-11п становить 7 590 106,69 грн з ПДВ. Враховуючи вищезазначене, відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 922- VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся 12.12.2025 із відповідним запитом через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо вищевказаного. У відповідь на запит, Замовником 16.12.2025 надано наступні пояснення: «…сума плану закупівлі UA-P-2025-11-19-018236-a не повинна відрізнятися від суми торгів UA-2025-11-19-015053-a, що не відбулися, а сума пропозиції переможця закупівлі UA-2025-11-19-015053-a не перевищує очікувану вартість закупівлі». Враховуючи надані пояснення, Замовником у річному плані та оприлюдненому звіті про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи зазначено ціну договору закупівлі, що не відповідає ціні визначеній в укладеному договорі від 17.11.2025 № 17/17-11п, чим, відповідно, недотримано вимоги положень статті 3, 4 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 18.12.2025 16:00 - 02.01.2026 00:00
Дата публікації висновку: 18.12.2025 16:00

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Катюжанський професійний коледж» Код ЄДРПОУ: 02544603 Адреса: 07313, Київська область, Вишгородський р-он, с. Катюжанка, вул.Шевченка,1 25 грудня 2025 року. ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ. Просимо переглянути висновок щодо проведення моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2025-11-19-015053-a, предметом якого є: Капітальний ремонт навчального корпусу № 4, літера «Г» за адресою: Київська область, Вишгородський район село Катюжанка, вулиця Шевченка, 1» (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»), за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, так як вбачаємо, що дії кваліфікованого спеціаліста - фахівця з публічних закупівель, в частині вимог положень статей 3, 4 Закону № 922-VIII дотримані. Враховуючи ваші зауваження повідомляємо, що очікувана вартість закупівлі – це розрахункова сума, яку замовник планує витратити на товар/послугу/роботу з урахуванням усіх податків (ПДВ) та умов поставки, і фіксується в річному плані, тоді як сума договору – це реальна вартість, за якою укладається угода з переможцем торгів, і вона може бути меншою за очікувану вартість. В даному випадку очікувана вартість була розрахована для предмету закупівлі відкритих торгів з особливостями, які не відбулися в зв’язку з неподанням жодної пропозиції, в наслідок чого було прийнято рішення провести закупівлю відповідно до положень підпункту 6 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178. Фахівець з публічних закупівель є компетентним спеціалістом в галузі закупівель з достатнім рівнем знань.
Дата публікації звіту: 25.12.2025 17:58

Запити/Пояснення