-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням, код за ДК 021:2015 : 43250000-0 Фронтальні ковшові навантажувачі
Завершена
5 678 867.00
UAH з ПДВ
Номер:
e12839cbbfee4c0aa896b7a08818df07
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-08-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.12.2025 00:00
Період моніторингу:
08.12.2025 16:53 - 30.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ № 330
05.12.2025
(дата)
м. Харків
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 05.12.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.12.2025 № 330
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2025-11-18-016520-a 18.11.2025
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третій статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозицій учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕХ"»; своєчасності укладання договорів про закупівлю; відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно - східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозицій учасника, своєчасності укладання договорів про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЛИПЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2025 рік (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-11-18-020033-a); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію з Додатками (1-7), затверджену рішенням уповноваженій особи Замовника від 18.11.2025; зміни до тендерної документації від 19.11.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій̆ від 26.11.2025; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ» (далі - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ»); протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.11.2025; протокол Замовника щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.11.2025; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 26.11.2025; договір про закупівлю від 02.12.2025 № 1 (далі - Договір) з Додатками № 1-2; відповідь Замовника на пояснення, отримане через електронну систему закупівель 16.12.2025 року та 19.12.2025.
1.Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог частини третьої статті 17 Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 № 4196-IX Господарський кодекс України втратив чинність з 28.08.2025.
Аналізом оприлюдненої в електронній системі закупівель тендерної документації на закупівлю встановлено, що пункт 13.3 Додатка № 4 до тендерної документації Замовника, а саме - проект договору, містить вимоги, що - «Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів».
Тобто, тендерна документація складена та затверджена Замовником без врахування змін в законодавстві, які діяли на дату проведення закупівлі та тендерна документація містить вимоги щодо необхідності дотримання нормативно-правових актів, нечинних на момент оголошення закупівлі.
Отже, на порушення абзацу першого частини третій статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей тендерна документація містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 11.12.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 16.12.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «…З метою усунення зазначеної помилки Сторони договору Додатковою угодою №1 внесли зміни до Договору про закупівлю №1 від 02 грудня 2025 р., виклавши п.13.3. у новій редакції: «13.3. Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Цивільного кодексу України. Замовником, відповідно до вимог чинного законодавства України, здійснено публікації вказаної Додаткової угоду у електронній системі закупівель. 1) Додаток № 9 Д/У до Договору №1 від 12 грудня 2025 року».
Тобто, надана відповідь та укладення додаткової угоди Замовником підтверджує факт, що тендерна документація складена та затверджена Замовником без врахування змін в законодавстві, які діяли на дату проведення закупівлі та тендерна документація містить вимоги щодо необхідності дотримання нормативно-правових актів, нечинних на момент оголошення закупівлі.
Отже, на порушення абзацу першого частини третій статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей тендерна документація містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Період усунення порушень:
23.12.2025 14:44 - 07.01.2026 00:00
Дата публікації висновку:
23.12.2025 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
e5c40d32ced548f39147e5ce56dbd6ce
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.12.2025 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням», код ДК 021:2015: 43250000-0 - Фронтальні ковшові навантажувачі (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-18-016520-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено та обґрунтовано розмір витрат на закупівлю товару - «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням»? Прошу надати підтверджуючі документи, рішення, дозволи та розрахунки щодо необхідності у закупівлі зазначеного товару.
2.Надайте доступний для перегляду сайт на якому оприлюднено обґрунтування на виконання вимог підпункту першого пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Прошу надати адрес щодо сілкі на власному веб-сайті.
3. Чому тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, а саме - проект договору містить п. 13.3.- «Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів», якщо згідно частини третій статті 17 Закону України від 09.01.2025 № 4196-IX - Господарський кодекс України втратив чинність з 28.08.2025?
4. Вимогами тендерної документації передбачено, що : eксплуатаційна маса, кг в межах 5800 – 6000.
За даними наданої в складі тендерної пропозиції інформації Вих. № 2511/2025-16 від 25 листопада 2025 року (файл «29.1 Технічні характеристики.pdf») eксплуатаційна маса становить 5915 кг.
Надати пояснення, чи скористався Замовник своїм правом, визначеним пунктом 42 Особливостей, звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції: oскільки що за даними сайту Учасника (https://alfatech.com.ua/product/tl3070-80331) eксплуатаційна маса, телескопічного навантажувача Bobcat TL30.70 становить 5620 кг (що не відповідає вимогам Замовника).
Пояснення, інформацію та документи, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
cef5881803b04e81bf36235e479e6d49
Назва:
Липецькою сільською радою 11 грудня 2025 року о 15:26 отримано запит ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 11 грудня 2025 р. за ідентифікатором UA-M-2025-12-08-000004 від 11.12.2025 року щодо закупівлі «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням», код ДК 021:2015: 43250000-0 - Фронтальні ковшові навантажувачі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-11-18-016520-a.
Дата опублікування:
16.12.2025 15:40
Опис:
У відповідь на запит щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-11-18-016520-a пояснюємо:
1.Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено та обґрунтовано розмір витрат на закупівлю товару - «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням»? Прошу надати підтверджуючі документи, рішення, дозволи та розрахунки щодо необхідності у закупівлі зазначеного товару.
1.1. Відповідно до Розпорядження начальника Липецької сільської військової адміністрації №242-од від 01 травня 2025 року «Про внесення змін до розпорядження № 879-од від 24 грудня 2024 року « Про бюджет Липецької сільської територіальної громади на 2025 рік» було внесено зміни до бюджету Липецької сільської територіальної громади на 2025 рік, згідно яких:
1.1.1. Прийнято додаткову дотацію з державного бюджету до бюджету Липецької сільської територіальної громади (згідно розпорядженням КМУ № 337-р від 11.04.2025 року «Про затвердження розподілу обсягу додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації, за І квартал 2025 року» у сумі 248 100 грн;
1.1.2. Прийнято додаткову дотацію з державного бюджету до бюджету Липецької сільської територіальної громади (згідно розпорядженням КМУ № 358-р від 15.04.2025 року «Про затвердження розподілу обсягу додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації» у сумі 2 925 700 грн;
1.1.3. Збільшено видаткову частину по спеціальному фонду по головному розпоряднику коштів Липецької сільської ради : КПКВК 0116030 «Організація благоустрою населених пунктів» КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у сумі 3 173 800 грн
1.2. Відповідно до Розпорядження начальника Липецької сільської військової адміністрації №430-од від 17 жовтня 2025 року «Про внесення змін до розпорядження № 879-од від 24 грудня 2024 року « Про бюджет Липецької сільської територіальної громади на 2025 рік», внесено зміни , а саме – Перерозподілити планові показники видаткової частини загального та спеціального фонду бюджету у сумі 2 846 200 грн та змінити напрям використання коштів по головному розпоряднику коштів Липецької сільської ради, збільшити видаткову частину по спеціальному фонду у сумі 2 846 200 грн та додано захід – придбання спеціалізованої техніки з подальшою передачею до комунального підприємства для проведення робіт з ліквідації руйнувань, розгрібання завалів, КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» КПКВК 0116030 «Організація благоустрою населених пунктів».
1.3. Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 14 Особливостей передбачено, що закупівля відповідно до Особливостей здійснюється на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Пункт 3 частини 2 статті 4 Закону передбачає, що у річному плані закупівель повинна міститися така інформація, як розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Мінекономіки як уповноважений орган відповідно до частини 1 статті 9 Закону розробило та наказом від 18.02.2020 року № 275 затвердило Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ( далі - Методика) .
Розділом IIІ Методики передбачений такий метод визначення очікуваної вартості закупівлі, як розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Для отримання інформації про ціну товарів і послуг замовник :
1) здійснює пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі - інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
2) направляє не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується: визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;
Було отримано цінові пропозиції (комерційні пропозиції) на навантажувачі з необхідними аналогічними технічними характеристиками від : ТОВ «ФарміЛенд», ТОВ "ТД "Альфатех", ТОВ "КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ". Компанія ТОВ "ФарміЛенд" запропонували телескопічний навантажувач MANITOU MLT-X 735 з додатковим обладнанням за ціною – 5 904 500,00 грн з ПДВ. ТОВ "ТД "Альфатех" запропонували телескопічний навантажувач Bobcat TL30.70HB. за ціною -5 280 100,00 грн з ПДВ. ТОВ "КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ" запропонували телескопічний навантажувач JCB Agri Loadall 536-70 з навісним обладнанням за ціною 5 852 000,00 грн з ПДВ.
Середньоарифметичне значення масиву отриманих даних складає:
(5 904 500,00 + 5 280 100,00 + 5 852 000,00)/3 = 5 678 867,00 грн з ПДВ.
Додатки:
1) Додаток № 1 Розпорядження КМУ №358-р від 15 квітня 2025 року
2) Додаток № 2 Розпорядження начальника Липецької сільської військової адміністрації №242-од від 01 травня 2025 року.
3) Додаток № 3 Витяг з пояснювальної записки до розпорядження №242-од від 01 травня 2025 року
4) Додаток № 4 Розпорядження начальника Липецької сільської військової адміністрації № 430-од від 17 жовтня 2025 року
5) Додаток № 5 Витяг з пояснювальної записки до розпорядження № 430-од від 17 жовтня 2025 року
6) Додаток № 6 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі від 18.11.2025 р
7) Додаток № 7 Протокол визначення очікуваної вартості від 18.11.2025 р
8) Додаток № 8.1 Комерційна пропозиція ТОВ "КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ"
9) Додаток № 8.2 Комерційна пропозиція ТОВ «ТД «Альфатех»»
10)Додаток № 8.3 Комерційна пропозиція ТОВ «ФарміЛенд»
2.Надайте доступний для перегляду сайт на якому оприлюднено обґрунтування на виконання вимог підпункту першого пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Прошу надати адрес щодо сілкі на власному веб-сайті.
2. Підпунктом першим пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» передбачено РЕКОМЕНДУВАТИ органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
А отже, на теперішній час відсутній нормативно правовий документ, в тому числі з публічних закупівель, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ органи місцевого самоврядування робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначену його очікувану вартість та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Проте, Липецька сільська рада працює відкрито та прозоро, ми регулярно звітуємо про роботу Липецької сільської ради, саме тому на офіційному сайті Липецької територіальної громади розміщена інформація про закупівлю з посиланням на перебіг процедури, обґрунтуванням та протоколом визначення очікуваної вартості навантажувача, і кожен охочий, у тому числі мешканець громади може бути ознайомлений з даною інформацією за посиланням:
https://lpg.gov.ua/news/1765385895/
3. Чому тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, а саме - проект договору містить п. 13.3.- «Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів», якщо згідно частини третій статті 17 Закону України від 09.01.2025 № 4196-IX - Господарський кодекс України втратив чинність з 28.08.2025?
3. Замовник роз'яснює, що у тендерній документації пункт 13.3 проєкту договору був викладений у наступній редакції:
13.3. «Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів»
Посилання у п. 13.3. проєкту договору на норми Господарського кодексу є технічною помилкою, яка була обумовлена тривалим застосуванням у договорах про закупівлю вимог Господарського кодексу України.
Водночас, Замовник вважає за потрібне звернути уваги на те, що:
- ця технічна помилка жодним чином не вплинула на процедуру закупівлі, що підтверджується відсутністю будь-яких зауважень від учасників закупівлі та тим, що переможцем закупівлі на час надання цієї відповіді здійснена поставка товару;
- під час процедури закупівлі Замовником та Учасниками закупівлі не вчинено жодних дій із посиланням на норми Господарського кодексу України;
- пункт 13.3. Договору «Інші умови» не є предметом торгів, та може бути змінений за загальними нормами договірного права, що регулюються цивільним законодавством;
- умови цього пункту не створили дискримінаційних умов для учасників та не є порушенням ст. 17 Закону № 4196-IX.
З метою усунення зазначеної помилки Сторони договору Додатковою угодою №1 внесли зміни до Договору про закупівлю №1 від 02 грудня 2025 р., виклавши п.13.3. у новій редакції:
«13.3. Істотними умовами цього Договору є предмет договору (номенклатура, асортимент), ціна та строк дії договору. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Цивільного кодексу України.»
Замовником, відповідно до вимог чинного законодавства України, здійснено публікації вказаної Додаткової угоду у електронній системі закупівель.
1) Додаток № 9 Д/У до Договору №1 від 12 грудня 2025 року
4. Вимогами тендерної документації передбачено, що : eксплуатаційна маса, кг в межах 5800 – 6000. За даними наданої в складі тендерної пропозиції інформації Вих. № 2511/2025-16 від 25 листопада 2025 року (файл «29.1 Технічні характеристики.pdf») eксплуатаційна маса становить 5915 кг. Надати пояснення, чи скористався Замовник своїм правом, визначеним пунктом 42 Особливостей, звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції: oскільки що за даними сайту Учасника (https://alfatech.com.ua/product/tl3070-80331) eксплуатаційна маса, телескопічного навантажувача Bobcat TL30.70 становить 5620 кг (що не відповідає вимогам Замовника).
4. Повідомляємо наступне:
Пріоритетною для замовника є інформація, надана Учасником у складі його офіційної пропозиції, а саме - вих.№ 2511/2025-15 від 25 листопада 2025 року, файл «29 Додаток_3_технічні_вимоги_.pdf»; вих.№ 2511/2025-16 від 25 листопада 2025 року , файл «29.1 Технічні характеристики. pdf»; вих.№ 2511/2025-19, файл «35 Опис та детальні технічні характеристики техніки.pdf» вих.№ 2511/2025-26 , файл «42 Порівняльна таблиця.pdf».
Згідно з інформацією, наданою Учасником у складі тендерної пропозиції (вих.№ 2511/2025-15 від 25 листопада 2025 року, файл «29 Додаток_3_технічні_вимоги_.pdf»; вих.№ 2511/2025-16 від 25 листопада 2025 року , файл «29.1 Технічні характеристики. pdf»; вих.№ 2511/2025-19, файл «35 Опис та детальні технічні характеристики техніки.pdf» вих.№ 2511/2025-26 , файл «42 Порівняльна таблиця.pdf».), експлуатаційна маса моделі Bobcat TL30.70HB становить 5915 кг.
Це значення повністю відповідає вимогам тендерної документації, які передбачають масу в межах 5800 – 6000 кг, у звʼязку із цим у Замовника не виникла потреба звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником.
Інформація з сайту https://alfatech.com.ua/product/tl3070-80331, (https://alfatech.com.ua/product/tl3070-80331) , на яку міститься посилання у Запиті, де вказана маса 5620 кг, стосується базової комплектації колісного навантажувача Bobcat TL30.70. Звертаємо Вашу увагу на те, що Учасником під час процедури закупівлі запропонована поставка іншої моделі колісного навантажувача, а саме моделі BOBCAT TL30.70HB та надані відповідні документи саме стосовно запропонованої до поставки моделі колісного навантажувача, а не базової комплектації.
Експлуатаційна маса будь-якого транспортного засобу залежить від конкретної моделі, її конфігурації, комплектації, шин, наявності/відсутності навісного обладнання тощо. У зв’язку із чим, визначення конкретних технічних характеристик окремої моделі транспортного засобу має здійснюватися на підставі відповідної технічної документації стосовно саме цієї моделі з урахуванням її комплектації.
Таким чином, на підставі наданих Учасником офіційних технічних характеристик, його пропозиція відповідає встановленим вимогам.
На підтвердження відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам додаємо фото ідентифікаційної таблички (паспортної таблички) навантажувача, яка розміщена на навантажувачі виробником, зроблене нами після отримання техніки.
На табличці вказана така інформація:
Модель: TL30.70HB
Номінальна вантажопідйомність: 3000 кг
Рік випуску: 2025
Маса без навантаження: 5915 кг
Серійний номер: B4AZ19059
Максимальна загальна вага: 6600 кг
Максимальне навантаження на передню/задню вісь: 3920кг/3910кг
Виробник: Doosan Bobcat France S.A.S., зроблено у Франції
Відтак, відповідність експлуатаційної маси колісного навантажувача моделі BOBCAT TL30.70HB, запропонованої до поставки учасником закупівлі, відповідає вимогам, встановленим Замовником закупівлі у тендерній документації, що підтверджується наданою Учасником закупівлі технічною документацією та відомостями про технічні характеристики моделі, які зазначені Виробником товару на самому колісному навантажувачу.
Додатки :
1) Додаток №10 вих.№ 2511/2025-15 від 25 листопада 2025 року, файл «29 Додаток_3_технічні_вимоги_.pdf
2) Додаток №11 вих.№ 2511/2025-16 від 25 листопада 2025 року , файл «29.1 Технічні характеристики. pdf
3) Додаток № 12 вих.№ 2511/2025-19, файл «35 Опис та детальні технічні характеристики техніки.pdf
4) Додаток № 13 вих.№ 2511/2025-26 , файл «42 Порівняльна таблиця.pdf
5) Додаток №14 фото Паспортної таблички (ідентифікаційна табличка)
6) Додаток №14.1 фото Паспортної таблички1 (ідентифікаційна табличка)
7) Додаток №15 Декларація про відповідність з зазначенням моделі, серійного номеру , року виготовлення.
8) Додаток № 16 Митна декларацію з зазначенням моделі, року виготовлення та серійного номеру.
Номер:
9bf10775347848c9ab350316695331b5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.12.2025 17:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням», код ДК 021:2015: 43250000-0 - Фронтальні ковшові навантажувачі (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-18-016520-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником виконується передача до комунальних підприємств придбана спеціалізована техніка за укладеним Договором про закупівлю № 1 від 02.12.2025, а саме відповідно та згідно вимог абзацу другому пункту 1.1. зазначеного договору? Прошу надати рішення, накази та господарчі документи, підтверджуючи передачу до комунальних підприємств придбаного Замовником товару.
2. Якщо місцевий бюджет містить код класифікації видатків - ТПКВКМБ: 6030 - Організація благоустрою населених пунктів - Україна територіальна громада Липецька, то чому Замовником в п. 6.3 Договору послуги з транспортування, розвантаження товару зазначено за адресую - «місце поставки: Харківська область, м.Харків, вул. Сумська, буд.13.» та витрати за послуги з транспортування, розвантаження товару за адресую п. 6.3 Договору включені до загальної вартості товару? Прошу надати документи на виконання пунктів 6.3., 7.5. та 7.7. укладеного Договору про закупівлю № 1 від 02.12.2025.
3. Прошу надати документи що підтверджують виконання умов та порядок придбання і постачання товару Замовнику які визначені пунктами 6.6., 7.2., 7.3. укладеного Договору про закупівлю № 1 від 02.12.2025.
4. Прошу надати документи що підтверджують виконання умов надання якості та гарантійних зобов’язань Замовнику на товар згідно п.8.1. та п.8.8. укладеного Договору про закупівлю № 1 від 02.12.2025.
Пояснення, інформацію та документи, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
4a43431068a9476fb2462599efca8e1a
Назва:
Липецькою сільською радою 16 грудня 2025 року о 17:25 отримано запит ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ за ідентифікатором UA-M-2025-12-08-000004 від 16.12.2025 року щодо закупівлі «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням», код ДК 021:2015: 43250000-0 - Фронтальні ковшові навантажувачі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-11-18-016520-a. У відповідь на запит щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-11-18-016520-a пояснюємо:
Дата опублікування:
19.12.2025 15:53
Опис:
1. Щодо порядку та підстав передачі Замовником комунальному підприємству спеціалізованої техніки, придбаної за Договором № 1 від 02.12.2025, повідомляємо наступне:
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
24 лютого 2022 року відбулося повномасштабне вторгнення російської федерації в Україну.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. В подальшому, строк дії правового режиму воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.
Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені наних Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.
Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.
Відповідно до п. 1 Указу Президента України від 01 жовтня 2022 року №680/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області» було утворено Липецьку сільську військову адміністрацію Харківського району Харківської області.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 16 листопада 2022 року №2777-1Х «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», начальник Липецької сільської військової адміністрації здійснює повноваження сільської ради та її виконавчого комітету, а також сільського голови.
Згідно із ч.1 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Станом на час надання цієї відповіді рішення (розпорядження) про передачу до комунального підприємства товару придбаного Замовником в рамках закупівлі «Колісний навантажувач з телескопічною стрілою та додатковим обладнанням», код ДК 021:2015: 43250000-0 - Фронтальні ковшові навантажувачі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-11-18-016520-a (далі — Закупівля) не приймалось та, відповідно, господарчі документи, підтверджуючі передачу товару, не оформлювались.
Відповідне розпорядження буде прийняте з урахуванням норм Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Закону України «Про місцеве самоврядування», Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» та інших законодавчих актів України. Фактична передача майна комунальному підприємству буде оформлена відповідними документами первинного бухгалтерського обліку з урахуванням вимог законодавчих актів України із зазначеного питання.
Документи щодо прийняття рішення про проведення закупівлі були надані Замовником у відповідь на попередній запит, у зв’язку із чим повторно не надається.
Водночас, звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» публічної закупівлею є придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Подальше використання (розпорядження) замовником придбаним товаром не є етапом процедури публічної закупівлі.
2. Щодо другого питання повідомляємо наступне - визначення фактичного місця поставки у м. Харкові зумовлена об’єктивними безпековими факторами та офіційною релокацією адміністративного центру громади, що не суперечить цільовому призначенню коштів за кодом ТПКВКМБ 6030.
Щодо визначення місця поставки за адресою: м. Харків, вул. Сумська, 13 та включення транспортних витрат до вартості товару за Договором № 1 від 02.12.2025, повідомляємо наступне:
24 лютого 2022 року відбулося повномасштабне вторгнення російської федерації в Україну.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. В подальшому, строк дії правового режиму воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався.
Згідно Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28 лютого 2025 року № 376 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» та Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28 лютого 2025 року № 376 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» Липецька сільська територіальна громада (Код UA63120090000046130):
з 10.05.2024 по 30.09.2024 була включена до переліку територій активних бойових дій;
з 01.10.2024 по теперішній час включена до переліку територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.
З метою збереження майна громади, у тому числі придбаного за кодом ТПКВКМБ 6030 (Організація благоустрою), та забезпечення безпеки персоналу, тимчасовим місцем дислокації (релокації) адміністрації, сільської ради та її структурних підрозділів визначено м. Харків, вул. Сумська, 13. Поставка товару за вказаною адресою забезпечила можливість фактичного прийняття техніки, її огляду та документального оформлення у безпечних умовах.
Використання коду 6030 передбачає придбання техніки для благоустрою громади. Доставка техніки до м. Харкова є лише проміжним етапом. Після стабілізації безпекової ситуації техніка буде переміщена безпосередньо в Липецьку громаду. Включення витрат на транспортування та розвантаження до загальної вартості товару відповідає принципу ефективності використання бюджетних коштів (ст. 7 Бюджетного кодексу України), оскільки дозволяє Замовнику отримати готовий до експлуатації товар без необхідності укладання додаткових договорів на логістику. Отримання техніки в Харкові є вимушеним заходом задля запобігання втрати бюджетних активів внаслідок бойових дій.
Додаємо сканкопії розпоряджень про релокацію:
Розпорядження про визначення тимчасового місця розміщення Липецької сільської військової адміністрації № 312-од від 10.07.2025 (Додаток №1);
Розпорядження про визначення тимчасового місця розміщення Липецької сільської ради № 313-од від 10.07.2025 (Додаток №2).
На підтвердження виконання п. 6.3 та 7.5: Надаємо сканкопію Видаткової накладної № 13926 від 08 грудня 2025 року (Додаток №3), яка підтверджує отримання товару саме за вказаною у договорі адресою, та Товарно-транспортної накладної (ТТН) № 13926/08122025 від 08 грудня 2025 року (Додаток №4), де пунктом розвантаження зазначено 61057 м. Харків. вул. Сумська, 13.
На підтвердження виконання п. 7.7: Надаємо сканкопію Акту приймання-передачі товару від 08.12.2025 року (Додаток №5) , що підтверджує відсутність пошкоджень після транспортування.
3. На виконання запиту щодо підтвердження дотримання умов пунктів 6.6, 7.2 та 7.3 Договору № 1 від 02.12.2025, повідомляємо, що Товар був прийнятий Замовником виключно за умови наявності повного пакета супровідної документації, що підтверджує його якість, безпечність та відповідність технічним нормам.
Щодо якості та відповідності (п. 6.6, 7.2): Надаємо сканкопію Декларації про відповідність № UA.191.D.0326-25 від 31.01.2025р (Додаток №6) , видана органом з сертифікації, що підтверджує відповідність техніки вимогам Технічних регламентів України, а саме відповідає вимогам Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №62 та ДСТУ EN 474-3:2014 Землерийні машини. Вимоги щодо безпеки. Частина 3. Вимоги до навантажувачів (EN 474-3:2006+А1:2009, ITD).
Щодо експлуатаційної та гарантійної документації (п. 7.2): Надаємо сканкопії : Гарантійний поліс BOBCAT (Додаток №7) , Інструкція з експлуатації та технічного обслуговування (Додаток №8), Сервісна книжка (Додаток №9).
Щодо мови та оформлення (п. 7.3): Усі вищезазначені документи складені державною (українською) мовою, що відповідає вимогам Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та умовам Договору.
4. На виконання запиту щодо підтвердження виконання умов пунктів 8.1 та 8.8 Договору про закупівлю № 1 від 02.12.2025, повідомляємо наступне:
Щодо підтвердження гарантійного строку (п. 8.1): Якість та гарантійні зобов’язання на поставлений Товар підтверджуються Гарантійним полюсом Bobcat (Додаток №7) та Сервісною книжкою (Додаток №9), які були передані Замовнику разом із товаром. Відповідно до зазначених документів, на техніку встановлено гарантійний строк, що повністю відповідає умовам Договору, а саме: 36 місяців або 3000 мото-годин в залежності від того, що настане раніше з дня підписання видаткової накладної та акту-приймання-передачі.
Відлік гарантійного строку розпочато з дати підписання видаткової накладної та акту приймання-передачі (08.12.2025).
Щодо забезпечення сервісного обслуговування та запчастин (п. 8.8): Постачальник підтвердив виконання зобов’язань щодо ремонту та постачання запасних частин протягом всього гарантійного періоду. Це підтверджується: Гарантійним полісом Bobcat (Додаток №7), Гарантійним листом щодо забезпечення гарантії вих. № 0812/2025 від 08.12.2025 року (Додаток №10).
Враховуючи релокацію громади, Постачальником забезпечено можливість виїзного сервісного обслуговування за місцем фактичного знаходження техніки у м. Харків мобільною бригадою сервісної служби.
Станом на час надання цієї відповіді Замовник не звертався до Постачальника з питань гарантійного ремонту у зв’язку із відсутністю претензій до товару.
На підтвердження інформації, викладеної у цих поясненнях надаємо сканкопії наступних документів:
1) Додаток №1 - Розпорядження про визначення тимчасового місця розміщення Липецької сільської військової адміністрації № 312-од від 10.07.2025
2) Додаток №2 - Розпорядження про визначення тимчасового місця розміщення Липецької сільської ради № 313-од від 10.07.2025
3) Додаток №3 - Видаткова накладна № 13926 від 08 грудня 2025 року
4) Додаток №4 - Товарно-транспортна накладна (ТТН) № 13926/08122025 від 08 грудня 2025 року
5) Додаток №5 - Акт приймання-передачі товару від 08 грудня 2025 року
6) Додаток №6 - Декларація про відповідність № UA.191.D.0326-25 від 31.01.2025 р
7) Додаток №7 - Гарантійний поліс BOBCAT
8) Додаток №8 - Інструкція з експлуатації та технічного обслуговування
9) Додаток №9 - Сервісна книжка
10) Додаток №10 - Гарантійний лист щодо забезпечення гарантії вих. № 0812/2025 від 08.12.2025 року