-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
пелети з лузги соняшника
Завершена
288 400.00
UAH без ПДВ
Номер:
f7712c56ed7f49ca83b4f7df820e6fed
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-28-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2025 00:00
Період моніторингу:
28.11.2025 13:29 - 20.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.11.2025 № 121-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 28.11.2025 № 121-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 1 UA-2025-11-18-003694-a 18.11.2025
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення пункту 13 та пункту 5 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом здійснення заходів згідно чинного законодавства, спрямованих на притягнення до відповідальності особи, якою допущено порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік комунального некомерційного підприємства «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a; договір про закупівлю від 17.11.2025 № 307 (далі – Договір про закупівлю); інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне.
Замовником укладено Договір про закупівлю без застосування відкритих торгів на закупівлю товарів вартістю 288 400,00 гривень.
Пунктом 10 Особливостей визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
В поясненнях щодо наявності підстав для укладання Договору про закупівлю без застосування відкритих торгів або електронного каталогу Замовник зазначив наступне: «Закупівля була проведена відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022. Зазначений пункт передбачає можливість здійснення закупівлі без використання електронного каталогу у випадках, коли закупівля через електронний каталог не відбулася або коли в електронному каталозі відсутній товар, що відповідає потребам Замовника. У зв’язку з тим, що необхідний Замовнику товар був відсутній у наявних пропозиціях електронного каталогу (або закупівля з його використанням не відбулася), замовник здійснив закупівлю у порядку, визначеному пунктом 13 згаданих Особливостей».
Підпунктом 16 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли закупівля із застосуванням електронного каталогу не відбулася або в електронному каталозі відсутній необхідний замовнику товар, якщо така закупівля була проведена відповідно до пункту 5 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 846 «Про визначення державної установи «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 77, ст. 2660) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2023 р. № 491 (далі – Розпорядження КМУ № 846).
Відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель, Замовником здійснювалась одна закупівля за ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо, шляхом використання електронного каталогу, що не відбулась у зв’язку із неподанням жодної ціни пропозиції, а саме: запит (ціни) пропозицій за номером UA-2025-11-07-001501-a за предметом закупівлі «Пелети паливні з деревини листяних порід, група 1, 6мм, ДСТУ 8358».
При цьому, вимоги до предмета закупівлі UA-2025-11-07-001501-a визначались Замовником згідно ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови».
Проте, предметом Договору про закупівлю, щодо якого оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a, є «Пелети з лузги соняшника».
Вимоги до пелетів з лузги соняшника визначаються згідно ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови».
Отже, предмет закупівлі за Договором про закупівлю, щодо якого оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a, є відмінним від закупівлі із застосуванням електронного каталогу UA-2025-11-07-001501-a.
Крім того, встановлено наступне.
Відповідно до пункту 5 Розпорядження КМУ № 846, у разі коли відповідно до пункту 51 Особливостей відкриті торги, що проводилися відповідно до пунктів 4 та 6 цього розпорядження зазначеною в пункті 1 цього розпорядження централізованою закупівельною організацією, були відмінені (у тому числі частково за лотом), замовник може здійснити закупівлю такого предмета закупівлі самостійно із застосуванням електронного каталогу.
Пунктом 1 Розпорядження КМУ № 846 централізованою закупівельною організацією визначена державна установа «Професійні закупівлі».
Відповідно до пункту 4 Розпорядження КМУ № 846 у період дії правового режиму воєнного стану в Україні для замовників згідно з додатком 5 зазначена в пункті 1 цього розпорядження централізована закупівельна організація за рахунок коштів державного бюджету проводить відкриті торги та закупівлі за рамковими угодами: електричної енергії та нафти і дистилятів.
Разом з тим, встановлено, що комунальне некомерційне підприємство «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради згідно додатку 5 до Розпорядження КМУ № 846 не належить до замовників, в інтересах яких проведення тендерів та закупівель за рамковими угодами через централізовану закупівельну організацію є обов’язковим.
Крім того, встановлено, що державною установою «Професійні закупівлі» в електронній системі закупівель в поточному році не проводились закупівлі за предметом ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо.
Отже, централізованою закупівельною організацією не здійснювались відкриті торги за предметом ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо в інтересах комунального некомерційного підприємства «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради.
Зважаючи на зазначене вище, Замовник не мав підстав для укладання Договору про закупівлю згідно підпункту 16 пункту 13 Особливостей.
Також, встановлено, що відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель, Замовником не проводились відкриті торги за предметом «Пелети з лузги соняшника» (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо), що були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції.
Таким чином, на порушення пункту 13 Особливостей Замовником безпідставно укладено Договір про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями.
Отже, Замовником укладено Договір про закупівлю, який передбачає оплату замовником товарів, без проведення процедур закупівель, визначених законом.
Відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua) Замовник здійснив оплату за Договором про закупівлю в сумі 248 323,00 гривень.
Період усунення порушень:
09.12.2025 11:52 - 24.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.12.2025 11:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області повідомляємо про усунення порушення шляхом винесення попередження уповноваженій особі Нестер Аллі Олександрівні за порушення
законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення закупівлі за предметом:
«Пелети з лузги соняшника в біг бегах» (Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо),
ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-18-003694-a
Дата публікації звіту:
12.12.2025 14:01
Запити/Пояснення
Номер:
40fa1d0db0bb41a48ec2b3d7858b7de7
Назва:
Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:
01.12.2025 11:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом цієї закупівлі, експертні звіти, розрахунки тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення цієї закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Прошу пояснити причини не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа.
5. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ФОП Єліна Віталія Юрійовича, з яким укладений договір про закупівлю?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
24c64fda78d54afda39336bc9c787047
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.12.2025 16:47
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом закупівлі «Пелети з лузги соняшника в біг бегах» (Код ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо наступні пояснення:
Щодо питання 1
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів.
Очікувана вартість предмета закупівлі сформована на підставі аналізу сучасного ринку через мережу Інтернет та визначена методом моніторингу ринкових цін. До ціни товару входять: вартість товару, доставка, податки, збори, інші обов'язкові платежі, які учасник сплачує або повинен сплатити відповідно до законодавства. Згідно з «ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувану вартість предмета закупівлі (Товару) необхідно визначити за методом порівняння ринкових цін. Зокрема, визначити орієнтовну ціну за 1 одиницю Товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. Для формування очікуваної вартості Замовником було здійснено ринковий аналіз цін у відкритих джерелах.
Відкриті джерела (ціновий моніторинг): сайт domik.ua, сайт agrotender.com.ua, сайт olx.ua – ціна від виробників та продавців
Внутрішні розрахунки, проведені на основі середньозваженої ціни з урахуванням:
необхідних технічних параметрів (зольність, вологість, щільність, формат тари); витрат на логістику; середнього рівня ринкових цін у регіоні.
Технічні та якісні характеристики пелет визначені на підставі: рекомендацій виробників; чинних стандартів (ДСТУ/ТУ у разі наявності); потреб Замовника для забезпечення безперебійного теплопостачання.
Відповідно, з урахуванням кошторисних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі становить: 288 400,00 грн.
Щодо питання 2
Відповідно до пункту 4-1 Постанови №710, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів потрібно забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Запит ціни пропозиції не є конкурентною процедурою закупівлі у розумінні Закону. Відтак Замовник не зобов’язаний оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення такої інформації на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів (чи суб’єкта управління об’єктами державної власності, який здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки).
Щодо питання 3
Закупівля була проведена відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022. Зазначений пункт передбачає можливість здійснення закупівлі без використання електронного каталогу у випадках, коли закупівля через електронний каталог не відбулася або коли в електронному каталозі відсутній товар, що відповідає потребам Замовника. У зв’язку з тим, що необхідний Замовнику товар був відсутній у наявних пропозиціях електронного каталогу (або закупівля з його використанням не відбулася), замовник здійснив закупівлю у порядку, визначеному пунктом 13 згаданих Особливостей, дотримавшись усіх вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Щодо питання 4
Уповноваженою особою не було оприлюднено в електронній системі закупівель разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстав для здійснення такої закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого відповідного документа. Це сталося через механічну помилку під час публікації звіту. Відповідна недопублікація не впливає на законність проведеної закупівлі та не порушує вимоги чинного законодавства щодо здійснення процедур закупівель без використання електронної системи.
Щодо питання 5
Під час аналізу ринку Замовник оцінював потенційних постачальників за такими критеріями:
1. Цінова пропозиція (найнижча серед запропонованих у період моніторингу).
2. Наявність товару в потрібному обсязі та можливість його оперативної поставки.
3. Відповідність технічним вимогам (зольність, вологість, упаковка тощо).
4. Транспортні можливості та строки поставки – наявність транспорту, досвід виконання аналогічних поставок.
5. Ділова репутація постачальника (наявність виконаних договорів, відсутність судових спорів щодо невиконання зобов’язань).
6. Територіальна близькість постачальника, що впливає на логістичні витрати та строки.
За результатами оцінювання саме ФОП Єлін Віталій Юрійович надав:
найвигіднішу цінову пропозицію;
підтвердження наявності товару;
документи, що гарантували відповідність технічним вимогам;
здатність здійснити поставку в найкоротші строки.
У зв’язку з цим та з огляду на нагальну потребу Замовника було прийнято рішення укласти договір саме з даним постачальником.