• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

пелети з лузги соняшника

Завершена

288 400.00 UAH без ПДВ
Номер: f7712c56ed7f49ca83b4f7df820e6fed
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-28-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.11.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 28.11.2025 13:29 - 20.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.11.2025 № 121-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 28.11.2025 № 121-З Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № 1 UA-2025-11-18-003694-a 18.11.2025 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 73) 059-37-47, o.v.shulha@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення пункту 13 та пункту 5 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом здійснення заходів згідно чинного законодавства, спрямованих на притягнення до відповідальності особи, якою допущено порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2025 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік комунального некомерційного підприємства «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a; договір про закупівлю від 17.11.2025 № 307 (далі – Договір про закупівлю); інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі та з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне. Замовником укладено Договір про закупівлю без застосування відкритих торгів на закупівлю товарів вартістю 288 400,00 гривень. Пунктом 10 Особливостей визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей. В поясненнях щодо наявності підстав для укладання Договору про закупівлю без застосування відкритих торгів або електронного каталогу Замовник зазначив наступне: «Закупівля була проведена відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022. Зазначений пункт передбачає можливість здійснення закупівлі без використання електронного каталогу у випадках, коли закупівля через електронний каталог не відбулася або коли в електронному каталозі відсутній товар, що відповідає потребам Замовника. У зв’язку з тим, що необхідний Замовнику товар був відсутній у наявних пропозиціях електронного каталогу (або закупівля з його використанням не відбулася), замовник здійснив закупівлю у порядку, визначеному пунктом 13 згаданих Особливостей». Підпунктом 16 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли закупівля із застосуванням електронного каталогу не відбулася або в електронному каталозі відсутній необхідний замовнику товар, якщо така закупівля була проведена відповідно до пункту 5 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 846 «Про визначення державної установи «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 77, ст. 2660) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2023 р. № 491 (далі – Розпорядження КМУ № 846). Відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель, Замовником здійснювалась одна закупівля за ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо, шляхом використання електронного каталогу, що не відбулась у зв’язку із неподанням жодної ціни пропозиції, а саме: запит (ціни) пропозицій за номером UA-2025-11-07-001501-a за предметом закупівлі «Пелети паливні з деревини листяних порід, група 1, 6мм, ДСТУ 8358». При цьому, вимоги до предмета закупівлі UA-2025-11-07-001501-a визначались Замовником згідно ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови». Проте, предметом Договору про закупівлю, щодо якого оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a, є «Пелети з лузги соняшника». Вимоги до пелетів з лузги соняшника визначаються згідно ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови». Отже, предмет закупівлі за Договором про закупівлю, щодо якого оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-11-18-003694-a, є відмінним від закупівлі із застосуванням електронного каталогу UA-2025-11-07-001501-a. Крім того, встановлено наступне. Відповідно до пункту 5 Розпорядження КМУ № 846, у разі коли відповідно до пункту 51 Особливостей відкриті торги, що проводилися відповідно до пунктів 4 та 6 цього розпорядження зазначеною в пункті 1 цього розпорядження централізованою закупівельною організацією, були відмінені (у тому числі частково за лотом), замовник може здійснити закупівлю такого предмета закупівлі самостійно із застосуванням електронного каталогу. Пунктом 1 Розпорядження КМУ № 846 централізованою закупівельною організацією визначена державна установа «Професійні закупівлі». Відповідно до пункту 4 Розпорядження КМУ № 846 у період дії правового режиму воєнного стану в Україні для замовників згідно з додатком 5 зазначена в пункті 1 цього розпорядження централізована закупівельна організація за рахунок коштів державного бюджету проводить відкриті торги та закупівлі за рамковими угодами: електричної енергії та нафти і дистилятів. Разом з тим, встановлено, що комунальне некомерційне підприємство «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради згідно додатку 5 до Розпорядження КМУ № 846 не належить до замовників, в інтересах яких проведення тендерів та закупівель за рамковими угодами через централізовану закупівельну організацію є обов’язковим. Крім того, встановлено, що державною установою «Професійні закупівлі» в електронній системі закупівель в поточному році не проводились закупівлі за предметом ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо. Отже, централізованою закупівельною організацією не здійснювались відкриті торги за предметом ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо в інтересах комунального некомерційного підприємства «Веселинівська районна лікарня» Веселинівської селищної ради. Зважаючи на зазначене вище, Замовник не мав підстав для укладання Договору про закупівлю згідно підпункту 16 пункту 13 Особливостей. Також, встановлено, що відповідно до інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель, Замовником не проводились відкриті торги за предметом «Пелети з лузги соняшника» (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо), що були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції. Таким чином, на порушення пункту 13 Особливостей Замовником безпідставно укладено Договір про закупівлю без застосування відкритих торгів. Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями. Отже, Замовником укладено Договір про закупівлю, який передбачає оплату замовником товарів, без проведення процедур закупівель, визначених законом. Відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua) Замовник здійснив оплату за Договором про закупівлю в сумі 248 323,00 гривень.
Період усунення порушень: 09.12.2025 11:52 - 24.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.12.2025 11:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області повідомляємо про усунення порушення шляхом винесення попередження уповноваженій особі Нестер Аллі Олександрівні за порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення закупівлі за предметом: «Пелети з лузги соняшника в біг бегах» (Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-18-003694-a
Дата публікації звіту: 12.12.2025 14:01

Запити/Пояснення