-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
24410000-1 Азотні добрива (карбамід).
Завершена
2 850 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
edcdf3caec9044d9ba978314beb9eebc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-08-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2025 00:00
Період моніторингу:
08.12.2025 16:39 - 30.12.2025 00:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.12.2025 № 127-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 08.12.2025 № 127-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 2 UA-2025-11-17-008968-a 17.11.2025
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Олександр ШУЛЬГА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
afa90f5a1f9e409eba4ae2f3e7f6d5f5
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
09.12.2025 09:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:24410000-1 — Азотні добрива» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
c60eff9196db4835ac7533114121f1e1
Назва:
Відповідь на запит від 09.12.2025 року Держаудит служби України про надання пояснень (інформації, документів) щодо моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:24410000-1 "Азотні добрива (карбамід).
Дата опублікування:
09.12.2025 14:16
Опис:
На запит від органу Держаудит служби України від 09.12.2025 року , щодо пояснення по моніторингу UA-M-2025-12-08-000072. У межах здійснення Південним офісом Держаудит служби моніторингу закупівлі UA-2025-11-17-008968-a за предметом ДК 021:2015- "Азотні добрива" (карбамід) пояснюємо наступне:
1. Відповідно до пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» та Наказу №275 від 18.02.2020 року «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»(далі Методика), затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Замовником було проведено аналіз ринкових цін на відповідний товар.
З метою здійснення попереднього моніторингу ринку Замовником були направлені комерційні запити трьом постачальникам, що фактично реалізують азотні добрива на ринку країни. За результатами опрацювання отримано такі відповіді:
- ПП «Нафтатранссервіс» - цінова пропозиція 28000,00 грн. за 1 тону;
- ТОВ «Агроснаб» - цінова пропозиція 28500,00 грн. за 1 тону;
- ТОВ «Техноторг» - цінова пропозиція 28400,0грн за 1 тону.
Отримані комерційні пропозиції додаються.
Враховуючи діапазон ринкових цін (28000-28500 грн/т), а також керуючись принципами максимальної економії, ефективності та Методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником було визначено очікувану вартість на рівні 28500,00 грн за 1 тону. Зазначений показник обрано як такий, що забезпечує реалістичність проведення закупівлі, враховує можливі коливання ринку, логістичні витрати та дозволяє уникнути відміни торгів у разі подання учасниками пропозицій, близьких до верхньої межі ринкових цін. Розрахунок очікуваної вартості проведено на підставі фактичних даних комерційних пропозицій, актуальних на момент визначення вартості предмета закупівлі.
2. https://nowpal.at.ua/index/derzhavni_zakupivli_2025/0-139- посилання на інформацію щодо оприлюднення на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів щодо закупівлі UA-2025-11-17-008968-a
Номер:
3debbc14df46431eb95ea3d9fa9b53a0
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
10.12.2025 12:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:24410000-1 — Азотні добрива» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Згідно з протоколом від 27.11.2025 № 3, оприлюдненим в електронній системі закупівель, Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Ольховик М.В. як такого, що подав недостовірну інформацію щодо формування ціни із включенням ПДВ за відсутності статусу платника ПДВ та зазначив, що «під час перевірки інформації про учасника у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що ФОП Ольховик М.В. зареєстрований як платник єдиного податку 2 групи та не є платником податку на додану вартість (ПДВ)».
Разом з тим, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не містить інформації стосовно ФОП Ольховик М.В. щодо його системи оподаткування.
Відповідно до інформації з електронної системи закупівель та пункту 4.4 розділу І «Загальні положення» тендерної документації очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником з ПДВ та складає 2850000,00 гривень.
Враховуючи вищенаведене, необхідно пояснити наступне:
1. На підставі якого документу тендерної пропозиції учасника ФОП Ольховик М.В. вами встановлено, що ціна його тендерної пропозиції містить ПДВ?
2. Відповідно до умов пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів, далі – Особливості) замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
З огляду на зазначене, надати інформацію, чи звертався Замовник до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції згідно з пунктом 42 Особливостей для підтвердження інформації про включення учасником ФОП Ольховик М.В. ПДВ до ціни тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
952b1ed16f884617a1f8364191dffc2d
Назва:
1. Пояснення Замовника щодо встановлення факту включення ПДВ у ціну пропозиції ФОП Ольховик М.В.; 2. Надати інформацію, чи звертався Замовник до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції згідно з пунктом 42 Особливостей для підтвердженн
Дата опублікування:
11.12.2025 15:44
Опис:
1. У відповідь на запит ДАСУ щодо обгрунтування, на підставі якого документа тендерної пропозиції учасника ФОП Ольховик М.В., що його ціна містить ПДВ, повідомляємо наступне:
Інформація про ПДВ містилася безпосередньо у тендерній пропозиції учасника на електронному майданчику. У складі поданої пропозиції ФОП Ольховик М.В. на електронному майданчику Prozorro вказав загальну ціну за предмет закупівлі «2 640 000,00 грн. з ПДВ».
Ця інформація була відображена у полі «Остаточна пропозиція», яку учасник заповнює самостійно. Таким чином, сам учасник задекларував, що його ціна включає податок на додану вартість. З метою уточнення інформації щодо системи оподаткування ФОП Ольховика М.В. Замовник на сайті Міністерства юстиції України зробив безкоштовний запит з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, де вказано, що ФОП Ольховик М.В. взятий на облік як платник єдиного внеску. Також був зроблений безкоштовний запит в Opendatabot, де зазначено, що Учасник є платником єдиного податку 2 групи по ставці 20% з 01.12.2024 року (скріни і посилання з сайтів додаються). Також в складі тендерної пропозиції Учасник надав витяг з Єдиного державного реєстру, де зазначено «Належність: дані про взяття на облік як платника єдиного внеску», «Номер, дата та час формування витягу:36377288, 24.11.2025 16:02:03»(файл додається).
Згідно додатку №1 до тендерної документації вимагалось: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Учасник надав виконаний аналогічний договір де в Додатку №1 «Специфікація» до договору зазначено, що «ціна товару без ПДВ» і «загальна вартість Товару без ПДВ». Як висновок, що ФОП Ольховик М.В. не сплачує ПДВ при реалізації товару.
Інформація з ЄДР щодо системи оподаткування не була використана як підстава для відхилення, а мала лише допоміжний характер. Основним джерелом інформації була самостійно подана учасником остаточна пропозиція «з ПДВ» у складі його тендерної пропозиції. Згідно з Податковим кодексом, платники єдиного податку 2 групи не можуть бути платниками ПДВ. Платниками ПДВ можуть бути фізичні та юридичні особи платники єдиного податку третьої групи, які обрали ставку єдиного податку у розмірі 3-х % доходу, а також сільськогосподарські товаровиробники - платники єдиного податку четвертої групи. Таким чином ,якщо ФОП перебуває на 2 групі єдиного податку, він немає права зазначити ціну «з ПДВ», оскільки не є платником ПДВ.
Фактичні обставини:
Учасник ФОП, який відповідно до даних ЄДР і особисто наданих документів в тендерній пропозиції є платником єдиного податку та не зареєстрований платником ПДВ, подав пропозицію на закупівлю добрив із зазначенням ціни «2 640 000,00 грн з ПДВ», тобто ПДВ 0 грн, то реальна вартість для замовника 2 640 000,00грн.(за 100 тон).
Пропозиція була оцінена як нижча лише формально, але фактичне навантаження для замовника значно вище, що спотворює об’єктивну оцінку тендерних пропозицій(ст.5 Закону).
Інший Учасник (платник ПДВ) подав пропозицію на суму 2 760 750,00 грн (у т.ч. ПДВ – 460 125,00грн), отже реальна вартість 2 760 750 – 460 125 = 2 300 625 грн (за 100 тон). Як результат 339 375,00 грн економії за весь обсяг.
Після аукціону нижчою була пропозиція неплатника ПДВ, однак економічний розрахунок доводить протилежне.
Обов’язки учасників щодо достовірності інформації:
Частина 1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) зобов’язує учасника надавати достовірну інформацію в межах процедури закупівлі.
Ст.5 Закону встановлює принципи:
- добросовісної конкупенції;
- максимальної економії та ефективності;
- недискримінації учасників;
- обєктивної та неупередженої оцінки пропозицій.
Подання учасником некоректної або неправдивої інформації про структуру ціни порушує ці принципи.
Висновок з норм Податкового Кодексу України (далі ПКУ)-(пункт 188.1(регулює базу оподаткування ПДВ і визначає, що ПДВ може нараховувати лише платник ПДВ), п.198.1 і п.198.3 ПКУ (право на податковий кредит виникає лише у платника ПДВ та лише за наявності зареєстрованої податкової накладної).
Учасник, який не є платником ПДВ:
- не має права нараховувати ПДВ;
- не може вказувати ціну «з ПДВ»;
- не може формувати податковий кредит;
- не може включати ПДВ у вартість товару.
Отже, зазначення ФОП Ольховик М.В. остаточної пропозиції «2 640 000,00грн з ПДВ» є фактично неправдивою інформацією, яка впливає на оцінку пропозицій , оскільки Замовник являється платником ПДВ 3 групи (про що вказано в проєкті договору додаток №3 до тендерної документації розділ 5 пункт 5.3.
Пропозиція неплатника ПДВ(який вказав ціну з ПДВ) є економічно невигідною, оскільки Замовник втрачає право на податковий кредит. Порушується принцип максимальної економії, передбачений ст.3 Закону. Пункт 188.1 ПКУ чітко визначає, що лише платник ПДВ може застосовувати податкову ставку у складі вартості товару. Подання ціни «з ПДВ» учасником, яка не є платником ПДВ, є помилковим та неправомірним формуванням ціни.
2. У відповідь на ваш запит чи звертався Замовник до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції згідно з пунктом 42 Особливостей для підтвердження інформації про включення учасником ФОП Ольховик М.В. ПДВ до ціни тендерної пропозиції повідомляємо наступне: Замовник не звертався до державних органів, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Законодавство не покладає на Замовника обов”язку звертатися до контролюючих органів для перевірки податкового статусу учасників. Замовник оцінює інформацію подану учасником у складі пропозиції. Сам Учасник у своїй Тендерній пропозиції декларував ціну «з ПДВ». Ця інформація була відображена на електронному майданчику Prozorro і є невід’ємною частиною тендерної пропозиції. Саме учасник, а не державний орган чи інша установа, формує свою цінову пропозицію. Тому запит до державних органів чи інших установ щодо підтвердження того, що сам Учасник написав у своїй же пропозиції, не передбачений жодною нормою. Невідповідність виникла не через сумніви у статусі платника ПДВ, а через факт подання Учасником недостовірної інформації про ціну, що призводить до спотворення реальної вартості товару. Порушення полягало в тому, що ФОП Ольховик М.В. задекларував ціну з ПДВ не будучи платником ПДВ, цей статус був підтверджений з відкритих офіційних джерел також і документами наданими особисто Учасником. Тому предмет перевірки полягав у недостовірності даних. Податковий статус учасника підтверджується ним самим. Згідно з Податковим Кодексом України, саме платник податків (ФОП) самостійно подає заяву про реєстрацію/анулювання платника ПДВ. Тому достовірність інформації про включення ПДВ до ціни визначається самою декларацією Учасника, а не довідками з відповідних державних органів і інших установ.
Номер:
3158cd276ecf4ee8a35a381eae336eba
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
11.12.2025 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:24410000-1 — Азотні добрива» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Згідно з підпунктом 3.13 Додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації «учасник, який подав тендерну пропозицію підтверджує, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації».
Учасник ФОП Ольховик М.В. у складі тендерної пропозиції не надав документ, в якому би підтвердив згоду з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до тендерної документації, та буде дотримуватися умов тендерної пропозиції протягом строку, встановленому в тендерній документації.
З огляду на зазначене необхідно пояснити причини відсутності в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведеної невідповідності до цього учасника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
fb72cc1a56b0407d89dbcd6c68917f44
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
12.12.2025 11:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:24410000-1 — Азотні добрива» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Згідно з підпунктом 3.13 Додатку № 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації «учасник, який подав тендерну пропозицію підтверджує, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації».
Учасник ТОВ «АГРОРЕСУРС-А» у складі тендерної пропозиції не надав документ, в якому би підтвердив згоду з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до тендерної документації, та буде дотримуватися умов тендерної пропозиції протягом строку, встановленому в тендерній документації.
У зв’язку з вищевикладеним необхідно пояснити причини відсутності в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначеної невідповідності до цього учасника?
2. Відповідно до вимог підпункту 3.1 Додатку № 1 до тендерної документації учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документи, які підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі на підписання документів тендерної пропозиції, а саме: виписка з протоколу засновників, або наказ про призначення, або довіреність, або доручення, або інший документ, складений відповідно до вимог чинного законодавства.
Згідно з інформацією з електронної системи закупівель на документи тендерної пропозиції, на тендерну пропозицію ТОВ «АГРОРЕСУРС-А» накладено кваліфікований електронний підпис Козинського Анатолія Сергійовича.
Учасник ТОВ «АГРОРЕСУРС-А» у складі тендерної пропозиції надав документ «Відомості про учасника» від 30.07.2025 б/н, в якому зазначив наступне: «відомості про підписанта документів тендерної пропозиції (посада, ПІБ, тел.): заступник директора по роботі з ключовими клієнтами Козинський Анатолій Сергійович (за довіреністю)».
Проте вищезазначена довіреність на Козинського А.С., яка б підтверджувала його повноваження підписувати документи тендерні пропозиції, відсутня у складі тендерної пропозиції цього учасника.
З огляду на вищенаведене необхідно пояснити, яким чином ТОВ «АГРОРЕСУРС-А» у відповідності до вимог підпункту 3.1 Додатку № 1 до тендерної документації підтвердило повноваження Козинського А.С. щодо підпису документів тендерної пропозиції цього учасника в процедурі закупівлі UA-2025-11-17-008968-a.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.