-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт системи опалення стадіону «Славутич Арена»
Завершена
996 281.50
UAH з ПДВ
Номер:
3e82477386f84cd38f2b8d66ff52bf28
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-01-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.12.2025 00:00
Період моніторингу:
01.12.2025 17:49 - 23.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.12.2025 № 123-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі UA-2025-11-13-011659-a, яка проведена Комунальним підприємством «Спортивний клуб «Металург Запоріжжя».
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 18 та пункту 21 Особливостей №1178.
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостей №1178 встановлено порушення пункту 28 Особливостей №178 та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону №922.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей №1178.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини 1 статті 10 Закону №922.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема внести зміни до договору в частині договірної ціни та оприлюднити в машинозчитувальному форматі укладений договір та документи з інформацією щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «11» грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляд тендерних пропозицій, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання законодавства при укладанні договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Спортивний клуб «Металург Запоріжжя» (далі – Замовник) на 2025 рік, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену уповноваженою особою від 12.11.2025, тендерну пропозицію учасника ТОВ "РОНД" (далі – Учасник), пояснення від 05.12.2025 на запит від 02.12.2025, договір від 08.12.2025 №08/12.
Відповідно до пункту 3.2 додатку 6 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) надається разом з документами, котрі вимагаються у Додатку № 3 до тендерної документації.
Додатком 3 до тендерної документації встановлено, що договірна ціна складається учасником відповідно до дефектного акту, згідно з вимогами наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова).
Разом з тим, пунктом 2.2 проекту договору (Додаток 4 до ТД) вартість послуг з поточного ремонту у договірній ціні визначається як динамічна договірна ціна відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва".
Відповідно до пункту 5.2 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Таким чином, Замовником узгоджено вид договірної ціни як динамічну.
На виконання зазначеної вимоги Учасником надано розрахунок договірної ціни (файли 1 Договірна ціна, 138_ДЦ_ВОБ_3) у наданій договірній ціні зазначено її вид – тверда.
У порядку передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922 Замовнику було направлено запит на отримання пояснень та документів щодо наведеної обставини.
Відповідно до наданих Замовником пояснень відповідно до вимог Особливостей, оприлюднено Додаток 1 до Тендерної документації «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» (далі – Додаток 1). Згідно з вимогами розділу «Документи, що мають бути подані учасником для підтвердження відповідності розрахунків ціни пропозиції» Додатка 1, зокрема, Договірна ціна (тверда). Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки пропозиції електронних торгів в частині розрахунку ціни пропозиції» Додатка 1 «….Договірна ціна встановлюється в національній валюті – гривні – як тверда та не може уточнюватися під час надання послуг з монтажу ….». Учасником, відповідно до вимог Додатка 1, у наданій договірній ціні зазначено її вид – тверда.
Замовником зазначено, що у нього відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Відповідно до пункту 5.2 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Таким чином, у ТД наявна неузгодженість виду договірної ціни між узгодженої Замовником у проекті договорі та умовами встановленими ним у додатку 1 до ТД, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 8 частини 2 статті 22 Закону №922.
Відповідно до пункту 10 таблиці 2 додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію у довільній формі щодо країни виробника (походження) кожного з матеріалів, які будуть використані під час надання послуги (зазначену інформацію необхідно вказати в Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису або у додатку до неї).
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутня зазначена інформація.
Проте, Замовником не надано право усунути наявну невідповідність у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей №1178, чим порушено пункт 43 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 8 додатку 6 до ТД учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції надає гарантійний Лист (в довільній формі) щодо погодження з істотними (основними) умовами договору (Додаток 4 до тендерної документації) та їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах.
На виконання зазначеної вимоги Учасником надано гарантійний лист від 19.11.2025 №164, відповідно до якого Учасник гарантує погодження з істотними (основними) умовами договору (Додаток 4 до тендерної документації) та їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Учасником надано підписаний проект договору, відповідно до пункту 2.2 якого вид ціни – динамічна.
Замовником, у подальшому укладено договір від 08.12.2025 №08/12, відповідно до пункт 2.2 якого, вид договірної ціни – тверда.
Пунктом 11.1 договору від 08.12.2025 №08/12 передбачено, що невід’ємною частиною цього Договору є договірна ціна з пояснювальною запискою щодо вартості показників, врахованих у Договірній ціні та документом, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси (додаток № 1).
Разом з тим, відповідно до додатку №1 до договору від 08.12.2025 №08/12, який є його невід’ємною частиною, вид договірної ціни - тверда.
Відповідно до пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
- визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
- перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
- перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Відповідно до пункту 21 Особливостей №1178 21. Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
З огляду на зазначене, Замовником укладено договір, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, чим порушено вимоги пункту 18 Особливостей №1178.
Відповідно до абзацу 2 пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту частини 1 статті 10 Закону №922 договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці 2 частини 1 статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 41 Закону №922 у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Так, Замовником у машинозчитувальному форматі оприлюднено лише підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису.
Крім того, Замовником оприлюднено підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису, в якій відсутня інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
З огляду на зазначене, Замовником порушено вимоги частини 1 статті 10 Закону №922.
Період усунення порушень:
11.12.2025 12:17 - 26.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2025 12:17
Запити/Пояснення
Номер:
7a56f185721f48c799561a472aa57820
Назва:
Запит замовнику на пояснення.
Дата опублікування:
02.12.2025 10:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2025 00:00
Опис:
У ході проведення моніторингу закупівлі UA-2025-11-13-011659-a, Поточний ремонт системи опалення стадіону «Славутич Арена», код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи, на підставі ст.2 та ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон №2939), відповідно до п.6 та п.11 ст.10 Закону №2939, п.23 Особливостей №1178, ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», пп.2 та пп.9 п.6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3 - постала потреба в отриманні пояснень та документів, які підтверджують надану у поясненнях інформацію, щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Додатком 3 до тендерної документації встановлено, що договірна ціна складається учасником відповідно до дефектного акту, згідно з вимогами наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», пунктом 2.2. проекту договору вартість послуг з поточного ремонту у договірній ціні визначається як динамічна договірна ціна відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва".
Проте, учасником ТОВ "РОНД", у наданій договірній ціні зазначено її вид – тверда.
Чому тендерну пропозицію учасника ТОВ "РОНД" не відхилено ?
Пояснення та документи, які підтверджують надану у поясненнях інформацію надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк
Номер:
f4badf39cd73432e80a7394b68e02111
Назва:
Пояснення на запит від 02.12.2025 10:55.
Дата опублікування:
05.12.2025 11:49
Опис:
Пояснення
Моніторинг до закупівлі Поточний ремонт системи опалення стадіону «Славутич Арена» (UA-2025-11-13-011659-a) на запит від 02.12.2025 10:55.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі викладено в Протоколі Уповноваженої особи, який розміщено на сторінці плану закупівлі (ID 8a23539b38664eb0a620598261456dad Ідентифікатор плану UA-P-2025-11-13-012061-a).
Для визначення орієнтовного розміру очікуваної вартості закупівлі, нами було проведено моніторинг ринку, у вигляді запитів комерційних пропозицій: надано три комерційні пропозиції: (ТОВ ЕСКО Запоріжжя № 01/11 від 11.11.2025; ТОВ Запоріжгранітбуд №2 від 11 листопада 2025 р та ТОВ РОНД №141 від 11.11.2025). Комерційні пропозиції додаються.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі викладено в Протоколі Уповноваженої особи, який розміщено на сторінці плану закупівлі (ID 8a23539b38664eb0a620598261456dad Ідентифікатор плану UA-P-2025-11-13-012061-a). Також звертаємо увагу, що законодавство не містить будь-яких вимог щодо виконання пункту 4-1 Постанови №710 від 11.10.2016, вказано виключно рекомендаційний характер, а не зобов’язальний характер, що передбачає вільний розсуд замовника на вибору можливої моделі поведінки.
3. Додатком 3 до тендерної документації встановлено, що договірна ціна складається учасником відповідно до дефектного акту, згідно з вимогами наказу Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», пунктом 2.2. проекту договору вартість послуг з поточного ремонту у договірній ціні визначається як динамічна договірна ціна відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва". Проте, учасником ТОВ "РОНД", у наданій договірній ціні зазначено її вид – тверда. Чому тендерну пропозицію учасника ТОВ "РОНД" не відхилено?
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Далі – Особливостей) встановлено, перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі Тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до Тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги Тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Замовником, відповідно до вимог Особливостей, оприлюднено Додаток 1 до Тендерної документації «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» (далі – Додаток 1). Згідно з вимогами розділу «Документи, що мають бути подані учасником для підтвердження відповідності розрахунків ціни пропозиції» Додатка 1, зокрема, Договірна ціна (тверда). Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки пропозиції електронних торгів в частині розрахунку ціни пропозиції» Додатка 1 «….Договірна ціна встановлюється в національній валюті – гривні – як тверда та не може уточнюватися під час надання послуг з монтажу ….».
Відповідно до Листа Міністерство економіки (Мінекономіки) від 15.07.2024 № 3323-04/50395-06, як уповноваженого органу у сфері публічних закупівель згідно з Законом України "Про публічні закупівлі", Постановою КМУ від 05.07.2024р. № 782 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі Тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до Тендерної документації.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до Тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником Тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до 44 пункту Особливостей.
Учасником, відповідно до вимог Додатка 1, у наданій договірній ціні зазначено її вид – тверда.
Отже, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника.