• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Формений одяг для ліцеїстів ДК 021:2015:18110000-3 – «Формений одяг»

Завершена

1 652 257.00 UAH з ПДВ
Номер: 8c58a4fcdada456caeb6296877f9442c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-25-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.11.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 25.11.2025 17:46 - 17.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 24.11.2025 № 121-3 Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 24.11.2025 № 121-3 Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг UA-2025-11-11-016075-a яку проводить КЗ «ЗОЛ «Захисник» ЗОР.
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 505-14-97, n.o.horbatova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані - порушень не встановлено. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу третього пункту 3 Особливостей, пункту 28 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця торгів ФОП "ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА", встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Відсутні у зв’язку із усуненням порушень в ході проведення моніторингу.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 01 » грудня 2025 року. Предметом аналізу були питання: відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання принципів закупівель, відповідність умов тендерної пропозиції переможця укладеному договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КЗ «ЗОЛ «Захисник» ЗОР (далі – Замовник) на 2025 рік; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 11.11.2025 №3 зі змінами від 13.11.2025 №5; тендерна пропозиція учасника ФОП "ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА" (далі – Учасник); протокол розгляду тендерних пропозицій про визначення переможцем відкритих торгів Учасника та намір укласти договір від 19.11.2025 № 9; договір від 28.11.2025 № 3/10; додаткова угода до договору від 28.11.2025 № 3/10 пояснення Замовника від 28.11.2025 на запит від 26.11.2025. 1. Згідно пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. Поряд з цим, відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону передбачено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 затверджено порядки підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва. Водночас, 4 серпня 2025 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 782 від 2 липня 2025 року, якою затверджено новий перелік товарів переробної промисловості, до яких застосовуються вимоги ступеня локалізації виробництва і обов’язково визначається рівень локалізації виробництва. Це рішення ухвалене відповідно до чинного законодавства — зокрема, підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782, містить позицію «Взуття різне, крім спортивного та захисного та рюкзаки». При цьому, перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації оприлюднюється на вебпорталі та офіційному вебсайті Мінекономіки. Моніторингом встановлено що, згідно оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації Замовник здійснює закупівлю форменого одягу для ліцеїстів ДК 021:2015:18110000-3 – «Формений одяг» Відповідно до «ІНФОРМАЦІІ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», які наведені у додатку № 2 до тендерної документації, та інших вимог тендерної документації Замовник здійснює закупівлю товару, а саме: «черевики літні 94 пари», «рюкзак бойовий індивідуальний — РБІ 94 шт.», який входить до переліку, визначеного підпунктом 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У порядку, передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922, Замовнику було направлено запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 26.11.2025 на отримання пояснення щодо не врахування вимоги ступеня локалізації виробництва товару, що є предметом закупівлі, передбачені абзацом третім пункту 3 Особливостей та пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Замовник 28.11.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Замовник цілком погоджується з висловленими зауваженнями. Договір № 03/10 від 28.11.2025 був оприлюднений помилково. У зв’язку з тим, що відміна закупівлі можлива лише до опублікування договору з переможцем, з метою усунення порушень законодавства, 28.11.2025 із Постачальником (переможцем закупівлі) ФОП Явон І.М. укладено додаткову угоду про розірвання Договору № 03/10 від 28.11.2025. Вказана додаткова угода оприлюднена в системі PROZORRO відповідно до чинного законодавства про закупівлі». Пояснення, надане Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі, підтверджує порушення. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. При цьому, абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з тим Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Таким чином, для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник встановлює в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановлює вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо. Однак, на порушення вимог пункту 28 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не встановив вимоги щодо ступеня локалізації виробництва товару та, як наслідок, не застосував положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону під час здійснення зазначеної закупівлі, чим порушив вимоги абзацу третього пункту 3 Особливостей. 2. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Учасника моніторингом встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 ТД, Замовником установлено, що усі документи як завантаженні файли, що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції повинні бути підписані кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Так, перевіркою електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію учасника ФОП "ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА" на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, установлено, що відповідно до Протоколу перевірки електронного підпису, зазначено, зокрема: Підписувач: ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА; Організація (установа): Фізична особа; Тип носія особистого ключа: Незахищений; Тип підпису: Удосконалений; Сертифікат: Кваліфікований. Відповідно до пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, а відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 зазначеного Закону, засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки - засіб електронного підпису чи печатки, що відповідає вимогам, встановленим частинами першою - четвертою статті 19 цього Закону. Згідно з частиною 2 статті 18 Закону № 2155-VIII, установлено, що підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки дійсність таких підпису чи печатки підтверджується, відбувається за умови підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, а також відсутності порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис чи печатка. Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 зазначеного вище Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ, пов’язаний з відкритим ключем, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, у формі, придатній для автоматизованої обробки. Отже, законодавством, зокрема спеціальним Законом № 2155-VIII, розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів, у тому числі за рівнем захисту. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ФОП "ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА" не підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП), чим не дотримано вимоги пункту 1 Розділу 3 ТД. У порядку, передбаченому частиною 5 статті 8 Закону №922, Замовнику було направлено запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 26.11.2025 на отримання пояснень незастосування Замовником механізму 24-х годин для усунення учасником вказаної невідповідності, як то визначено пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Замовник 28.11.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Замовник цілком погоджується з висловленими зауваженнями. Договір № 03/10 від 28.11.2025 був оприлюднений помилково. У зв’язку з тим, що відміна закупівлі можлива лише до опублікування договору з переможцем, з метою усунення порушень законодавства, 28.11.2025 із Постачальником (переможцем закупівлі) ФОП Явон І.М. укладено додаткову угоду про розірвання Договору № 03/10 від 28.11.2025. Вказана додаткова угода оприлюднена в системі PROZORRO відповідно до чинного законодавства про закупівлі». Пояснення, надане Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі, підтверджує порушення. Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 не надав можливості учаснику ФОП "ЯВОН ІЛОНА МИКОЛАЇВНА" її усунути.
Період усунення порушень: 02.12.2025 16:56 - 17.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 02.12.2025 16:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У зв’язку з встановленими порушеннями при моніторингу проведення закупівель Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, висновок від 02.12.2025р., відповідно до висновку результату моніторингу здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжито заходи щодо припинення договірних відносин по закупівлі
Дата публікації звіту: 04.12.2025 11:57

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Замовником вжито заходи щодо припинення договірних відносин по закупівлі шляхом укладання додаткової угоди №1 від 28.11.2025 про розірвання Договору № 03/10 від 28.11.2025.
Дата публікації: 11.12.2025 12:02

Запити/Пояснення