-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Сонячна станція 10 кВт для навчально-практичного центру Одеського фахового коледжу транспортних технологій
Завершена
457 899.25
UAH з ПДВ
Номер:
0dfdf479345d4c09a4ccd80a18b88975
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-02-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.12.2025 00:00
Період моніторингу:
02.12.2025 12:37 - 24.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.12.2025 Одеса № 232
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Романа Олександровича КУТАФІНА.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 02.12.2025 № 232
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
5 UA-2025-11-11-015584-a 11.11.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі вимогам Особливостей, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності вимог тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому шляхом розгляду тендерних пропозицій відповідно до вимог тендерної документації, Закону та Особливостей, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 11 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі вимогам особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського фахового коледжу транспортних технологій (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, погоджене директором Замовника 11.11.2025, протокол засідання робочої групи Замовника з визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за кошти Європейського Союзу в рамках інструменту Ukraine Facility від 10.11.2025 № 6, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.10.2025, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСКОРЕ» (далі – ТОВ «ЕСКОРЕ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 19.11.2025 № 101, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.11.2025, договір про закупівлю від 25.11.2025 № 52/25, пояснення та документи надані Замовником 05.12.2025 та 10.12.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Згідно з пунктом 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою № 1318, Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі, виплату компенсацій та кредитів у межах виконання Плану, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Під час проведення моніторингу встановлено, що закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану, що схвалений для реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, передбаченого Рамковою Угодою.
У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником зазначено, що перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зазначено у Додатку 5 до цієї ТД.
Відповідно до пункту 11 Додатка 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД учасник у складі тендерної пропозиції надає документальне підтвердження, що до учасника процедури закупівлі або його кінцевого бенефіціарного власника учасника процедури закупівлі не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу у форматі PDF-файлу, що сформований на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main.
Проте учасником процедури закупівлі ТОВ «ЕСКОРЕ» у складі тендерної пропозиції не надано інформацію у форматі PDF-файлу, сформовану на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main, яка підтверджує, що до учасника процедури закупівлі або його кінцевого бенефіціарного власника учасника процедури закупівлі не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу, чим не дотримано вимоги пункту 11 Додатка 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕСКОРЕ» (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.11.2025 № 101, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.11.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЕСКОРЕ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЕСКОРЕ» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 09.12.2025 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЕСКОРЕ» умовам тендерної документації, Замовник 10.12.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності.
Період усунення порушень:
11.12.2025 11:04 - 26.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2025 11:04
Запити/Пояснення
Номер:
45b8c2b6623f4039a5afde670fc5792c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.12.2025 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9e527a1e84c8417c8f0ca56276759957
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.12.2025 15:47
Опис:
Посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
https://drive.google.com/drive/folders/1PySn7whCX_cJTubhSQtTLS1Zmckwq30D
https://drive.google.com/drive/folders/1PySn7whCX_cJTubhSQtTLS1Zmckwq30D
Також надаємо файли з обґрунтуванням під назвою «Соняч. станція11.11.2025»
та «сон. ст.11.11.2025».
Номер:
f353dbf0af584641b5103d47841a3e03
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.12.2025 09:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Як Замовник може пояснити відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСКОРЕ» вимогам пункту 11 Додатка 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано документального підтвердження, що до учасника процедури закупівлі або його кінцевого бенефіціарного власника учасника процедури закупівлі не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу у форматі PDF-файлу, що сформований на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b603c4da2ab440a49239ca0b3150fffd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.12.2025 12:27
Опис:
Відповідно до пункту 11 Додатка 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник повинен надати документальне підтвердження, що до учасника процедури закупівлі або його кінцевого бенефіціарного власника не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та що учасник або його кінцевий бенефіціарний власник не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу, у форматі PDF-файлу, сформованому на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main.
Разом з тим у пункті 10 Додатка 5 тендерної документації передбачено подання учасником інформації у довільній формі щодо дотримання вимог Регламенту та Рамкової угоди, зокрема про те, що учасник процедури закупівлі особисто або його кінцевий бенефіціарний власник не є особою, до якої застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу.
ТОВ «ЕСКОРЕ» у складі тендерної пропозиції надало інформацію в довільній формі про відсутність санкцій Європейського Союзу щодо учасника та його кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог пункту 10 Додатка 5 тендерної документації. Таким чином, на рівні декларування відповідна інформація була надана у складі тендерної пропозиції.
Разом з тим, на етапі подання тендерної пропозиції учасником не було завантажено саме PDF-файл, сформований із сайту https://www.sanctionsmap.eu/#/main, як це передбачено пунктом 11 Додатка 5 тендерної документації. З огляду на це Замовник, здійснюючи розгляд тендерної пропозиції ТОВ «ЕСКОРЕ», додатково самостійно відповідно до частини 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», використовуючи відкриті джерела для перевірки інформації, поданої учасником, перевірив наявність/відсутність інформації про учасника та його кінцевого бенефіціарного власника у санкційному списку Європейського Союзу за допомогою офіційного ресурсу sanctionsmap.eu. Зазначений ресурс sanctionsmap.eu є відкритим, і перевірка Замовником показала, що на дату розгляду пропозиції:
- ТОВ «ЕСКОРЕ» не входить до санкційних списків ЄС;
- кінцеві бенефіціарні власники учасника не включені до санкційних списків ЄС;
- щодо учасника та його кінцевих бенефіціарних власників не застосовано санкційні заходи Європейського Союзу.
Крім того, тендерною документацією передбачено подання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність застосування до нього обмежувальних заходів, у тому числі шляхом подання того самого PDF-файла із сайту sanctionsmap.eu. На виконання цієї вимоги ТОВ «ЕСКОРЕ» як переможець процедури закупівлі надало відповідний PDF-файл, сформований із санкційної карти ЄС, який підтверджує відсутність обмежувальних заходів з боку Європейського Союзу щодо учасника та його кінцевого бенефіціарного власника. Зазначений документ долучено до матеріалів закупівлі та може бути повторно наданий у складі пояснень.
Таким чином, у Замовника на момент прийняття рішення про намір укласти договір та укладення договору були:
• декларативне підтвердження відсутності санкцій ЄС, надане учасником у складі тендерної пропозиції;
• документальне підтвердження у вигляді PDF-файлу із сайту sanctionsmap.eu, надане переможцем;
• результати самостійної перевірки Замовником санкційних списків ЄС.
Зазначений PDF-документ не впливає на технічні, якісні, кількісні та цінові характеристики тендерної пропозиції, а також не впливає на відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Він має підтверджувальний (доказовий) характер щодо інформації, яка є у відкритому доступі та могла бути перевірена Замовником самостійно, що і було зроблено. Відсутність саме PDF-файлу у складі тендерної пропозиції за наявності відповідної інформації в довідці учасника та подальшого подання цього файлу у складі документів переможця, на думку Замовника, носила формальний технічний характер і не вплинула:
• на об’єктивність та неупередженість розгляду пропозиції;
• на результати оцінки тендерних пропозицій;
• на дотримання принципів недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та максимальної економії бюджетних коштів.
З огляду на викладене, Замовник вважає, що вимога пункту 11 Додатка 5 тендерної документації була фактично виконана учасником, а прийняте рішення щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕСКОРЕ» вимогам тендерної документації є обґрунтованим і не призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель.