-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т.Г.Шевченка в селищі Черняхів Житомирського району , Житомирської області ( коригування)
Завершена
3 586 215.60
UAH з ПДВ
Номер:
1af595fc673445968e1afdfdd1ccf208
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-17-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2025 00:00
Період моніторингу:
17.11.2025 15:01 - 09.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Н А К А З
17.11.2025
№ 102-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Алла БЕХ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2025 № 102-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель.
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2025-11-11-012922-a. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу сорок другого пункту 13 Особливостей та пункту 15 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993, статтею 8 Закону, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення договору про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 та додатків до нього у машинозчитувальному форматі, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Черняхівською селищною радою (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей від 10.11.2025, розпорядження селищного голови Черняхівської селищної ради від 10.11.2025 № 176, протокол уповноваженої особи Замовника від 10.11.2025 № 71, договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповіді Замовника на запити на пояснення, оприлюднені в електронній системі закупівель 21.11.2025 та 28.11.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації щодо закупівлі встановлено наступне.
Абзацом сорок другим пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, відповідно до цього пункту замовник протягом трьох робочих днів з дня його укладення оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, та обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Разом з тим, вимогами пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Так, Замовником 11.11.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 та додатки до нього у форматі PDF, що не дає змоги ідентифікувати, перетворити чи копіювати текстові дані зі сторінок файлу.
Отже, аналізом встановлено, що вказаний договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 та додатки до нього не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону, абзацу сорок другого пункту 13 Особливостей та пункту 15 Порядку № 1082.
На запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 21.11.2025 та 28.11.2025 надано пояснення, якими не спростовано вказане порушення.
Період усунення порушень:
03.12.2025 14:12 - 18.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.12.2025 14:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області проведено моніторинг закупівлі «Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т.Г.Шевченка в селищі Черняхів Житомирського району , Житомирської області ( коригування)», ДК 021:2015: 45210000-2 - Будівництво будівель (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-11-012922-a ). На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-11-11-012922-a Замовником оприлюднено Договір №224від 10.11.2025 з додатками у машинозчитувальному форматі у електронній системі закупівель 08.12.2025 року.
Дата публікації звіту:
08.12.2025 14:12
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто.
Дата публікації:
09.12.2025 10:25
Запити/Пояснення
Номер:
4411862bd4bc4d61869ccb27d34a6b90
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
18.11.2025 11:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т.Г.Шевченка в селищі Черняхів Житомирського району , Житомирської області (коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-11-11-012922-a), здійсненої Черняхівською селищною радою (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також, надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для виконання робіт саме ПП «Енергія», з яким укладено договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 без використання електронної системи закупівель?
3. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли «відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації».
Враховуючи викладене, поясніть, чи встановлювались Замовником вимоги до ПП «Енергія», з яким укладено договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224, щодо надання документального підтвердження на відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам, проєкту договору про закупівлю тощо, які були визначені у тендерній документації (інформація про проведення відкритих торгів з особливостями розміщена Замовником за номером ID: UA-2025-10-13-015353-a)?
Якщо вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вказаних вище вимог до учасника ПП «Енергія». Окрім того, надайте документи, що підтверджують відповідність установленим вимогам (усіх сторінок) учасника ПП «Енергія» (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання, якому Замовник повідомив про намір укласти прямий договір за результатами застосування вищевказаної закупівлі).
4. Абзацом сорок другим пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону, відповідно до цього пункту замовник протягом трьох робочих днів з дня його укладення оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону, та обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом 2 пункту 1 статті 41 Закону встановлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
В той же час, предметом закупівлі є будівництво, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником в електронній системі закупівель у розділі «Інформація про предмет закупівлі».
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Аналізом встановлено, що відповідно до розділу 19 укладеного договору про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 додатками даного договору є Договірна ціна (Додаток № 1); Календарний графік виконання робіт (Додаток № 2); План фінансування (Додаток № 3) та Інформація про ціни на матеріальні ресурси (Додаток № 4).
Однак, аналізом встановлено, що вказаний договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 та додатки № 1-4 до нього не оприлюднено у машинозчитувальному форматі.
Поясніть, чому Замовником при оприлюдненні договору про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 не дотримано вимоги абзацу сорок другого пункту 13 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e896dd087b1349d69debeb702bf0de93
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
21.11.2025 16:10
Опис:
Замовником розглянуто Ваш запит від 18.11.2025 року. На виконання вимог ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» враховуючи положення Особливостей надаємо пояснення на Ваш запит.
По першому питанню:
1.Відповідно до «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затв. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 №275, визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. До формування опису предмета закупівлі рекомендується залучати відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання товарів, робіт та послуг, що будуть закуплені, а у разі відсутності таких фахівців - залучати експертів на договірних засадах. Для цього Замовником застосовано метод розрахунок очікуваної вартості робіт. Відповідно до п.4 зазначеного Наказу, визначення очікуваної вартості проектних та проектно-вишукувальних робіт, експертизи (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) здійснюється з урахуванням видів та обсягів робіт, що планується закупити, відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було складено
з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), зокрема відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
На підставі розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації було розраховано очікувану вартість робіт по предмету закупівлі «Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т.Г.Шевченка в селищі Черняхів Житомирського району , Житомирської області» (Код ДК 021:2015: 45210000-2 - Будівництво будівель). Реєстраційний номер кошторисної документації в ЄДЕССБ: EM01:0536-0812-6447-7409. Реєстраційний номер проектної документації: PD01:1047-3738-2282-1527. Реєстраційний номер експертного висновку: EX01:0568-0844-3314-3723.
Також Замовником було надіслано запити з проханням надати цінові пропозиції щодо закупівлі даних робіт на основі технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі до ТОВ «І.КООМ ЕНЕРДЖИ» (код ЄДРПОУ 39411965), ПП «Енергія» (код ЄДРПОУ 20425931), ПП «ПНВП «Теплоресурс»» (код ЄДРПОУ 33649803) (копії додаються).
До Черняхівської селищної ради надійшли цінові пропозиції надійшли відповіді на запити з ціновими пропозиціями від кожного з підприємства (відповіді додаються).
Підставою для проведення даної закупівлі є розпорядження Кабінету міністрів України від 20.01.2021 №37-р «Про заходи з увічнення пам’яті захисників України в період до 2025 року» (зі змінами).
По другому питанню:
2.Оцінка тендерних пропозицій здійснювалася на основі критерію «Ціна».
Найбільш економічно вигідною пропозицією вважалася пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, або без ПДВ - у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
Учасник визначає ціни на товар/послуги/роботи, що він пропонує поставити/надати/виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків, коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару / послуг / робіт даного виду.
Найбільш економічно вигідною пропозицією серед наданих комерційних пропозицій була пропозиція ПП «Енергія» (код ЄДРПОУ 20425931), а саме 3586215,60 грн (три мільйони пʼятсот вісімдесят шість тисяч двісті пʼятнадцять грн 60 коп., в тому числі ПДВ (20%) – 597702,60 грн).
По третьому питанню:
3.Обґрунтування щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів викладено у протоколі уповноваженої особи №71 від 10.11.2025; обґрунтуванні від 10.11.2025; звіті про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-10-13-015353-a від 28.10.2025; розпорядженні селищного голови Черняхівської селищної ради від 10.11.2025 №176.
На виконання вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), вказані документи було оприлюднено уповноваженою особою в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-11-012922-a).
Замовником під час укладення договору про закупівлю робіт від 10.11.2025 №224 відповідно до підп. 6 п. 13 Особливостей були повністю дотримані вимоги, які застосовуються у разі відміни відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції.
Відкриті торги за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-10-13-015353-a були відмінені саме з підстави неподання жодної пропозиції у строк, визначений тендерною документацією, а тому у Замовника виникло право застосувати підп. 6 п. 13 Особливостей для укладення прямого договору.
Відповідно до вимог Особливостей, Замовник не має права змінювати: предмет закупівлі; технічні, якісні та кількісні характеристики; проєкт договору; інші вимоги, визначені в тендерній документації.
У зв’язку з цим ПП «Енергія» було зобов’язано надати всі документи, що підтверджують відповідність пропонованих робіт тим вимогам, які містилися в тендерній документації відкритих торгів.
Замовником були встановлені та перевірені наступні вимоги:
- вимоги щодо відповідності технічним, кількісним та якісним характеристикам. ПП «Енергія» надало: підтвердження на відповідність обсягам робіт; технічні рішення, ідентичні тим, що були визначені у тендерній документації; кошторисну документацію, складену відповідно до вимог та до відомостей обсягів робіт, що були у складі тендерної документації;
- вимоги до кваліфікації учасника. Замовником було витребувано та отримано документи, що підтверджують: наявність працівників відповідної кваліфікації; наявність досвіду виконання аналогічних договорів; наявність матеріально-технічної бази для виконання робіт.
Усі ці вимоги були ідентичними тим, які визначалися у тендерній документації відкритих торгів;
- відповідність проєкту договору: договір № 224 укладено в редакції проєкту договору, що був оприлюднений у складі тендерної документації.
- відповідність очікуваній вартості. Сума договору не перевищує очікуваної вартості, зазначеної в оголошенні про проведення відкритих торгів, та відповідає вимогам підп. 6 п. 13 Особливостей.
Усі витребувані та надані документи повністю відповідали вимогам тендерної документації, оприлюдненої у процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором доступу: UA-2025-10-13-015353-a (документи додаються).
По четвертому питанню:
4.Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. 207 Цивільного кодексу України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або надсилалися ними до інформаційно-комунікаційної системи, що використовується сторонами. У разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом.
Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою телетайпного, електронного або іншого технічного засобу зв'язку.
Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами).
Правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства.
Використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів, або іншим чином врегульовується порядок його використання сторонами.
У письмовій формі належить вчиняти, зокрема, правочини між юридичними особами (п.1 ч.1 ст. 208 Цивільного кодексу України).
П. 10 ч. 1 ст. 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно зі вказаною нормою замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, Законом не визначений перелік допустимих форматів для висвітлення вказаної вище інформації. Водночас у Директиві Європейського Парламенту і Ради 2003/98/ЄС від 17.11.2003 року про вторинне використання інформації публічного сектору вказано, що «машинозчитуваний формат» означає формат файлу, структурований так, щоб комп`ютерні програми могли легко ідентифікувати, розпізнавати й отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти, та їхню внутрішню структуру. У ч. 1 ст. 5 цієї Директиви зазначено, що органи публічного сектору повинні надавати доступ до своїх документів у будь-якому наявному форматі або будь-якою мовою та, якщо це можливо й доцільно, у відкритому і машинозчитуваному форматі разом із їхніми метаданими. Тобто, такий підхід до оприлюднення інформації зумовлений відкритістю та прозорістю, і передбачає, що інформацію оприлюднюватимуть у такому вигляді, щоб з неї можна було зчитати певні дані за допомогою комп`ютерних програм.
Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі-Положення), також містить схоже визначення: машиночитаний формат - це формат даних, структурований таким чином, що дає змогу інформаційним системам ідентифікувати, розпізнавати, перетворювати та отримувати конкретні дані без участі людини.
Відповідно до п. 9 Положення для оприлюднення текстових даних використовують формати: TXT, RTF, ODT*, DOC(X), PDF (з текстовим змістом, нескановане зображення), (X)HTML.
Крім цього, згідно з п. 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Замовник на виконання вимог вказаної вище норми Закону оприлюднив протягом трьох робочих днів вказаний договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси: договірну ціну, інформацію про ціни на матеріальні ресурси у форматі PDF.
Разом з тим, Замовнику при оприлюдненні договору від 10.11.2025 №224 необхідно було врахувати, що дані документи містять фізичні підписи та відтиски печаток сторін (обов`язкові реквізити документа), які без зміни їх змісту технічно неможливо конвертувати (відобразити) у один з форматів, передбачених п. 9 Положення.
Відтак, за таких обставин, договір від 10.11.2025 №224 та додатки до нього не є машиночитаними з технічних причин, не залежних від Замовника. Більше того, чинні нормативні документи не містять жодних роз`яснень, яким чином замовнику розміщувати договір з додатками у машиночитаному форматі, якщо такі документи містять фізичні підписи та відбитки печаток сторін.
Наявність кількох нормативних актів, які по різному регулюють питання опублікування договору та його додатків в електронній системі закупівель, технічні особливості файлів, які містять документи з відбитками печаток та фізичними підписами сторін, фактичне завантаження замовником кошторисної частини договору свідчить про вчинення Замовником всіх дій, спрямованих на виконання вимог в частині оприлюднення документів.
Номер:
3769c8f273c04a98aff5149ec0fa07d0
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
26.11.2025 12:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Будівництво Алеї пам’яті Героїв на території парку відпочинку ім. Т.Г.Шевченка в селищі Черняхів Житомирського району , Житомирської області (коригування)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-11-11-012922-a), здійсненої Черняхівською селищною радою (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
В поясненні від 21.11.2025 Замовником зазначено «…згідно з п. 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Замовник на виконання вимог вказаної вище норми Закону оприлюднив протягом трьох робочих днів вказаний договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси: договірну ціну, інформацію про ціни на матеріальні ресурси у форматі PDF.…».
Однак, вказане не відповідає дійсності, оскільки наказам Міністерства економіки України від 23.05.2025 № 2519 «Про внесення зміни до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», який зареєстровано в Міністерстві
юстиції України 06.06.2025 за № 878/44284, пункт 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, викладено в новій редакції:
«15. Договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли:
договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси);
зміни до договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому і третьому частини першої статті 41 Закону (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у разі зміни цін на них), у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону;
уточнена (узгоджена) договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у випадку складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону.
Інформація, що розміщується замовником в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі текстових даних, не повинна відрізнятися від інформації, розміщеної в електронній системі закупівель у форматі PDF.».
Вказані зміни вступили в силу 11.07.2025. Договір про закупівлю робіт № 224 укладено 10.11.2025.
Однак, аналізом встановлено, що вказаний договір про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 та додатки № 1-4 до нього не оприлюднено у машинозчитувальному форматі.
Поясніть, чому Замовником при оприлюдненні договору про закупівлю робіт від 10.11.2025 № 224 не дотримано вимоги абзацу сорок другого пункту 13 Особливостей в частині оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього у машинозчитувальному форматі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
aa09284d8d5041ad8853e7218d7eb5f9
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
28.11.2025 15:47
Опис:
Закон України «Про публічні закупівлі», Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», на яку посилається в запиті ДАСУ не містить визначення поняття «машинозчитувальний формат».
Пунктом 2 Постанови № 835 визначено машиночитаний формат — формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Тобто на цей час не має законних підстав вважати, що машинозчитувальний формат є тотожним поняттям до машиночитанного формату, адже для цього наразі не має законних підстав.
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», відповідно до преамбули видана на виконання пункту 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до положення підпункту 2 частини 1 ст. 13 Закону України «Про публічну інформацію», останній поширюється на Черняхівську селищну раду лише в частині використання бюджетних коштів. Положеннями ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено обов’язок суб’єктів відносин у сфері доступу до публічної інформації розміщувати інформацію, перелік якої затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 на веб-сайтах суб’єктів та єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Жодного посилання, що даний закон поширюється на розміщення договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю на сайті ДП «Прозорро» не містить.
Отже висновок, що Закон України «Про доступ до публічної інформації» та Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» поширюється на виконання вимог пунктів 10,11 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» є передчасним, оскільки чинним законодавством не встановлено чітких правил для оприлюднення договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю в машинозчитувальному форматі, окрім встановлених Наказу МЕРТУ № 1082.
Отже, замовник не порушив порядок оприлюднення договору про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та виконав всі вимоги п. 10 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), у зв’язку з відсутністю у законодавстві України чітких визначень та правил щодо застосування машинозчитувального формату для договорів про закупівлю.