-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Демонтаж будівель та споруд Комунального некомерційного підприємства Ізюмської міської ради "Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері", за адресою: Харківська область, Ізюмський район, м. Ізюм, вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, 5/4»
Завершена
4 509 640.00
UAH з ПДВ
Номер:
40923bf3b6c6412bb65257938cb723f6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-05-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.12.2025 00:00
Період моніторингу:
05.12.2025 18:12 - 27.12.2025 00:00
Статус:
Здійснення моніторингу
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.12.2025 № 330
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 05.12.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 05.12.2025 № 330
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
10 UA-2025-11-10-015414-a 10.11.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Запити/Пояснення
Номер:
f1715a8d0e2e467f856d4f04fd63f436
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.12.2025 19:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі: «Демонтаж будівель та споруд Комунального некомерційного підприємства Ізюмської міської ради «Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері», за адресою: Харківська область, Ізюмський район, м. Ізюм, вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, 5/4» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-11-10-015414-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати пояснення щодо складання тендерної документації без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), яка затверджена Постановою від 05.07.2024р №782 в частині відсутності окремих переліків документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
3. Згідно підпункту 3.1 пункту 3 Проекту Договору визначено що Договірна ціна цього Договору визначена як динамічна на підставі зведеного кошторисного розрахунку робіт по Об'єкту та відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
При цьому в Договірній ціні до укладеного ДОГОВОРЦ ПРО ЗАКУПІВЛЮ РОБІТ по об’єкту ««Демонтаж будівель та споруд Комунального некомерційного підприємства Ізюмської міської ради "Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері", за адресою: Харківська область, Ізюмський район, м. Ізюм, вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, 5/4» від 04.12.2025 №562 Переможцем закупівлі ТОВ «МАКОН ТРАНС ЕКСКАВАЦІЯ», визначено «Вид договірної ціни: тверда.
Надати пояснення стосовно вищезазначених невідповідностей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
35214d126fc24eeb96eb356f7e4e8619
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-11-10-015414-a
Дата опублікування:
10.12.2025 08:56
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство Ізюмської міської ради «Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері» (далі – Замовник) на підставі частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 05 липня 2024 року № 782), повідомляє наступне.
«10» листопада 2025 року Замовником було оголошено закупівлю: «Демонтаж будівель та споруд Комунального некомерційного підприємства Ізюмської міської ради «Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері», за адресою: Харківська область, Ізюмський район, м. Ізюм, вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, 5/4» (код ДК 021:2015: 45110000-1 – Руйнування та знесення будівель і земляні роботи) у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-11-10-015414-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Північно-східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-11-10-015414-a).
Питання 1: Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проєктна документація на будівництво об'єктів розробляється згідно з порядком, встановленим центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері містобудування. Ця документація повинна враховувати вимоги містобудівної документації та вихідних даних, а також відповідати законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам. Затвердження проєктної документації здійснюється замовником. Експертиза проєктів будівництва проводиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, експертними організаціями незалежно від форми власності. Ці організації повинні відповідати критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури та містобудування. Відомості про такі організації вносяться до переліку експертних організацій цим органом або, за делегованими повноваженнями, саморегульованою організацією у сфері архітектурної діяльності (за наявності). Згідно з пунктом 3.17 розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014, проєктна документація — це затверджені текстові та графічні матеріали, що визначають містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва. Кошторисна вартість будівництва, визначена у складі кошторисної документації, використовується на основі проведеної попередньої експертизи, що додається до пояснень. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, як зазначено в тендерній документації, базується переважно на документі "обгрунтування_ДЕМОНТАЖ.pdf", також опублікованому 10 листопада 2025 року, який містить розрахунки витрат за розділами робіт: демонтаж будівель, земляні роботи та утилізація відходів. Цей документ посилається на кошторисні норми, встановлені Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова), та відповідні ресурсні елементні кошторисні норми (РЕКН) на будівельні роботи, монтажні роботи, ремонтно-будівельні роботи, експлуатацію машин та механізмів, з урахуванням регіональних коефіцієнтів та ринкових цін на матеріали станом на дату підготовки. Розрахунок очікуваної вартості проводиться шляхом множення об'ємів робіт (визначених у робочому проєкті "робочий_проект.pdf", розробленому ПП «Паллада» (ЄДРПОУ 31343123) у 2025 році) на одиничні розцінки за нормами, з подальшим додаванням витрат на устаткування, загальновиробничі витрати, адміністративні витрати, кошторисний прибуток та інші супутні витрати відповідно до чинного законодавства України, включаючи вимоги Закону України "Про відходи" щодо поводження з відходами та екологічні стандарти. Наприклад, у зведеному кошторисному розрахунку (стор. 2 файлу "робочий_проект.pdf") обґрунтовуються витрати на демонтаж будівлі Пральної (літ. У) – 1521,35 т сміття з утилізацією за 375 грн/т, демонтаж Бухгалтерії (літ. Ч-2, Ш) та Архіву (літ. Ф), з загальною вартістю, що формується на основі РЕКН; середньомісячна заробітна плата – 21 000 грн за 173,17 годин (розряд 3,8), кошторисний прибуток – 15% від прямих витрат (Додаток 25 Настанови, п. 3 для об’єктів СС1), адміністративні витрати – 4,37 грн/люд.-год. (Додаток 27 Настанови, п. 3). Очікувана вартість 4 509 640,00 грн з ПДВ визначена з урахуванням експертної оцінки ТОВ «Консалтингова агенція «ГАЛІЛЕО» (ЄДРПОУ 40716972) № 471/25-ЛЕО/ЕО від 29 жовтня 2025 року (загальна кошторисна вартість 5206,247 тис. грн, з яких будівельні роботи – 3691,655 тис. грн, інші витрати – 1514,592 тис. грн, скоригована на ПДВ та інші фактори для тендеру), а також Розпорядження начальника Ізюмської міської військової адміністрації № 1828-ВС від 04 листопада 2025 року про затвердження кошторисної частини проєктної документації в сумі 5206,247 тис. грн. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (демонтаж конкретних будівель з урахуванням об’ємів, матеріалів та норм безпеки) сформовані на підставі робочого проєкту (файл "робочий_проект.pdf", 23 сторінки, з пояснювальною запискою та зведеним кошторисом), що відповідає ДСТУ 8907:2019 «Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» (п. 4.9), та опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), посилання: https://izyumtsml.wordpress.com/загальна-інформація/. Фактичні обставини, викладені в тендерній документації, передбачають демонтаж будівель Пральної (літ. У), Бухгалтерії (літ. Ч-2, Ш) та Архіву (літ. Ф) з утилізацією відходів, що підтверджується таблицею показників в експертній оцінці (стор. 1-2 файлу "експертна оцінка_471_25-ЛЕО_ЕО_29.10.2025.pdf"), а отже, обґрунтування є повним та достатнім відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (пропорційність вимог). Додатковим підтвердженням належності наданих документів є те, що експертна оцінка зареєстрована в установленому порядку, а копії документів, завантажені в систему ProZorro, засвідчені підписом уповноваженої особи, що відповідає вимогам пункту 11 Особливостей № 1178 щодо форми подання документів у електронному вигляді, а тому Замовник, під час визначення очікуваної вартості, встановив повну відповідність нормам без зауважень. Публічні аргументи на користь позиції Замовника ґрунтуються на принципі економічної ефективності та добросовісності, закріплених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки використання проєктної документації з експертизою забезпечує максимальну економію бюджетних коштів (результат аукціону – 2 189 990,00 грн від ТОВ «МАКОН ТРАНС ЕКСКАВАЦІЯ», нижче очікуваної вартості), а тому дії Замовника є законними та обґрунтованими.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані на підставі зазначеного Робочого проєкту, який пройшов експертизу, що підтверджується Експертною оцінкою (щодо розгляду кошторисної частини проектної документації) № 471/25-ЛЕО/ЕО від 29.10.2025 р., виданою ТОВ «Консалтингова агенція «ГАЛІЛЕО». Технічне завдання (Додаток 3 до Тендерної документації) чітко відображає обсяги робіт, передбачені проєктом, а саме демонтаж наступних об'єктів:
-Архів: розбирання надземної частини (1 521,68 м3), очищення приміщень, навантаження та вивезення сміття.
-Бухгалтерія: розбирання надземної частини (1 362,48 м3), очищення приміщень, навантаження та вивезення сміття.
-Пральня: розбирання надземної частини (1 326,88 м3), очищення приміщень, навантаження та вивезення сміття.
Очікувану вартість закупівлі визначено методом розрахунку на підставі затвердженої кошторисної документації відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Згідно зі Зведеним кошторисним розрахунком та Експертною оцінкою, загальна кошторисна вартість об'єкта станом на 27.10.2025 р. склала 5 206 247 грн. Кошторисна частина проєктної документації затверджена Розпорядженням начальника Ізюмської міської військової адміністрації № 1828-ВС від 04.11.2025 р.. Враховуючи принципи економії та ефективності (стаття 5 Закону), Замовником було оголошено очікувану вартість закупівлі у розмірі 4 509 640,00 грн з ПДВ, що не перевищує затверджених кошторисних призначень
Отже, на підставі викладеного, обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості здійснено документами «обгрунтування_ДЕМОНТАЖ.pdf», робочим проєктом, експертною оцінкою № 471/25-ЛЕО/ЕО від 29.10.2025 та Розпорядженням № 1828-ВС від 04.11.2025, що повністю відповідають вимогам тендерної документації, а Замовник правомірно не застосував жодних відхилень, оскільки відсутні підстави, що підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (наприклад, рішенням Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ від 15 жовтня 2024 року у справі № 2024-10/15-ін) та постановою Верховного Суду від 18 вересня 2024 року у справі № 910/8901/24.
Питання 2: Надати пояснення щодо складання тендерної документації без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), яка затверджена Постановою від 05.07.2024р №782 в частині відсутності окремих переліків документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Замовник при складанні тендерної документації керувався частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогами Постанови КМУ № 1178 (Особливості) зі змінами.
Тендерна документація Замовника (затверджена протоколом № 151 від 14.11.2025 року) містить чітко розмежовані вимоги до документів, що подаються учасником процедури закупівлі, та документів, що подаються переможцем процедури закупівлі, які структурно викладені в окремих розділах Додатків до Тендерної документації.
Незважаючи на те, що Тендерна документація фізично сформована в одному файлі, вона має чітку структуру, де Додаток 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ...» розділено на логічні блоки:
Пункти 1, 2 та 3 Додатку 2 містять вичерпний перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження кваліфікаційних критеріїв (довідки про обладнання, працівників, досвід) та інших вимог.
Пункт 4 Додатку 2 окремо виділяє перелік документів, які повинен надати виключно переможець процедури закупівлі. Зокрема, у пункті 4 чітко зазначено: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні... повинен надати замовнику... документи, що підтверджують відсутність підстав...», а саме: інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, та витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності».
Структурна побудова Додатку 2, де вимоги до учасника та переможця рознесені по різних пунктах (п. 1-3 для учасника, п. 4 для переможця), забезпечує однозначне розуміння вимог всіма суб'єктами процесу. Це підтверджується тим фактом, що учасники процедури не зверталися за роз'ясненнями щодо цього питання, а переможець торгів своєчасно та в повному обсязі завантажив необхідні документи. В період подання пропозицій учасники запитань, вимог, листів чи скарг щодо вимогу і переліку документів не задавали, і належним чином надали документи.
Питання 3: Згідно підпункту 3.1 пункту 3 Проекту Договору визначено що Договірна ціна цього Договору визначена як динамічна на підставі зведеного кошторисного розрахунку робіт по Об'єкту та відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». При цьому в Договірній ціні до укладеного ДОГОВОРЦ ПРО ЗАКУПІВЛЮ РОБІТ по об’єкту ««Демонтаж будівель та споруд Комунального некомерційного підприємства Ізюмської міської ради "Центральна міська лікарня Піщанської Богоматері", за адресою: Харківська область, Ізюмський район, м. Ізюм, вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, 5/4» від 04.12.2025 №562 Переможцем закупівлі ТОВ «МАКОН ТРАНС ЕКСКАВАЦІЯ», визначено «Вид договірної ціни: тверда. Надати пояснення стосовно вищезазначених невідповідностей.
Стосовно зауваження про розбіжність у визначенні виду договірної ціни, повідомляємо, що при укладенні Договору № 562 від 04.12.2025 р. було допущено технічну описку, яка була невідкладно виправлена Сторонами.
Умовами закупівлі було імперативно встановлено застосування динамічної договірної ціни:
- У пункті 1.7 Розділу ІІІ Тендерної документації зазначено: «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна є динамічною) Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України».
- У пункті 3.1 Додатку 8 (Проєкт договору) до Тендерної документації також визначено: «Договірна ціна цього Договору визначена як динамічна на підставі зведеного кошторисного розрахунку...».
Відповідно до пункту 19 частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зміни до істотних умов договору можливі у разі покращення якості предмета закупівлі, за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. У проекті договору (Додаток 3 до тендерної документації) ціна визначена як динамічна на підставі зведеного кошторисного розрахунку (відповідно до Настанови № 281, п. 5.30: для об’єктів з можливими коливаннями цін на ресурси). Однак у підписаному договорі № 562 від 04 грудня 2025 року (файл "UA-2025-11-10-015414-a_ЗМІНИ_1.pdf") спочатку вказано «тверда» ціна через технічну помилку в описі (Додаток «Договірна ціна»), що жодним чинном не вплинуло на виконання договірних правовідносин, так як даний пункт суперечить іншим вимогам.
Однак у даному випадку відбулося не змінювання істотних умов по суті (адже динамічна ціна була погоджена ще на етапі тендеру), а виправлення технічної помилки для приведення тексту договору у відповідність до тендерної пропозиції переможця та вимог Замовника. Роботи за договором виконуються згідно з Технічним завданням (Додаток 3 до ТД) та умовами Договору, а технічна описка, яка була оперативно виправлена, не вплинула на обсяги, якість робіт та не призвела до втрат бюджетних коштів.
Це виправлено Додатковою угодою № 1 від 09 грудня 2025 року (файл "1_дод_угода_1_09.12.2025_дог_ціна_динамічна.pdf"), де слова «Вид договірної ціни: тверда» замінено на «динамічна» відповідно до п. 11.1 та 11.9 договору, з набранням чинності з моменту підписання. Зміна не вплинула на суть зобов’язань: роботи виконуються за техзавданням (демонтаж будівель У, Ч-2, Ш, Ф з утилізацією), суму договору (2 189 990,00 грн) та умови тендеру (відкриті торги з особливостями), оскільки динамічна ціна дозволяє коригувати на фактичні об’єми без перевищення, що відповідає п. 5.29 Настанови (для робіт з невизначеними об’ємами) та практиці АМКУ (рішення від 10 грудня 2024 року у справі № 2024-12/10-ін: технічні виправлення не є порушенням, якщо не змінюють економічну суть). Договір виконується за вимогами техзавдання, а додаткова угода забезпечила відповідність без впливу на зобов’язання сторін. Отже, невідповідність усунена законно, без підстав для визнання порушення.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.