-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Навчальне обладнання для кабінетів природничої освітньої галузі (кабінети біології, фізики, хімії)
Завершена
212 800.00
UAH з ПДВ
Номер:
cc3c69602d624e9387398b7f6bdaf3a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-12-08-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2025 00:00
Період моніторингу:
08.12.2025 15:36 - 30.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.12.2025 № 91-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 08 грудня 2025 року № 91-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
5. UA-2025-11-06-015941-a від 06.11.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 81 Особливостей № 1178, підпункту 3 пункту 9 Порядку № 1318.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації та проєкту договору про закупівлю вимогам Закону, Особливостей № 1178, а також умовам Рамкової угоди та вимогам Постанови КМУ № 1318, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Третяк Іван Юрійович», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом роз’яснювальної роботи, економічних навчань, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю; дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю; виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності тендерної документації та проєкту договору про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода) та вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ № 1318); дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця; своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чернівецької гімназії № 13 Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-11-06-020076-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.11.2025 № 10 ВТ (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 14.11.2025; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Третяк Іван Юрійович» (далі – ФОП «Третяк І.Ю.»); протокольне рішення уповноваженої особи від 18.11.2025 № 77; наявні у вільному публічному доступі відомості у санкційних списках ЄС (джерело інформації: https://www.sanctionsmap.eu/#/main); повідомлення про намір укласти договір від 18.11.2025; договір про закупівлю товару від 01.12.2025 № 65 на суму 208 800,00 грн. без ПДВ; пояснення (інформація, документи) Замовника, надане 15.12.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено наступне.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Так, з метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема, на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода (ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX). Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ № 1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, а також відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ № 1318 (далі – Порядок № 1318), Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Пункт 77 Особливостей № 1178 передбачає, що закупівлі товарів, робіт і послуг у рамках виконання заходів (кроків), передбачених Планом України, здійснюються замовниками з урахуванням положень, визначених цим розділом, незалежно від вартості таких закупівель.
Відповідно до пункту 81 Особливостей № 1178 замовник у річному плані закупівель незалежно від вартості закупівлі зазначає інформацію, передбачену частиною другою статті 4 Закону, а також інформацію про: джерело фінансування закупівлі; захід (крок), передбачений Планом України, у рамках якого здійснюється закупівля; код програмної класифікації видатків та кредитування відповідного бюджету (у разі коли джерелом фінансування закупівлі є державний або місцевий бюджет).
У підпункті 3 пункту 9 Порядку № 1318 визначено, що відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування).
Моніторингом встановлено, що в опублікованому річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-11-06-020076-a) джерелами фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено лише як місцевий бюджет із зазначенням ТПКВКМБ: 1184 - Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та ТПКВКМБ: 1183 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
Поряд з цим, слід зазначити, що у пункті 3.1 розділу ІII Договору про закупівлю товару від 01.12.2025 № 65, укладеного із ФОП «Третяк Іван Юрійович» зазначено, що фінансування даної закупівлі здійснюється згідно КПКВК 0611183 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», та КПКВК 0611184 – Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Замовнику в електронній системі закупівель оприлюднено запит з метою отримання інформації та документів щодо джерел фінансування закупівлі.
Так, Замовник надав Пояснення, в якому зазначив наступне: «…у підпункті 3.1 Договору про закупівлю замовник, діючи прозоро та на виконання вимог щодо деталізації джерел походження коштів, розмежував загальну суму договору на:
• Кошти місцевого бюджету (співфінансування), які обліковуються за КПКВ 0611183 (який відповідає ТПКВКМБ 1183).
• Кошти субвенції (державний бюджет), які обліковуються за КПКВ 0611184 (який відповідає ТПКВКМБ 1184).
Таке формулювання в Договорі необхідне для коректного бюджетного обліку та звітності, оскільки воно відображає первинне походження коштів та їх цільове призначення».
Також, до Пояснень Замовник надав сканкопії Кошторисів на 2025, в яких вказано КПКВК 0611183 та КПКВК 0611184.
З врахуванням вищенаведеного, Замовник у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-11-06-020076-a) щодо місцевого та державного бюджету зазначив невідповідну та неповну інформацію про код програмної класифікації видатків та кредитування, чим порушив вимоги пункту 81 Особливостей № 1178, підпункту 3 пункту 9 Порядку № 1318.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства.
За результатами розгляду питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 81 Особливостей № 1178, підпункту 3 пункту 9 Порядку № 1318.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації та проєкту договору про закупівлю вимогам Закону, Особливостей № 1178, а також умовам Рамкової угоди та вимогам Постанови КМУ № 1318, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Третяк Іван Юрійович», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
18.12.2025 11:09 - 02.01.2026 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2025 11:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 18.12.2025 року щодо процедури закупівлі «Навчальне обладнання для кабінетів природничої освітньої галузі (кабінети біології, фізики, хімії)» за ідентифікатором UA-2025-11-06-015941-a від 06.11.2025р., Чернівецькою гімназією №13 вжито заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, а саме: забезпечено проходження уповноваженою особою професійного навчання з питань здійснення публічних закупівель (зокрема щодо особливостей реалізації інструменту Ukraine Facility) у ТОВ «Навчально-консалтинговий центр «Закупівлі» з 23.12.2025 року (Підстава: Договір № 594/П) та проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення порушень бюджетного законодавства та законодавства у сфері закупівель при формуванні річних планів.
Дата публікації звіту:
19.12.2025 17:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
22.12.2025 09:18
Запити/Пояснення
Номер:
d6d00d72661241fa96fac05f78ba5287
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.12.2025 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Навчальне обладнання для кабінетів природничої освітньої галузі (кабінети біології, фізики, хімії)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-11-06-015941-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті (офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надайте інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо), у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
4. Чому у річному плані (UA-P-2025-11-06-020076-a) Вами зазначено джерело фінансування лише як «Місцевий бюджет за ТПКВКМБ: 1184 та ТПКВКМБ: 1183», якщо відповідно до підпункту 3.1 Договору про закупівлю товару від 01.12.2025 № 65, укладеного із переможцем процедури закупівлі ФОП «Третяк Іван Юрійович», фінансування даної закупівлі здійснюється за рахунок коштів як місцевого бюджету за КПКВ 0611183 так і коштів державного бюджету за КПКВ 0611184?
5. Відповідно до підпункту 7.3 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» до тендерної документації Вами вимагалось у складі пропозиції надати копію титульної сторінки технічних умов на виробництво кабінетів фізики, хімії та біології (або окремо на кожен товар) з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України».
Поясніть, яким чином учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» підтвердив дану вимоги, якщо у складі своєї пропозиції надав Титульну сторінку Технічних умов (документ - 13. Титульна сторінка Технічних умов.pdf) на виробництво кабінетів фізики, хімії та біології, де не вказано, що дані засоби навчання та обладнання для кабінетів належать саме до кабінетів фізики, хімії та біології?
6. Також відповідно до підпункту 7.3 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» до тендерної документації якщо учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника та підтвердження технічних/якісних характеристик товару необхідно надати лист авторизації/гарантійний лист/довідку від виробника (або його офіційного представництва чи офіційного дистриб’ютора (дилера) на території України) із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника. Статус офіційного представництва та/або дистриб’ютора (дилера) на території України підтверджується листом від виробника. Лист авторизації/гарантійний лист/довідку необхідно надати на кожне найменування запропонованого товару.
Учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» надав авторизаційний лист від ТОВ «Навчальне обладнання» від 12.11.2025 року в якому зазначено, що він є офіційним виробником навчальних кабінетів (біології, хімії, фізики, географії, математики, их початкових класів, захисту Вітчизни (України) та інших), програмного забезпечення (ЕОР та інших), дидактичного, лабораторного, мультимедійного та комп’ютерного обладнання. Проте, ТОВ «Навчальне обладнання» не зазначив кожне найменування запропонованого товару відповідно до Технічного завдання.
Поясніть яким чином учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» підтвердив дану вимогу підпункту 7.3 Додатку № 2 до тендерної документації?
7. Чому Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП «Третяк Іван Юрійович», якщо ним відповідно до пункту 2.6 Додатку № 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації не надано інформацію про громадянство, прізвище, ім’я по батькові (за наявності), які повинні бути зазначені українською мовою і транслітерацією латиницею (для фізичної особи-переможця процедури закупівлі)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
e7990a00f0b142eab895855e327ea331
Назва:
Відповідь на «Запит замовнику про надання пояснень 11.12.2025 »
Дата опублікування:
15.12.2025 13:51
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 11.12.2025 року, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Навчальне обладнання для кабінетів природничої освітньої галузі (кабінети біології, фізики, хімії)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-11-06-015941-a, надаємо наступні пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Визначення розміру бюджетних призначень здійснено з врахуванням обсягу виділеної фінансової підтримки, що надана в межах програми Ukraine Facility відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року та Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, що ратифікована Законом від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова Угода) та Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” затверджених постановою КМУ від 31 грудня 2024 р. № 1554 (далі – Порядок та умови), а також співфінансування з місцевого бюджету відповідно до вимог вищевказаної постанови.
При плануванні закупівлі по предмету замовником здійснювались заходи передбачені «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». У відповідності до вимог пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено на основі аналізу та моніторингу ринкових цін, а саме шляхом здійснення збору та аналізу інформації про ціну товарів шляхом направлення запитів на отримання комерційних пропозицій постачальникам, у відповідь на які було отримано комерційні пропозиції. Середня ціна наданих комерційних пропозицій склала 212 800,00 грн. Отримані комерційні пропозиції додаються.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі, відповідно до потреб замовника, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері застосування та з дотриманням вимог наказу Міністерства освіти і науки України № 574 від 29.04.2020 р. “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій” (зі змінами та доповненнями).
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті (офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): https://www.gymnasium13.cv.ua/category/%d0%b7%d0%b0%d0%ba%d1%83%d0%bf%d1%96%d0%b2%d0%bb%d1%96/%d0%be%d0%b1%d2%91%d1%80%d1%83%d0%bd%d1%82%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%82%d0%b5%d1%85%d0%bd%d1%96%d1%87%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d1%82%d0%b0-%d1%8f%d0%ba%d1%96%d1%81%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d1%85/%d0%bd%d0%b0%d0%b2%d1%87%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b5-%d0%be%d0%b1%d0%bb%d0%b0%d0%b4%d0%bd%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f/
3. Надайте інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо), у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Фінансування даної закупівлі здійснюватиметься за рахунок співфінансування з міського бюджету та за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» відповідно до пункту 6 постанови КМУ від 31.12.2024 року № 1554 «Деякі питання надання рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2025 році» (зокрема частини 4 Субвенція спрямовується на досягнення кількісних та якісних показників, передбачених Планом України, в рамках інструменту Ukraine Facility).
Щодо зазначення кодів програмної класифікації видатків та кредитування повідомляємо, що замовнику були виділені кошти за кодами КПКВК – 0611183 Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нов
а українська школа» та КПКВК – 0611184 Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Для виконання вимоги надання підтвердних документів до відповіді надаються скан-копії кошторисів.
4. Чому у річному плані (UA-P-2025-11-06-020076-a) Вами зазначено джерело фінансування лише як «Місцевий бюджет за ТПКВКМБ: 1184 та ТПКВКМБ: 1183», якщо відповідно до підпункту 3.1 Договору про закупівлю товару від 01.12.2025 № 65, укладеного із переможцем процедури закупівлі ФОП «Третяк Іван Юрійович», фінансування даної закупівлі здійснюється за рахунок коштів як місцевого бюджету за КПКВ 0611183 так і коштів державного бюджету за КПКВ 0611184?
Надаємо пояснення щодо невідповідності джерела фінансування, зазначеного у Річному плані закупівлі з ідентифікатором UA-P-2025-11-06-020076-a, умовам Договору про закупівлю товару від 01.12.2025 № 65, укладеного з ФОП «Третяк Іван Юрійович».
Встановлена різниця у формулюваннях джерела фінансування не є порушенням і обумовлена особливостями бюджетної класифікації та обліку коштів на різних рівнях бюджетного процесу.
Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (або одержувачем), який отримує фінансування на реалізацію публічного інвестиційного проєкту. Кошти державного бюджету надходять у вигляді цільової субвенції до місцевого бюджету. Відповідно до Бюджетного кодексу України, з моменту зарахування на рахунки місцевого бюджету, ці кошти обліковуються як доходи місцевого бюджету зі спеціальним цільовим використанням.
Відповідно до чинного законодавства, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів є доходами місцевих бюджетів зі спеціальним режимом використання. При формуванні річного плану закупівель Замовник зазначає код класифікації видатків того бюджету, з якого фактично здійснюватиметься оплата за укладеним договором. Оскільки кошти субвенції акумулюються на рахунках місцевого бюджету та обліковуються за відповідними кодами Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету (ТПКВКМБ) – 1183 та 1184, саме тому джерелом фінансування було зазначено «Місцевий бюджет» з посиланням на відповідні ТПКВКМБ.
У підпункті 3.1 Договору про закупівлю замовник, діючи прозоро та на виконання вимог щодо деталізації джерел походження коштів, розмежував загальну суму договору на:
• Кошти місцевого бюджету (співфінансування), які обліковуються за КПКВ 0611183 (який відповідає ТПКВКМБ 1183).
• Кошти субвенції (державний бюджет), які обліковуються за КПКВ 0611184 (який відповідає ТПКВКМБ 1184).
Таке формулювання в Договорі необхідне для коректного бюджетного обліку та звітності, оскільки воно відображає первинне походження коштів та їх цільове призначення.
Таким чином, у річному плані було коректно зазначено, що оплата здійснюється з місцевого бюджету Замовника (через ТПКВКМБ 1183 та 1184), тоді як у Договорі деталізовано первинне джерело походження коштів (державний/місцевий бюджет) для цілей фінансового контролю та звітності.
Різні підходи до відображення не є порушенням, а відображають вимоги бюджетної класифікації на різних етапах бюджетного процесу та закупівлі.
5. Відповідно до підпункту 7.3 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» до тендерної документації Вами вимагалось у складі пропозиції надати копію титульної сторінки технічних умов на виробництво кабінетів фізики, хімії та біології (або окремо на кожен товар) з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України».
Поясніть, яким чином учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» підтвердив дану вимоги, якщо у складі своєї пропозиції надав Титульну сторінку Технічних умов (документ - 13. Титульна сторінка Технічних умов.pdf) на виробництво кабінетів фізики, хімії та біології, де не вказано, що дані засоби навчання та обладнання для кабінетів належать саме до кабінетів фізики, хімії та біології?
Замовником вимагалося надати копію титульної сторінки технічних умов на виробництво кабінетів фізики, хімії та біології (або окремо на кожен товар) з відміткою про внесення до бази даних «Технічні умови України».
Оскільки ТУ стосуються широкої номенклатури, а саме «КАБІНЕТИ НАВЧАЛЬНІ, STEM-ЛАБОРАТОРІЇ, ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ...», ця інформація достатньо підтверджує, що виробник має нормативний документ на виготовлення обладнання для конкретних кабінетів (фізика, хімія, біологія), які є частиною цієї широкої номенклатури. Вимога про буквальне зазначення всіх кабінетів на титульній сторінці не є обов'язковою, оскільки це суперечить загальній практиці оформлення ТУ на групу однорідної продукції.
Учасником ФОП «Третяк Іван Юрійович» подано титульну сторінку Технічних умов, зареєстрованих у базі даних «Технічні умови України». Технічні умови поширюються на відповідні види навчального обладнання, що входять до предмета закупівлі. Таким чином, наданий документ відповідає вимогам підпункту 7.3 Додатку № 2.
Відповідно до принципів публічних закупівель, оцінка пропозиції здійснюється за її суттю та відповідністю встановленим вимогам. Оскільки надані ТУ є чинними та поширюються на весь предмет закупівлі, підстави для відхилення пропозиції ФОП «Третяк Іван Юрійович» були відсутні.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 та статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», підставою для відхилення тендерної пропозиції є невідповідність її змісту вимогам тендерної документації, а не формальні недоліки оформлення окремих документів, якщо мета відповідної вимоги досягнута.
6. Також відповідно до підпункту 7.3 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» до тендерної документації якщо учасник процедури закупівлі не є виробником, для підтвердження статусу офіційного представника виробника та підтвердження технічних/якісних характеристик товару необхідно надати лист авторизації/гарантійний лист/довідку від виробника (або його офіційного представництва чи офіційного дистриб’ютора (дилера) на території України) із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника. Статус офіційного представництва та/або дистриб’ютора (дилера) на території України підтверджується листом від виробника. Лист авторизації/гарантійний лист/довідку необхідно надати на кожне найменування запропонованого товару.
Учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» надав авторизаційний лист від ТОВ «Навчальне обладнання» від 12.11.2025 року в якому зазначено, що він є офіційним виробником навчальних кабінетів (біології, хімії, фізики, географії, математики, их початкових класів, захисту Вітчизни (України) та інших), програмного забезпечення (ЕОР та інших), дидактичного, лабораторного, мультимедійного та комп’ютерного обладнання. Проте, ТОВ «Навчальне обладнання» не зазначив кожне найменування запропонованого товару відповідно до Технічного завдання.
Поясніть яким чином учасник ФОП «Третяк Іван Юрійович» підтвердив дану вимогу підпункту 7.3 Додатку № 2 до тендерної документації?
Оцінка замовника ґрунтувалася на комплексному аналізі пропозиції та принципі достатньої відповідності, що доводиться вмістом двох наданих документів (авторизаційний лист від 12.11.2025р. в якому виробник чітко гарантує постачання товару належної якості та кількості у відповідності до вимог Замовника та у встановлені строки, а також декларації про походження товару № 3 від 12.11.2025р.
Замовник дійшов висновку, що авторизація на загальну групу товарів («навчальні кабінети», «лабораторне обладнання») є достатнім підтвердженням повноважень на кожну окрему одиницю обладнання, що входить до цієї групи, оскільки вони є її невід'ємною частиною. Вимога про буквальний перелік позицій зі специфікації є надмірною і непрактичною, а її мета (підтвердження повноважень) була досягнута. Виявлений недолік у деталізації Авторизаційного листа (відсутність переліку кожного найменування) був повністю компенсований іншим документом пропозиції — Декларацією про походження товару (Документ № 23), яка підтверджує точне співставлення номенклатури (декларація про походження від ТОВ «Навчальне обладнання» містить детальний перелік конкретних товарів, які постачатимуться за закупівлею UA-2025-11-06-015941-a).
Оскільки виробник (ТОВ «Навчальне обладнання») у Декларації детально перерахував товари, які він виготовляє і які постачаються за цим конкретним тендером, це підтверджує, що Авторизаційний лист (де цей же виробник уповноважує Учасника) охоплює всі перелічені позиції. Замовник, керуючись частиною шістнадцятою статті 29 та статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі», визнав, що пропозиція в цілому підтвердила відповідність вимозі. Недолік деталізації в Авторизаційному листі (Документ № 9) був усунений шляхом аналізу Декларації про походження товару (Документ № 23), яка містить необхідний детальний перелік товарів, що поставляються, від того ж самого виробника, і є невід'ємною частиною пропозиції.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 та статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», підставою для відхилення тендерної пропозиції є невідповідність її змісту вимогам тендерної документації, а не формальні недоліки оформлення окремих документів, якщо мета відповідної вимоги досягнута.
Таким чином, Учасник підтвердив свою вимогу, надавши авторизацію на всю групу товарів, доповнену детальною специфікацією виробника на товари, що є предметом закупівлі.
7. Чому Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП «Третяк Іван Юрійович», якщо ним відповідно до пункту 2.6 Додатку № 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації не надано інформацію про громадянство, прізвище, ім’я по батькові (за наявності), які повинні бути зазначені українською мовою і транслітерацією латиницею (для фізичної особи-переможця процедури закупівлі)?
Тендерна пропозиція ФОП «Третяк Іван Юрійович» не була відхилена, оскільки вимога пункту 2.6 Додатку № 4 тендерної документації була фактично виконана шляхом надання завіреної копії документа, що посвідчує особу (ID-картки/паспорта), що міститься у складі тендерної пропозиції (стор. 3-4 файлу «Копия Установчі Третяк ІЮ 28.08.2025 для тендеру.pdf»).
Наданий документ є офіційним документом, виданим уповноваженим державним органом, та містить усі відомості, передбачені пунктом 2.6 Додатку № 4, а саме: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) українською мовою, транслітерацію латиницею, а також інформацію про громадянство особи.
Тендерна документація не встановлювала вимоги щодо обов’язкового подання зазначеної інформації виключно у формі окремої довідки чи листа. Відповідно, надання такої інформації у складі офіційного документа, що посвідчує особу, повністю відповідає вимогам тендерної документації та забезпечує досягнення мети відповідної вимоги. Оскільки надання ID-картки чи паспорта не є формальним недоліком, а є способом надання всієї необхідної інформації, правові підстави для відхилення тендерної пропозиції були відсутні.
Відповідно до статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення тендерної пропозиції можливе лише у разі невідповідності поданих документів вимогам тендерної документації. Оскільки у даному випадку вся необхідна інформація була надана та підтверджена офіційним документом, правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП «Третяк Іван Юрійович» були відсутні.